Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2014.12.05. 21:11 :: A Tengerész

Romlik az idő, reggel még sütött a nap, de délben már lámpát kellett gyújtani a konyhában J-nek a főzéshez. Estére már eső is esett. Szerencsére tegnap, még jó időben az összes padlásról lehordott régi széldeszkát, ami olyan díb-dáb módon ledobálva részben padlóként működött, rajta a rengeteg beszórt kacattal, felfűrészeltük tüzelőnek. Még felaprítottam annyi tuskót is baltával, amennyi pár napra elég a tüzeléshez mind a házban mind a hajón. A hajón így néz ki amikor beindul a kályha,2014_dec_5_009.jpg

A padláson a szigetelést takaró deszkázást csinálom. 99%-ban kész. Holnap a maradék is meglesz, kitakarítok és rendet csinálok a padláson. Ezzel a hőszigetelés projekt befejeződött. Nem volt kis feladat. Kezdődött még az elmúlt télen a nappali belső hőszigetelésével, a faház részen a teljes padló felszedésével, alábetonozással, szigetelő beton terítéssel, járólapozással, hajópadló fektetéssel, majd idén tavasztól a faház külső hőszigetelésével, vakolással színezéssel,  végül most a padlás padlójának hőszigetelésével. Még elmondani is elég. Viszont úgy tűnik kifogástalanul működik, reggel 5 fokos külső hőmérsékletnél 23 fok volt a nappaliban ahol a cserépkályha áll és 20 fok a konyhában. És nem mellékesen nyertem majd 20 m2 kulturált tárolóhelyet odafent.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr66960805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bananarepublica 2014.12.06. 12:07:25

Ugy eg a kalyha mintha 1 professzor Butakovot latnek, a meleglevego athajtasahoz a szobak kozott nemi ventilators segitseg??

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.12.06. 12:51:01

@bananarepublica: Ez a kályha a hajón van! A házban cserépkályha van és semmi szükség ventilátorra, gyönyörűen átmegy a meleg a többi helyiségbe a nyitott ajtón át, annyi van, hogy a nappaliban ahol a kályha van 3-5 fokkal melegebb van mint a többi helyiségben, ami nagyon rendben van.
süti beállítások módosítása