Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.05.23. 07:34 :: A Tengerész

 Tegnap nagyjából egész nap esett az eső. Egészen pontosan zivatarok követték egymást, volt, hogy a nap is kisütött tán 10 percre aztán ismét jött a zuhé. Mondjuk májusi eső aranyat ér, de nekem a két évvel ezelőtti hasonló jutott az eszembe, amikor annyi eső volt májusban, hogy minden vetemény elrohadt a földeken. Remélem nem ismétlődik meg az idén. Ma reggel viszont hét ágról süt a nap szál fel a pára, csodás az idő. Ha így marad rekordtermés lehet gabonából és gondolom a kapásnövények is "megköszönik" ezt az időt. Most megint eszembe jut, hogy ha lenne magyar hajózás, mennyivel exportképesebb lenne a magyar búza, kukorica a Duna-Levante útvonalon. De hát ahogy Jókai írta (egészen pontosan adta valamelyik regényalakja szájába a mondatot) "szénégetőnek tőkén a szeme", hajósember mindent hajóból, hajónak, hajóval lát. Na szóval a tegnapi napot egyszerűen átlustálkodtam. Egyszer egy esőszünetben kimertem Mákvirágból a vizet, de amúgy csak heverésztem olvasgattam, még a varrnivalót se volt hangulatom elővenni. Most, hogy már egészen természeti ember lett belőlem (próbáltam erre jobb kifejezést kitalálni, de nem sikerült), az időjárás rendkívüli módon befolyásolja a hangulatomat. Ha beborul, a kedélyállapotom is borús lesz, elálmosodom és csak mélán teszek-veszek, ha kisüt a nap egyből megvidámodom és aktivitás tölt el. Ma reggel (ahogy máskor is ) egyből a madarakkal kezdtem http://www.mavir.hu/web/mavir/elokozvetites1 ahogy bekapcsoltam a gépet. A napról napra szépen fejlődő fiókák tollazata  színesedik, egyre kevesebbet  ücsörögnek a csűdjükön, fekszenek pihegve. Kezdenek kialakulni az evezőtollaik, farktollaik. Az anyjuk már sokat hagyja magukra őket. Az imént egyszercsak megjelent, egy zsákmánymadarat hozott, amiből mindhárman buzgón falatoztak. A végén mindkettőjüket falatkákkal etette a csőréből, aztán távozott, gondolom újabb zsákmány után kutatva, mert a fiókák étvágya alighanem rendkívüli. Drukkolok, hogy szarkát fogjon, ne mondjuk gólyafiókát. A szarkákra különösen mérges vagyok, mérhetetlen módon elszaporodtak és mint fészekrablók, fent a Kvassaynál gyakorlatilag az összes énekesmadarat kipusztították. Itt Ráckevén viszont még egyet se láttam, ez alighanem azért van, mert gondosabban bánnak a háztartási szeméttel, ami Budapest környékén a szarkák fő táplálákbeszerzési forrása. Gondolom ettől szaporodnak el annyira és miután a ragadozómadarak kerülik a városokat (pedig mennyi galambot zsákmányolhatnának) nincs természetes ellenségük.

18:47 Elmesélem mitől tudok a falra mászni. Amikor az én drága feleségem úgy csinál, mintha valamiben kikérné a véleményem, quasi rám bízná a döntést. De ő már rég eldöntötte. Nyugodtan csinálhatná, eszembe se jutna megkérdőjelezni a döntését, de ő "rámbízza". Én viszont, miután csacska fejemmel azt hiszem, hogy most én döntök, nem úgy döntök ahogy ő akarta. Pl. 

- Mít főzzek asdfg-t vagy yxcvb-t?

-yxcvb-t!

-De nincs itthon y,meg x, meg c, meg v...

-Akkor mi a f@szér engem kérdezel???!!

Na most is ez volt. Előszedtük a lefektetett árbocon lógó húsvéti sonka maradékát (jó nagy darabot ). "J" elvágta késsel körben én kettébefűrészeltem a csontot, lett belőle két tekintélyes darab.

-Megfőzzem mind a kettőt, vagy csak az egyiket?

-Csak az egyiket.

-De ha csak az egyiket....stb

-Akkormeg...lásd fent...

