Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.10.02. 22:16 :: A Tengerész

 Ma ólmot öntöttem, blokkokat főztem, fentőt hegesztettem, horgonyt&láncot kerestem (nem találtam), pakoltam...és pakoltam...és pakoltam, szereltem, decket mostunk, "J" meg széttakarította és ugyancsak pakolta magát, hulla fáradtak vagyunk, megyünk aludni.

1 komment

Szombat.

2011.10.01. 20:37 :: A Tengerész

Lefestettem a vasakat kétszer-háromszor, minden szárad, holnap megy mind a helyére. Csináltam egy ólomöntő kanalat 2-es lemezből, azzal fogom összeolvasztani és formába önteni a Kisembertől kapott ellőtt légpuskalövedékeket, mert idáig a pontonon voltak egy tálcában, hogy a…

12 komment

Péntek.

2011.09.30. 21:34 :: A Tengerész

 Ma megjött a "Szentjános".  ( http://www.stjohn.hu/stjohn/fooldal.html )Az Atlanti Óceán túlpartjától indult útja  egyelőre itt ért véget a pontonunk mellett, merthogy kiköltöztette Dávid a gazdája a partra. Itt akarja rendbe  tenni és…

16 komment

Csütörtök.

2011.09.29. 20:24 :: A Tengerész

No kész az utóbbi idők legjelentősebb lakatosmunkája Amapolán. Nagyon nem is szándékozom többe kezdeni. Mondjuk az árbocveretek még hátravannak, de az inkább műhelymunka. Tehát helyén a láncstopper (két darab 12-es betonvas, amiről a bordákat lesikítóztam kalodázza közre a…

9 komment

Szerda.

2011.09.28. 06:42 :: A Tengerész

 Megelőztem a napot. Előbb keltem mint Ő. Még csak parázslik valami a keleti égboltot alulról szegélyező ferencvárosi házak mögött. Csendes víz, a part olyan mint a magyar kártya (vagy a francia csak nekem ez jutott eszembe először) fent és lent egymás tükörképe. Csak…

23 komment

Kedd.

2011.09.27. 20:15 :: A Tengerész

 Az történt, hogy addig kínlódtam a T mobile USB mobil netemmel, ami mindig belassult, a reklámokban ígért nagy sebesség helyett gyakran  egyenesen leállt, hogy besokaltam és elhatároztam kipróbálom a Vodafonet. Pénteken le is szerződtem velük, hogy kipróbáljam, vajh nem…

7 komment

Hétfő.

2011.09.26. 19:54 :: A Tengerész

 A horgony rögzítő és láncterelő szerkezetet szabtam varrtam mindenféle vasakból. Ez utóbbiba valamiféle láncstoppert is kell integráljak, hogy a horgonylánc ne terhelje folyamatosan a horgonycsörlőt, arról akár le is lehessen venni, hogy mást, mondjuk az árbocállításhoz a…

5 komment

süti beállítások módosítása