Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2019.08.11. 23:40 :: A Tengerész

Íme a csodafegyver. Igen AZ. Játék vizipuska. A szivornyája megtoldva tizenhárom és feles műanyag "bergmanncsővel". ( Emlékszik még rá valaki milyen volt az igazi? Ónozott vaslemezből korcolt cső kátránypapír béléssel. Külön spéci fogószerű irdaló szerszám volt a hajlításra, minden átmérőhöz…

1 komment

Szombat.

2019.08.10. 17:38 :: A Tengerész

Levonultam a "bányába". Macerás hely, nincs hely a lábaimnak rendesen a motor mellett, a derekamat meg nem tudom kiegyenesíteni, mert amióta lehőszigeteltem a gépház mennyezetét, nincs meg az ülőmagasság. Szóval szerelni, csak olyan magzati pózban ( Móra Ferenc, aki régész legalább annyira volt mint…

4 komment

Péntek.

2019.08.09. 08:29 :: A Tengerész

8: 29  Megvan a megoldás. Csinálnom kell egy nagy lapos tálcát a motor alá és abba engedni az olajat. Nehéz hozzáférni, de egyszer már megoldottam, most is menni fog. Ma reggel vettem a szakember üzenetét: "Alul a víznek árja! Az olajleeresztő csavarnál kell leengedni! Izzítók ki, indítózni, kiköpi…

12 komment

Csütörtök.

2019.08.08. 22:24 :: A Tengerész

:-( Víz van a motorban. Nagyon sok nem lehet, mert ha valamelyik hengert aminek épp nyitva a szívószelepe színig töltötte volna, nem tudnám kézzel forgatni a főtengelyt, hisz a víz nem komprimálható. De ha akadozva is, de tudom forgatni, helyenként nagy ellenállást legyőzve. Mindeközben fülelve…

Szólj hozzá!

Szerda.

2019.08.07. 21:36 :: A Tengerész

Még az is lehet, hogy mázlim lesz. Bár nagyon úgy néz ki, hogy a vízszint elérte a légszűrőt, de amikor levettem és belekukkantottam, nem állt víz alatta a légbeszívó csonkban. Semmi. Egy csepp se, csak az olajkosz. Márpedig ha befolyt volna, akkor ott is marad mert kifolynia nincs hova, megtölti…

7 komment

Kedd.

2019.08.06. 21:20 :: A Tengerész

Sok időm nem volt örvendezni a sikernek amikor utolért az újabb baj. Múlt hét pénteken este megyek ki a hajóra sötétben, már az furcsa volt, hogy a reggel még a stégről a deckre aránylag meredeken felfelé vezető járó vízszintes, lett, mondom "ennyit leengedtek a  Dunából?"  (ebben az ágban a…

7 komment

Hétfő.

2019.08.05. 20:37 :: A Tengerész

Ezt a  mai bejegyzést csak kivételesen erős idegzetűeknek ajánlom!! Hajósember nem szereti, ha nem a hajóján kívül, hanem belül talál vizet. Sajnos az utóbbi időkben összeesküdtek ellenem vizek gonosz erői (meg a saját hülyeségem... mondom öregedésblog) és többrendbeli vizekkel sújtottak. Úgy…

1 komment

süti beállítások módosítása