Ma délután bebújtam a gépházba és kicseréltem az összes résolajcsövet újra, amit a Mihalik Péter hozott. Alaposan átvizsgáltam mindent odalent a "bányában", ellenőriztem az irányváltóban a folyadékszintet, a tömszelence környékét, csöveket, vezetékeket. Minden a legnagyobb rendben van. Azt terveztem holnap megindulunk a folyón felfelé, de pocsék idővel riogat a meteorológia. Nem mintha bármi veszély fenyegetne bennünket időjárásilag, de szakadó esőben, viharos szélben sokkal hangulattalanabb hajózni, mint verőfényben, meg visszafelé meg akarok állni Szigetcsépen a Csikós Lacinál, félek viharban elvinném a stégjét, meg az ott tartózkodás is kellemesebb ha jó az idő.

Délelőtt villámlátogatást tettünk a piacon, mostmár tényleg csak azt veszünk ami nagyon kell, megtört a varázs, végig se lejtettünk a soron, eper, zöldborsó, paprika, paradicsom, körte volt a zsákmány.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr564533059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apiesze 2012.05.23. 09:02:46

Most szól a Fiala (ő még nincs letiltva Péter? :o)) Szegény belefutott egy olyan dologba, hogy az Eastwood nem szerepelt sem a Volt egyszer egy vadnyugat-ban, sem a Hét mesterlövész-ben sem. Ezért szerencse, hogy nem sikerült neki híradót csinálni a felületessége miatt.

Most kaptam egy olyan infót, (sajnos a korosztályunk egy része már rászorul a gyógyszerekre, boldog lehet, aki nem ), ami (újabban) rá van írva, hogy mettől váltható ki, az hét nappal korábbant jelent, vagyis 8.-a elsejét jelent.

abraxas 2012.05.23. 09:06:16

Nem szegény szarka tehet arról, hogy az ami. A mókusok is kiírtják az énekes madarakat, mégis aranyos kis szőrmóknak tartja őket mindenki.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.23. 09:16:32

@abraxas: Biztos ismered, de hátha valaki nem;
-Mi a különbség a mókus és a patkány közt?
-?
-A mókusnak jobb a PR-ja!

apiesze 2012.05.23. 11:16:38

@abraxas: Igaza lehet a Tengerésznek, hogy szaporodnak a szarkák (nem csak a közéletben), évek óta egy volt a szomszédunkban (Hagyó ügyvédjének a rezidenciájának a korlátán egyedül billeget és cserregett rendszeresen évekig), de vagy megnősült, vagy férjhez ment (annyira egyformák, hogy egy japán szexszológus kellene, aki megtudná mondani, hogy "ki kivel van).

Kis ember 2012.05.23. 12:13:06

@A Tengerész:
És amikor az egérke hazaviszi a vőlegényét:
- Meg vagy őrülve? - kérdezi az anyja - Hiszen ez egy denevér!
- Denevér??? Nekem azt mondta, pilóta!
:)

Kis ember 2012.05.23. 12:14:42

@apiesze:

figyi, nem lehetne, hogy mikor Tengerész ír politikáról, akkor hozzászólsz ilyeneket, de ha nem, akkor nem rondítod össze ezt a szép, idilli bejegyzést ilyennel? Köszi!

apiesze 2012.05.23. 12:25:49

@Kis ember: Ugye a Tengerész már elég nagy fiú és mint írta valaki, megtudja védeni magát. Nem tudom, melyik megjegyzésem verte ki nálad a biztosítékot, mert a szövegből nekem nem jött le. Én valódi szarkákról (Latin neve: Pica pica. Rend: Énekesmadár-alakúak. Család: Varjú-félék.) írtam, mi a gond mond?

Kis ember 2012.05.23. 13:17:59

@apiesze:

Áááá. ezt benéztem, én kérek elnézést. Azt hittem megint jobbikbal irkál. Csak a Fiala szót láttam, már tovább is ugrott a szemem, annyira utálom, hogy mindenhol ott van a napi politika.
Tehát még egyszer: bocsánat!

apiesze 2012.05.23. 14:00:10

Semmi gond, előferdül. Egyszer már írtam M. Péter megjegyzése kapcsán ugyanezt a véleményt. Boldogok azok a nemzetek, ahol nem tudják, hogy ki az aktuális miniszter, urambocsá' miniszterelnök! Sajna a politikának az a mocskos tulajdonsága, hogy az ebtenyésztőktől kezdve a galambászokig az erdélyi magyarokig mindenhova beteszi a lábát és ahol megjelenik ott oda a békesség.
Ha már egér:
Egérke ül a halott elefánt mellett és sír. Arra megy a nyuszi:
- Miért sírsz egérke?
- Feleségül vettem az elefántot - így az egérke - megyünk hazafelé a templomból és megdöglött.
- És ezért sírsz? kérdi a nyúl.
- Nem. Azért sírok mert még egy jót nem is dugtam, és most egész életemben áshatok!

akiga 2012.05.23. 14:45:46

Nálunk is sok a szarka. Úgy tudom, én is, hogy a városban nincs természetes ellensége. Ráadásul csak a nagyobb ragadozók természetes ellenségei, amelyek nem lakják a várost, bagoly, vércse, stb.
Vadász ismerős mondta, hogy a városban leginkább kilövéssel lehet ellene védekezni. Persze mi másra gondoljon egy vadász. Rövidtávon ez megoldás, de csak akkor, ha rendesen kilövik a környék összes szarkáját.

