Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2011.12.01. 11:39 :: A Tengerész

 

Idebent tespedek és szégyellem, de jól esik. Semmi kedvem mozdulni kifelé. A bal mellkasi fájdalom egyelőre nem múlik sőt, tegnap kénytelen voltam bevenni egy Algopirint, az egy időre használt, de sajnos megtaknyosodtam és sokat köhögök, ami nagyon fájdalmas.

Kínomban ilyenekkel bosszantom magam: 

Élet és Irodalom

Iványi György e jelzős szerkezettel minősíti az „elszánt" környezetvédőket Költségvetési voluntarizmus (ÉS, 2011/40., okt. 7.) című cikkének rövid, az írás mondanivalójával csak nagyon laza kapcsolatban álló, második bekezdésében.

Tiszteletben tartva a szerzőnek a véleménynyilvánítás jogához fűződő szabadságát, meg kell kérdőjelezni a vélemény alapjául szolgáló „tény" igazságát, melyet meg nem nevezett, de neves vízmérnök ismerősétől hallott. Eszerint: „A hallgatóim elmagyarázták, hogy paradigmaváltásra van szükség a vízgazdálkodásban: a jövőben a cél a víz megtartása. Próbáltam mondani, hogy már a földművelő ember legelső lépése, az ásás célja is a talaj vízmegtartó-képességének növelése volt, és ezt szolgálja azóta is minden - jól vagy kevésbé átgondolt - koncepció, művelet, létesítmény... Megüvegesedtek a szemek. Paradigmaváltás kell, és pont."

A Tiszát szabályozták, hogy töredékére csökkentsék az árterét, a Kárpát-medence legnagyobb természetes vízmegtartó területét. A Hanságot lecsapolták. A bős-nagymarosi terv, villamos energia termelése céljából, a Duna elterelését tűzte ki célul Szigetköz-Csallóközből, Európa utolsó nagy, egybefüggő vizes élőhelyéről. Vagyis, az elmúlt két évszázad vízügyes céljaival ellentétben a jövőben tényleg csak a még megmaradt vizek megtartását kellene szolgálnia minden műveletnek és létesítmények... Paradigmaváltás nélkül nehéz lesz.

(A szerző grafikus) 

Kard Aladár

A PARADIGMAVÁLTÁS, SAJNOS, MEGTÖRTÉNT LV. évfolyam 43. szám, 2011. október 28. Élet és Irodalom

