Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.09.19. 08:40 :: A Tengerész

Nagyon úgy tűnik a mai nap a szemlélődés, elmélkedés napja lesz, mert este óta esik az aprószemű áztató eső, a levegő is alaposan lehűlt, szerencsére volt annyi eszem, hogy tegnap este felaprítottam némi gyújtóst a machetával, mert odakint 13, idebent a szalonban 17 fok…

7 komment

Szombat.

2010.09.18. 19:52 :: A Tengerész

Ma délelőtt tettünk egy újabb próbautat. Minden a legnagyobb rendben volt. Egy ami lehetne jobb, de már számítottam rá, a max sebesség nem éri el a hét csomót. 6,8 volt a legtöbb amit mentünk, a normál utazósebesség valahol 4 és 5 közt van. Ha fent lesz a fordulatszámmérő azt…

3 komment

Péntek.

2010.09.17. 09:28 :: A Tengerész

Ma reggel ismét bebizonyosodott, hogy ennek a blognak azon túl, hogy kiírom magamból ilyen exibicionista módon a hobbimat, praktikus haszna is van. Felhívott a "H GY", aki a blog és a Biset könyv nyomán lett barátom, hogy nem lesz jó így ahogy a tegnapi fotón látszik a…

4 komment

Csütörtök.

2010.09.16. 20:35 :: A Tengerész

Elbicikliztem a szerelvényboltba és vettem ami kellett a szivattyúbekötéshez, bár még nem voltam benne biztos, hogy lesz is a Boleszánál délutánra. De nem hiába voltam optimista, megjött a szivattyú, amikor felhívtam a boltot épp pakoltak kifelé, de pár perc múlva visszahívott az…

2 komment

Szerda.

2010.09.15. 20:00 :: A Tengerész

Rozsdamentes lemezből csináltam egy mérőtokot a boylertermosztát érzékelőjének és felcsavaroztam egy, a hengerfej oldalán lévő 10-es zsákfuratra. Persze itt kicsit alacsonyabb lesz a hőmérséklet mint bent a víztérben, de majd azt csinálom, hogy felküldöm a hűtővizet 85 fokra…

5 komment

Kedd.

2010.09.14. 22:03 :: A Tengerész

Reggel leszedtem a propellert a kis Suzuki csónakmotorról és a satuba fogott deszkára felszorítva bedugtam a végét egy dézsa vízbe, hogy legyen hűtése és rendesen beállítottam a porlasztóját. Aztán mentem egy próbakört vele a gumicsónakkal és odakötöttem Amapola mellé, hogy…

9 komment

Hétfő.

2010.09.13. 19:57 :: A Tengerész

Feltöltöttem a hűtőrendszert és mindent kilégtelenítettem. A szivattyú így néz ki pillanatnyilag. Mivel a tengely mellett csepeg a primitív jószág, egy félbevágott 5 literes műanyag latát raktam alá (lata tengerésznyelven minden műanyag, vagy fém  kanna, kisebb hordó…

4 komment

süti beállítások módosítása