Na szóval. Ma összeállítottam a gázolajellátás-légtelenítés rendszert. Nagyon jól működik, de az ezzel kapcsolatos munka során kijött egy hiba. És fogalmam sincs mit csinálok vele. Persze meg fogom oldani, de eléggé tanácstalan vagyok pillanatnyilag. Arról van szó, hogy amikor még autóban volt a motor, az üzemanyagtank az adagolószint alatt volt, a résolajcsővezeték minimális nyomásnak volt kitéve, eséssel folyt vissza belőle az üzemanyag a szűrőházba. De nálam a két gázolajtank a gépház két oldalán van a motor szintje felett. Namármost ez azt jelenti, hogy a résolajcső csatlakozások (ráadásul hengerenként, azaz porlasztócsúcsonként kettő) az aktuális üzemanyagszintből adódó statikus nyomásnak vannak folyamatosan kitéve. Egy hengernél szivárog is egy csatlakozás. Miután leírtam mindezt elkezdődött a tüzijáték, majd vacsoráztunk, közben folyamatosan ezen járt az agyam. Nem biztos, hogy igazam van. Ugyanis a szűrőház kimenő csonkjához csatlakozik a résolajvezeték, tehát folyamatosan rajta van a tápszivattyú nyomása amikor megy a motor. Márpedig az nagy valószinűséggel nagyobb mint a max 60 cm gázolajoszlop nyomása. És normál esetben mégsincs baj az autónál, nem folyik a gázolaj sehol a porlasztócsúcsok tövében. Tehát csak a résolajelvezetés gumicsöve lehet a hibás. Megnéztem ugyan, de lehet rajta olyan apró repedés nyakban, amit nem láttam. Kellene konzultálnom erről az egészről egy ilyen tárgyban jártas autószerelővel. A gumicsónakos Ferinek van is egy diesel expertje és amúgy ő is autószerelő. Ettől a problémától függetlenül ma délután különösebb gond nélkül beindítottam a motort és behasalva a gépházba ellenőriztem a dolgokat. Nem találtam aggodalomra okot adó dolgot, a motor némi kezdeti tarakkírozás után szépen járt. Mondjuk az irányváltó csak hátrába forgatta a csavartengelyt, előrébe nem, tehát a múltkori próba során csak "optikai csalódás" volt részemről, hogy azt hittem én mozdítottam meg előre a kikötőpontont, nyilván amikor hártába jól meghúztam, aztán üresbe, majd előrébe tettem, nem volt rajta erő, magától úszott vissza előre. De azt gondolom, hogy ez csak beállítás kérdése, amikor kézzel kipróbáltam a váltót, minden rendben volt. Holnap mindenesetre ezzel kezdek, mert azért izgat a dolog egy kicsit. Ha ezt és a résolajcső gondját abszolváltam, kezdem a kötélhúzó próbákat.
Most jöttek ki a zsilipből azok a motorcsónakok, amelyekről a tüzijátékot nézték a népek a Nagydunáról. Négyből egy lassított, három jókora hullámokat vert, melyek ráadásul interferáltak, és persze alaposan össze-vissza dűlöngéltettek minket. Ebben az egészben a kiszolgáltatottság érzése a legrosszabb, hogy akármelyik balfácán kénye-kedve szerint elbánhat velem. Azt hiszem fogok csinálni egy magasnyomású vízágyút, amivel legalább száz méterre el tudok lőni.