Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @6174: Ezt még nem. Szörnyű. És tudod mi ami még szörnyűbb? Alatta az ostoba, rosszindulatú, méreg... (2025.07.08. 19:45) Csütörtök.
  • Sün77: @ik260t: 00 00 (2025.07.01. 22:36) Hétfő.
  • 6174: Boldog névnapot,jó egészséget, Tengerész! (2025.06.25. 10:00) Kedd.
  • Pirx: Kedves János! Leírtam. MP megtette a kötelességét, megszüntette, a választók "nincs kire szavazni,... (2025.06.23. 16:01) Szerda.
  • A Tengerész: @aiolosz: Nagyon szívesen, örülök ha tetszett. @Ormándlaki János: Csak rajtatok múlik, a teljes él... (2025.06.20. 07:18) Csütörtök.

Linkblog

Hétfő.

2025.07.14. 17:49 :: A Tengerész

11:04-kor jött az SMS  Telekomtól, hogy megjavították az Internetet. ÉS TÉNYLEG. Szóval pont egy hétig hétfőtől hétfőig nem működött. Kíváncsi vagyok a havi díjban lesz e valami kompenzáció. Akkor most beszerkesztem amit akkor offline írtam:

2025 07. 08. 12:40 kedd.

Offline írok, mert internetszolgáltatás még nincs. Bár megkaptam a Telekom "netgarancia" nevű szolgáltatását, ami azt jelenti, hogy okostelefonon korlátlan Internethozzáférésem van, de ez a PC-re nem vonatkozik, itt áll tőlem balra a polcon a doboz aminek a pofatúráján egy rakás zöld LED-nek kellene világítania, na ebből csak három fényeskedik, azaz nincs NET kapcsolatom vezetéken át. Ami nem csoda, ma reggel körbesétáltam a környéken és mindjárt 6 házzal délre így nézett ki az adatkábel, hát ez nem olyan mint ami működőképes.

pict0086_4.JPG

A környék amúgy mint a csatatér. Én ekkora vihar még életemben nem éltem át, mint ami tegnap délután ( a Telekom hibaértesítése szerint július 7.-én hétfőn 13:59-kor) ránktört. Egészen biztosan bőven 100 km/h felett volt a szélsebesség és hozzá mintha dézsából öntötték volna az esőt. Délről jött, benyomta a vizet minden alá ahol csak egy pici rést talált, letarolta a kertet, kidöntött több hatalmas fát, az óriásfenyőnket a felső harmadban letörte és agyonvágta vele az északi oldali kerítést, ledöntötte a Tequila árbocát, rá az Amapolára aminek az egyik hátsó horgonyát feltépte, a Tequila bójakövét a csatolt horgonnyal meg kinyomta vagy 8-10 métert a part felé, pedig ez már kibírt nem egyszer Beaufort 10-es vihart is. Feltépte a cockpit pilothaus tetjén a ponyvát és elragadta

pict0080_2.JPG

az egyik solar panelt,

pict0082_4.JPG

lehet erre keresztet vethetek, mert hogy hol süllyedt el fogalmam sincs, de majd ha búvárkodásra alkalmasabb idő lesz végigtapogatom a feneket a környéken.  A másik napelemet csak feltépte és előre hajtotta a tartólemezein, ez menthető.

Ahogy elállt az eső és csökkent a szél kimentünk kárenyhíteni. Elsősorban Amapolát kellett csónakkal közel hozni a stéghez és kihalászni az elsüllyedt járót, piszok szerencse, hogy volt rajta egy pót kötél (az üzemi elszakadt), így ahhoz nem kellett búvárkodni. Egy vastag kikötőkötél elszakadt....elég "egérrágta" volt, rég ki kellett volna cserélni, de biztos ismeritek a "jó lesz az még" érzést, hát ezzel pont így voltam.

