Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2017.07.20. 21:29 :: A Tengerész

Az egy nagy igazság, hogy " amibe nem halsz bele az megerősít". Kedden este az egésznapos favágás után úgy éreztem szétszakadok, másnap gond volt megmozdulni. Tegnap estére is alaposan elfáradtam és nem mondom, hogy most is épp  könnyen mozognak a tagjaim, de  bár egész nap vágtam, talicskáztam rakásoltam, egyrészt nagyobbat tudok sújtani a baltával mint tegnapelőtt (onnan tudom, hogy amit tegnap abbahagytam mert nem tudtam elhasítani azt ma meg el tudtam, bár lehet, hogy tegnap már kifárasztottam a tuskót), másrészt valahogy kevésbé fáradok, pedig egész nap a tűző napon fát vágni azért azt hiszem nem rossz teljesítmény 72 évesen. Pont 72 talicska kályhaajtó méretre felvágott fa van bent  a tornác alatt, úgy nézem a hátralévő mennyiséggel meglesz a száz. Egy kemény téli nap tűzifa szükséglete kb fél talicska, szóval megnyugodva gondolhatunk a télre. Hát más munkára nem futotta a mából és azt hiszem a holnapi nap is ilyen lesz. Én sportnak veszem az egészet, van aki fut, van aki súlyzózik én fát vágok. Ami tuskóval végképp nem bírok, ott jön a láncfűrész, velem nem fog a bükkfa packázni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1012677537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táncoslábú laces 2017.07.23. 16:46:56

Építettél egy álomhajót,van egy kisebb hajóflottád,létrehoztál télikertes termoházat erre baltával hasogatod a fát? Favágó versenyre készülsz vagy az Edzett Ifjúságért mozgalom aktív tagja vagy?
Nagyszüleim anno fakereskedők voltak.Mindig nagy izgalommal vártam a fűrésztraktoros megjelenését.Ez egy mély dohogó hangú-talán egyhengeres- önjáró 4 kerekű kétüléses nyitott kis munkagép volt,a hátsó traktusára épített hatalmas fűrésztárcsával,rábillenthető munkalappal.A fűrész meghajtását a dohogó motor oldalsó lendkerekéről lapos szíjhajtással oldották meg.Olyasmire gondolj mint a régi 60-as évekbeli cséplőgépek.Ennek az aranyos kis masinának volt egy rászerelhető tartozéka--amit nem vitt magával,hanem a nagyi fészerjében tárolta--a rönkhasogató.Ennek a pofás kis szerkezetnek a működési elve a gőzmozdony hajtásához hasonlít,csak fordítva.Itt a kereket kellett forgatni,a dugattyú meg a rönkfát tolta az aprítókéshez.Természetesen ez is a motor szíjhajtásáról működött.Hasonló mint itt youtube.com/watch?v=cVVHBRWH2UA 2:22-től. Szóval akarom mondani ilyent 55 évvel ezelőtt kitaláltak,Te meg a baltánál tartasz.
Később a kis fűrésztraktort átalakították szalagfűrészessé,--mai fejjel gondolom balesetvédelmi okok miatt--mivel a szíj fel,-ill.lekapása ilyen kis kampós szerszám segítségével, na meg a nagy szabadon forgó fűrésztárcsa elég necces lehetett
Aztán egyszer csak nem jött többé, az emléke maradt,meg a gépek szeretete.
Nézegesd a youtube-ot nem jelenthet Neked nagy gondot ilyen kis gép megépítése. Részemről ez csak egy ötlet, mivel tudod a balta egyszer csak túl nehéznek tűnhet

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.07.23. 20:50:48

@táncoslábú laces: Ismerem a rönkhasító mindenféle változatát. Gondolkodtam is rajta, de egyrészt nem éri meg heteket dolgozni egy szerkezeten amit évente használnék 4 napot, másrészt akkor hol marad a testedzés? Kíváncsi voltam megy e még és ment. Ez egy nagyon jó érzés. Majd ha már megy, megfontolás tárgyává teszem. Ahogy nézem, ha nem lesz a tavalyihoz hasonló kemény tél, ahogy vagy 5-6 éve nem volt, amit most bespejzoltam két télre is elég lehet, szóval 2019-ben újraértékelem a dolgot.
süti beállítások módosítása