Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.10.05. 10:03 :: A Tengerész

Sehogy se voltam megelégedve, ahogy tegnap is írtam a pontonnal. Oldalt állt a parthoz kötve, így alig volt alattunk víz, azt szerettem volna, ha merőlegesen áll a partra és akkor ha a végéhez kötünk lesz alattunk legalább 20 centi víz, ami megnyugtatóbb a számomra. Kihasználtam a déli szelet és átrendeztem a köteleket még tegnap este, de persze a száztonnákat kézzel nem tudtam igazán mozgatni, rábíztam a szélre, hogy éjjel tán lefordítja a pontont velünk együtt. Csak az volt a veszély, hogy rányom a "Kitűző VIII"-ra, "J" alaposan rám is ripakodott, hogy milyen ostoba vagyok, hogy kockáztatom a biztos kicsit rosszat a bizonytalan jóért, vagy nagyon rosszért. Na mázlim volt, reggelre pont úgy állt a hajó, meg a ponton ahogy szerettem volna, csak legalább 4 méterre volt a ponton vége a parttól, ami kijárásilag nem a legjobb, úgy, hogy amire "J" felébredt én már agyonmelóztam magam a drótkötelekkel, de kint van a járó a parton és alig kaptam leb@szást, mert ő persze csak azt látta már, hogy jobbra balra ki vagyunk pufferezve, tehát nyilván odaverődtünk a kitűzőhöz, ahogy ő megjósolta. Most magyarázzak? (Kicsit azért próbáltam)

15:54 Azért ezt a szakadó esőben való kötélmanővereket nem szeretjük. Az eső úgy csinált mintha elállna, kimentem és "J"-t is alarmíroztam, hogy hátrább álljunk a pontonon, mert ha beindul a kitűzőhajó esetleg kocc lesz. Merthogy ilyen alacsony vízben a fenéken ücsörög uszály, motoros, szóval ugratni kell a hajót. Na "J"-nek több esze volt, gumicsizmában vízhatlanban jött ki, rajtam csak egy régi Detertes vízhatlanfelső volt, el is áztam rendesen alul, merthogy naná, hogy rázendített az eső, amint belekezdtem a kötelezésbe. Most szárad a cucc a kályha mellett, meg kell csináljam minél előbb azokat a mennyezeti kapaszkodórudakat, melyeknek másodlagos funkciója a ruhaszárítás lesz a kályha fölött, quasifregoliként, mert alighanem nem ez az utolsó eset, hogy szárítkozni kell.

Délelőtt "T" meghozta a javított változatát a fordulatszámmérőnek, de még nem stimmel igazán, az lesz, hogy hoz egy marék ellenállást és kondit és addig csereberéljük itt a helyszínen az alkatrészeket, amíg sikerül belőni egy kontrollműszerrel, szóval folyt köv. Mindenesetre már annyit játszottunk vele, hogy motorhangról tudom mennyit pörög, abszolút hallásom van már erre, nem is kell műszer, úgy vagyok vele, mint annakidején egy pilóta, aki azt mondta, hogy a legfontosabb műszere a segge, azzal érez az ülésen mindent.

Más. Tegnap este nézem a híradót, elöntött két falut a bauxitos vörösiszap Ajka környékén. Négy halott, otthonok pusztultak. Tragédia. Na hogy jön ez le a "népnek"?  Hírek a médiában. Mondjuk az Illés Zolitól nem meglepő (szemellenzős  mozgalmár, ezt én írásba adom), azt mondja a tízmilliárdos kárt a károkozóval meg fogják fizettetni. Ekkora ökörséget!! Minek kell a népet ilyesmivel hülyíteni? Persze, ez így "igazságos". Naná erre iszik a vendég.  De ki az a hülye, aki úgy gondolja, hogy egy bármiféle cég ma magyarországon, 1.  tízmilliárdos szabad, kártérítésre felhasználható tőkével rendelkezik? 2. ha netán lenne is ennyi pénze, majd odaadja egy vismajor kárra, merthogy ha nem vismajor, hanem emberi hiba, akkor az a hibás aki elkövette. Magánszemélytől tízmilliárd? Ha meg vismajor, akkor nem kell kártéríteni. Gondolom a magáncégnek van max 10millió alapító tőkéje, addig felelős, aztán csődeljárás, Marinéni beállhat a sorba, vagy az állam, ha meghitelezi Marinéni házikójának rendbetételét, a kár az államé, azaz mindannyiunké. Csak majd nézzük, hogy bújik ki a biztosító is a számtalan jogászával, szakértőjével a kártérítés alól! A média meg azt a legszebb fogást találta az eseményen (a mai manőverek közt viszonylag keveset hallgattam rádiót, de ez tuti benne volt), hogy Gyurcsán Ferencnek valami ijafija, valamikori üzlettársa tulajdonos a bűnös cégben. Na egy újságírónak csak meg kell mutatni a célsegget és máris hegyezi a nyelvét. Most meg, hogy benarancsosodott az ország muszáj igyekezni, mert aki elsőnek odafér az kapja a legzamatosabbat és hátha elfelejtik, hogy korábban vörösebb segget nyalt.

