Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2010.11.22. 17:57 :: A Tengerész

Ma ki se dugtuk az orrunkat a hajóból. Egész nap kitartóan esett az eső. Könyveztem, neten szörföltem, olvasgattam. Szépen mennek  a Rákóczyék az ARC-n. Nézem a hatóránként frissülő térképet a pozicióikkal (http://live.adventuretracking.com/arc2010 Fenix II. 175 ös rajtszám) olyan hajók mennek körülöttük, melyeknek a TCF-je nagyobb (TCF=előnyszám, minél kisebb, quasi annál jobb, tehát ha két hajó egyszerre fut be, az győz akinek kisebb a TCF-je, mert a pályán eltöltött időt ezzel beszorozzák és ebből jön ki a rajt-cél idő, így verhet meg egy hajó olyat is amelyik egy nappal előtte befutott), alig maradtak le a 60 lábas hajóktól. Persze hosszú lesz ez a verseny, legalább két hét, még sokminden történhet és a hosszabb vízvonalú, ráadásul siklásba hozható hajók természetesen jó pár nappal fognak befutni a vízkiszorításos, cruiser kategóriába tartozó túrahajók előtt. Zsóka ír a blogban az éjszakai delfinlátogatóikról ( http://blog.mailasail.com/fenix/24 ) hát ezért (is) irigylem őket. De megérdemlik. Ők azok akik üres kézzel (egészen pontosan ölükben két apró gyerekkel) mentek ki 30 éve Ausztráliába és mindent a saját tehetségüknek köszönhetnek. Ha belegondolok itthon a kicsinyes gáncsoskodó SI (Sárga Irigység) faktorral átitatott közegben nagy valószinűséggel semmire se vitték volna. Ott meg "P" a sajátmaga alapította mérnökcégében a végén 80 főt foglalkoztatott, "ZS" pedig egyetemi professzorságig vitte, legutóbb a Harvardon volt vendégelőadó.

 

Ezt írtam a könyvről a Fialának. A Q rádiban fog elhangzani.

 

Ross Macdonald, A Galton-ügy

Az amerikai-kanadai író, eredeti nevén Kenneth Millar  jeles krimiszerző. Bizonyára az én hiányos olvasottságom az oka, hogy mindezidáig  egy sorát se olvastam, de mégcsak nem is hallottam róla. A könyv igazi  izgalmas „letehetetlen” krimi, egyszuszra végigolvastam, pedig egyáltalán nem vagyok krimirajongó. Minden megvan benne ami a műfaj kelléke, gyilkosság(ok),  relytély, csavaros eszű magándetektív, aki ráadásul nem „verhetetlen”, stb. Én a legvégéig nem jöttem rá, hogy a mi az igazság az alapkérdésekben, hogy ki a bűnös és vajh a gazdag örökös igazi, vagy szélhámos, szóval engem sikerült a szerzőnek az utolsó sorokig kétségek közt gyötrődtetni, bár az én drágám, akinek a kezéből néhány oldal után kicsavartam a könyvet, mondván, hogy én kaptam, azt mondja ő az első perctől tudta, hogy  X  a hunyó (na nehogy lelőjem már a poént!), de hát ő sokkal érzékenyebb lélek mint én és női ösztönével ráérez hamar arra, amit én a tapló racionális agyammal akkor se veszek észre, ha kiveri a szemem. Na azért itt errről szó sincs, a történet van annyira csavaros, hogy végig lehessen izgulni. Veres Júlia fordítása tetszetős, sehol sem éreztem azt, amit  manapság gyakran érzek a kiadók „olcsításra” való törekvése során, hogy a kacifántos, csikorgó magyar mondatok mögött érzem az angol eredetit. Praktikus a könyv zsebméretű formája, a beépített könyvjelző, és nagyra értékelem, hogy 2200 forintért nem vécépapírra nyomott könyvet adnak az olvasó kezébe, hanem rendes sima fehér lapokból álló, igaz puhafedelű, de nem első olvasáskor darabokra hulló könyvutánzatot. Tehát a könyv egy ötös skálán legalább négyes, jószívvel ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit félreteszi Tolsztojt, vagy Thonmas Mannt, hogy a nyomorúságos magyar hétköz- és vasárnapjairól  valami könnyebb olvasnivalóval  terelje el a gondolatait.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr902466011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2010.11.23. 16:19:27

Tengerész!

Az indekces fórumon most ajánlott valaki egy öreg, klasszikus klinker palánkozatu csónakot. Van rajta javítani való, de hátha érdemes megnézni!
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105125556&t=9084907

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.24. 19:12:31

@abraxas: Megnéztem. Ha némi készpénzt is mellétesznek és ideszállítják talán érdekel a dolog.:-)) Brr... egy ilyen szétrohadt szar. Isen ments!
süti beállítások módosítása