Dr. Hajósy Adrienne geofizikus vitát kizáró tömörséggel jelentette ki 41. számukban: A bős-nagymarosi terv, villamosenergia-termelése céljából, a Duna elterelését tűzte ki célul Szigetköz-Csallóközből, Európa utolsó, egybefüggő vizes élőhelyéről (Üveges szemek, ÉS, 2011/41., okt. 14.). Az ellenérvek sokaságából csak néhányat szeretnék kiragadni. 1) A vízlépcső létesítését nem energiatermeléssel, hanem a folyam komplex hasznosításával indokolta a terv létrehozója, a hazáján kívül világszerte különleges nagyrabecsülésnek örvendő Mosonyi Emil 1942-ben, a VÍZITERV igazgatójaként. 2) Legfontosabb tényezőként a Duna Bizottság a hajózás biztonságát emelte ki, azzal, hogy állandó vízszinttel tegyék lehetővé a folyam hajózhatóságát Kelheimtől a Fekete-tengerig. Erre a célra a bizottság 47 helyet jelölt ki a duzzasztóművek számára. 3) Hazánkban az 1949. évi XIII. törvény fogalmazta meg a hajózás szabályozásának részleteit. 4) A tervek ellen az első politikai merénylet 1977-ben történt, amikor a csehszlovák-magyar szerződés a vízlépcső csúcsra járatását irányozta elő. Ekkor Mosonyi professzor már emigrációban élt, 56-os szerepvállalása miatt semmiféle beleszólása sem lehetett a tervekbe. 5) Az eredeti tervek a tájba illő, környezetbarát megoldásról szóltak. Ezt bizonyítja az Európa-csatorna Altmühl-völgyi, védett természeti területen átvezető megoldása, ami ugyancsak dr. Mosonyi Emil tervei alapján valósult meg. Többek között ezért is tekintélyes környezetvédelmi kitüntetésekkel jutalmazták munkásságát. 6) Az Európa-csatorna mentén jött létre földrészünk legnagyobb mesterséges élőhelye, amivel számos, a kihalás küszöbére jutott élőlényt sikerült megmenteni. A National Geographic magazin is elismeréssel írt erről a hazánkban meg sem említett műről. 7) A Szigetköz kiszáradását igazából a papírtigris-elmélet (1992) kiagyalója, Vargha János köre veszélyeztette, a korszerű dunakiliti zsilip üzembe helyezésének megakadályozásával. 8) A VII. sz. Helsinki-folyosó ügye az egymást követő magyar kormányok ellenállása miatt megrekedt a magyar-szlovák határnál. Vitathatatlan, hogy 1977 óta a mindenkori politikai hatalom kíméletlenül kizárja a szakemberek közreműködését a vízszabályozás területéről is. Ez a paradigmaváltás valóban súlyos károkat okozott. Ideje lenne visszatérni a természetes paradigmákhoz, ahogy a két éve, 99 éves korában elhunyt nagy tudós élete utolsó napjaiban is hirdette: a természetvédők jogos és feltétlenül alkalmazandó igényeinek figyelembevételével olyanokra kell bízni a vizek szabályozását, akik azehhez szükséges alapismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkeznek.

(A szerző az egykori Széchenyi Ödön Egylet volt elnöke)

 

Dr. Hajósy Adrienne

A VÍZLÉPCSŐ HASZNA LV. évfolyam 44. szám, 2011. november 4. Élet és Irodalom

A hajdani tervezők és építők újra és újra megkísérlik bizonyítani, hogy a bős-nagymarosi terv jó volt, csak politikai okok - és természetesen a zöldek ármánykodása - miatt nem épült meg a nagymarosi erőmű. Így járt el Kard Aladár is, aki hosszabb reflexiót írt (A paradigmaváltás, sajnos, megtörtént, ÉS, 2011/43., okt. 28.) Üveges szemek című (ÉS, 2011/41., okt. 14.) rövid hozzászólásomhoz. „Ellenérvek" sokaságával kísérli meg bizonyítani, hogy a vízlépcsőrendszert valójában nem is energiatermelés céljából akarták építeni. Elegendő közülük az elsőt cáfolni, a többié ebből már következik. Mint Kard Aladár írja: „A vízlépcső létesítését nem energiatermeléssel, hanem a folyam komplex hasznosításával indokolta a terv létrehozója, a hazáján kívül világszerte különleges nagyrabecsülésnek örvendő Mosonyi Emil 1942-ben, a Víziterv igazgatójaként." Ezzel szemben mit mondanak a tények? A hasznokról az alábbiakban rendelkezik a vízlépcsőrendszer megvalósítására 1977-ben kötött magyar-csehszlovák államközi szerződés vonatkozó cikke (teljes terjedelmében közlöm): „9. cikk A Szerződő Felek részesedése a Vízlépcsőrendszer hasznaiból (1) A Vízlépcsőrendszer hasznaiból és előnyeiből a Szerződő Felek egyenlő arányban részesednek. (2) A Szerződő Feleknek egyenlő arányban áll rendelkezésükre a vízerőtelepek teljesítménye, és egyenlő arányban, természetben részesednek a termelt és a vízerőtelepekből kivezetett alap- és csúcsenergiákból. (3) A közvetlenül a Vízlépcsőrendszer felett, illetőleg alatt tervezett dunai vízlépcsők megvalósítása esetén a Szerződő Felek külön állapodnak meg ezek kölcsönös hatásainak figyelembevételéről." Rég volt, de sajnos igaz, ezt akarták az elődök. Kard Aladár írásával ellentétben a Dunát villamos energia termelése céljából akarták csúcsra járatni a magyar-szlovák határszakaszon. Naponta legalább egyszer árhullám veszélyeztette volna a part menti településeket, és hatalmas duzzasztógát magasodott volna a visegrádi vár tövében, elcsúfítva a legtörténelmibb magyartájat. Szerencse, hogy a terv nem valósult meg.