Mihalik Péter 2012.05.23. 15:50:27

@apiesze: Látjátok? Ilyen tárgyi tévedésekkel is lehet valaki egy rádióban szócső...Hiteltelen és tájékozatlan ezek szerint. A politikáról meg annyit, hogy kinek jobb, kinek bal, kinek közép (azaz segglyuk) , ha éppen ezzel nem vagyok gusztustalan, de hát a tények, azok tények, amik makacs dolgok. Én, ha lehet kimaradok belőle, mert egyik kutya, a másik meg eb...de egy biztos:mindegyik úgy áll a becsületes munkához, hogy lehetőleg más jobban odaférjen! A szarkákról a véleményem az, hogy ha nem vettétek volna észre, a nevében becézett formában megtalálható egy jelző is...persze, hogy nem szereti senki a városban őket. (ez lehet kissé erősre sikerült)

apiesze 2012.05.23. 16:20:02

@Mihalik Péter: Hát, (jó háttal nem kezdünk mondatot) az általa folyamatosan lesajnált rádió- és tv adók sem különbek. Itt, ha valami félreértés van tudnak elnézést kérni, hogy bocs' tévedtem. Fialánál ez csak az általa "nagy embereknek" tartott celebeknél működik. Volt olyan kollégám, aki hónapokig elkerült, nem köszönt. Aztán amikor egyszer elkaptam az utcán és mondtam neki, ha egy bizonyos témát hanyagolunk, akkor részemről OK. Mondhatom, nagyon meglepődött, hogy egyáltalán szóba álltam vele, de aztán rendben működtek a dolgok, összejártunk, mint régen. El tudnál képzelni ilyet két mostani pártszimpatizáns között?
Ha már madár, akkor inkább a kakukk - az mindig más fészkébe rakja a tojásait

tabulator 2012.05.23. 17:14:21

Mifelénk pár éve egyáltalán nem látni verebeket. A szakértők szerint ez az elszaporodott macskák műve, szerintem pedig a szarkák ették meg őket.
Van egy kertem Kosd fölött, a Naszály-hegy lábazatán. A Naszály-hegy fölött jó szél esetén, siklóernyősök kavarnak. De Naszály-hegy természetvédelmi okokból tiltott starthely. Mert a paraglider zavarja az élővilágot. Csak az nem zavarja, hogy a váci cementgyár már félig kibelezte a hegyet és a robbantásos kitermelés jelenleg is nagy ütemben folyik. Akit ott a Hatóság elkap ernyővel, az sírhat, a robbantások bezzeg legálisak. Ilyen ország a hazánk.

apiesze 2012.05.23. 19:20:46

@Tengerész: Volt egy üzemesem aki szerint a nők agyilag leárnyékolják a férfiakat. Mondom akkor maga miért nősült meg? Engem is leárnyékoltak!
A feleséged is nőből van. :o) Ez egy női alaptechnika. Úgy beállítani a dolgot, mintha mi döntöttünk volna.
Apropó: Mi a második házasság? A remény győzelme a tapasztalat felett.

tabulator 2012.05.23. 20:21:52

@apiesze: A nők olyanok mint egy vonzó virág. Kiválasztják önállóan azt a méhecskét amelyiket közel engedik a nektárhoz. Az ostoba rovar meg azt képzeli, hogy ő választott :-)) Ez az élet rendje.

apiesze 2012.05.23. 20:37:19

@tabulator: Igen, meg – a nő olyan mint a hurrikán. Amikor jön, akkor forró és nedves. Amikor meg megy, viszi a házat és a kocsit is.

durcas.hu · http://www.durcas.hu 2012.05.23. 22:48:48

"- Mit főzzek asdfg-t vagy yxcvb-t?
- yxcvb-t!
- De nincs itthon y,meg x, meg c, meg v..."

