Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.02.21. 20:38 :: A Tengerész

Folytattam az evezők rétegeinek összeragasztását. Amíg egy-egy réteg a szorítók közt megköt, mindenféle más aprómunkákat végzek. Nem kimondottan apró, de sokáig nem halasztható feladat volt a kijárás biztonságosabbá tétele a hajóról. Mindezidáig a jég megfelelő vastag, teherbíró volt, ami nappal kiolvadt, az éjjel nagyjából visszafagyott. De egyre növekszik a nappali hőmérséklet, a korábban  a hajó mellől kiemelt jégtábla darabok már szilánkosan törnek ha belerúgok. A napsütötte jégtükör délutánra kásássá válik, bár az ásót belevágva olyan 5-10 cm mélyen már sziklakemény. De nem lesz ez már nagyon sokáig így, azonkívül fogalmam sincs mindenütt egyformán vékonyodik e majd. Szóval fő a biztonság, ezért a 2,80 hosszú óriásraklapokból kettőt felcsíkoztunk és megépítettük belőle a "Claudia" hidat. Azért hívjuk így, mert a raklapon korábban tárolt anyagnak ez volt a fantázianeve. Azt remélem, hogy mindaddig közlekedhetünk rajta amíg a csónakkal már meg lehet törni a jeget a szomszédos pontonig. A befagyott csónakot már tegnap sikerült kiszabadítani a jég fogságából, ha majd elvékonyodik a jég, akkor beleszállva betörik alatta és a kötéllel áthúzva a "túlpartra" mint egy jégtörővel remélem a kijutást. Mindenesetre ha lenne pár nap szünet a partrajutásig, tegnap vettünk egy Lipóti óriáskenyeret, az kitart egy darabig. Ha már a kenyérnél tartunk a múltkorjában vettünk a Tescoban egy hasonlóan szépséges küllemű úgynevezett kovászos kenyeret, szerencsére csak egy felet. Mit mondjak? Már egynaposan elkezdett morzsákra hullani, az íze is mint a fűrészpor. Gyalázat mit van pofájuk kenyér gyanánt eladni. Ez a Lipóti három kilós 1085 Ft, nem olcsó, de finom és eláll egy hetet is anélkül, hogy kiszáradna, vagy morzsálódna.

Visszatérva a jégre, valaha, nem is túl régen a hajókat télre telelőbe vitték. Itt a közelben kettő is volt, egyik az Újpesti öbölben, a másik, a lágymányosi, a Kopaszi gát mögött. Miután mindent eladtak, privatizáltak, mind a területeket, mind a Mahart hajókat, ezek a telelőhelyek megszűntek. Sok éve nem volt igazi jeges tél, az öreg hajósok és velük a tapasztalat és elővigyázatosság is kihalt. A maradék hajósok elkényelmesedtek, gondolom a yuppyiemanagerek se fizetik túl őket, miközben az esetleges károgásukat lesajnálva kezelik, itt az eredmény. Nézem a TV-ben, hogy mekkora havariákat okozott a vízen hagyott beteleletlen hajókban a jégzajlás. Mindez kellő óvatossággal a szakma ismeretében megelőzhető lett volna. Szerb kikötőkben keletkezett károkat mutat a TV és az interjúalany arról panaszkodik, hogy olyan hirtelen jött a jég, hogy nem volt idő kiszedni a kishajókat. Mesebeszéd. A meteorológia több mint egy héttel előtte jelezte a lehűlést. Csak oda kellett volna figyelni.

