Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.11.28. 11:57 :: A Tengerész

Reggel körletrendezéssel kezdtem a napot, a tegnapi fiók-, szekrénykipakolás után. Mostanában meglassultak a dolgok, a hidegben minden komplikáltabb, arról nem is beszélve, hogy tegnap hólapátolással ment el a reggel. Tegnapelőtt meg favágással. Most nekikészülünk, kitekerjük a…

Szólj hozzá!

Szombat.

2010.11.27. 20:04 :: A Tengerész

Tegnap a nagy főzőcskézés meglehetősen bepárásította a szalon kis légterét. Még a termopán ablakokon is folyt a víz, de ami rosszabb, a gáztűzhely környékén a fiókos pult alatt és a mosogató alatt, valamint a gáztűzhely alatt víz csapódott le a szigeteletlen fenéklemezen.…

10 komment

Péntek.

2010.11.26. 20:22 :: A Tengerész

Na így néz ki az ajtózár. Kívülről és belülről. A külső oldal azért ilyen fénytelen, mert még nincs lelakkozva.          A pineket amiket korábban olajban kifőztem, felraktam a kályha fölé egy hűtőszekrény rácsra és…

9 komment

Csütörtök.

2010.11.25. 20:33 :: A Tengerész

No nem fényképeztem, mert a gépemben lemerültek a ceruzaakkuk. A tartalékból meg egyet korábban beraktam a faliórába, szóval így az sincs. Délelőtt kihasználva a napsütést hasogattam egy kis tartalék gyújtóst.  Délben megjelentek Sünék a négyhónapos…

7 komment

Szerda.

2010.11.24. 17:44 :: A Tengerész

Hálistennek elállt az eső. Tiszta, sőt főleg napsütéses idő volt, bár a múltheti meleg már valóban a "múlté". 10 fok fölé nem ment a hőmérséklet délben se, ha így megy tovább a végén nekem is be kell költöznöm aludni a fűtetlen hátsó hálókabinból a…

Szólj hozzá!

Kedd.

2010.11.23. 19:36 :: A Tengerész

Helyén az árboctő kappája.     A ponyva anyag azért ilyen tarkabarka, mert ez ismaradékanyag, a patent kapcsok egy régi szakadt soling fockról lebontott darabok, a forstágra volt felpatentolva a fock ezekkel a quasi stágreiterekkel. Szóval ez is recicling, mint annyi…

2 komment

Hétfő.

2010.11.22. 17:57 :: A Tengerész

Ma ki se dugtuk az orrunkat a hajóból. Egész nap kitartóan esett az eső. Könyveztem, neten szörföltem, olvasgattam. Szépen mennek  a Rákóczyék az ARC-n. Nézem a hatóránként frissülő térképet a pozicióikkal (http://live.adventuretracking.com/arc2010 Fenix II. 175 ös…

2 komment

süti beállítások módosítása