Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2010.09.08. 07:29 :: A Tengerész

Pocsék az idő. Esett tegnap délután, egész éjjel, most ugyan elállt, de semmi jó nem néz ki. Lehet, hogy ki se dugom az orrom a hajóból ma. Reggel  meggoogliztam a hajó hűtővíz keringető szivattyút, hátha találok valami használhatót. Az első helyen ennek a blognak a tegnapi oldalát dobta ki. Hehe, a kör bezárult. Azért csak elmegyek a dieseleshez konzultálni ma.

Amúgy érdekes, azt gondoltam, hogy a futópróbák tulajdonképpeni sikertelensége és  a száraz vizestémákról való értekezések lecsökkentik a blogom olvasottságát, talán már unalmasak. De ránéztem a statisztikára és az elmúlt tíz napban hét volt amikor a napi olvasók száma meghaladta a kétszázat, az olvasottság meg  bőven volt 300 felett (tehát egy olvasó többször is járt nálam). Megtiszetelő, hogy ennyien éreznek együtt velem a gondokban is. (azt fel se tételezem, hogy valaki kárörvend) Bár a sikertelenség relatív (félig üres, vagy félig tele a pohár) nézőpont kérdése, ha kisütne a nap azonnal úgy érezném, hogy minden totálsiker, mindössze egy apró vízproblémám van. Sőt így esőben is úgy érzem, főleg ha megreggelizem végre.

21:04 Az eső amíg nem esett szétszedtem a kályhacsöveket és kitakarítottam az elmúlt téli kormot. Merthogy úgy tűnik a régi vénasszonyok nyara idén kimaradt. Nemrég még nyár volt, most meg tél van. Akkor meg fűteni kell. Aztán kiautóztam "Sz B" volt tengerészkollegám érdi műhelyébe, mert kínált egy még nem használt hűtővízszivattyút. Megszemléltem, de nem fogom megvenni, mert ez egy 500 lóerős hajómotorhoz lett kiválasztva, nekem túl nagy. Jó le lehet fojtani, meg lehet rá nagy ékszíjtárcsát rakni, hogy kevesebbet szállítson, de az én 70 lóerős motoromhoz olyan lenne, mintha egy  traktorral húzna valaki egy kézikocsit. Aztán meglátogattam két autóbontót is itt Csepelen, de nemhogy megfelelőt, de semmilyen ékszíjtárcsát nem lehet találni, mert minden autónál bordásszíjat használnak ma már. Esztergálnom kell majd valamit.  Holnap még megnézek egy szivattyúboltot, amit a neten találtam, van többféle ékszíjhajtású szivattyú a kínálatukban, a képen masszív bronzházasakat látok, hátha alkalmas. de mielőtt belevágok, azt hiszem megpróbálom a kisebb ékszíjtárcsát. De igazából még ingadozom. (mint a középparaszt, de ezt csak a Rákosi idők előtt születettek értik)

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr552279511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.09.08. 09:56:18

Szia Tengerész!

Én biztosan rontom-javítom a statisztikádat. Többször idelátogatok naponta, hogy a friss hozzászólásokat is olvasgathassam.

Szép napot! Jó munkát!
Sün

abraxas 2010.09.08. 12:28:31

Dettó! :o)
Csak motor témához nem tudok hozzá se vau-vau.

IQ_nuku 2010.09.08. 12:55:11

Értelmeseket én sem tudok hozzászólni, de lekesen vissza-visszanézek.

Mihalik Péter 2010.09.08. 13:51:15

A motor téma nekem tetszik és át is érzem, mert magam is végig jártam ezt az utat.Hajó hűtővíz pumpákat bronz persellyel, komoly kivitelben a Jabsco gyárt... Honlapjukat nem ismerem, de az www.Osculati.it weboldalon fent vannak. Árak durvák, de a tenger közepén nem érdemes fröccsöntött kínai cuccokkal próbálkozni, a motor egészsége miatt sem, meg hát magunk miatt sem.

ftm 2010.09.08. 14:48:39

Én naponta 3x nézek fel hátha van valami fejlemény!

Kis ember 2010.09.08. 15:23:27

Amig ott volt Deni, én is naponta háromszor néztem rá az oldalra, még a tengerről is. Most, hogy itthonról netezem, négyszer...
:)

silvermoon 2010.09.08. 18:40:39

HAt bizony egy folyon es vitorlak nelkul a motor nagyon fontos. Minden szempontbol elso es leg fontosabb. DE szerintem a kisebb ekszijjtarcsa eleg jo megoldasnak letszik Arra meg nagyon kell ugyelni, h ne forjon fel a viz. Nem szeretnek rosz tanacsot adni de en mar regen ki hajitottam a termosztat-ot. Kb 4 eve.Dehat ez mas klima.Sajnos en sem tudok jo tanacsal szolgalni ebben a helyzetben de hogy egy jo keringes kell az biztos.Es vagy Te olyan, h en tudom biztosan meg fogod oldani!

ftm 2010.09.08. 19:37:53

Most nézem meg negyedszerre az oldalt. Hátha van valami új még nézek majd fel :D

beho 2010.09.08. 20:03:52

Ha este megjövök ez az első oldal amit megnyitok. Újabban a vizizene a második, a többi csak utánatok jöhet.

HöZsö 2010.09.08. 22:35:19

Lehet, hogy tudok segíteni ékszíjtárcsával, ha megmondod, milyen átmérőtartományban keresgéljek. Veteránautózunk, szóval van miből válogatni :)

merges ember 2010.09.09. 08:25:07

Volt egy motorcserés Renault Trafic kisbuszom ami főzte a vizet rendesen... "slégen" volt a motor(!,?)
Kicseréltem benne amit lehetett( a szerelő szabadkezet kapott): motort, hűtőt stb. de továbbra is főzte a vizet. Végül ráfizetéssel eladtam a kisbuszt anélkül, hogy megtudtam volna mi is volt a baja.
Szóval átérzem a helyzetet, szoritok neked, tudom,hogy megoldod :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.09. 08:41:47

@HöZsö: Kössz, ha a mai naplót olvasod látod, hogy más lesz, de nagyon rendes vagy, hogy felajánlottad.
süti beállítások módosítása