A nő előre eldöntötte? Ez így túl átlátszó lenne, a világon semmi értelme. ;) Simán el tudnám ilyennek is képzelni a folytatást:

- Akkor legyen asdfg.
- De azzal meg az a gond, hogy...

Ezen a ponton jönnek "a nejem vizsgáztat", "direkt ellentétesen dönt" vagy a "szörnyen határozatlan" gondolatok. Pedig ez csupán szeretés, egy kis kedves csacsogás, mintha csak azt mondta volna: gyere, hagyd most, amit csinálsz, és kicsit foglalkozz velem.

Remélem, sikerült most pontot tennem eme ezeréves rejtély végére. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.24. 07:18:33

@durcas.hu: Welcome on board durcas! (különösen sokra becsülöm a női olvasókat ezen a túlnyomóan férfiak olvasta blogon)Tetszik a megfejtés, "J"-nek pláne tetszeni fog. Meg van véve!

abraxas 2012.05.24. 10:58:44

@Mihalik Péter: én pl. kedvelem a szarkákat :-)
Úgy általában minden varjufélét. Imponál az intelligenciájuk. A galambok viszont rühellem :-\

abraxas 2012.05.24. 11:13:40

@tabulator: Pedig nyugodtan higgy csak a szakértőknek! Az angolok csináltak egy felmérést a házimacskák vadászati szokásairól. Emlékeim szerint egy Tom nevű devoni kandúr nyert évi sokezres énekes madár zsákmánnyal. Azt mind csak hazahordta, ki tudja mennyi ment haza pocakban?

apiesze 2012.05.24. 11:52:06

@abraxas: Most ép egy balkáni gerle (ez is galambfajta) saját magával tercelve turbékol a szemben lévő. Ilyet még nem hallottam, pedig néhányat hallottam már. Megkerestem távcsővel hátha látni valami különöset rajta, de semmi. Szín, méret normális, csak a hangja. Mintha Carerras tercelne saját magával (technikailag megoldható), jó mondjuk ez nem tenor, inkább bariton. :O)

Mihalik Péter 2012.05.24. 19:32:15

@apiesze: Galamb, Szarka (a kis szar) Veréb? ...le van tojva! A galambból sok európai város ( többek között Velence)is üzletet csinál.Nálunk állítólag kártékonyak...A madár nekem tartozék itt a Duna parton, ha szabad ezt mondanom... a Veréb is, de sajnos egyre kevesebb van belőlük...pedig higgyétek el, az egyik leghasznosabb madár!Más településeken egyre többet hallani a baglyokról...Régebben kuriózum számba ment a városban egy-egy bagoly-pár.Most, azok sem jók...persze,hogy szarnak, zajonganak...de rágcsáló sincsen! Ahogy a mi életterünk is beszűkül, úgy szűkül be az övék is...

temtom 2012.05.24. 19:34:04

Nekem a rigók a kedvenceim. A fekete is meg a sárga is. (Aranymálinkó) Ez utóbbi csak mindig ugyanazt a nótát nyomja, a feketerigó viszont hétről hétre új dallamot hoz létre. Ornitológusok megfigyelése szerint ősszel dalol a legszebben. (Kuriózum, akkor már nincs párzási időszak) Télen pedig elfelejti az egész tudományát. Tavasszal újrakezdi. Eleinte egyszerűbb futamok, aztán egyre cifrázza, és nyár végére már virtuózzá válik. Csuda dolog ez. :)

A nőkről meg: valami kabaréműsor reklámjában hallottam a következő hím-soviniszta, bunkó, tapló megjegyzést a minap:
"A nőket nagyon kell tisztelni, szeretni, mert náluk van az összes pin@." Bunkó, tapló vagyok, de nyerítve röhögtem. :)

apiesze 2012.05.24. 20:07:20

@Mihalik Péter: Valóban szűkül az élettér, meg változik is. Medvék (Romániában a szemét miatt), mosómedvék Észak-Amerikában, madarak mindenhol a városokba be, az emberek hol ki, hol be, mert itt Pest környékéről se lehet bejutni azoknak a szerencséseknek, akiknek van még munkája. Most egy pár éve megfigyeltem, hogy amíg a varjúk megjelenése a hideg beköszönte kor kezdődött, most itt vannak egész évben, csak a költési időszakra tűnnek el, de akkor sem mind.
@temtom: Az igazi rigó a sárga. A fekete "csak" a rigófélék közé tartozik. A sárgarigó nem a rigófélék hanem a sárgarigófélék családjába tartozik. Vonuló, a telet Afrikában tölti, április-májusban tér vissza hozzánk. :o))

