Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2010.09.17. 09:28 :: A Tengerész

Ma reggel ismét bebizonyosodott, hogy ennek a blognak azon túl, hogy kiírom magamból ilyen exibicionista módon a hobbimat, praktikus haszna is van. Felhívott a "H GY", aki a blog és a Biset könyv nyomán lett barátom, hogy nem lesz jó így ahogy a tegnapi fotón látszik a csőcsatlakozás, mert nagyon lecsúszásveszélyes az a rövid csutka ahová alulra a gumicsövet szándékoztam bilincselni. És TELJESEN igaza van. Már le is szereltem és átalakítom.

12:18  Kicsavartam a réz csutkát és bevittem a lakatosokhoz, kértem egy kúpos végű morzebefogós állócsúcsot a marós-eszetergályos Pistától és kiperemeztem a csővéget. Kicsit megcsiszoltam, hogy ne vágja a csövet és visszaraktam a helyére. Erről már biztos nem fog lecsúszni a gumicső. Kössz a tanácsot Gyuri! Aztán seperc alatt feltöltöttem a rendszert, a légtelenítés már csak pillanatok műve. Megkötöttem hátul a bólyán lógó kukázóhorgony kötelét és beindítottam a gépet. 5-6 perc múlva kinyitott a termosztát, a hűtővíz felment 80 fokra, beindítottam a szivattyút és a legkisebb fordulatszámon (mármint a szivattyún beállítható négy fordulatszámból a legkisebben) is benntartotta a mutatót a 80-90 fok között. A motor fordulatszámát akárhogy változtattam a hőfok nem változott. A próba nem egész fél órát tartott, aztán leálltam. További állópróbáknak értelmét nem látom, újabb futópróbák következnek, ha kijavul az idő. Már csak az automatikus ki-be kapcsolást kell megoldjam, de úgy esik az eső, hogy nem tudok a fuxba ki-be mászkálni a villanyszerelőanyagokkal, talán majd délután. De ha nem lesz kész az se gond a futópróbák szempontjából, mert nagyon úgy néz ki, hogy ez a szivattyú be fog kapcsolni 5-10 perccel a motorindítás után és le fog állni amikor kiköt  a hajó és visszahül a motor 80 fok alá. Szóval addig amíg megcsinálom az automatikus működtetést akár  kézzel is kapcsolható, ez nem akadálya a további manővergyakorlatoknak.

20:10 Magamracsuktam a fuxtetőt, hogy ne essen a nyakamba az eső és lámpafénynél dolgoztam. Sok értelme nem volt, mert amikor a tartószerkezetre fel akartam erősíteni a boylertermosztátot, feltünt, hogy csak két kivezetése van (plusz a test, de annak most nincs jelentősége). Azaz nem egy morzeérintkező van benne mint hittem, hanem csak kikapcsolni tud amikor megvan a beállított hőfok, szóval pont fordítva működik, mint ami nekem kell. Viszont eszembe jutott, hogy a szalon fűtésére szánt, ugyancsak a motor hűtővizének hőjét hasznosító bontot Nissan hűtő egyik csonkján láttam egy kis bazt, két kivezetéssel. Na kicsavartam, kipróbáltam egy köcsög vízben merülőforralóval és laborhőmérővel, 85 fokon bekapcsoló, 80 fokon kikapcsoló precíz japán termosztatikus kapcsolónak bizonyult. Azt is kitaláltam, hogy a termosztátház aljából kijövő, eredetileg a merci utastér fűtőtest előremenő ágának csatlakozására szolgáló csonkba fogom bedugni, csak még azt kell megtaláljam, a menetes kis holmit hogy rakjam bele, mert valamit esztergálni kell a menethez ami van rajta, 16mm átmérőjű, de nem normálmenet, talán 3/8-os ?? Holnap körbenézek a vizesholmik közt. Mindegy, ezek apróságok. Csak kisütne kicsit a nap, mindjárt forgolódhatnánk a hajóval, nagyon be vagyok indulva.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr172302589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2010.09.17. 14:04:41

Nekem otthon vagy egy cserépkandallóm, abban egy víztartály, ami a központi fűtés rendszerrel van összekötve, a kályha alatt egy Grundfos szivattyúval. Mikor befűtök fával, a kályhában lévő víz szépen felmelegszik és a kályha tetején lévő visszatérő ágon található csőtermosztát indítja a szivattyút, ami a radiátorokba továbbítja a meleg vizet.Mikor a tűz leég, a víz lehűl a termosztát kikapcsol és átveszi a fűtés szabályozást a szobatermosztát és indítja a gázkazánt. Egy ilyen csőtermosztát nem lenne megoldás esetleg az automata szabályzásra? Van rajta állítható hőmérséklet intervallum lehetőség.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.17. 20:09:50

@Mihalik Péter: Nem ez a baj. Bármilyen termosztát jó, amit be lehet állítani úgy, hogy 80 fokon bekapcsoljon. Igazából az érzékelő elhelyezésével van bajom. De mindjárt írok erről a mai blogba.

nord47 2010.09.18. 11:20:31

Szia!
Hétfőn délután megyek a balcsira.Útközben megnézném a hajódat, ha alkalmas az időpont 14.30-15.00 között. Add meg a mobil tel számodat.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.18. 19:45:19

@nord47: Nem alkalmas. Vagy korábban, vagy később gyere! 13-15 óra közt ebédelek és alszom. 30-2792250
süti beállítások módosítása