Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2009.08.06. 10:05 :: A Tengerész

Úgy tünik, hogy csütörtök lett a blogolónap. Most is hazaugrottam, mert nem lehet kitakarni az árbocot, a második napja hol zuhogó, hol szemerkélő eső miatt. Az egyetlen jó hír az, hogy sikerült másodikra megfelelő fogasszíjat kapnom a bazi nagy szalagcsiszolómhoz, merthogy  nem bírta a strapát és elszakadt. Elvileg garanciás a gép, de egyrészt a garancia a szíjra nem vonatkozik, másrészt a szervíz valahol vidéken van, tehát jobban jártam, ha itt Csepelen keresek boltot. Apróság, de a gépen 10mm széles szíjnak van helye, de a gyártó csak 8mm-eset rakott fel. Pedig elvileg német(?) a gép.

Na szóval ott hagytam abba, hogy a hajó mellett van a 16 szögletűre lenagyolt hátsó árboc. Elkezdtem a kerekítést. Ehhez kézi gyalu, szalagcsiszoló, majd kézi csiszolás szükségeltetik. Az árboc alsó egy métere marad nyolcszögletű (ugye a menet az, hogy az összeragasztott rúd elöször négy-, majd nyolc-, majd 16 szögletű, így lehet méricskélni az átmérőt pontosan és vonalzóval ellenőrizni az egyenességet) így könnyebb megfogni tőben. Apropos egyenesség. Egy "zseniális" ötletemtől vezérelve kölcsönkértem egy lézert, hogy majd amellett én gyalulgatok. Komplett hülyeségnek bizonyult, legjobban bevált a 3m hosszú acél zártszelvény, ami az anyagon tologatva pontosan mutatja az egyenetlenségeket. Szóval árbockerekítés. Így néz ki képekben.

 Nincs ám ekkora pocakom, csak a hasizmom megfeszül a csiszolópapír húzogatástól....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elég sokáig tart, viszont az eredmény valami csodálatos. Közben ujjgyakorlatként csináltam "J"-nek egy hosszúnyelű fakanalat, mert a bográcsban keverni macerás a röviddel, meg égeti a tűz a kezét mellette.

 Amúgy annyira jól sikerült a múltkori pörkölt, hogy most marhalábszárból megismételtük.

 

 

 

 

 

 

 

 

No éppen a felső rész kúpozásánál tartottam, amikor ért a baj a szalagcsiszolóval. Pár napig eltartott, amíg megszereztem a megfelelő méretű bordás szíjat, meg most beütött az esős évszak. Közben kint jártam ismét a Kőbányai Bazárban, ahol minden szerszám féláron megy, hála az ukrán kereskedőknek. Vettem egy ötdarabos csomag csiszolószalagot féláron, mint az OBI-ban a háromdarabosat adják. Mostmár biztos, hogy megöregedtem, mert az ukrán (kb 50-es) papának szólított. (Alig jobb mint a tata) Amúgy ha valaki kételkedne benne, hogy a magyar világnyelv, az ukrán remekül eltársalgott a kecsua indiánnal magyarul, mindketten prímán beszélték a "nyóckeres" magyart, minden b'zmeg, qrva és szar a helyén ült.

Szóval most, hogy nem tudok a hajó mellett dolgozni, a cockpitban berendeztem a tervezőasztalt és gyártom az árbocveretek műhelyrajzait. Nem fogom magam csinálni őket, mert már hiányzik a volt munkahelyem műhelyháttere, azt hiszem az esztergát is elkótyavetyélték, senki se értett hozzá, amióta eljöttem, meg fogom csináltatni a  lakatosokkal itt a csarnokban. Közben kopogott az eső a sátortetőn, de a cockpitban barátságos alkotó légkör uralkodott. Amint kijavul az idő befejezem az árbocot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr591292148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása