Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2019.08.08. 22:24 :: A Tengerész

:-( Víz van a motorban. Nagyon sok nem lehet, mert ha valamelyik hengert aminek épp nyitva a szívószelepe színig töltötte volna, nem tudnám kézzel forgatni a főtengelyt, hisz a víz nem komprimálható. De ha akadozva is, de tudom forgatni, helyenként nagy ellenállást legyőzve. Mindeközben fülelve hallom, hogy "szörcsög" a motorban a víz. Ami a teljes bizonyosságot adja, hogy az olajnívópálcán amikor kihúzom vízcseppek vannak és csak kis foltokban olajos és nem is csak a hegye. Ami azt jelenti, gondolom én, hogy az olaj felúszott a víz tetejére. Egyértelműen ki kell engednem a folyadékot belőle. A kérdés már csak az, hogy hogyan szabadulok meg teljesen a bejutott víztől a motor szétszedése nélkül, mert ezt mindenféleképpen szeretném elkerülni. Nyíri Pistitől, volt Vízügyes klubtársamtól, aki diesel specialista, kaptam a tanácsot, hogy az izzítógyertyák helyén ki fog jönni  a víz ha türelmesen forgatom kézzel a motort,  ezt meg fogom tenni, csak azt nem tudom, nem maradhat e benne nyomokban így is víz ami tönkreteszi a frissen betöltött olajat. Lehet most túlaggódom a dolgot, további tanácsokat szívesen fogadok.

A mai nap kevés időm volt foglalkozni ezzel a fontos dologgal, meghozták a téli tüzelőt, azt kellett lepakolni és behordani, ráadásul sovány malac vágtában, mert mikor kezdett el esni az eső? PONT amikor lerakodtuk a teherautóról a fabrikettes dobozokat. Szóval gyorsan le kellett ponyvázni és az alól rakni talicskába és az "esernyő" védelmében betalicskázni a tornácra. AMINT készen voltunk vele J-vel, azonnal elállt az eső. 

Ezt rendeltem   http://csepp-faker.hu/hu/termekek/brikettek/fabrikett-t%C3%B6lgy,-b%C3%BCkk-12-kg-doboz-2-detail.html két raklappal. Miután a tavalyi rendelés fele a rendkívül enyhe tél miatt még megvan, sőt a tavalyelőtti bükkfából is van vagy egy erdei köbméter, bízvást nézhetek akármilyen kemény télnek elébe. Mindenesetre egy gyufás skatulyát se nagyom maradt hely elrakni a tornácon.

001_178.JPG

005_81.JPG

A mellettünk lévő házat eladták vagy fél éve. Kellemes új szomszédaink vannak (lekopogtam), nem tetszett nekik a kerítés, kérdezték, van e kifogásunk ellene, hogy kicseréljék, mert van egy nagy német juhász kutyájuk ami nem lenne jó ha összeveszne a Szmájlival, ha majd ideköltöznek. Mondtuk, tegyék. Két hete kezdtem kicsit aggódni, mert mondták, hogy egy cigány brigádot bíztak meg a feladattal. Nem vagyok rasszista csak tapasztalt, kicsit aggódtam, mert nekem  mindenem szana-szét van a ház körül, de NAGYON kellemes volt a dolog. Ezek szakemberek voltak, úgy dolgoztak ahogy kell, égett a kezük alatt a munka, van szemem hozzá, hogy megítéljem, a három nap alatt kifejezetten összebarátkoztunk, én amúgyis tegeződök mindenkivel aki nem a söpredék és nem volt alkalmam megbánni. Ilyen lett a kerítés,

006_56.JPG

a paradicsom

008_42.JPG

007_45.JPG

és a dinnyeágyás mellett.

009_32.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6815001686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása