Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.09.28. 06:42 :: A Tengerész

 Megelőztem a napot. Előbb keltem mint Ő. Még csak parázslik valami a keleti égboltot alulról szegélyező ferencvárosi házak mögött. Csendes víz, a part olyan mint a magyar kártya (vagy a francia csak nekem ez jutott eszembe először) fent és lent egymás tükörképe. Csak néhány tőkésréce, meg szárcsa pedálozik idelent, nekik nincs az égben tükörképük. Megint szép napnak nézünk elébe és én megint csak kérdezem Istent, mivel érdemeltük ezt ki, mitől ilyen jó hozzánk, hogy megengedi hogy ilyen csodában éljünk nap mint nap. Egyet tudok, ahogy Privát Elek mondja (bár kivételesen lehet hogy nem pontosan idézem) "odafent valamit jóváírnak a számlán talán azt a pénzespostást is", szóval én soha senkinek tudatosan nem ártottam. Még aki mindent megtett, hogy nekem ártson, annak se törlesztettem, sőt. A harag rövid időre felhorgadt bennem, dühöngtem, csúnyán beszéltem akár nők előtt is, aztán kífújt a biztonsági szelep és vége. Senkire nem haragszom aki megbántott, senkin nem álltam bosszút soha, viszont segítettem akin tudtam, még ha ezt nem érdemelte is meg, még ha hálátlansággal fizetett is érte, legfeljebb elkerültem ha tehettem. Van sajnos ilyen most is, nagyon nehéz a szívem ettől, mert ez  családon belül van, szóval nem az az "elmúlós" fájdalom, komoly seb ez. De hát ahogy a róka mondja a Kishercegnek, "Semmi se lehet tökéletes". No ennyit a lírából, amikor lobogóztam örömmel tapasztaltam, hogy ellentétben a tegnapelőttel és tegnappal, alig van harmat, reggeli után remélem lehet odakint kezdeni. Közben a nap is bekukucskált az ablakon, sebesen kapaszkodott fel a háztetők fölé, már erősen tűz, nem lehet belenézni se, este folytatom.

19:23 Ismét sötétedésben sepertem össze a decken a sok koszt ami a lakatosmunka után mindig  marad. Napközben csak a gunwale mellé partvisolom, mert utálok a recsegő levert hegesztősalakban, sikító és vasporban, levagdalt vasdarabokban tapodni. Na ezért jó az acéllemez deck, ilyet egy puccos teakfa borítású fedélzeten nem lehetne csinálni. Haladtam rendesen, kitaláltam hogy lesz a láncstopper, holnap ha minden jól megy meg is csinálom, a horgonyok konzolja kész, csak festeni kell. Még három papírt be kellett csatolni a hatóságnak a hajóvizsgához, be kellett menjek személyesen és még egy papír kell, de azt ráérek hétfőn a vizsgán átadni. Amúgy kiderült, hogy ex tengerészkollega a vizsgabiztos, én nem kérek semmi megkülönböztetett elbánást, szerintem minden tökéletes Amapolán az összes előírt felszereléssel biztonsági cuccal rendelkezem amit belvízre előír a HSz, aztán hogy a tengerre mivel megyek majd egyszer, az már az én dolgom és felelősségem. Csak kapjak már végre egy hajólevelet, amivel ha netán kitart az idő lemehetünk mondjuk baromi messzire, Ráckevére és főzzünk a parton a bográcsban egy jó halászlét, vagy slambucot. 

21:16 "J" mai kérdése. Mi ez? (elölnézet, oldalnézet és amit csinált belőle)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22:26 Ebbe most botlottam bele. Sok éve olvastam már hasonlót, vagy talán ugyanezt, de még mindig meglepődöm rajta.

"A cmabrigde-i etegyemen kéüszlt eikgy tnuamálny aítllsáa sznreit a szvkaaon bleül nincs jlneestőgée annak mkénit rdeeözndenk el a btűek: eyeüdl az a fntoos, hgoy az eslő és az uolstó betű a hlyéen lygeen; ha a tböbrie a lgnoeyabb özeássivsazsg a jleezmlő, a sövzeg aokkr is tleejs mrtébéekn ovasalthó mraad. A jnleeésg mgáayzrataa az, hgoy az erbemi agy nem eyedgi btüeket, hneam tleejs sazakvat ovals.

 

Íme a bzonytéik. Úhygoyg tnseseek mkneit bkébeén hyagni a hleysesáíi fmonisáokgkal"

Tudjátok mi az érdekes? Hogy az állandóan működő helyesíráselemző is csak hat (!!) szót húzott alá pirossal belőle, holott ebben a mondatban a "helyesíráselmező"-t azonnal alűáhúzta, mert szerinte két szó. Szóval még a gépet is becsapta a szöveg. Amúgy nem hiszem a "cambridge-i egyetem" dumát. Ez olyan "...angolszász tudósok bebizonyították...".

