Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.09.26. 19:54 :: A Tengerész

 A horgony rögzítő és láncterelő szerkezetet szabtam varrtam mindenféle vasakból. Ez utóbbiba valamiféle láncstoppert is kell integráljak, hogy a horgonylánc ne terhelje folyamatosan a horgonycsörlőt, arról akár le is lehessen venni, hogy mást, mondjuk az árbocállításhoz a forstagot lehessen vele húzni. Remek idő volt ma is, nem tudom meddig tart, de maradhatna még így sokáig. Nem részletezem a hajóvizsga dolgait, de ha minden igaz jövő héten hétfőn jelenik meg a hatóság Amapolán e célból. Legalábbis ezt a hírt kaptam ma. Fene egye meg, az lesz majd, hogy éppen elromlik az idő amire végre lehetne hajózni. Bár ahogy nézem az üzemanyagárak alakulását (valamint drága jó kormányunk legutóbbi makogását, hogy a magas nyugdíjakból akarják "megvédeni" az alacsony nyugdíjakat, szóval én aki bérmunkásként minden jövedelmemet leadóztam, melóztam napi 12 órákat és ezért aránylag megfizettek, ezért "pofátlanul magas "  nyugdíjam van, most támogatom majd azokat akik mindent elcsaltak és most minimálnyugdíjból tengődnek úszómedencés viskójukban) meg kell alaposan fontolni a dolgot. De úgy döntöttem nem izgatom magam, inkább már a bocin töröm a fejem, azt hiszem eldöntöttem, hogy ilyen vágott orrú "tender"-t építek http://www.gartsideboats.com/custom-boatbuilding/7-ft-clinker-pram.html, könnyebb megcsinálni sokkal, mert elmarad az orrtőkével való vacakolás. Pontosan arra találták ki amire nekem kell. A jól felhúzott orr nem fogja túrni a vizet, a férőhely viszont nagyobb. A gumicsónakos Ferivel csinálunk hozzá egy "hurkát", így szükség esetén rendkívüli módon megnövelhető a stabilitása, tehát egyesíti a gumicsónak és a merev boci előnyeit, ugyanakkor lehet majd vele vitorlázni is, ami gumicsónaknál (eltekintve az oldalswertes szükségmegoldásoktól) nem lehetséges.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr243258567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.09.26. 22:24:30

Mondtam én, hogy egy ilyen prat lenne a legjobb boci, mert könnyebb orral adaállni, vagy kilépni belöle :o)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.09.26. 23:38:35

A pram, ha minden igaz, magyarul "ladik"... :)Legalábbis a Tiszai ladikoknak van hasonló orr-kiképzésük. Csak ott persze más az egész hajótest, hiszen nem "partraszálló-hajónak" készülnek, hanem egyedi csónaknak. Amúgy ilyen kis csónakoknál, mint amit kinéztél Tengerész, (7 láb, az mindössze 2,1m!) sokkal jobb "orrstabilitást" ad ez az orr!

abraxas 2011.09.27. 06:32:44

Ja, pram :o)
Mióta ezen az okos(SIC) telefonról is netezek, folyton mellé pötyögök :o/

abraxas 2011.10.05. 15:26:15

Tengerész,

Sajna most otthon döglök egy takonykór okán, ámde haszon a bajban, hogy rengeteg időm van (többek között) tender terveket bütykölni :o)
Sajna csak ilyen hülye módon tudok példát megmutatni:
lh3.googleusercontent.com/-Ak0jlOCvuo8/ToxUkHlyu1I/AAAAAAAAAFY/1msgh43lVCY/s512/pram_bordaterv.jpg

Szóval: van egy originál klasszikus finn pram tervem (szoftverhez adták), lekoppintottam a közkedvelt nutshell-t (lásd a képet), de még vannak terveim, meg egy csomó időm is ;o)

Ha majd újra Csepelen lesztek, és már én sem fertőzök, megmutatom gépen is, és módod lesz az egyedi igények átültetésére is :o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.06. 22:28:56

@abraxas: Kicsit nehezen találtam meg ezt a késői kommentet.

1. Jobbúlást!!
2. Előre is köszönöm a fáradozást. Igazából a bordametszetek és a vonalrajz ami fontos, mert építőbordákra fogom készíteni a csónakot, a palánkkiosztás a bordákon adja magát.
3. 2,20-as pram nekem pont ideális méret.

A többit valóban majd ha Csepelen leszünk és meggyógyulsz.
süti beállítások módosítása