(A szerző geofizikus)

Nos ott kezdődik a gyalázkodás a viziboszorkány  (amúgy Hajósy Adrienne A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA Szigetköz bizottságának titkára!!) részéről, hogy Kard Aladár mindenben tényszerű felsorolását idézőjelben "Ellenérvek"-nek nevezi, szóval azok nem ám azok! Csak olyan izék! És mindjárt elő is áll a farbával, hogy a komplex hasznosítás az nem igaz ( a többi ellenérvvel már nem is foglalkozik, piha! Csak nem fog mást is cáfolni, amikor ezt az elsőt így elintézte? Nekem meg az jut eszembe, hogy azokra még ilyen csúsztatva se tud nyögni semmit.), hisz a szerződésben megegyezés van az áramtermelésről, annak megosztásáról, ergo a hasznosítás kizárólag áramtermelés célú. És ezt az ÉS minden összeseküvéselméletre fogékony értelmiségi olvasói be is fogják szopni (ugye a műszaki az nem tartozik az értelmiségi körbe, oda csak az való aki megbukott fizikából, viszont Heideggerrel fekszik és Kanttal kel). Én nem ismerem a szerződést, de biztos vagyok benne, hogy  nem ez a néhány sor volt benne.  Ha Mosonyi Emil és Kard Aladár nem hazudnak a komplex folyamhasznosítás tárgyában, mint ahogy ezt Hajósy Adrienn fentiekben  inplicite kijelenti ezen irományban, akkor bizonyára más is volt benne. Komplex az azt jelenti, hogy KOMPLEX, azaz többféle, sokrétű, közös projekt esetén egy szerződésnek szólnia kell róla. Mit bizonyít ez  pár sor amit a viziboszi előásott? Azt semmiképpen amit akar, hogy a projekt CSAK erről szól. Akkor mit is? Mondjuk számomra azt, hogy a segédvízvezetékszerelő néninek ( a teljes szlovák sikerrel a mi kárunkra megvalósult "C" variánssal kapcsolatosan itt https://www.youtube.com/watch?v=hOJkfY-pKJk hazudozik, hogy is mondta.."rég volt de igaz".) se a tisztessége se az agya nem fejlődött pozitív irányba az elmúlt 20 évben, és ismét büntetlenül puffogtathat hazugságokat országos napilapban annak tudatlan szerkesztői hallgatólagos beleegyezésével.

És a BORZALMAS, TÖRTÉNELMI VIDÉKET ELCSÚFÍTÓ projekt vizionálásához  egy  kép megtekintését javaslom a bajor Dunaszakasz egyik vízerőművéről. http://www.polizei.bayern.de/lib/bild_popup.php?pic=/content/8/0/6/6/2/img_67252_nef_800.jpg Nos ha ez elcsúfítaná a "legtörténelmibb" magyar tájat, akkor semmi szín alatt se ajánlanám Hajósy Adrienne úrhölgynek, hogy arra sétáljon, mert hozzá képest a világ legcsúfabb duzzasztógátja is  bájos. Értem én, hogy valahogy meg kell torolni az alulszexualizáltságot a férfiakon, de miért kell ebbe egy országnak belerokkanni?

