Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.09.12. 21:15 :: A Tengerész

Nagybevásárlás a Tescoban délelőtt (megjött a nyugdíj a számlámra). "J" most is főz. A hajón se élünk másképp mint otthon, legalábbis amíg így part mellé kötve működünk. Nagy adagokat főzünk és eltároljuk számtalan (kettő)hűtőnkben és mikrózva esszük amíg…

7 komment

Szombat.

2010.09.11. 20:00 :: A Tengerész

Hazamentem Juditkáért kocsival, mert párperces szünetektől eltekintve egész nap esett az eső, így otthon is pihiztünk egy kicsit, a videon a Blues Brother 2-t nézve fél és egész álomban. Úgy tűnik üldöznek a hűtőgondok. A fiatal, még csak 30 éves autómban a körúti dugóban…

4 komment

Péntek.

2010.09.10. 10:38 :: A Tengerész

Cseh Tamás nótáját dúdolgatom. "Micsoda idő, micsoda ócska idő...". Bár semmi kedvem se volt kimenni a duruzsoló kályha mellől (ma reggel szégyenszemre befűtöttem), de megreggelizvén kiautóztam megnézni a szivattyút. Annyira azért mégse vagyok sportos, hogy a szakadó…

9 komment

Csütörtök.

2010.09.09. 08:13 :: A Tengerész

No. Ma reggel (mindíg reggel jönnek a használható gondolatok) végiggondoltam az egész vízrendszert, leültem a gumicsónakos Feri demomotorja elé (talán nem mindenki olvasta korábban miről van szó, bevállalt egy ugyanilyen motort  amilyen nekem van felújításra, ez…

7 komment

Szerda.

2010.09.08. 07:29 :: A Tengerész

Pocsék az idő. Esett tegnap délután, egész éjjel, most ugyan elállt, de semmi jó nem néz ki. Lehet, hogy ki se dugom az orrom a hajóból ma. Reggel  meggoogliztam a hajó hűtővíz keringető szivattyút, hátha találok valami használhatót. Az első helyen ennek a blognak a…

12 komment

Kedd.

2010.09.07. 10:34 :: A Tengerész

Megvolt a második futópróba.  A hajó gyönyörűen manőverezhető. Mivel fordulatszámmérőm még nincs beépítve, csak úgy fülre, olyan egyharmad fordulaton ment 5 mérföld/óra körül. Hátrába kapcsolva megállt mondjuk két-három hajóhosszon belül. Induláskor kicsit lassan…

3 komment

Hétfő.

2010.09.06. 07:07 :: A Tengerész

Reggel hat óra tájban kilépek a deckre lobogózni, gyönyörű a reggel, hunyorgok a felkelő nap tüzében, A síma víztükörről már felszállt az éjszakai pára, a hőségnek legalább 10 hónapra vége, 9 fokot mutat a hőmérő, rajtam a Bundeswehr és a hajdanvolt Magyar…

16 komment

süti beállítások módosítása