Kis ember 2012.05.25. 01:57:12

@abraxas:
A galamb a levegő patkánya. Igaz, a belvárosban azt is mondják, hogy a taxis a közlekedés galambja.
Innentől fogva a formális logikát tanultak előnyben (a taxisokkal szemben). :)

abraxas 2012.05.25. 07:46:09

@Kis ember: Először elkezdték a nyomorultak a trubadúrt az én erkélyemen játszani, hajnali négykor. Aztán össze is fosták az említett erkélyt vastagon. Az utolsó csepp a pohárban a galambtetű volt a konyhámban, ami a szakkönyvek szerint a fészkekből van a szokásos helye. Igaz, ugyanez a szakkönyv megvigasztalt, hogy a galambtetű csak egyszer csíp, mert az embervértől felfordul. Ha pont attól az egytől kapsz -mondjuk- tífuszt, az már tényleg csak pech :o(
Azóta végre a ház végigrakta végre magát tövisekkel.

@apiesze: Már nálunk is van mosómedve. Most valahol a nyugati végeken járnak, de nyomulnak kelet felé. Pár év múlva belőlük is akkora cécó lesz, mint az aranysakálokból. Amíg csak egy pár költözött át Bácskából, mindenki lelkesedett, most meg már irtani akarják :o/

apiesze 2012.05.25. 08:07:48

@abraxas: Na ja. Ha betéved kis hazánk területére egy-egy medve vagy farkas, akkor már széttépett birkanyájak szegélyezik útjukat. De ez vonatkozik természetesen a hódokra is. Most még "kis aranyosok", a második kidöntött fa után büdös dögök. Nem tudom Te öntöttél-e ürgét gyerekkorodban? A nem idén lebarnult honfitársaink nagyon szerették a húsát pörköltnek. Tényleg nem volt rossz. Anno irtani kellett őket, mert milyen kártékony, (a Tanú hatása XD) most meg védett. Lassan a kullancs is az lesz. :o)

Kis ember 2012.05.25. 08:48:13

@apiesze:
Tényleg kártékony. Ha láttál már gátat közelről, össze-vissza lyuggatja az egér, az ürge. Deninek általában nem engedem a vérengzést, de ha a gáton elkapja az egeret, akkor nagy dicséretben részesül.
Állítólag a buzgárok egy részét is ezek a lyukak okozzák. Itt kezdi el kimosni a gátat a víz.

abraxas 2012.05.25. 10:51:02

@apiesze: Nem, mi robbantottuk szegényeket a saját készítésű puskaporból fabrikált petárdákkal. Ma már nem vagyok rá büszke :o/ A petárdára igen! A víz alatt is robbant!!! :o) Bár azt hiszem, annak meg a krasznai halak nem örültek túlságosan. Minden esetre haldögök nem úszkáltak utána, így vagy a robbanás volt kicsi, vagy a hal kevés :o)

Ui: apósom pincéjében van még vagy 10 hörcsögcsapda régről, azért is járt régen a fülpénz.

apiesze 2012.05.25. 11:54:42

@Kis ember: Így igaz. Nemcsak a gátak környékény, hanem a gabonában is kárt okoz(ott) az ürge, csak valamikor irtották, ma befogják őket és "áttelepítik" más helyre.
A védelemmel amúgy is komoly bajok vannak a horgászat területén is. Egyes védett fajok

@abraxas: A hörcsögnek az irhájából igen drága bundák készültek. Bizonyos területen mértéktelenül elszaporodnak olyan védett (ott helyileg értelmetlenül) fajták mint a halaknál pl. a selymes durbincs (tévesen paptetűnek is nevezik, pedig az a vágó durbincs).
Ha már hal... Sokáig azt hittem, hogy a garda csak a Balatonban él (LÁTOTT HAL - Tihany - kizárólagosan Tihanyban, őszkor dívik, a mikor a gardahal - Pelecus cultratus - nagy tömegekbe verődik, a melyek a félsziget csúcsairól láthatók. A hegyenjáró jelekkel igazgatja a versengő halászhajókat. Forrás: Herman Ottó A magyar halászat könyve. - Nehogy elsmittüljek, - Hermanról is sokáig azt gondoltam, hogy ő volt az utolsó magyar polihisztor, de a politika megcáfolt a "titán" elvtársakkal.), de a hetvenes évek elején már fogtam a Dunán is amikor Alsó-Gödön laktam. Bocs kicsit hosszabbra sikerült, de "lánykoromban" horgásztam, meg vadásztam is.
süti beállítások módosítása