 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr163428597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadegér 2011.12.01. 15:46:21

Bravo. Kár hogy csak itt olvashatjuk.Sokkal több emberhez is el kellene jutnia ennek a cikknek. üdv,és gyógyulást.

pernahajder Campbell 2011.12.01. 22:46:48

Idén hajóztam a Majnán, a Rajnán, az Elbán, az Oderán, a Weseren, a Küstenkanalon, a Mittellandkanalon, a Neckaron.

Rengeteg zsilipen mentem át, mert ezek léte Magyarországon kívül teljesen természetes. És gyönyörű tájakat láttam. Például a Neckar: tele van lépcsőzve, tíz kilométerenként van zsilip, és olyan szép, mint egy álom. Mint, mondjuk a Duna talán legszebb szakasza, az aschachi, amit ugyancsak nem tett tönkre személyes kedvencem, a jochensteini vízlépcső (itt egy kép: www.sueddeutsche.de/wirtschaft/unternehmen-der-kirche-mit-gutem-glauben-wirtschaften-1.1196903-4).

"Szigetköz-Csallóközből, Európa utolsó, egybefüggő vizes élőhelyéről"

Aha. És a Duna-delta, az mi?

"Naponta legalább egyszer árhullám veszélyeztette volna a part menti településeket"

Uhh.

Mindegy, majd odakerülnek ezek, ahová valók.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.02. 09:02:55

@pernahajder Campbell:"Naponta legalább egyszer árhullám veszélyeztette volna a part menti településeket" Ez tényleg nagyon jó kis hazugság. Javítson ki valaki, ha tévedek, de nekem 1,2-1,5 m ingadozást mondtak. Ezt a part menti települések veszélyeztetésének hazudni ... Mondjuk a mellékágak szempontjából valóban hiba lett volna ezért ki is került a csúcsrajáratás a tervből, de ezt Hajósy nagyvonalúan elfelejti. És ez megjelenik az ÉS-ben és az ÉRTELMISÉG bólogat.

"...Mindegy, majd odakerülnek ezek, ahová valók.." Sajnos az rajtunk már nem segít, hogy majd főnek az üstben. Merthogy ebben az életükben már büntetés nélkül megúszták.

Gáz Géza 2011.12.02. 17:52:31

Vili! Algopyrinnel, vigyázz mert ellensége a trombocitáknak. Próbáld inkább az ibuprofent az nem vegyszer. Trombózisra nem kell oltani magad ZIBORral? A.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.02. 18:58:39

@Gáz Géza: Hát összesen bevettem az egy hét alatt kettőt. Mégcsak nem is egymást követő napokon. De vége. Ami ma volt fájdalom azt már "röhögve". (na mondjuk fanyar pofával)Trombózisról nem esett szó. Azt mitől kapnék?

Gáz Géza 2011.12.02. 22:00:15

A nem "szabályos" vérkeringéstől, összetapadó vörös vértestek okozhatják. A csontépítés csak a gyerek korban szabályos. A trombocitának szállító feladatai vannak. Amint kiürít képessé válhat a rögképzésre. A.

teddybear01 2011.12.15. 18:05:23

Ami a vízügyeseket illeti, a "nagy öregek" mind a bősi cirkusz alatt "csinálták meg magukat", hogy ezzel az amerikai kifejezéssel éljek. Azaz a szakmai tekintélyüket kezdőként a vízlépcső ellenzésével építették ki.
A kár, amit ezzel az országnak okoztak a Kádár rendszerből ránk maradt államadósság közel fele, olyan 5-6 milliárd dollár, '90-es árfolyamon számolva. Meg persze az, hogy az euró-szabványos dunai víziút a mi szakaszunkon nem euró-szabványos. Ezért állnak az uszályok most Apatinnál, mert nincs elég víz, hogy normál terheléssel végig tudjanak menni.

