Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2009.08.28. 13:55 :: A Tengerész

Na nem úgy van az, hogy én annyiba hagyom! Meg csak várok, hogy megoldódjon a problémám.  Tegnap utána néztem a neten, hogy van egy cég a neve Kentech kft, akik árulnak fanedvességmérőt. Ha árulnak, tán kölcsönöznek is... No ma meglátogattam őket. Úgy elsőre a hölgy a pultban csípőből közli, hogy kölcsönzéssel nem foglalkoznak. De hát egy 70000 forintos műszert nem fogok megvenni egy mérésért! Elmegyünk a főnőkéhez. Felajánlom, hogy természetesen a műszer teljes vételárát itthagyom kaucióba, aztán ha visszahoztam megmondja mennyi a bérleti díj. Végül is rááll. Még azt se mondom, hogy nehezen. Talán megragadja a fantáziáját, hogy hajót építek, mindenesetre megadom e blog címét. Írnak  még ilyen hivatalos izét, szállítólevelet, de engem már nem érdekelnek ezek a papíros firlefrancok, (Istenem mennyit írtam alá amíg robiztam fizetésért!)amióta magánzó vagyok engem csak a szavam köt, papírt nem kérek, nem adok, de amit én kijelentek, megigérek, az minden papírnál többet ér, még ma visszahozom, ebben állapodunk meg. (naná, a havi kosztpénzünk ottmaradt kaucióba, ha nem jövök érte ehetünk műszert a nyugdíjig) A vezető hölgy mostmár rendkívül készséges, (mondom én, hogy jók az emberek) elmagyarázza a műszer működését, ami amúgy pofonegyszerű, egy idomított majom, vagy politikus is képes lenne használni. Ez a műszer nem a beszúrós fajta, ami a vezetőképességből következtet a fa nedvességtartalmára, ez a fára nyomva valószinűleg kapacitív úton az anyag dielektromos jellemzői alapján jelzi a százalékos értéket. Azért kapok használati utasítást is. Visszatérve szétdobom a deszkáimat és csinálok szalagcsiszolóval néhány sima felületet (nem lehet idegen anyag, pl légréteg a műszer érzékelő hátlapja és a mérendő anyag közt) a fák mindkét oldalán. Az eredmény NAGYON JÓ! A méréssorozat eredménye 11 és 18% közt ingadozik. (legtöbbje 14 körüli) A Becske azt írja, hogy a hajótestet 15%, az egyebeket 10-12% nedvességtartalmú fából kell csinálni. Tehát a fáim majdnem jók. Ha felvágom a kívánatos szélességek közeli méretre, vastagsági gyalun leszedem a végleges vastagságra a léceket, azonnal meggyorsul a száradás, ahogy csökken a keresztmetszet. Mivel sok réteg lesz összeragasztva, kicsi az esélye az elcsavarodásnak, görbülésnek. Azért ha már a kezembe kaparintottam egy ilyen műszert csinálok néhány tesztet. Bedobok a vödör vízbe egy darab fát amit amúgy culagnak használok és előtte valami 10,4%-ot mutatott, megtörölgetem, az egyik oldalán 74% a másikon csak 26% a mért érték, nyilván nem egyformán szívja a vizet a két oldal.(Az acél zártszelvény 90 körül mutat, de nyilván nem hagyja magát  a műszer hülyeségekre használni.)

Vissza is viszem a műszert a boltba a XVI. kerület, Sárga rózsa utca 22-be. Sárga rózsát nem, de egy sárgadinnyét veszek útközben a hölgyeknek hálám jeléül a kölcsönzési díj meg lesz ami lesz, hát lássatok csodát akik azt hiszitek, hogy elüzletiesedett világunkban csak a pénz dirigál, nos nem kérnek semmit a kölcsönzés fejében. Na ugye, hogy jók az emberek! Ez a bolt  asztalosipari holmikat árul, ezekután szívből ajánlom minden barkácsolónak, iparosnak, akiknek fontos, hogy segítőkész, jó embereknél vásároljanak! (Amúgy a hölgy amire visszaértem, megnézte a blogot és elismeréssel szólt a munkámról, aminek immáron ő is részese lett egy segítség erejéig. Nagyon sokat köszönhetek az ilyen alkalmi segítőknek, akik nélkül sokkal nehezebben haladnék az amúgy se könnyű munkámmal.)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr731344160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2009.08.28. 22:32:28

Jó reklám ez a Kentechnek, főleg hogy ilyen barkácsmániások olvasnak mint én is. :)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2009.09.27. 21:35:10

Aki tisztességes EMBER (és manapság ez nem nagyon menő...), az megérdemli a reklámot! Ráadásul, hogy úgy adták kölcsön a gépet, hogy nem is tudták, hogy reklám lesz belőle!
süti beállítások módosítása