A horgony rögzítő és láncterelő szerkezetet szabtam varrtam mindenféle vasakból. Ez utóbbiba valamiféle láncstoppert is kell integráljak, hogy a horgonylánc ne terhelje folyamatosan a horgonycsörlőt, arról akár le is lehessen venni, hogy mást, mondjuk az árbocállításhoz a forstagot lehessen vele húzni. Remek idő volt ma is, nem tudom meddig tart, de maradhatna még így sokáig. Nem részletezem a hajóvizsga dolgait, de ha minden igaz jövő héten hétfőn jelenik meg a hatóság Amapolán e célból. Legalábbis ezt a hírt kaptam ma. Fene egye meg, az lesz majd, hogy éppen elromlik az idő amire végre lehetne hajózni. Bár ahogy nézem az üzemanyagárak alakulását (valamint drága jó kormányunk legutóbbi makogását, hogy a magas nyugdíjakból akarják "megvédeni" az alacsony nyugdíjakat, szóval én aki bérmunkásként minden jövedelmemet leadóztam, melóztam napi 12 órákat és ezért aránylag megfizettek, ezért "pofátlanul magas " nyugdíjam van, most támogatom majd azokat akik mindent elcsaltak és most minimálnyugdíjból tengődnek úszómedencés viskójukban) meg kell alaposan fontolni a dolgot. De úgy döntöttem nem izgatom magam, inkább már a bocin töröm a fejem, azt hiszem eldöntöttem, hogy ilyen vágott orrú "tender"-t építek http://www.gartsideboats.com/custom-boatbuilding/7-ft-clinker-pram.html, könnyebb megcsinálni sokkal, mert elmarad az orrtőkével való vacakolás. Pontosan arra találták ki amire nekem kell. A jól felhúzott orr nem fogja túrni a vizet, a férőhely viszont nagyobb. A gumicsónakos Ferivel csinálunk hozzá egy "hurkát", így szükség esetén rendkívüli módon megnövelhető a stabilitása, tehát egyesíti a gumicsónak és a merev boci előnyeit, ugyanakkor lehet majd vele vitorlázni is, ami gumicsónaknál (eltekintve az oldalswertes szükségmegoldásoktól) nem lehetséges.
Hétfő.
2011.09.26. 19:54 :: A Tengerész
5 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
abraxas 2011.09.26. 22:24:30
sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.09.26. 23:38:35
abraxas 2011.09.27. 06:32:44
Mióta ezen az okos(SIC) telefonról is netezek, folyton mellé pötyögök :o/
abraxas 2011.10.05. 15:26:15
Sajna most otthon döglök egy takonykór okán, ámde haszon a bajban, hogy rengeteg időm van (többek között) tender terveket bütykölni :o)
Sajna csak ilyen hülye módon tudok példát megmutatni:
lh3.googleusercontent.com/-Ak0jlOCvuo8/ToxUkHlyu1I/AAAAAAAAAFY/1msgh43lVCY/s512/pram_bordaterv.jpg
Szóval: van egy originál klasszikus finn pram tervem (szoftverhez adták), lekoppintottam a közkedvelt nutshell-t (lásd a képet), de még vannak terveim, meg egy csomó időm is ;o)
Ha majd újra Csepelen lesztek, és már én sem fertőzök, megmutatom gépen is, és módod lesz az egyedi igények átültetésére is :o)
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.06. 22:28:56
1. Jobbúlást!!
2. Előre is köszönöm a fáradozást. Igazából a bordametszetek és a vonalrajz ami fontos, mert építőbordákra fogom készíteni a csónakot, a palánkkiosztás a bordákon adja magát.
3. 2,20-as pram nekem pont ideális méret.
A többit valóban majd ha Csepelen leszünk és meggyógyulsz.