Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2018.05.17. 22:43 :: A Tengerész

Letakarítottam a feneket.001_105.JPG

Egészen rendben van. Van néhány mély karc, leverődés, sérülés a korábbi goromba kezelés eredményeként, de komolyabb géhiba, ozmózisos  felpúposodás, pláne táskás leválás sehol. A letakarításhoz nagyon egyszerű módszert alkalmaztam, miután nem volt kedvem sárban tapicskolni, csak kevés vízzel szivacsoltam, a felpuhult algásodást éles spaklival letoltam, majd átdörgöltem nedves szivacsra rakott közönséges homokkal, ez leszedte a maradékot. Holnap elkezdem átcsiszolni 100-as papírral a vibrón. Nem tudom létezik e még az Epokitt ( meggogleztam, létezik, 1800 Ft), azzal szoktam a gélhibákat régen kijavítani, még van két tubus a régi időkből amikor még kétszámjegyű volt az ára. Az epoxi sose romlik el, ha besűrűsödik a gyanta, csak fel kell melegíteni és máris olyan mint újkorában, használtam már fel 40 éves anyagot is, amit még a műanyagipari kutatóból loptak nekem amikor az első autóm rohadásait javítottam valamikor '73-ban. Az Epokittet meg szoktam még lágyítani Epodur hígítóval (bármilyen epoxihoz való jó amúgy hozzá, pl a Katepox hígító, csak a Katepox nem a régi már, a Révai úr a Budalakk tudós vegyésze mondta, hogy az újabb Katepoxból környezetvédelmi (rákkeltő?) okokból kihagytak valamit amitől már nem olyan jó mint a régi volt ), ettől kellemesen kenhetővé válik.

A svert  is igényel némi festést, ezt biztos nem szedték még ki soha a helyéről, most ennek is eljött az ideje.003_71.JPG

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3413967456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2018.05.17. 22:56:42

Jó látni a blog "újrahajósodását"

lóspaci 2018.05.24. 22:53:51

köszi ezt az értékes infót. epodur és katepox nna sosem hallottam róluk, pedig van vagy 5-6 féle higitó itthon... én is épp hajót ujitok, 3 éve vettem svájcból, egy héj volt repedve estébé, és bele is ment vagy 1 millió óra meg 1 millió pezeta. Sunspot 15 néven ott virit az FB-n ha megtisztelnél hogy ránézel. amugy nem olvastam még át a blogod ami tök pöpec, szóval építettél végül hajót vagy mi? üdv és jó szelet (tortát)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.05.25. 00:34:36

@lóspaci: Welcome aboard lóspaci!
1.www.budalakkinnova.hu/hun/termekek/ nekem nagyon beváltak. Alapozónak epoxikat (vasra a vascsillámos volt szuper), fedőrétegnek akrilt használok hajóra, az autókat is akrillal dukkózzák. Sajnos a Révai úr aki a Budalakknál a vegyész volt már elment nyugdíjba, nincs kitől kérdezni, de nekem annakidején ezeket ő tanácsolta és nagyon beváltak. És hát hazai termék, nem mondom, hogy sokkal olcsóbb mint a nyugati, de 1-2 ezressel mégis.
2.www.facebook.com/Sunspot-15-sailboat-yacht-675539002585313/?hc_ref=ARSxhqL9vLV9mgKqKL2k0uGYTcKDAWWcRs4-VOJxUvB98A_cjHrBMGneemAxXtS_8WQ&fref=nf megnéztem, aranyos pici hajócska. Hol fogod használni?
3.Persze hogy építettem, itt áll a ház előtt, most is oda megyek lefeküdni aludni, ahogy minden este.

lóspaci 2018.05.25. 08:49:44

@A Tengerész: megszivtam az alternativ kencékkel.. ezért nincs a hajó még vizen. Kirozsdált a kiel, mert egy hajófelujitó ajánlott egy magyar vackot. Most TAR2 megy rá a lepucolt vasra, és arra az algagátló. Már volt 2 hónapot Fűzfőn a hajó. most is ott lenne ha a múltévi felujitás siker lett volna...

lóspaci 2018.05.25. 09:04:01

de akkor ez a kékfenekű az? Nem egy nulláról építettről álmodoztál? Mert olyat nem lelek...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.05.25. 09:10:00

@lóspaci: Nem tudom mi volt a "magyar vacak". Nekem a Katepox nagyon bevált annakidején a 25-ös jolle fenekére az ozmózis javítására, szerintem a TAR 2 is ugyanaz. Csak én előbb lecsiszoltam a gélt, hogy feltáruljanak a hibák, legletteltem hígított Epokittel ahogy írtam, aztán nem hígított, hanem felforrósított Katepoxot kentem rá, aztán miután a Katepox nem csiszolható, az ecsetvonásokat ismét Epokittel gletteltem és ezután ment rá az algagátló. 20 év alatt se jött ki az ozmózis.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.05.25. 09:13:27

@lóspaci: Neeem...a kékfenekű csak egy játékhajó. Amapola ott van a korábbi részeken, azon (is) lakom. Ha szépen lapozol a blogban visszafelé, ott az elmúlt 12 év története. amapola.blog.hu/
süti beállítások módosítása