Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2010.09.15. 20:00 :: A Tengerész

Rozsdamentes lemezből csináltam egy mérőtokot a boylertermosztát érzékelőjének és felcsavaroztam egy, a hengerfej oldalán lévő 10-es zsákfuratra. Persze itt kicsit alacsonyabb lesz a hőmérséklet mint bent a víztérben, de majd azt csinálom, hogy felküldöm a hűtővizet 85 fokra és akkor addig tekerem a termosztát beállítócsavarját amíg éppen bekapcsol. A mérőtokot meg kívülről kicsit lehőszigetelem, így a külső hőmérséklet változás nem lesz rá akkora hatással. Van ugyan a fagydugó mellett egy, a blokkba símuló belső kulcsnyílású nagy csavarfej, gondolom a víztérbe vezet, de olyan nehezen megközelíthető helyen van, hogy nem akarnám kicsavarni, hogy beleapplikáljak valami mérőhüvelyt. Sehol se leltem az adagolóhoz menő üzemanyagcsőhöz való aprócska bilicset, így kénytelen voltam kibiciklizni a Homashitához a Fehérvári útra. Mondjuk nem nagyon hosszú az út, csak a Lágymányosi hídra való felcipelését utálom a bringának. A múltkor amikor arrafelé tekertem, zivataros napok után rengeteg éticsiga szaladgált a kerékpárúton, az arrajárók sokat szétlapítottak, én igyekeztem kerülgetni őket. Eszembe jutott, vajh meddig száguldozom még kétkeréken, mikor lesz az amikor akár rólam is szólhat majd a vicc a csigaszedő öregemberről, hány év még az "annyi". Remélem elég sok. Aki nem ismeri elmesélem.

Éticsiga begyűjtő állomáson a szedők rakják a mérlegre a zsákmányt, 10 kiló, 15 kiló, stb, jön egy bácsika, lerak két darabot.

-Na de bácsika, ennyi??? Nézze a többiek mennyit szedtek!

-Naa...jaaa...gyerekeim...höööö. T'djátok.... neke..eem neem o'an eccerűűű! Észr'veszek eggg..gyet, deee amire leha...hööö'jolok HUSS!

Na de nézzük a hajót! Elmentem ugye a boltba négy bilincsért, aztán otthagytam egy rakás pénzt, mert már régóta vágytam egy 12V-os ledes stecklámpára, mert ez 20W-os  fénycsőarmatúra (a Volga szállóban volt fürdőszobalámpa), ami a gépházban ég csak parti áram esetén világít, azonkívül olyan esetlen plump holmi, hogy sehova se fér oda, ráadásul mindíg leesik. Az elemlámpa meg részben kevés, részben mindíg éppen lemerül, azonkívül leköti az egyik kezemet. Szóval a gépházban turkáláshoz, ami mostanság az életem meghatározó részét képezi kell egy ilyen. Aztán a boltban nézelődve megláttam azt a légszűrőt ami el is fér a gépházban. Így néz ki. Nem egy olcsó darab, de "örökre vasalva", mert a betét nem cserélhető papírszűrő, hanem mosható, amit felszerelés előtt olajjal kellett megnedvesítenem, hogy megfelelően működjön. Ezzel elejét vettem, egy újabb levegő nélküli  motorozásnak, arról nem is beszélve, hogy nem árt ha a levegő megszűrve megy a motorba, bár a hajón ebből a szempontból sokkal kedvezőbb a helyzet mint mondjuk poros úton az autónál. A felső gumimandzsetta arra való, hogy ha netán találok valahol egy 62mm átmérőjű gégecsövet, akár kicsövezhetem a cockpit műszerkonzol alá is, ahonnan a gépház a levegőt kapja, persze csak majd ha egyszer a hangszigetelt ajtókat felrakom, de addig még elég sok víz le fog folyni itt Amapola feneke alatt.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr402298854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2010.09.16. 13:00:41

Ez valóban örök darabnak néz ki... Lámpa tekintetében nekem a hagyományos kínai horgász fejlámpa jött be, erős Ledekkel. Erős fényerő, kis fogyasztás, kb 1500 Ft az ára és oda világít, ahova éppen nézek, tartani sem kell.Kedves Tengerész! Én viszont kézi horgonycsörlőt keresnék 8-as kalibrált lánchoz, ha ebben lenne ötleted, vagy segítséged, nagyon szívesen venném...köszönöm előre is...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.16. 21:08:16

@Mihalik Péter: Ledes fejlámpa van....valahol. Egyszer majd meglesznek, merthogy kettő is van. Van kézi horgonycsőrlőm, de 10-es lánchoz és az is némi esztergályosmunkát igényel. Aztán van egy másik, de kötélhez való. Merthogy én is sokmindent összevásároltam, gyűjtöttem aminek egyrésze sajnos feleslegesnek bizonyult.

Mihalik Péter 2010.09.17. 10:33:29

Kedves Tengerész! Engem érdekelne a 10-es, amennyiben meg kívánsz tőle válni, ha kell,veszek hozzá új láncot, az nem gond. A részleteket, ha aktuális megbeszélhetnénk privátban? Esztergályos munka nem gond, van esztergám... köszönettel..

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.09.17. 12:17:33

@Mihalik Péter: Hívj a 30-2792250 -en! Megoldjuk a problémádat. Minden problémát megoldunk!!

Mihalik Péter 2010.09.17. 12:34:22

@A Tengerész: Ez nagyszerű, köszönöm szépen! Este felé csörögnék vagy holnap, mert lemérném pontosan a láncot, még az is lehet, hogy 10-es lesz...régóta a horgonylánc-kamrában hever a 35 méternyi cucc... köszi még eccer!
süti beállítások módosítása