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr993261817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.09.28. 08:01:14

Ébredés.
Nekem egy ideje nincsen szükségem órára. A fiúk 5.30-5.40 között elkezdenek mozgolódni, hangoskodni. 6 előtt nincsen kaja. Addig hallgatom Őket. Egy cumisüveg löttyel 5-15 percig elvannak. Majd gyors pelenkázás, hogy a reggeli barnamedve ne a telesliggyantott, éjszakai pelusba menjen, mert, akkor ruhacsere is aktuális azonnal.
Mit nekem madárcsicsergés, meg napfelkelte, meg tükröződés a folyón, meg egyéb romantikus képek, ábrándok.
De van boldog, nagycsaládos reggeli munkás valóság.
Jó reggelt mindenkinek!
Szép napot!
Szépen hajózzatok!
Sün

Grigorij Sandorovics 2011.09.28. 08:39:20

Neha, amikor olvasgatom a blokkot, ojan erzesem tamad hogy tukorbe nezek.
Annyira hasonlitunk sokmindenben. Az elet felvetelehez. Hozzaalas. De ez a mai beiras - 100% en vagyok!
Feloraja, egyik beosztottam elkezdett velem orditozni (ez a modorja, minden kritikara - torokkal vesz). Kenytelen voltam visszaorditani, felvenni a bosszanto stilusat, premiummal fenyegetozni - stb... Most egesznap sz**ul fogom magamat erezni - bunosnek. Nem akarok neki artani - de itt a dillemma, rosszul dolgozik - az eredmeny siralmas... Felevente kimondom neki, 1,2 honapig huzza a dolgat, aztan megint "profi" lesz az eredmeny.
MAS.
Nem is ajanlatos torlesztgetni es altalaban felvenni valakinek az undorito modorjat valaszkent. Ezzel te magad is rossz energiat pumpalsz magadba. Altalaban, ha lehetoseg van ra, menjen az ember a sajat modorjaval mind a 6 iranyba.
Ennyit a haragrol...

sevylor 2011.09.28. 08:50:47

Sajnos, velem mostanában előfordul, hogy este előzőm meg a Napot. :(

silvermoon 2011.09.28. 17:04:04

Nah ez szep reggel !Szerencsere nekem is hasonlo hajnaljaim vannak es oda nem adnam sehany teleslityantott pelusert.(kinek a pap kinak a papne) Eshat igen a haragot tartani nem jo. HA valaki bunko az meg nem iranyado arra hogy en is az legyek. Ezeken at kell lepni. Viszont te szegeny sun, neked bizony fura egy vilagod van. MA mar a gyermekszules szinte bun. (ezt tegnap halottam) mivel nincs jovo, csak remeny. A mai szulok, (alitolag) sajat oromuket elik ki a babazasban nem gondolva arra mi is lesz abbol a szegeny ordogbol ebben a jovo nelkuli vilagban. Alitolag nem fognak meg oregedni, es ha megis tuti hogy nyugdijjuk nem lessz. (ezt is ugy olvastam a minap) De azert szep dolog a gyermekneveles hiszen onzetlen szeretetbol fakad.

abraxas 2011.09.28. 18:53:54

Ez a poszt már költészet!
Köszönöm :o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.28. 19:48:37

@Sün77: Hát nem mondom, hogy nosztalgiám támadt a pelenkázás kapcsán. Az jut eszembe, amikor egyszerre két gyerek volt szalmonellás, a mosógép egyfolytában ment, csak négykézláb tudtunk mászkálni a lakásban, mert minden ajtón szárítón lógtak a pelenkák.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.28. 20:14:26

@Grigorij Sandorovics: Nehéz dolog ez. Nekem az okozott a legnagyobb lelkiismeret furdalást ha ki kellett rúgni valakit. Merthogy három gyereke volt például. De hát nem neki kellett volna rájuk gondolni, amikor már két komoly "ejnyebejnye, utolsó figyelmeztetés" után harmadszor is lerészegedett munkaidőben?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.28. 20:20:21

@silvermoon: Eltúlzod a dolgot. Akkor is fogantak, születtek gyerekek amikor háborúk dúltak (100 éves, 30 éves)pestis, kolera dúlt, rablóbandák gyilkoltak fosztogattak. És még remény se volt másra. Nyugdíj mindenkinek meg csak 65 éve van. Bizony kommunista találmány, a háború előtt csak állami alkalmazottak kapták.

silvermoon 2011.09.28. 21:12:46

Tengeresz ! Igan, valoban igy van. Talan tul nagy hatassal vannak ram a napokban halottak olvasottak...! Kisse borusan latom azota a jovot.De azert a legszebb hajnalok akkor is csak a vizen vannak. (szerintem)

beho 2011.09.28. 21:25:28

@Sün77: Sünikém! Ez gyönyörű!