Minden áram elment a környéken, sötétbe borult a város, ezt követően hamarosan víz se folyt a csapokból. Miután leválasztottam a bumot az árbocról kicipeltük a partra mindkettőt és új pozíciójában kikötöttük a Tequilát,

pict0079_1.JPG

(ez a kép már a rudazat mentése után készült, az első állapotot nem volt érkezésem lefotózni, nem a dokumentálás volt az első szempont)

szerencsére nem jött olyan közel a parthoz, hogy a bójakő és a vele "sorbakötött" horgony sürgős áthelyezését igényelte volna. Merthogy az időjárás továbbra is fenyegető. Aztán egy plusz ponyvával ideiglenesen befoltoztuk a cockpit tetőt. Odalent minden elázott, de a kabinokba nem jutott be víz, szóval ha kisüt a nap egy alapos szárítkozás után akár káresetet se kell regisztrálnom.

A kert kárainak felmérése még várat magára, mindenesetre jobban jártunk mint néhány szomszéd, akinél épületben és fákban is komolyabb kára esett, bár voltak szerencsések akik pár ág letöréssel megúszták.

A délutáni kutyasétáltatás során szembesültünk az igazi problémával, a 20 kV-es légvezeték ami a napraforgós felől jön be a városrészbe több helyen leszakadt

pict0093_3.JPG

pict0090_4.JPG

Ezzel sötétbe borulva és ivó(fürdő, klotyóöblítő stb)víz nélkül zártuk a hétfői napot mi és alighanem a város többi lakója is. Másnap reggel a Szmájli kutyával elindultam a szokásos sétára ekkor készült a fenti képek többsége is.

A helyzet világosban még jobban látszik, este azonnal láttam, hogy ennek a javítása nem fog beleférni a tegnapba, mindenkit megnyugtattam, hogy hosszabb víz és áramtalanságra kell berendezkednünk. Én még  a mai napot is kétségesnek véltem, de 10:30-kor elkezdtek világítani a bekapcsolva hagyott lámpák, a fiúk remek munkát végeztek.

A napraforgósban futottam össze velük hajnalban, 

pict0096_4.JPG

mondták, hogy ők csak alvállalkozók, az ELMŰ-sökre várnak (mondjuk arra várhattak volna, régóta E-ON a cég amióta előbb a németek megvették, aztán ha minden igaz a Mészáros Lőrinc kivásárolta őket), de ezzel két óra alatt végeznek, de ami soká fog tartani az a hálózat átnézése, mert addig nem lehet visszakapcsolni amíg a leszakadt ágak a drótokon lógnak. Erről magam is meggyőződhettem, amikor körbejártam a vidékünket.

pict0089_3.JPG

Mindenütt leszakadt, kidőlt fák amerre járunk, az utca mint a csatatér, 

pict0088_3.JPG

Sz persze sz@rik az egészre

pict0085_3.JPG

Itt maradt a szemét, mert a kukásautó se tudott bejönni a keresztbedőlt fáktól, szóval baj van bőven, de mindent összevéve, aránylag jól megúsztuk a dolgot, különösen annak fényében, hogy vannak akik feje felől a háztetőt elvitte a tegnapi idő. Most várjuk sorsunk jobbrafordulását.

Na eddig a múlt, mint írtam kb. 20 óra múlva lett villany, talán a nem nyitogatott mélyhűtőben se mentek tönkre a lefagyasztott kajáink (különös tekintettel arra, hogy piszokul lehűlt az idő, a kimosott és nyárra elpakolt  tréningnadrágot már nem akartam elővenni, de úgy fáztam, hogy ebben a speciális, kempinggatya-termo aláöltöző kombóban voltam itthon a házban) ,

pict0103_2.JPG

ez majd kiderül, ha megesszük őket. Innentől a mai nappal azaz július 14.-e hétfővel folytatom.

Szándékaim szerint befejeztem volna a "fenyőfa projektet", 10 talicskányi gallyat felaprítottam metsző és karos ágvágó ollóval, valamint láncfűrésszel és kitalicskáztam a komposztálóplaccra, dolgoztam reggel 8-tól du. 2 óráig (igaz közben Flórát a szomszéd kislányt, aki mostanra már jóideje nem is kislány hanem doktornéni)  kivittem autóval Lacházára a buszhoz, meg J-t bevásárolni a Lidlbe, de annyira elfáradtam, hogy abba kellett hagyjam, még mindig remeg kezem-lábam, pedig csak egy rövidet sétáltunk a kutyákkal délután. Azt hiszem egy jódarabig nem fogom szeretni a karácsonyfákat.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3018907870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása