Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2010.08.20. 20:51 :: A Tengerész

Na szóval. Ma összeállítottam a gázolajellátás-légtelenítés rendszert. Nagyon jól működik, de az ezzel kapcsolatos munka során kijött egy hiba. És fogalmam sincs mit csinálok vele. Persze meg fogom oldani, de eléggé tanácstalan vagyok pillanatnyilag. Arról van szó, hogy amikor még autóban volt a motor, az üzemanyagtank az adagolószint alatt volt, a résolajcsővezeték minimális nyomásnak volt kitéve, eséssel folyt vissza belőle az üzemanyag a szűrőházba. De nálam a két gázolajtank a gépház két oldalán van a motor szintje felett. Namármost  ez azt jelenti, hogy a résolajcső csatlakozások (ráadásul hengerenként, azaz porlasztócsúcsonként kettő) az aktuális üzemanyagszintből adódó statikus nyomásnak vannak folyamatosan kitéve. Egy hengernél szivárog is egy csatlakozás. Miután leírtam mindezt elkezdődött a tüzijáték, majd vacsoráztunk, közben folyamatosan ezen járt az agyam. Nem biztos, hogy igazam van. Ugyanis a szűrőház kimenő csonkjához csatlakozik a résolajvezeték, tehát folyamatosan rajta van a tápszivattyú nyomása amikor megy a motor. Márpedig az nagy valószinűséggel nagyobb mint a max 60 cm gázolajoszlop nyomása. És normál esetben mégsincs baj az autónál, nem folyik a gázolaj sehol a porlasztócsúcsok tövében. Tehát csak a résolajelvezetés gumicsöve lehet a hibás. Megnéztem ugyan, de lehet rajta olyan apró repedés nyakban, amit nem láttam. Kellene konzultálnom erről az egészről egy ilyen tárgyban jártas autószerelővel. A gumicsónakos Ferinek van is egy diesel expertje és amúgy ő is autószerelő. Ettől a problémától függetlenül ma délután különösebb gond nélkül beindítottam a motort és behasalva a gépházba ellenőriztem a dolgokat. Nem találtam aggodalomra okot adó dolgot, a motor némi kezdeti tarakkírozás után szépen járt. Mondjuk az irányváltó csak hátrába forgatta a csavartengelyt, előrébe nem, tehát a múltkori próba során csak "optikai csalódás" volt részemről, hogy azt hittem én mozdítottam meg előre a kikötőpontont, nyilván amikor hártába jól meghúztam, aztán üresbe, majd előrébe tettem,  nem volt rajta erő, magától úszott vissza előre. De azt gondolom, hogy ez csak beállítás kérdése, amikor kézzel kipróbáltam a váltót, minden rendben volt. Holnap mindenesetre ezzel kezdek, mert azért izgat a dolog egy kicsit. Ha ezt és a résolajcső gondját abszolváltam, kezdem a kötélhúzó próbákat.

Most jöttek ki a zsilipből azok a motorcsónakok, amelyekről a tüzijátékot nézték a népek a Nagydunáról. Négyből egy lassított, három jókora hullámokat vert, melyek ráadásul interferáltak, és persze alaposan össze-vissza dűlöngéltettek minket. Ebben az egészben a kiszolgáltatottság érzése a legrosszabb, hogy akármelyik balfácán kénye-kedve szerint elbánhat velem. Azt hiszem fogok csinálni egy magasnyomású vízágyút, amivel legalább száz méterre el tudok lőni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr802235873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2010.08.21. 03:55:36

Kedves Tengeresz ! Regota figyelemmel kiserem csodas muvedet ! Igazan irigylesre melto mutatvany ! Fokeppen pedig az energiadat csodalom. VAlamikor regen meg leveleztem is veled nehany levelvaltas ereeig. Kozben az eletem nagy fordulatot vett sok minden tortent. Hosszu. Nem lathattam tavaly telen a hajodat ahogy szerettem volna. Most csak azert haborgatlak mert 20 eve hajtok diesel merciket. Ismerem oken de nagyon. Most is egy 26 eves 5 hengeres turbo mercim van. Imadom. CSak azt szeretnem meg jegyezni a viszafolyo csovekkel kapcsolatban, h az eredeti vaszonnal bevont csovek elobb utobb ugyis szivarognak ! Barmit csinalsz veluk akkor is. Az h magasabban van a tank nem gond. Nekem is van egy hajom amiben 5 hengeres D motor van. En speci femszalasbevonatu magas nyomasu csoveket tettem az eredeti helyere.Magasnyomasu Muszeripari hidraulikus cso> Nem tudom otthon hol lehet be szerezni itt is nehez volt.a csatlakozasoknal egy itt kaphato ragasztoval erositettem meg meg. Nem tudom hogyan fogom egyszer le venni, de eddig meg csont szaraz. Persze igy nehezsegeket okoz egy esetleges porlaszo problema. Ami jo uzemenyag szurokkel eleg jol ki vedheto.HA barmi kerdesed vam az e mail cimem silvermon0830@yahoo.com. Jo szelet ! Iletve: uzembiztos motort ! Sanokan.

