Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.01.27. 20:55 :: A Tengerész

Ma reggel a Fiala különféle pártszimpátiákról és ehhez kapcsolódó párt-, és szavazói hűségről beszélt.  Lehet, hogy én nem vagyok normális. Énnekem SEMMIFÉLE pártszimpátiám nincsen, egész pontosan csak párt unszimpátiáim vannak. A szavazáshoz egyetlen egy segédeszközöm van, (Marton Frigyestől loptam) ha mindenféleképpen muszáj lenne valamelyiktől használt kocsit vennem, melyiket választanám. (na így se egyszerű) Pedig olyan jó lenne ha találnék egyet aminek hinni lehet! Ilyen borongós hangulatban mentem Amapolára, és továbbra se volt ami jobb kedvre derített, merthogy ma az a baj ért, hogy a csarnoképületből ahol idáig szívességből dolgozhattam kiakolbólintottak. Mondjuk szép, hogy idáig megtűrtek. Végül is, miután nem tudnék télvíz idején, különösen ebben a csikorgó hidegben és hóban kiköltözni, kénytelen voltam tavaszig bérbe venni kemény pénzért 20m2-t az ottlévő cuccok raktározására, esetenként ottdolgozásra. Na ez a költség NAGYON nem hiányzott. Ma elkezdtem összehúzódzkodni 20m2-re. Fogytán a tüzifám, kénytelen voltam körülnézni a területen. Szerencsére a fa nem érték, pl a fémgyűjtők lebontottak egy teherautó pótkocsit, de otthagyták kazalban a deszkáit. Elkezdtem felaprítani, tán kitart tavaszig. Tegnap kifakadtam a hajóadó ellen a Klubrádió délutáni betelefonálós műsorában. Miután e blog kommentezői közt is volt érdeklődő, aki nem hallotta mit dühöngtem, itt meghallgathatja gondolom néhány napig még. http://www.klubradio.hu/index.php?id=33%23c , a 2010-2-26   2. rész    0:07:15-től indul.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr761707574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2010.01.27. 22:26:37

Meghallgattam. Tetszett. :) Édes-drága-bolgárúr szóhoz se nagyon jutott, csak hápogott..... :)

Megszűnt a régi e-mail címem, azon már ne üzenj! Itt az új:
temtom.temesi@gmail.com

Üdv: Tamás

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.01.27. 23:46:29

Miért nem Máltán jegyezteti be a hajót?
süti beállítások módosítása