Az meg csak hab a tortán, hogy az átlagújságíró, tehát nem a műszaki szakújságíró, annakidején megbukott fizikából, kémiából, matekból, tehát símán keveri a köbmétert a literrel, kilóval, fingja sincs mi a különbség a feszültség, az áramerősség, a teljesítmény, a vilamos fogyasztás (Volt, Amper, Kilowatt, Kilowattóra) közt, számára csak a forint, euro, svájci frank, stb az értelmezhető dimenzió, így szólhatott tegnap a királyi TV híreiben az, hogy hetvenezer liter zagy ömlött ki, majd a rádióban az, hogy 70000 köbméter. Csak három nagyságrend a különbség, persze a "nagyságrend" szó is mást jelent újságírónak, politikusnak, náluk azt jelenti, hogy valami kicsivel több, vagy kevesebb. Micsoda farkak formálják itt a közvéleményt! És ha most valaki azt hinné, mert nálunk nem ész van, hanem szekértáborok, nem a gondolkodás, hanem a hit a meghatározó, hogy azonnal beledug engem az általa kommunistáknak, vörösöknek, szoclibeknek, netán zsidóbérenceknek, szóval a nemzetrontó utálatosoknak a gyűjtőzsákjába, nos nagyot téved, mert amit a politikusokról, médiamunkásokról mondtam, azt párt és rendszerfüggetlennek gondolom, amióta én élek (66 éve) így van, talán az egyetlen, amiben nemzetünk folyamatossága töretlen.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr62345949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vetojo 2010.10.05. 18:36:25

"Az meg csak hab a tortán, hogy az átlagújságíró, tehát nem a műszaki szakújságíró, annakidején megbukott fizikából, kémiából, matekból, tehát símán keveri a köbmétert a literrel, kilóval, fingja sincs mi a különbség a feszültség, az áramerősség, a teljesítmény, a vilamos fogyasztás (Volt, Amper, Kilowatt, Kilowattóra) közt, számára csak a forint, euro, svájci frank, stb az értelmezhető dimenzió, így szólhatott tegnap a királyi TV híreiben az, hogy hetvenezer liter zagy ömlött ki, majd a rádióban az, hogy 70000 köbméter. Csak három nagyságrend a különbség, persze a "nagyságrend" szó is mást jelent újságírónak, politikusnak, náluk azt jelenti, hogy valami kicsivel több, vagy kevesebb. Micsoda farkak formálják itt a közvéleményt! És ha most valaki azt hinné, mert nálunk nem ész van, hanem szekértáborok, nem a gondolkodás, hanem a hit a meghatározó, hogy azonnal beledug engem az általa kommunistáknak, vörösöknek, szoclibeknek, netán zsidóbérenceknek, szóval a nemzetrontó utálatosoknak a gyűjtőzsákjába, nos nagyot téved, mert amit a politikusokról, médiamunkásokról mondtam, azt párt és rendszerfüggetlennek gondolom, amióta én élek (66 éve) így van, talán az egyetlen, amiben nemzetünk folyamatossága töretlen."

NAGYON JÓ!
Lidérc

silvermoon 2010.10.06. 00:33:12

Ezt jol el mondtad ! Hej istenem ha meg sok ilyen ember lenne abban az orszagban es ki is merne mondani amit gondol talan meg mentheto lenne. De igy...???? Dolgoztam Ajkan ezeknek a zagytarozoknak a kozvetlen kozeleben, mar az is felelmetes volt. De ma mar semminek sincs gazdaja csak annak amibol penz jon, amire kolteni kene az gazdatlan. Felelosok pedig nem lesznek ezt elore meg josolom. Nem is olyan regen egy ilyenert sokan logtak volna ! MA mar felelost sem lehet talalni. Akinek penze van az ugyvedre kolti es nem az elazottakra.

huomate 2010.10.06. 07:36:27

@silvermoon: Ennek speciel van gazdája,aki nagyon cinikusan úgy nyilatkozott mintha egy lavór vizet öntöttek volna ki...
Remélem megtalálják és megbüntetik a felelősöket (nem túl nehéz rájuklelni ott van a nevük a cégbejegyzésen), különben azonnal felfüggesztették a cég működését persze a tulajok értetlenkedtek hogy miért:(

abraxas 2010.10.06. 08:35:39

@huomate:
De elkönyvelted előre, hogy van egyszemélyi felelőse az esetnek!
Az ártatlanság vélelme megilleti még a burzsujokat is.
Borzasztó, hogy tárgyilagos vizsgálat helyett mindenki csak nyilatkozgat jóelőre :o(
A miniszter szerint a cég hibája, a cég meg a Jóistenre mutogat.
No persze, egyiknek sincs kedve fizetni :o((((

Tengerésznek!
A normál lakásbiztosítások ipari katasztrófa esetén alapból nem fizetnek. Ezen nem is kell olyan sokat agyaljanak az ügyvédek :o/

Mihalik Péter 2010.10.06. 10:39:03

@abraxas: Remélhetőleg az Alumíniumipari cégnek van felelősségbiztosítása... Ha én lennék az a hatóság, amelyik ilyen tevékenységre engedélyt ad, alapból előírnám a biztosítás meglétét és annak folyamatos fenntartását és ellenőrzését. Itt jegyzem meg, hogy a 2010-es év eddigi esőzései is benne lehetnek a tározó falszakadásában.. Mint azt láttuk mindannyian, hatalmas károk voltak országszerte, árvizek, útalámosások,földcsuszamlások és viharok miatt. Ha ezt az eseményt is kapcsolatba hozzák az időjárással, onnan csak egy köpés a vissmayor...attól kezdve gondolom mindenki tudja mit fog fizetni bármelyik biztosító.

temtom 2010.10.06. 19:11:45

Ma hallottam, hogy 8,5 milliárdos biztosítása van az aluminiumos cégnek, de harmadik személynek (a károsultaknak) nem jár belőle semmi !!!!
Ami a felháborító, hogy a cégvezető azt mondta, hogy ez az anyag nem minősül veszélyesnek. (Elvileg igaza is van, az Unió a vörös iszapot 2002-ben levette a veszélyes anyagok listájáról.)
Pintér belügyminisztert sokan utálják, de ezúttal jót válaszolt ennek a köcsögnek: " Nem veszélyes? Akkor fürödjön meg benne maga! "

huomate 2010.10.06. 19:38:52

@abraxas: Ez nem prejudikáció, nekem is van egy vállalkozásom ha kárt okozunk én vagyok a felelős függetlenül attól hogy egy beosztottam vagy valaki más hibázott e.
Nyilván a méretek mások ha én hibázom pár millió a kár ha ezek a "burzsoák" akkor milliárdok.
Megjegyzem az igazi burzsoák ilyenkor minimum föbe lötték magukat na mindegy, a lényeg hogy Amapola szépen alakul és lesz fordszámmérője is:)Nem gyözök ehez a fantasztikus munkához elégszer gratulálni.Bravo Tengerész!

dobro (törölt) 2010.10.06. 20:29:00

Egy dolog biztos: A tározó szintje egyre nagyobb lett, akár az esőzésektől akár a termeléstől. A töltést pedig emelték. A felügyeleti szerv ezt látta, de nem kifogásolta időben. Valahol itt kellene keresniük a felelőst. Lehet hozzá nem értés, vagy bármi más is ... szerintem

Tengerész: vigyázz magadra! szorítunk Neked.

beho 2010.10.06. 20:58:27

Minden porcikámban fáj ami történt. De!!! Ha a tulajdonos a fidesz plakátjaira adott volna pénzt, akkor is így beszélnének nagyjaink???

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.06. 21:38:34

@dobro: Kössz Józsi! Igyekszem. Vigyázunk magunkra és egymásra.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.06. 21:44:40

@huomate: " Ez nem prejudikáció, nekem is van egy vállalkozásom ha kárt okozunk én vagyok a felelős függetlenül attól hogy egy beosztottam vagy valaki más hibázott e."
Biztos vagy ebben? Én hálistennek nem vagyok jogász, de ha a buszsofőr elüt valakit a BKV igazgatóját csukják le? Ha az ELMÜ szerelője elköti a drótot és valakit áramütés ér az igazgatót vonják fgelelősségre? Nem hiszem én ezt... Biztos van valami felelősség megosztás, de ha a cégvezetés bizonyítani tudja, hogy szakképzettek voltak a beosztottjai, megkaptak minden a munkájukhoz szükséges eszközt, oltatást stb. nem felelnek. Szerintem. Persze ha a hibát vezetői utasítás okozta akkor más a helyzet.

huomate 2010.10.07. 07:53:06

@A Tengerész: Ne haragudj kedves Tengerész ez így ahogy írod egy picit sántít.Ha a BKV sofőr balesetet okoz akkor a busz utasai kártérítést a BKV-tól követelnek.Azért hogy az igényük kielégítődjék a cég tulajdonosa felel,természetesen a cég tulajdonosa elverheti a port a sofőrön.Kártérítési felelőssége a cégnek van (aztán hogy ez állami cég és megy a pénz a kasszából,vagy privát és megy a vagyonból, esetleg van egy jó biztosítása és jótáll a biztosító az más kérdés).Ugyanez a helyzet orvos-műhiba-korház fizet(és nyilván kirugja és eltiltatja a vétkest,de helytáll).
Ja és beho-nak ez nem politika ez ipari baleset.
süti beállítások módosítása