silvermoon 2010.08.21. 03:59:25

Kedves Tengeresz ! Regota figyelemmel kiserem csodas muvedet ! Igazan irigylesre melto mutatvany ! Fokeppen pedig az energiadat csodalom. VAlamikor regen meg leveleztem is veled nehany levelvaltas ereeig. Kozben az eletem nagy fordulatot vett sok minden tortent. Hosszu. Nem lathattam tavaly telen a hajodat ahogy szerettem volna. Most csak azert haborgatlak mert 20 eve hajtok diesel merciket. Ismerem oken de nagyon. Most is egy 26 eves 5 hengeres turbo mercim van. Imadom. CSak azt szeretnem meg jegyezni a viszafolyo csovekkel kapcsolatban, h az eredeti vaszonnal bevont csovek elobb utobb ugyis szivarognak ! Barmit csinalsz veluk akkor is. Az h magasabban van a tank nem gond. Nekem is van egy hajom amiben 5 hengeres D motor van. En speci femszalasbevonatu magas nyomasu csoveket tettem az eredeti helyere.Magasnyomasu Muszeripari hidraulikus cso>Nem is a nyomas miatt csak a biztonsag kedveert. Nem tudom otthon hol lehet be szerezni itt is nehez volt.a csatlakozasoknal egy itt kaphato ragasztoval erositettem meg meg. Nem tudom hogyan fogom egyszer le venni, de eddig meg csont szaraz. Persze igy nehezsegeket okoz egy esetleges porlaszo problema. Ami jo uzemenyag szurokkel eleg jol ki vedheto.HA barmi kerdesed vam az e mail cimem silvermon0830@yahoo.com. Jo szelet ! Iletve: uzembiztos motort ! Sandokan.

temtom 2010.08.21. 07:47:51

Kedves Tengerész!
Gondolom a vízágyút csak kínodban említetted. :)
Minden műszaki jellegű problémát meg tudsz és meg is fogsz oldani, ebben biztos vagyok.
A nagy sebességgel közlekedő motorcsónakok ellen viszont semmit sem tudsz tenni. Ez így lesz addig, amig a kikötőben állsz, és így lesz akkor is, amikor majd útnak indultok. Bizonyára más a hajózási kultúra osztrák, német, holland, francia, vagy akár szerb, vagy román vizeken, de bunkók mindenhol vannak. Ez ellen nem tudsz mást tenni, csak gondosan körbepárnázni kikötéseidkor Amapolát és felsőbbrendű bölcs mosollyal nézni a száguldozó "gyúrósagyú köccsögöket". (Sün)
Jobb, mintha bosszankodnál. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.21. 08:44:26

@silvermoon: Szerintem emlékszem rád, valahol az USA déli részén múlatod az idődet és pont a Merci motor hajóba való beépítéséről "beszélgettünk". Szóval nem sikerült hazajönnöd idén. Sebaj, majd egyszer találkozunk tán. Ha nem akkor csak így, köszönöm a jótanácsot, ez a fémszálbeszövéses izé azt hiszem nem fog működni, de vettem sima olajálló gumicsövet, mert amúgyis kellett, hogy kicseréljem a régi textilbetétesekből ami már nagyon "egérrágta" volt. Talán megteszi. Mondjuk a gumicsónakos Feri Mitsubishijában megnéztem a múltkor a motort, ott a résolajvisszavezetés is rézcsövekkel volt megoldva pont ugyanúgy mint az adagolótól a porlasztócsúcsig menő magasnyomású csövek. A japánok már rájöttek a megoldásra.

silvermoon 2010.08.21. 09:37:13

@silvermoon: @A Tengerész: Igen ok mindig elorebb vannak egy egy jo lepessel. Vegul is nincs nagy nyomas ezekben a csovekben de az eredeti (egy ideig en is cserelgettem) folyton Szivarogtak. A kocsiknal nem tul lenyeges de en sem szeretem a gazolaj illatu ejszakakat. Amugy meg jol emlekszel! A kihajtasrol erdeklodtem Nalad Aztan vegig neztem az irodalmadat es adott egy ket otletet. Azota mar hosszu utakat jartam ezzel a motorral a 300 merfold hosszu St jones River-en.

palstek 2010.08.21. 18:47:14

Szervusz Vili !Ne csodálkozz,hogy így mennek !A 2008 Szept.-Okt.Yacht Magazinban van egy beszámoló,a Wiking Yacht Club túrájáról.(Bp.-Sulina)Büszkén írják,hogy 14 nap alatt,1680 km.-t tettek meg.("40-50 km/h sebességgel száguldottak")Szerinted mit láttak, egy ilyen sebességgel menő hajóból? Egyáltalán érdekelte őket valami ?Egy ember sem volt közöttük ,aki azt mondta volna,hogy ennek így semmi értelme ?Még az újság szerkesztője sem kérdezte,hogy ez így mire volt jó?Írták még,hogy a következő túra célja Amszterdam.Kíváncsian várom a beszámolót,hány vezetői engedélyt vettek el útközben,mennyi büntetést kellett fizetniük sebességkorlátozás túllépése miatt?(felfelé nagyon sok rögzített sebességmérő van) Mindenféle jót !
süti beállítások módosítása