Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.09.12. 21:15 :: A Tengerész

Nagybevásárlás a Tescoban délelőtt (megjött a nyugdíj a számlámra). "J" most is főz. A hajón se élünk másképp mint otthon, legalábbis amíg így part mellé kötve működünk. Nagy adagokat főzünk és eltároljuk számtalan (kettő)hűtőnkben és mikrózva esszük amíg elfogy. Most lesz tarkabableves füstölt csülökkel és kolbásszal, körömpörkölt és akciós mirelit baracklekváros gombóc. Kitartanak a jövő héten. No a lényeget! Beraktam a külső vízkörbe egy fúrógépes szivattyút, belógattam a szivattyú szívócsövét egy fél vödör hűtőfolyadékba és a hajófenékből visszatérő gumicsövet a vödör fölé kötöztem. Megindítottam a szivattyút és megy minden mint a karikacsapás. Könnyedén viszi a vizet, semmi levegő, semmi dugulás, semmi szennyeződés, semmi akadály. Nagyon biztató a dolog. Helyretettem a motoron is mindent, vízpumpát, generátort, csöveket, majd a fúrógépes gumiimpelleres kis barkácsszivattyút(szétszedtem megnézni, pont olyan mint a hajómotorok szivattyúja)ahogy tegnap írtam egy átlátszó csődarabbal bekötöttem a hűtőkör visszatérő ágába, azaz rányom a motor saját szivattyújára amikor a termosztát kinyit. Holnap feltöltöm, kilégtelenítem az egész rendszert, még kell egy áramvédőkapcsolóval ellátott betápot csináljak a 12V DC fúrógépmotornak (hja akinek van ruszki harckocsiból kitermelt áramvédőkapcsolója annak ez nem gond), és indul az újabb próba. Furcsa dolgok történnek. Miközben azon spekuláltam milyen termosztátot és hol vegyek a szivattyúm kapcsolgatásához,  ismeretlen rejtélyes kezek tegnapelőtt  kihajítottak egy villanyboylert, pont az újságosbódéból raktárammá avanzsált objektum mellé, oda ahol feltétlen észre kellett hogy vegyem. Még elsőre bosszankodtam is, hogy valaki szeméttelepnek tekinti a helyet.  Ma, miután ráeszméltem, hogy ez a gondviselés különös kegye,  kitermeltem belőle a termosztátokat (kettő van benne, egy a normál ki-be kapcsoló, egy a túlmelegedés elleni védelem), az egyikkel fogom megvezérelni a szivattyút. Az Öreg odafent már nagyon kíváncsi lehet rá, hogy hogy megy a motorom, ha ennyire besegít. Ja és a napot is bekapcsolta, egész nap sütött, szóval szép az élet. Délután olyan csodás szinekben játszott az égbolt és a tükörsima víz felett olyan varázslatos fények táncoltak, hogy leraktam a szerszámokat és kézenfogtam "J"-t hogy sétáljunk egy kicsit élvezve az eső utáni csodás tiszta levegőt és békés nyugalmat. Most, hogy vége a szezonnak, nem száguldoznak motorcsónakok, a folyó visszanyerte eredeti arcát, szinte érezni az ember felé, a természetből  áradó pozitív energiákat. 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr702291487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.09.12. 21:43:55

Szia Tengerész!

Még nem jött el az ideje, de elgondolkodtam egy kicsit a téli fagyokon, a dunai korcsolyázáson, forralt boron... A jégen.
Mi a terved? Jégbe fagyva telel Amapola, vagy van valami tuti helyed egy fagymentes szennyvízbefolyó mellett? Mert gondolom, nem teszed partra a lakásodat.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.12. 21:59:49

@Sün77: Itt marad ahol van. Ha befagyna, vágom körötte a jeget, ahogy évszázadokon át a téli telelőben tették a hajósok.

Mihalik Péter 2010.09.13. 12:06:05

Sziasztok! Én vagy keringetem a vizet a hajó alatt, vagy buborékoltatom, ez utóbbi jobban bejött... Van egy kis 4 báros kompresszorom, mipolán cső a mederben, rajta 1 méterenként csepegtető-öntözőfejek és buborékol felfelé a levegő, ami felhozza a mederből a melegebb vizet. -20 ban sem fagy be, de a környékre menni nem ajánlatos, mert vékony a jég, bármikor beszakadhat. Pecázni is lehet rajta, fogtam is pár csukát már így.

Sün77 2010.09.13. 18:23:03

@Mihalik Péter: Akár Kenesén, vagy a BL-ben a Balatonon. Ezekben a kikötőkben csak az algagátlózás miatt emelik ki a hajókat tavasszal (vagy minden 2. tavasszal). Hol áll a hajód? Mekkora a vízmélység alatta? Mekkora a hajó?

Jó munkát!
Sün

Mihalik Péter 2010.09.14. 09:06:55

@Sün77: Szia! Az én hajóm egy kb 1940-ben gyártott német acélhajó, 10,5 to és 13 m hosszú, 3,05 m széles, 106 LE-s Indenor (USA) diesel motorral. Roncsból építettem újra. Ráckevén parkolok vele,mivel ott is lakom, a víz kb 2 méter alatta. Ha befagy a hajó télen az sem gond, ugyanis a test kialakítása olyan, hogy a jég kiemeli, azaz nem tudja összeroppantani.

Sün77 2010.09.14. 10:33:31

@Mihalik Péter: Köszönöm a válaszokat. Szerintem már láttam a hajódat. Én Szigethalmon élek. Kenuval, motorcsónakkal és kocsival is eljutok néha-néha Ráckevére. Tervezek valamikorra egy kenuzást Amapolához, ha visszatér a jó idő és a családtól is elszakadhatok egy napra. Te hajózol még idén fölfele valamikor?

Sün

Mihalik Péter 2010.09.14. 13:08:46

@Sün77: Igen, természetesen...hogy mikor azt nem tudom, de jó lenne ellátogatni az Amapolához! Persze ezt a Tengerésszel is le kell egyeztetni szerintem. Jelenleg csak pecázgatunk a hajóból, de én télen is tervezek mindenféle hajós programot, ha mást nem, csak annyit, hogy az ember belógat pár pecát, felállítja a bográcsot és csak ücsörög, beszélget, esetleg odarak egy jó nagy adag forralt bort... A Barátom is szigethalmi, akivel rendszeresen pecázok egyébként, csak Ő halfüggő, én meg hajófüggő vagyok inkább, bár a peca is bejön nagyon.
süti beállítások módosítása