8 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr164160856

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Régen a hajók a telelőben teleltek 2012.02.22. 11:37:01

Miután mindent eladtak, privatizáltak, ezek a telelőhelyek megszűntek. Sok éve nem volt igazi jeges tél, az öreg hajósok és velük a tapasztalat és elővigyázatosság is kihalt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.21. 21:44:16

"Érdekes" volt látni, hogy a hajókat, csónakokat egymásra dobálta a jég.:( Mint ha egy hurrikán söpört volna át rajtuk. Pedig tényleg eléggé előre szóltak, hogy jön a jég! De ha valakinek ennyit nem ér meg a hajója, hogy akár hártyajégből is kiszedje... Most meg várják, hogy majd valaki fizet...Miközben biztos, hogy a felének nincs biztosítása! Persze a biztosítók is csak akkor gyorsak, ha az ő részükre kell valamit behajtani! Ha már nekik kellene, hogy fizessenek, a lajhár Ferrári hozzájuk képest!
Amúgy meg erről jut eszembe:
- Miért van az összes hurrikánnak női neve?
- ???
- Mert amikor megjelenik, heves és nedves, amikor távozik viszi a házat és a kocsit.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.22. 00:01:55

@sanyi65: 1.Erre nem is biztos, hogy egyáltalán fizet a biztosító. Akinek csak felelősségbiztosítása van annak biztos nem, akinek meg mondjuk ennél komolyabb, annál meg kifogásolni fogják a kötelező gondosság elmulasztását. És még igazuk is lesz. Hiába van valakinek teljes körű cascoja, ha nyitva hagyja a kocsiját és benne hagyja a slusszkulcsot nem kap kártérítést ha ellopják az autóját. Szerintem ez hasonló eset.
2. A feministák kiharcolták, hogy már vagy 20 éve férfi neveket is adnak a hurrikánoknak. Felváltva egy-egy női nevet egy-egy férfi név követ.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.22. 08:47:57

Jó reggelt! Hallgatom éppen a Fialát a BKV ügyben. Félelmetes figura, ha valamit a fejébe vesz, akkor meg is csinálja. Szoktam nézni a hajódat a Kvassay hídról. Egyszer lehet, hogy belülről is megnézném, mert nem sok ilyen ember van ma Magyarországon, aki egy hajóban lakik. Ma benézek a Kossuth térre a BKV-sok tüntetésére. Ha megyek majd küldök képeket, videót!
Volt egy mondása valakinek nem is olyan régen. Magyarország megújul! Az arcokon nem ez látszik!
kepkezelo.com/viewer.php?file=u2oq6m1qk9yyg9q93mjr.jpg
Lehet, hogy meg kellene borotválkoznom?
kepkezelo.com/viewer.php?file=a38nh5h9cp6s1qcfekbp.jpg
A napot szemüveggel nézem!
kepkezelo.com/viewer.php?file=rn4kqtutxipzbnwf2fd.jpg
kepkezelo.com/viewer.php?file=j2vfcjul4aapsuqkd4.jpg
Szia, majd jelentkezem!

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.22. 15:55:38

@A Tengerész: 1.Ez mondjuk tényleg "gondatlanságból elkövetett károkozás"...Vagy valami hasonló... Ráadásul maguknak.
2. Csak valahogy a férfi nevekre nem igazán klappolna...:)

Kis ember 2012.02.24. 16:33:56

@A Tengerész:

Pedig ugye eredetileg pont azért volt női nevük, mert szeszélyesek, kiszámíthatatlanok voltak. Pont mint a nők. :)

És azt tudtad, hogy ABC-sorrendben adják nekik a neveket? Év elején elkezdik az "A" betűvel és utána folytatják. Azért van a legtöbb nagy hurrikánnak M-es, N-es neve, mert akkor indul be igazán a "szezon".

Mészáros Katalin Mária 2012.02.26. 22:55:25

Kedves Tengerész! Látom a <b>trackback</b>-jelzésről, hogy más honlapon beillesztették ezt a bejegyzését a Hajónapló (amapola.blog.hu) c. blogjának.
Kérem szépen, mondja el (írja le), hogy a <b>trackback</b> értesítés hogyan érkezett ide, a blogjára? Szeretném én is használni, de - bár próbálom - nem tudom működtetni. Köszönöm: Miviana :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.26. 23:41:20

@miviana: Borzasztóan sajnálom, de fogalmam sincs. Igazából a trackback fogalmával se vagyok igazán tisztában. Gondolom valaki más blogjának a quasi "idézéséről" van szó, de hogy hogy készül???
süti beállítások módosítása