Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.06.18. 21:54 :: A Tengerész

'12 június 18..jpgUtolsó réteg lakk után így néz ki a tolótető helyetti fix tető belseje. A helyére raktam, ha felcsavaroztam le fogom műanyagozni a Mákvirág projektből maradt üvegszövettel és az abraxas által szervezett, másra nem igazán jó epoxival. Ez az anyag tévesen lett UV állónak diagnosztizálva, de miután le fogom festeni nincs jelentősége. Egyfolytában agyalok az új cockpit takaró ponyvasátor részletmegoldásain. Némi töprengés után úgy döntöttem, hogy az első és hátsó átlátszó rész (lásd  a 05.28 hétfői skiccet) nem  "átlátszó ponyvából", hanem polikarbonátból lesz....kerül amibe kerül. Ma miután meggoogliztam az anyagot utánarobogóztam és meg is vettem, hozzá a befogó aluminium profilokkal együtt. Hát...mit mondjak  levitt padlóra az ár, de sz@rt nem szabad beépíteni hajóba, ez a víztiszta torzulásmentes anyag olyan lesz elöl-hátul, mint az autóknál a szélvédők. Miután nincs már autóm, teherautót kellett fogadjak a 3m hosszú, 0,5 m széles két lap és az alu stánglik hazaszállításához, na az se volt két fillér. Ezek a szegélylécek zártszelvény keretekre lesznek felpopszegcselve, de hogy a tetőponyva hogy zárjon rá a zártszelvényre, hogy az vízmentes, de szükség esetén mégis bontható legyen, arra még nincs végleges megoldásom. Holnap "F" kivisz a a Dávid ponyvaműhelybe ahol amúgy dolga van és próbálok ihletet meríteni a profiknál. 

'12 június 17. 010.jpgNéhány kép még az életünkből. A hét kiskacsából három érte el a "pecsenyekacsa" kort, alig kisebbek már csak a képen jobbra úszó anyjuknál. Eléggé életrevalóaknak tűnnek, amikor "J" eteti őket még a kifejlett gácsérokat is megkergetik. Ez úgy néz ki tőkésrécééknél, hogy a "betolakodót" a "védő" megtámadja, az menekül, a másik, üldözi és ha elég kitartó és utoléri, a farkába csípve addig lóg a menekülőn amíg néhány tollat ki nem sikerül tépni belőle. A támadó és a védő ezután vad erőfitogtatásba kezd, mint egy virtigli vizilabdakapus kitapossa magát csüdig a vízből, miközben felegyenesedve hevesen csapkod a szárnyaival. Ezzel vége a harcnak. És ezt kifejlett gácsérokkal megteszik már a néhány hetes kicsik is! (kivéve az erőfitogtatást, úgy látszik erre a szárnyaik még alkalmatlanok) Még egyszer nem láttam, hogy a megtámadott visszatámadott volna. Valahogy az első pillanatban eldől, hogy aki menekül az veszít. Ha semlegesnek tűnő területen találkozik két ruca akkor vagy békésen elpedáloznak egymás mellett, netán együtt indulnak a közös táplálék felé, de ha  már "tétre megy" a dolog akkor elkerülhetetlen a küzdelem, ami lehet egyszerű ijesztés, komolyabb üldözés nélkül, de lehet a fent leírt több körön keresztül tartó farokhúzogató küzdelem is. '12 június 17. 007.jpgAz egyik tojó a hét végén két új kelésű, tehát talán egy-két napos tojásméretű aprósággal jelent meg, sajnos a kettőből tegnapra már csak egy maradt. Az apróság már eszi a bedobált kenyérfalatkákat, sőt ma kifejezetten röhejes volt, ahogy elkergetett (!!) egy kifejlett felnőtt récét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'12 június 17. 018.jpgVan még Szutyok a három kölykével, "akik" teljesen sportosra szopták a korábban már szépen kigömbölyödött anyjukat.  Egyfolytában ennének, az Isten se bírja őket kajával.'12 június 17. 023.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'12 június 17. 021.jpgHogy legyen giccs is, íme egy-két Szutyokivadék fonalgombolyag helyett újságpapírgombóccal játszik.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr554596811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2012.06.19. 08:31:05

ha maskor ilyen szallitani valo van, hivjal fel!! teherautom nincs, de jo nagy kombim igen, es ugyis maszkalok minden nap delpesten/delbudan.

vajk
süti beállítások módosítása