Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.06.27. 21:39 :: A Tengerész

Bepótolok néhány mulasztást képileg. Még parton volt a hajó, amikor felraktam a solar panelokat. Mondjuk a baloldaliak még nincsenek bekötve, de az is meglesz hamarosan. Sokat nem termelnek egyelőre, mert a nap többet van a felhők takarásában, mint nélküle, fene ezt a nyárnak nevezett izét, ma is hol csepergett az eső, hol kisütött, de csak annyira, hogy ne merjek gond nélkül foglalkozni a horgonycsőrlő telepítésével. Szóval solarok. A kapaszkodó mellett nem tudtam rendesen fúrni, mert a tokmány belecsiszolt a szép lakkozott fába. Sebaj, elővettem a 40 éves(!!) elsőgenerációs B&D fúrógépemet, azon kisebb tokmány van, pont elfért. Érdekes módon még fémházas a hajtómű mechanikája, mechanikus a fordulatszámváltó és hidegben nem merevedik meg a kábele, mert szilikonos. Nem véletlen, hogy kibírt ennyi évet, pedig, különösebben régebben, nem kíméltem. Ez volt az első gépem, még esztergáltam és köszörültem is vele, egy fondorlatos befogót készítve hozzá.

Csináltam néhány képet búcsúzva a balatoni birodalmamtól. Büszke voltam amikor jól sikerült felhúznom a tornác csavart oszlopát....

A ház mellett a Tengerész, a 25-ös jolle, aminek  én adtam azt a nevet, amiről aztán engem neveztek el.

 

"J" megkér, hogy fényképezzem még le utóljára a kedvenc dédelgetett virágát. Ő az.

 

 

 

 

 

 

 

Szóval rendezkedés. Ha megnézitek a néhány nappal ezelőtti állapotokat a szalonban, tán megértitek a pánikomat.

 

Azóta sokat javult a helyzet. Egyrészt már nincs "ekkora" rendetlenség, másrészt visszatértem a normális önmagamhoz (már ha normálisnak tekinthető a mániás hajóépítés). Azt nem mondom, hogy "látom az alagút végét", de ismét képes vagyok racionálisan tevékenykedni. Mintegy kívülről szemlélem napokkal előtti önmagamat és megállapítom, hogy ennyire még nem voltam magamon kívül egész eddigi életemben. Talán érthető. Szóval ma megcsináltam a horgonycsőrlő talpazatát, mert untam már, hogy állandóan valahol az útban hever a winch, meg aztán előbb utóbb csak kelleni fog! Ha már "vasaztam", átszabtam a lobogórúd befogását is, mert amikor felraktuk a főárbocot a bölcsőjébe a vége útban volt, az ünnepélyes lobogófelhúzáskor így még nem a végleges helyén volt. Mindent lefestettem alapozóval, úgy hagytam ott ma délután száradni és hazaugrottam"J"-hez, aki itthon süt főz, amíg a hajón rendberázódnak a dolgok, hogy ott is teljes konyhát vihessen. Megállapítom, hogy nélküle előbb utóbb éhenhalnék, ma reggel is nekiálltam szabni-varrni a vasakat a horgonycsőrlőtalpnak (ki kell emeljem a deckből, mert a felívelő klipper orr miatt csak így lesz meg a megfelelő átfogási szöge a horgonyláncnak a láncdión), és már csak akkor mentem reggelizni, amikor már erőtlenedtem az éhségtől. Ha nincs "J" hogy etessen, egyszerűen nem eszem, egyrészt mert elfelejtek, másrészt nincs kedvem vacakolni a kaja összerakásával, végül bevallom egyedül nem esik jól az étkezés. Hja így jár aki rászokik a feleségére!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr302114495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása