Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.09.29. 20:24 :: A Tengerész

No kész az utóbbi idők legjelentősebb lakatosmunkája Amapolán. Nagyon nem is szándékozom többe kezdeni. Mondjuk az árbocveretek még hátravannak, de az inkább műhelymunka. Tehát helyén a láncstopper (két darab 12-es betonvas, amiről a bordákat lesikítóztam kalodázza közre a láncszemet, ha átdugom a furatokon), a vascsúszkák amiken szánkázik a lánc, hogy ne fűrészelje szét a szegélylécet, meg a bowsprit tövét. A horgony egyelőre a jobboldali darun lóg, de annak is kész a tartója, sőt olyan, hogy több horgonyt is be lehessen készíteni és azt használni ami éppen kell. Holnap leföstök mindent, aztán ha megszáradt, holnapután helyre szerelem.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr293266062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.09.29. 21:01:19

Szep meretes lanc. Kb ilyen volt nekem is a horgony utan kb 10 meter. Utanna jo sosvizkotel, eddig rendben is van , amig nem kell majd felhuzni. Na azoknak a horgonyfelhuzasoknak koszonhetem a mai kinszenvedesimet egy jo kis servet. Amit 4500 dollar-ert tudnak csak meg operalni.( ezerert vehettem volna egy csorlot) Szerintem okos dolog lenne valami jo kis csorlon is spekulalni de ha jol gondolom lehet, h le maradtam rola. Semmikeppen sem hinnem,h ez meg nem jutott eszedbe. Egy ilyen meretu hajon ez igazan el engedhetetlen. El lehet kepzelni 2-3 meteres hullamokon lovagolva kezzel huzni fel egy ilyen dogot csuszos nedves helyen jo eros szelben. Milyen super dolog amikor az ember meg nyom egy gombot a kormanyallas melett!! (almodik a nyomor)....

akiga 2011.09.29. 22:52:45

@silvermoon: Van csörlő, írta többször is Tengerész. Azzal lehet az árbócot is felállítani.

silvermoon 2011.09.30. 00:12:32

rendesen le maradtam.. pedig folyton itt logok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.30. 00:13:01

@silvermoon: 10-es lánc 50 méter. Na azt kézzel nem húznám soha! És a horgonyt ha egyszer megült a fenékben kézzel nagyon nehéz feltépni, billegtetni kell hozzá a hajót. A Balatonon a 25-ös jolléhoz egy mindössze 6-8 kilós Bruce-t használtam, még azt is elég volt föltépni az iszapból kézzel néha úgy elásta magát. De van csörlőm, méghozzá elektromos (bár még nincs bekötve)mutattam is fényképen, de akkor még biztos nem olvastál. Ha lesz benne villany a kormányállásból is tudok majd horgonyt húzni.

egeresz 2011.09.30. 17:12:21

Kedves Tengerész! A láncstopp karikájába befűzött bizonsági kötél másik végét hova fogod kikötni?

Egyébként nagyon tetszetős az eszköz.

silvermoon 2011.09.30. 19:47:22

Megvalositittad az almomat. Regebben a nagyobb hajomon nekem is volt elektromos csorlom, de sajnos az eleg hamar le egett. A tengeren az apaly es dagaly miatt 2 horgonyt szoktam hasznalni es igy is rendessen el assak magukat. Szoval a csorlonek neha eleg nehez dolga van. Egyebkent nemreg erkeztem haza key west -rol. Pocsek ido volt de azert szep ut volt, ha nem is konnyu.Sajnos ide nem tudok kepet fel tolteni de ha valahol meg lelem az e-mail cimedet kuldenek nehany szep kepet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.30. 21:12:08

@egeresz: Balra látsz egy nagy anyát. (nem nagymamát, hanem egy M18-as anyát) Az alatt lesz egy füles alátét abba lesz belekötve a madzagja....vagy máshova. Mindenesetre olyan helyre ahonnan nem tud elveszni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.30. 21:18:53

@silvermoon: Majd kiderül hogy válik be a horgonycsörlő motorjához a szovjet harckocsi toronyforgató motorjának túláramvédő kapcsolója. Amúgy attól szeret leégni a horgonycsörlő motorja, hogy a hajót húzatja vele a dolgozó. Rá kell motorozni a horgonyra és csak a laza láncot szabad felszedni. Amikor már feszül a lánc akkor abba kell hagyni a csörlővel a húzást és hagyni, hogy a hajó lendülete tépje fel. Persze ez az elmélet. "RP" ausztrál barátom felesége elöl figyel és karmozdulatokkal mutatja, hogy a férje hátul merre kormányozzon, merre dolgozik a lánc. Na ezért jó egy feleség a hajón. Bár amikor a Puerto Rico beli lánykákat említetted..."aserossz".

silvermoon 2011.09.30. 23:07:07

Jeah !! A puerto rico-i leanykak sok mindenre jok, de horgony felhuzasra es mosogatasra nem alkalmassak. Az ilyesmihez meg kene nosulni..Dehaaat .. szoval maradok a horgonyrangatasnal.
süti beállítások módosítása