Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Péntek.

2019.08.09. 08:29 :: A Tengerész

8: 29  Megvan a megoldás. Csinálnom kell egy nagy lapos tálcát a motor alá és abba engedni az olajat. Nehéz hozzáférni, de egyszer már megoldottam, most is menni fog. Ma reggel vettem a szakember üzenetét: "Alul a víznek árja! Az olajleeresztő csavarnál kell leengedni! Izzítók ki, indítózni, kiköpi a vizet. 10 másodperc elég, ennyit hidegindításkor is olajnyomás nélkül megy a motor. Izzítók vissza, olaj, olajszűrő be, ennyi!" Ezt azzal fogom még megfejelni, hogy kapok egy töltet olajat valakitől, akinek ez nem kerül pénzébe és azzal töltöm fel a motort, járatom fél órát, majd lecserélem a végleges olajra."

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2415002004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Műszaki 2019.08.09. 10:13:15

Nem akarok veszmadarkodni, de vajh az izzitogyertyak konnyen kijonnek majd?
Az en Picassombol (jo az valami mas, nagynyomasu diesel rendszer mint ez az oreg Merci motor) a befecskendezo fuvokat ket napig kinoztak, hogy kijojjon es kozben imadkoztunk hogy ne torjon bele. En nem ertek ehhez egyaltalan, de talan erdemes lenne a szakmbertol ezt is elore megtudakolni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.09. 13:39:43

@Műszaki: Izzítógyertya az más tészta. Ezt a motort szedtem már szét és raktam össze felújítás után, meg akkor is amikor kifújt a hengerfejtömítés, a porlasztófúvókák az más tészta, a sima csőkulcs kiegyenesedett amikor ki akartam csavarni, kellett vegyek külön egy Crova dugókulcsot hozzá ( nagyobb a kulcsnyílás mint a nagy készletben a legnagyobb), a hajtószárra meg rakni egy fél méteres csövet. De az izzítógyertya az kb mint a benzines autón a gyújtógyertya.

keeper1 2019.08.09. 14:08:35

Ha lesz mosóolajad, jó! Ha nem lenne , vsz . ennyi keveredés nem tesz kárt az olajban, nem emulgeálódik, kannában napra megmelegedni, átönteni, utána 5 l-es befőttes üvegben napra megint melegedni, úgy gondolom, gravitációsan szétválik "kétkilencesre", kissé oldalt billentve lehet(ne) látni, ha maradt benne szabad víz. Ezzel is lehet átmosni végszükség eseten. Ha mondod a motor típusát/évét , nézek hozzá utángyártott olcsó szűrőt.

KAMA3 2019.08.09. 16:58:00

Szia Tengerész!

A rendszerben megbújó eselteges vizeket ki lehet csapatni. A kereső kulcsszó a "kartergáz kicsapató bödön". Befőttes üvegből elkészíthető és a működési elve olyan mint a kompresszorokon a víz és olajleválasztó. Tulajdonképpen üzemszerűen is rajta hagyhatod a motoron, mert valamennyi víz mindig belekerül az olajba normál üzemben is.

KAMA3 2019.08.09. 20:55:59

Még egy dolog jutott eszembe, ha kevés a hely, akkor egy vastagabb fóliát begyűrve a motor alá, -és a széleit felhajtva- létrehozható egy rögtönzött "tálca". Az egyik sarkát begyűrve egy marmonkannába, kijátszható alóla az olaj. Meg a víz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.09. 21:50:29

@KAMA3: A fólia nagyon jó ötlet!!! Utána ki tudom belőle szívni kézi pumpával, mert kiemelni onnan mélyről, szorongatott körülmények közt.... tutira kifolyna közben, 7 liter az olajtöltet, azt nem lehet csak úgy összecsomagolni, hogy kiférjen a motor mellett könnyedén.
@keeper1: Gravitációsan szeparálni, igen, gondoltam rá, sőt arra is, hogy 100 fokra melegítem, akkor ha van benn víz kigőzölög, mosóolajnak jó. A motor Mercedes 123-as a korai szívó diesel, fekvőlámpás 2.4-es sorozatból, közvetlen az "állólámpás" után ami megjelent....valamikor talán a '80-as években. Ha ez nem elég a beazonosításhoz, akkor holnap megkeresem az autó forgalmiját amiből kiszereltem, remélem megvan még. De még az is lehet, hogy mosható fém olajszűrő van benne.

keeper1 2019.08.09. 23:28:53

@A Tengerész: Kell a motorkód ....legalább 3 féle kódú dieselmotorral adták a 123-as zöldséges mercit.

keeper1 2019.08.09. 23:30:41

Bocsánat , ötféle .

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.10. 16:27:01

@keeper1: Rajta leszek. A motorról nem lehet valahogy leolvasni? Mert a paírok.... az nálam mindig nehéz ügy.

keeper1 2019.08.11. 15:02:13

@A Tengerész: Ne fáradj...megnézem az összes 2.4 -es diesel szűrő méretét, '76-'85-ig, ha egyforma, OK. (kettőt megnéztem egyforma volt ...papírszűrő)

keeper1 2019.08.11. 15:50:16

Mind a kétféle W123 2.4 D motor olajszűrője egyforma...UNIX-nál néztem, MANN FILTER valami 7200, BOSCH 5400, SOFIMA 2400 Ft, kedvezmény nélkül. A Te motorod csekély igénybevétele nem gondolom, hogy a legdrágább ( legjobb???) darabot igényli.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.11. 17:48:54

@keeper1: Köszönöm az erőfeszítést. Még az se biztos, hogy cserélhető papírszűrő. Lehet, hogy a mosható fémbetétes fajta. Már nem emlékszem milyen van benne, de majd ha kiszedem kiderül. UNIX-nál van kedvezményem is.
süti beállítások módosítása