Különben ezek a "vízügyesek" mindig egy Hoover-gáthoz hasonló monstrumot képzelnek a Visegrádi-szorosba, pedig az a gát mindössze kilenc méter magasnak épült volna meg. Körülbelül olyan, mint a Freudenaui Dunai Vízerőmű.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.15. 18:49:35

@teddybear01: Welcome on board! (legalábbis nem emlékszem, hogy korábban jártál itt, ha tévednék elnézést)Gondolom korábban nem olvastad ezt a blogot, mert ezt nagyon alaposan kitárgyaltuk hónapokon (éveken?)át, még a látványtervet is beraktam, hogy milyen "borzasztó" látvány lett volna a mű Nagymarosnál. A méregzöldeket semmiféle tény nem zavarja, konkrétan emlékszem a plakátra amit cipeltek a tüntetésen a József Nádor téren, valóban egy völgyelzáró gátas duzzasztómű volt, felette az akkori miniszter Maróthi és Sztálin mosolygó elégedett képével. Tudod a tudatlanok mindent a saját képükre formálnak és ez Magyarországon tökéletesen sikerült. Itt ennek hagyományai vannak,évszázadok óta a hülyék dirigálják az okosakat.

teddybear01 2011.12.15. 18:54:46

@A Tengerész: Üdvözöllek, vagy ahoj? Most kezdtem olvasni a blogot, és sorra jönnek a hozzászólásaim. Közben megtaláltam az említett látványtervet is, sajnálatos, hogy nem valósult meg. De előbb-utóbb kénytelenek lesznek megépíteni a bősi erőművet, mert szükség lenne rá.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.15. 19:56:26

@teddybear01: Én nem vagyok ilyen optimista. Ez a "hajó" már elment. Pillanatnyilag egy szöget nincs pénz beverni, nemhogy ilyen beruházásokban gondolkodni. Európa is sz@rban van, senki nem fog nekünk pénzt adni vízlépcsőre. A saját NEMZETI (ugye mostanság minden az) hülyeségünk áldozatai vagyunk és maradunk. Nekem úgy tűnik, hogy Európa szétesőben van, lesz egy erős mag akik együttműködnek és lesz a szegényház amelyikben lesznek az olyan hülyegyerekek (mint mi, ahol mindenki úgy gondolta, hogy azért lesz jó belépni, mert akkor majd eltartanak bennünket)akik másokon akarnak élősködni, na azok majd kapkodhatnak azért ami a gazdagok asztaláról lehullik. És ahogy a kutyák, marják majd egymást a falatokért. Populistábbnál populistább kormányok váltják majd egymást, Vona Gábor Magyarország következő miniszterelnöke már felvázolta utunkat kifelé Európából, harcunkat a környező országokkal ahol hasonló kaliberű vezetés lesz majd hamarosan. Aztán jönnek majd a kínaiak és mindent megvesznek bagóért. Ja és mi a Szíjjártó Péter téren éhségsztrájkolunk majd, amíg a rendőrség fel nem oszlatja a tüntetésünket.

teddybear01 2011.12.15. 23:26:23

@A Tengerész: Nézd! Vona képzelgéseit inkább nem venném figyelembe. Az, hogy ő mit szeretne, a karácsonyi kívánságok közé tartozik. Ha Orbánnak még lesz a következő választás előtt akárcsak egy kevés hatalma, amit Vona veszélyeztethet, a tökkelütött repülni fog mielőtt meg tudna lepődni. Nem ő lesz az első akit kivág, mint macskát a kisdolgára.

Ami a Duna további kiépítését illeti megint más tészta. Ha tetszik a méregzöldeknek, ha nem csak egyszer volt Budán kutyavásár. Nem a természetvédelem miatt álltak mögéjük a valódi hatalommal rendelkezők, hanem mert így tudtak fogást találni a régi rendszeren. Ezt különben az egyikük nekem el is ismerte.
A vízlépcsőkre már most is szükség lenne, és az euró-szabványú hajók csak nálunk nem tudnak átmenni az év legalább 300 napján. Ha végül kimondják, hogy meg kell építeni, megfogják, ha kell nem a mi pénzükön. Csak hasznunk nem lesz belőle.
süti beállítások módosítása