Kis ember 2011.09.28. 22:05:44

@silvermoon:

"Mikor engem nemzettek, a sötét égbolt jajgatott. Mikor kínnal megszülettem, halált hánytak a csillagok"

www.youtube.com/watch?v=7TfvV71qdhM&feature=related

Kis ember 2011.09.29. 01:46:15

Ja a képen pedig szerintem pritamin látható. Ez az, amit Kardos doktor mindig keres a feleségének a "Csak semmi pánik" c. filmben.
www.gyumolcs-zoldseg.hu/media/cikk/90/pritamin_paprika_n.jpg

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.29. 07:44:31

@Kis ember: Az jutott róla az eszembe, hogy ahogy a dinoszauruszok házityúkká "evolucionálódtak" úgy zsugorodott a magyar hajóépítés "Tengerészproject"-té. Annyira így van, hogy amikor elmentünk a magyar hajóépítés történetét hajómodellekkel bemutató kiállításra a Közlekedési Múzeumba, akkor "DN" volt Mahartos kollégám, azóta múzeulógus, megkérdezte, hogy netán van e modellem Amapoláról, mert ha van azt is beteszik a múzeumba.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.29. 07:48:33

@Kis ember: Helyes a válasz! Cseréljen helyet a bűvésszel! Bár amit belinkeltél az a "kaliforniai" változat, ez amit Juditka üvegekbe szecskázott inkább a magyar csöves paprikára hasonlított, kivéve ezt a karikatúra változatot.

Mihalik Péter 2011.09.29. 09:34:26

Készen állunk a parti főzésre! Padok lefestve, bográcsállás tiszta, tűzifa van, kikötés biztosítva, 230V, ivóvíz rendelkezésre áll...csak már látnám Amapola sziluettjét a Kerek Zátony elején a távolból...

IQ_nuku 2011.09.29. 10:36:50

Ráckevén egy bogrács party? :)) Jó ötlet! Hajólevél-ünneplő és nyár búcsúztató egyben...

Mihalik Péter 2011.09.29. 11:43:30

@IQ_nuku: Természetesen mindenkit szeretettel látunk! A legnagyobb bográcsom is bevetésre kész...Több hajó egymáshoz kötése is lehetséges, sólyapad is van és lehet sátrazni is ha valakinek van kedve hozzá...és bírja az éjszakai hideget, vagy aludhat a hajójában, amennyiben azzal érkezik.

IQ_nuku 2011.09.29. 12:06:49

Nagyon jól hangzik!
Remélem, majd az idő is kegyes lesz hozzánk :)))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.29. 20:43:43

Ha hétfőn levizsgázik a hajó, még hétfőn felfestem valahogy a lajstromjelet a hajóra és kedden már megyünk is lefelé. Azt terveztem, hogy átmegyünk a Kvassay zsilipen, a Nagydunán, kipróbálom, hogy hogy megy a hajó hegymenetben, mert ez nagyon fúrja az oldalamat, aztán lemegyünk Tassig és ott visszajövünk és sorra látogatunk minden ismerőst végigbulizva a Kisdunát. De hát ebből nem lesz semmi, mert az alacsony vízállás miatt nem működtetik a zsilipeket és ez alighanem így lesz még sokáig ( www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html ), ahogy az előjelzést nézem. Így csak lemegyünk Ráckevéig, meg vissza, addig tán a jó idő is kitart.

Mihalik Péter 2011.09.30. 11:22:20

@A Tengerész: Ha a Kisdunán jössz, szerintem első út alkalmával szerencsésebb...Gond estén mi itt vagyunk segítségnek... bár ne legyen semmi gond. ( Nekem a vizsgázás ott volt a volt Trinexus kikötőjében, 2 x robbantam le út közben Ráckevéről..szereltem... a vizsgabiztos meg is kérdezte,mikor megérkezett, hogy mi újság a kéményben, úgy néztem ki mint egy hajógépész 1918-ban...)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.30. 21:27:00

@Mihalik Péter: Remélem ...leírtam, aztán kitöröltem...le is kopogom. Szóval a lényeg, bízom benne, hogy az a 40 km meglesz akadály nélkül. Csak víz maradjon addigra a mederben, mert folyamatosan apad.

Mihalik Péter 2011.10.02. 12:37:45

@A Tengerész: A lajstromszámot szerintem hétfőn még nem fogod tudni, mert valószínűleg csak egy ideiglenes engedélyt ad a vizsgabiztos, pontosabban egy hajóvizsgálati jegyzőkönyvet, amivel hajózhatsz már legálisan. Hétfőn pontosítsunk, mikor értek ide és akkor pontos címet is adunk a Kedves Barátainknak, akik szívesen jönnének... bár a térképem is jó lehet, ha közzéteszed. Ha kell, hétfőn küldök a közúti megközelíthetőségről is egy skiccet...
süti beállítások módosítása