Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.09.18. 19:52 :: A Tengerész

Ma délelőtt tettünk egy újabb próbautat. Minden a legnagyobb rendben volt. Egy ami lehetne jobb, de már számítottam rá, a max sebesség nem éri el a hét csomót. 6,8 volt a legtöbb amit mentünk, a normál utazósebesség valahol 4 és 5 közt van. Ha fent lesz a fordulatszámmérő azt is tudni fogom milyen fordulatok tartoznak ezekhez, most csak úgy fülre, kb. félfordulat. Lementünk a csőhídon túlra, ott fordultunk, a megtett út volt 4,9 tmf. Ezzel a sebességgel egy erős hátrával egy-másfél hajóhosszon belül megáll a hajó. Próbáltam a hátrafelé menetet is tartósan, egész jól belejöttem. Ma szembeszél volt kikötésnél, kicsit csúnyábban sikerült mint tegnapelőtt, mert csáklyával kellett odahúzni a végén a hajót. Meg kell csináljam a kipufogódob csőcsatlakozását a hálóban, mert pillanatnyilag erős gázadásnál befüstöl, délben csöngettem le a manővert és még mindíg büdös van bent. Viszont a hűtés rendben működik. Az olajhőmérséklet megáll 100 fokon, tehát úgy tűnik olajhűtőre nincs szükség.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr772306037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huomate 2010.09.18. 20:15:24

Szerintem tartósan 10km/h nem rossz, az napi 240 km, a max sebesség pedig még biztonságot jelent szükség esetén.Gondolom nem akarsz vizisizni Amapolával:)

Szilos Gábor 2010.09.18. 20:28:15

Szia Tengerész!

Gratulálok, már rég óta olvasom a blogot és drukkolok! Én mondjuk a motorokért nem vagyok oda, inkább az érdekelne, hogy mikor lesz az Amapola vitorlás hajó? Ja, és merre akarsz majd elindulni? Felfele a Dunán? Nem kell ahhoz majd nagyon sok gázolaj?

dobro (törölt) 2010.09.18. 21:43:45

Szia Vili!
Szurkolok Neked, kívánom, hogy ezeken az apró finomitásokon után ne legyen komolyabb problémád. A telet hol akarod tölteni? Üdv: D.Józsi
süti beállítások módosítása