Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2018.03.16. 18:00 :: A Tengerész

Pár kép a mai esős nap digitalizált dia terméséből.

Ethiópiában  valamikor '78-79 táján. ENSZ gabonát vittünk az M/S Petőfivel. Rotterdamban benyomták a silóból fél nap alatt ( nem tudtunk olyan gyorsan kiballasztolni, amilyen gyorsan ömlött befelé a gabona), "odalent" beszállt a hombárba 100 szerecsen és zsákokba merte vödörrel a búzát, a zsákot bevarrta ( zsák, spárga, görbe tű a rakománnyal jött), berakta a hálóbrágába és amikor összejött egy emelés, ment a partra20180316115358_07.jpg

Ahol mások ilyen pőrekocsikra rakták. Semmi gép, a traktoron kívül ami  a kocsit elhúzta valahová, és a hajó saját daruján kívül minden kézzel, itt az utóbbi röpke 4000 évben amikor felhagytak a piramisok építésével, sok minden nem változott. 20180316115358_08.jpg

Eritreai szépségek. Csak nagyon ravaszul  lehetett őket fotózni, mert amint észrevették a gépet szégyenkezve eltakarták az arcukat.

20180316115358_06.jpg

A gyereke mindenütt csodálatosak, Eritreában,

20180314172937_08.jpg

Mozambikban ( sokat nem lacafacáznak velük az anyák, felköti a hátára, néha kettőt is láttam, és ugyanúgy végzi a napi teendőit),

20180316120402_01.jpg

Thaiföldön,

20180316120633_02.jpg

Indiában,20180314172937_09.jpg

Burmában,

20180314172937_05.jpg

20180314172937_11.jpg

vagy Malajziában.

20180314172937_07.jpg

20180314172937_10.jpg

Úgy döntöttem, hogy meggyógyult a kezem. seb még van, de már csak kicsit húzódik, mondjuk sokat segített, hogy tegnap este 6 nappal  a harapás után, kiszedtem belőle a varratokat, mert idegesítettek a kiálló, mindenbe ( kesztyűbe, zseb szélébe, pulóverujjba) beleakadó szúrós damilok. Azt hiszem könnyen megúsztam.

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5713744008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2018.03.17. 05:54:09

" berakta a hálóbrágába" De mi az a hálóbrága?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.03.17. 08:41:28

@IQ_nuku: Az igaz! Tengerészül van, ez egy velünk, elmúlóban lévő tengerészekkel kivesző nyelv. Szóval ugyanaz mint a "kargónecc" (cargo-net) Bővebben, minden olyan cucc ami egy tehernek a daru gancsójához ( na jó horgához) való rögzítésre való az a "brága". Tehát mondjuk egy kötélhurok amivel felkötnek egy hordót, egy ponyvaalkalmatosság négy lukkal amivel egy szarvasmarhát beemelnek, vagy egy négyágú drótkötél amivel egy autót. Zsákot ugye egyenként nem lenne buli daruzni, ezért van mondjuk egy 5x5 m-es erős háló a négy sarkából induló egy-egy kötéllel, melyeknek a végén egy "gassza" van "piombálva" (szóval egy beakasztható fül, tengeren a kötélfonást piombálásnak, belvízen fuxolásnak illik mondani), a hálót leterítik a földre, belepakolnak annyi zsákot amennyit gondolnak, a négy kötelet ráakasztják a gancsóra és már emeli is a daru, rakja ahova kell. Nagyon szép nyelv ez, kár, hogy 20 év múlva már nem lesz senki aki beszéli, fele olaszból, fele angolból lett ferdítve. Pl a Levantén gancsó az ami az óceánokon hukk (hook). A madzag az filadzó, az ék az kunyó, a raktértető keresztgerenda az bim (ami ugye angol) de amit ráraknak fedéldeszkákat az bokaporta (ami olasz), miközben a deszka általában az dönecs, a fenékárok az a deckhandnek (fedélzetiek) szantina, de ami a gépházban van az bilge. Volt egy újonc tengerész aki súlyos árat fizetett érte, hogy nem tanulta meg, mindig kiröhögte, hogy itt mindennek ilyen hülye neve van, egyszer pakoltuk a hazulról jött "sztórt" kamionból és a "bócman" a daruval a deck szélére rakott bimek tetejére rakott egy köteg dönecset. Az egy szárra akasztott drótkötél brágát húzta ki a dönecsek alól a gancsóval, amikor a szélső bim ettől dőlni kezdett kifelé, pont a srác lábára. A bócamn ordított, hogy "vigyázz, dől a bim!!", ami persze tök normális, mit kiabáljon "Bazmeg vigyázz, mert dől az a tonnás acél I gerenda amit a raktár tetejéra szoktunk rakni keresztbe amikor bazárjuk!" ? Az meg ott lent csak nézett körbe, meg az égbe hogy mi a fene dőlhet, csak épp le nem nézett a lábához a nagy vas meg szépen lassan kidőlt és szétlapította a lába fejét.
süti beállítások módosítása