Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @6174: Ezt még nem. Szörnyű. És tudod mi ami még szörnyűbb? Alatta az ostoba, rosszindulatú, méreg... (2025.07.08. 19:45) Csütörtök.
  • Sün77: @ik260t: 00 00 (2025.07.01. 22:36) Hétfő.
  • 6174: Boldog névnapot,jó egészséget, Tengerész! (2025.06.25. 10:00) Kedd.
  • Pirx: Kedves János! Leírtam. MP megtette a kötelességét, megszüntette, a választók "nincs kire szavazni,... (2025.06.23. 16:01) Szerda.
  • A Tengerész: @aiolosz: Nagyon szívesen, örülök ha tetszett. @Ormándlaki János: Csak rajtatok múlik, a teljes él... (2025.06.20. 07:18) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2025.07.13. 17:36 :: A Tengerész

Határozottan rossz passzban vagyok. Ma, annak ellenére, hogy vasárnap van, megjelent a Telecom szakembere, hogy megcsinálja a netet. De nem csinálta meg, mert valahol a fővezetéken van a szakadás, ami nem az ő feladata, marad a sántaüzem. Immáron egy hete. Még jó, hogy ez a netgarancia (PC az okostelón létsített hotspotról USB-n át megy) működik. Amúgy egész jól bejáratódott a rendszer, ha nem is gyors, de nem is túl lassú. De innentől csak további rossz dolgok történtek. Elsőre még tegnap besz@rt a kis kézi Hunday láncfűrész, pedig hogy szerettem ( talán nem szabadott volna használni), valami kontakthibája van, szétszedtem a gépet, vagy a kapcsoló vagy a motor lesz a bűnös, de mindkettő szétszedhetetlenre van csinálva, (ha elromlik vegyél másikat), egyelőre félreraktam, folyt. köv. Aztán tegnap este kivonulok a hajóra zuhanyozni, hát nem működik az édesvíz szivattyú. Olyan fáradt voltam a favágás után, hogy nem volt energiám visszamenni a házba zuhanyozni, azon koszosan lefeküdtem és rögvest álomba zuhantam. Ma a fenyőaprítással folytattam ígéretemnek megfelelően, hogy legalább a szomszéd udvaráról eltakarítsam a fám romjait. Már reggel 8-kor nyomtam, délre végeztem is, de kezem lábam remegett.

pict0109_3.JPG

Hát a kerítést azt javítani kell, és az innenső oldalon még kupacban áll amit a szomszédból a láncfűrészelés után áthajigáltam.

pict0110_1.JPG

pict0111_3.JPG

Ez még olyan 10-12 talicska anyag. Nem igazán a talicskázás és a szétterítés a gond a komposztáló placcon, bár az is elég fárasztó, hanem aprítani kézi és karos ollóval (merthogy a kisláncfűrész megadta magát). Még jó, hogy a nagy az működik (lekopogtam), mert ha az is megadja magát végem van.

Ahogy délre végeztem kivonultam a hajóra szivattyúhibát keresni. Ugye az ember kezd a rutinnal a táblában, olvadóbiztosító, kapcsoló, kimenő feszültség a kapcsokon pipa. Na akkor jön a macerásabb, ruhásszekrényt kipakolna, felemelni a padlót, alatta lakik a szivattyú. Voltmérő a kapcsokra, NINCS tápfesz. Hoppá, gyanús a sorkapocs, olvadt a műanyag. Széttöröm, mert a csavarokhoz nem férek hozzá,  a csupasz drótokon mérek, megvan a 12 V DC, AHA megvan a hiba! Kicserélem a sorkapcsokat, na mondom, ez gyorsan ment, csak úgy rutinból indítom a motort.... NEM INDUL! Viszont meleg a motor. Márpedig ez hideg vizet nyom, a fenéktankból a napkollektor decken álló bojlerébe amikor zuhanyozáskor fogyasztom a vizet. Na a szivattyút kiszedni egy kicsit macerásabb, szoros a hely, bele is döföm a csavarhúzót a tenyerembe, amikor a meghúzott awab bilincsek alatt jól rákötött műanyag tömlőket lekínlódom a csatlakozó végekről. Kint a télikertben a munkaasztalon szétszedem a szivattyút, beállt a tömszelence-csapágy egység, mázli, hogy a motor nem égett le, bár ehhez alkatrészt aligha kapok, márpedig e pillanatban szétszedni se tudom a tömszelencét ez valami spéci. Kínomban elkezdtem googlezni, rendeltem egy új szivattyút a Temuról, azt írják 4 nap alatt itt van, majd meglátjuk, addig zuhanyozok a házban. De ha minden megjavított hibára két új hiba jut, akkor sose érem utol magam. Olyan sok lett valahogy mostanság a meló....ettől kissé elkedvenetlenedtem.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3418906444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása