Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Pirx: A visszacsapó nem lábszelep. Mert ott egyszerű, valóban egyszer fel kell tölteni (ilyen van... (2025.07.26. 00:23) Csütörtök.
  • solidarity1: Sagan mester sokszor megcsillantotta merész fantáziáját, ezért is szeretjük annyira. A fenti idéze... (2025.07.19. 21:11) Szombat.
  • A Tengerész: @Jonathan: Köszi...tartok tőle nem ezen múlik. (2025.07.17. 00:54) Szerda.
  • TomRed: Gratulálok a szép kerek évfordulóhoz! Kedves Tengerész Úr! Ön számomra igazi példakép a tevékeny é... (2025.07.15. 20:02) Kedd.
  • A Tengerész: @6174: Ezt még nem. Szörnyű. És tudod mi ami még szörnyűbb? Alatta az ostoba, rosszindulatú, méreg... (2025.07.08. 19:45) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2025.07.24. 13:34 :: A Tengerész

Napló az őszinte ugye. Hát bevallom elb@sztam.... Kezdődött ott, hogy a TEMU-s szivattyú csatlakozója nem az a méret ami nekem  kell. Nagy körülményesen csináltam magoldást, de nem szívja fel a vizet. Kicsi a szívónyomás, még a visszacsapó szelep se nyit. Vödörből remekül dolgozik a pici, csakhogy a fenéktanból nem kapja fel a vizet. Nem a TEMU hibája, legalábbis abból a szempontból, hogy nem hibás, rossz minőségű terméket kaptam, csak nem azt ami nekem való. Kevés volt az info, a megadott műszaki paraméterek hiányosak voltak, és én persze, pláne így utólag, lehettem volna óvatosabb is. Most körültekintőbb voltam és megrendeltem ezt. https://eur.vevor.com/.../12v-40psi-misting-diaphragm... Sajnos a legfontosabb műszaki paraméterek itt is hiányoznak, hülye kereskedők csinálják ezeket a honlapokat náluk még hülyébb informatikusokkal karöltve, de az alapján amit látok reménykedek, hogy nem esek megint pofára. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7418914350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pirx 2025.07.25. 08:12:04

Jónak tűnik. A 40psi az nagyjából 2,7 bar, ami 27 méter vízoszlopnak felel meg, De ez cask akkor ugaz, ha búvár szivattyú. Felszíni szivattyúként 7-8 méterig működik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2025.07.25. 12:33:08

@Pirx: Nem a nyomómagasság a gond, hajón minden 2 méter alatt van ahova el kell jutnia az édesvíznek (mosogató, kézmosó, zuhany) hanem a fenéktankból fel kell szívnia úgy, hogy a csőben levegő van, tehát vákuumot is tudnia kell, mert a víz alatta van nem nagyon mélyen... mondjuk fél méterrel. És le kell győznie még a szívóágban lévő visszacsapó szelep rugónyomását is. Sajnos ehhez a szivattyúhoz se voltak megadva a szívóoldali adatok, de miután javasolt hajóra, lakóautóba, ennek már jónak kell lennie, mert ellentétben az előzővel aminek csak 6 l/min a vízszállítása, ennek 17 l/min

Pirx 2025.07.25. 13:51:36

@A Tengerész: Értem. De elvileg ha feltöltöd a csövet egyszer a visszacsapószelepig, akkor nem kell a levegővel küzdenie. Ahogy olvasom, ez membrán szivattyú, elvileg annak nem gond a levegő.
(Mondom ezt okosan, mikor fél délután küzdöttem egy szivattyúval anyósom kertjében, mert állandóan falsot szívott valahol )

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2025.07.26. 00:23:41

@Pirx: A visszacsapó nem lábszelep. Mert ott egyszerű, valóban egyszer fel kell tölteni (ilyen van a csőkutamban) tavasszal a fagyok után és aztán egész szezonban működik. De itt négy tank van a bordaközökben és azokból tud szívni négy csövön ( mindig abból ami soron következik), a visszacsapó meg egy arasznyira van a szivattyútól a közös ágon. de valóban a membránszivattyú levegőt is tud szállítani és nem árt neki a szárazonfutás mint a centrifugálszivattyúnak.
süti beállítások módosítása