Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.11.27. 20:04 :: A Tengerész

Tegnap a nagy főzőcskézés meglehetősen bepárásította a szalon kis légterét. Még a termopán ablakokon is folyt a víz, de ami rosszabb, a gáztűzhely környékén a fiókos pult alatt és a mosogató alatt, valamint a gáztűzhely alatt víz csapódott le a szigeteletlen fenéklemezen. Ezt nem hagyhatom, mert belülről fog szétrozsdásodni a hajóm. Idáig, normál páratartalomnál nem fordult elő, csak most a főzésnél. Ma kipakoltam mindent és a ROOFMATE kemény hablemez maradékaimmal leszigeteltem a fenéklemezt belülről. Ragasztáshoz vízbázisú szőnyegpadló ragasztót használtam jó bőven tunkolva az ecsettel, hogy lehetőleg ne legyen légrés a lemez és a hőszigetelő anyag közt. Egész nap térdeltem görnyedtem, ami csak azért kellemetlen, mert a bal térdem tegnap megint elkezdett sajogni.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr282477507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2010.11.28. 08:23:56

Esetleg egy kivezetett páraelszívó nem segítene?
Hosszú lesz a tél.

orlasa 2010.11.28. 09:08:50

Megoldás lehet egy elektromos párátlanító:

paratlanito.arukereso.hu/

A garázsban én egy Solac DH 8935 típust használok és elég sok vizet összegyűjt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.28. 11:52:00

@sevylor: Elsőre mással próbálkozom. Ha bejön, ez a legegyszerűbb. Meg kell sürgősen csináljam a felülvilágító nyitószerkezetét. Főzéskor kinyitjuk a tetőt, (mondjuk ha esik az eső azért ezzel baj lesz, tehát össze kell hangolni a főzést az időjárással) és egyszerűen kimegy a gőz. Ugyanaz, mint amikor esős hideg időben reggel beül az ember a kocsiba és hiába nyomatja a fűtést, a ventillátort, addig nem megy le rendesen a pára a szélvédő belső feléről (legalábbis az én 30 éves VW-m nál), amíg kicsit le nem tekerem az ablakot. Bele kell még tanulnunk a hajóhasználatba.

Mihalik Péter 2010.11.29. 09:25:05

@A Tengerész: Pára lecsapódás mindig hőhidaknál jön létre. Szerintem kétféle megoldás létezik: megszünteni a hőhidat (ez ablakoknál gyakorlatilag lehetetlen), a másik pedig folyamatosan forgatott meleg levegőt táplálni a hőhídra. Egyébként érdekes, hogy nem mindegyik fűtés mód alkalmas erre..pl. a sugárzó hőforrás alkalmatlan (jelen esetben a vas kandalló) mivel nem szárítja a levegőt, bár némi ventillációs hatása is van. Legjobb szárító hatása a vízkeringetéses rendszereknek van ( sima radiátor)vagy a kivülről beszívott, felmelegített levegőnek. A legegészségesebb azonban mégis a sugárzó rendszerű fűtés... Hát itt el lehet gondolkozni,hogy melyik lenne a jobb estleg ötvözni a két rendszert...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.29. 18:33:06

@Mihalik Péter: A hablemez ráragasztása a pucér fenéklemezre, ez lett volna a hőhíd megszüntetése. A vas kandalló azért nem igazán "vaskandalló", mert ki van bélelve samottéglával, igazából ez egy kályha amin ablak van. És jelentősen kiszárítja hálistennek a levegőt, nemsokkal a begyújtás után máris 30-40% közt mutat a higrométer. Persze normál használatnál. A tésztafőzés, nokedliszaggatás erős gőzképződéssel nem "normál" szalontevékenység, de hát itt élünk, ezt is meg kell oldjam. Holnap lesz a következő próba, mert túrógombóc party lesz, majd mesélem, hogy működött a szigetelés.

Mihalik Péter 2010.11.30. 09:08:18

@A Tengerész: Vili Bá, természetesen nehéz dolog nagyon megoldani a páralecsapódás megakadályozását, főzés közben meg teljesen természetes dolog, főleg ha jó kis nokelli van csirkepaprikással...túrógombócról csak annyit, hogy az egyik kedvenc ételem...hhhmmmm isteni finom... vaníliás cukros tejföllel...( és ebben a pillanatban arra gondolok,hogy a pára lecsapódás ilyen esetben le van tojva..) Én a hajón is amit csak lehet bográcsban készítek, függetlenül az időjárástól, de láttam egyik fotón, hogy Neked is ki van akasztva..esetleg nem lenne ez jó megoldás?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.30. 20:08:09

@Mihalik Péter: A hajón nincs bográcsozásra alkalmas hely. Azt a parton állítjuk fel. Idén valahogy nem sokat használtuk, mert miután vízre került a hajó, valahogy mindíg más fontosabb dolog volt. De korábban amikor a parton volt a hajó, a hátső csónakdarukarra fűggesztve többször főztünk benne remek dolgokat. De ha kitavaszodik ismét használni fogjuk, sőt, amiket kaptunk kürtőskalács (kürtöskalács??) "sámfákat" se használtuk még, pedig azokra is sort kell keríteni, amint megfelelő lesz az idő odakünt. de csak a parton tudnak működni ezek a dolgok. Te hol gyújtassz alá a bográcsnak a hajón??? Ez a műfaj mindíg nagy füsttel, lánggal működik, azt hogy tartod kordában a decken? Mondjuk mi is bográcsoztunk egyszer decken, de az a szomszéd roncs uszályon volt, amit azóta elvittek, de annak nem számított.

Mihalik Péter 2010.12.01. 10:58:41

@A Tengerész: Nekem van egy komplett állványom, tűztérrel együtt. 4 lábon áll és alulról dupla feneke van a tűztérnek egy kis légréssel, amiben folyamatosan felfelé áramlik a levegő, így nem melegít lefelé semmit. Az egész alá még rakok egy nagy vastag öreg szőnyeget is a szikrák miatt. Pici tüzet lehet csak benne rakni, mert az egész átmérője csak kb. 50-60 cm. Nagy ritkán lehet kapni ennek lebutított változatát is gazdaboltokban, de az nem dupla fenekű.

David Bowman 2010.12.11. 23:03:50

Mér nem öntöd ki betonnal az alját?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.11. 23:37:05

@David Bowman: Mer' nem kell. A hely egyébként is másra kell, ott van a motor meg az édesvíztankok. Hova tennék betont??
süti beállítások módosítása