Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • 6174: Boldog névnapot,jó egészséget, Tengerész! (2025.06.25. 10:00) Kedd.
  • Pirx: Kedves János! Leírtam. MP megtette a kötelességét, megszüntette, a választók "nincs kire szavazni,... (2025.06.23. 16:01) Szerda.
  • A Tengerész: @aiolosz: Nagyon szívesen, örülök ha tetszett. @Ormándlaki János: Csak rajtatok múlik, a teljes él... (2025.06.20. 07:18) Csütörtök.
  • 6174: @A Tengerész: :( (2025.05.28. 18:50) Szombat.
  • A Tengerész: @Műszaki: :( (2025.05.14. 17:52) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2025.06.30. 07:23 :: A Tengerész

Tegnap túlhajtottam magam Lehet valami ebben az öregségben. Hogy az ember két héttel a 80. születésnapja előtt talán már nem ugyanolyan mint 40 évvel korábban. Arról van szó, hogy amikor a nagy fa bedőlt a Dunába a hajó előtti stég bejáróját lerombolva, azt a kábelt védőcsővel együtt ami a parton ment a stég felé letépte és benyomta a víz alá. Mivel a stégen lévő dugaljat nem használom, fel se tűnt, hogy netán elszakadt, bár gyanítom hogy nem, mert ez esetben leverte volna a védelmet zárlatra. Mindenesetre nem igazán jó, ha egy kábel a víz alatt megy. Azért nekiálltam csónakból kiirtani a benőtt növényzetet és kiemelni a csövet. Ültem az evezőpadon, meztelen lábam a vízbe lógatva és végtam és téptem és emeltem.  Mindezt tűző napon órákon át izzadva. Kora délutánra elment minden erőm és hányingerrel küzdöttem. De aztán estére rendbe jöttem, de talán máskor ebben a hőségben kicsit kíméletesebb leszek magammal.

pict0071_3.JPG

Ha már ott voltam kivágtam azt a burjánzást is ami benőtte a hajóra menő parti kábelt. (az a narancssárga ott a kikötő acélsodronyra akasztva)

pict0072_4.JPG

Ehhez megkértem a stégen napozó J-t hogy húzza ki a dugaljból, mert a vízbe lógó lábammal holtbiztos áramütést szenvedek ha netán belevágok a metszőollóval a kábelbe... még rágondolni is rossz. Ma Budapestre menési kényszer van, szóval ma is rossz napom lesz csak másképp. Mindjárt indulok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr918898072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása