Ma reggel ismét bebizonyosodott, hogy ennek a blognak azon túl, hogy kiírom magamból ilyen exibicionista módon a hobbimat, praktikus haszna is van. Felhívott a "H GY", aki a blog és a Biset könyv nyomán lett barátom, hogy nem lesz jó így ahogy a tegnapi fotón látszik a csőcsatlakozás, mert nagyon lecsúszásveszélyes az a rövid csutka ahová alulra a gumicsövet szándékoztam bilincselni. És TELJESEN igaza van. Már le is szereltem és átalakítom.
12:18 Kicsavartam a réz csutkát és bevittem a lakatosokhoz, kértem egy kúpos végű morzebefogós állócsúcsot a marós-eszetergályos Pistától és kiperemeztem a csővéget. Kicsit megcsiszoltam, hogy ne vágja a csövet és visszaraktam a helyére. Erről már biztos nem fog lecsúszni a gumicső. Kössz a tanácsot Gyuri! Aztán seperc alatt feltöltöttem a rendszert, a légtelenítés már csak pillanatok műve. Megkötöttem hátul a bólyán lógó kukázóhorgony kötelét és beindítottam a gépet. 5-6 perc múlva kinyitott a termosztát, a hűtővíz felment 80 fokra, beindítottam a szivattyút és a legkisebb fordulatszámon (mármint a szivattyún beállítható négy fordulatszámból a legkisebben) is benntartotta a mutatót a 80-90 fok között. A motor fordulatszámát akárhogy változtattam a hőfok nem változott. A próba nem egész fél órát tartott, aztán leálltam. További állópróbáknak értelmét nem látom, újabb futópróbák következnek, ha kijavul az idő. Már csak az automatikus ki-be kapcsolást kell megoldjam, de úgy esik az eső, hogy nem tudok a fuxba ki-be mászkálni a villanyszerelőanyagokkal, talán majd délután. De ha nem lesz kész az se gond a futópróbák szempontjából, mert nagyon úgy néz ki, hogy ez a szivattyú be fog kapcsolni 5-10 perccel a motorindítás után és le fog állni amikor kiköt a hajó és visszahül a motor 80 fok alá. Szóval addig amíg megcsinálom az automatikus működtetést akár kézzel is kapcsolható, ez nem akadálya a további manővergyakorlatoknak.
20:10 Magamracsuktam a fuxtetőt, hogy ne essen a nyakamba az eső és lámpafénynél dolgoztam. Sok értelme nem volt, mert amikor a tartószerkezetre fel akartam erősíteni a boylertermosztátot, feltünt, hogy csak két kivezetése van (plusz a test, de annak most nincs jelentősége). Azaz nem egy morzeérintkező van benne mint hittem, hanem csak kikapcsolni tud amikor megvan a beállított hőfok, szóval pont fordítva működik, mint ami nekem kell. Viszont eszembe jutott, hogy a szalon fűtésére szánt, ugyancsak a motor hűtővizének hőjét hasznosító bontot Nissan hűtő egyik csonkján láttam egy kis bazt, két kivezetéssel. Na kicsavartam, kipróbáltam egy köcsög vízben merülőforralóval és laborhőmérővel, 85 fokon bekapcsoló, 80 fokon kikapcsoló precíz japán termosztatikus kapcsolónak bizonyult. Azt is kitaláltam, hogy a termosztátház aljából kijövő, eredetileg a merci utastér fűtőtest előremenő ágának csatlakozására szolgáló csonkba fogom bedugni, csak még azt kell megtaláljam, a menetes kis holmit hogy rakjam bele, mert valamit esztergálni kell a menethez ami van rajta, 16mm átmérőjű, de nem normálmenet, talán 3/8-os ?? Holnap körbenézek a vizesholmik közt. Mindegy, ezek apróságok. Csak kisütne kicsit a nap, mindjárt forgolódhatnánk a hajóval, nagyon be vagyok indulva.