Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Sunny Days: :-) (2024.04.16. 19:15) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap

2008.01.27. 19:38 :: A Tengerész

Reggel esett a sűrű aprószemű eső és a rádió 80km-es szelet mondott, szóval amikor a kutyát se zavarják ki. Így hát elindultam Amapolára. Felcsavaroztam az összes fiókelőlapot, most így néz ki a konyhapult fiókos része. Még végigigazgattam a finomságokat, kis…

Szólj hozzá!

Szombat

2008.01.26. 23:18 :: A Tengerész

Kemény munka áll mögöttem, a régi naplót átmentettem ide az új blogba. Rettenetes mit összeszenvedtem vele és még csak a szöveg van kész, a képek később jönnek. Szinte semmit se értek ehhez a blog.hu formátumhoz, mindenre kínkeservvel kell rájöjjek. Ez a mostani forma gyanítom…

Szólj hozzá!

tizenegyedik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 22:29 :: A Tengerész

2008, január 20. Vasárnap reggel.Lustálkodtunk kicsit, "Ausztrál Open"-t néztünk az ágyból. Nem sportom a tenisz, még a labdát se tudtam beütni a szektorba amikor egyszer próbáltam, de rettenetesen izgalmas volt a szerb és az ausztrál kislány viadala. Végül is a szerb…

Szólj hozzá!

tizedik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 22:25 :: A Tengerész

2007, december 7. péntek.Kevés idõm marad a naplóra a hajóépítés és a folyamatos költözködés mellett. Ráadásul az "új" lakásban még nincs net, amikor eljövök egy adag motyóért kislányomhoz ilyenkor írok. Pedig szépen (bár kissé lassan) haladok a hálókabinnal.…

Szólj hozzá!

kilencedik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 22:19 :: A Tengerész

2007, szeptember 3. hétfõ.Egy nap késéssel a tervhez képest meglett szept 1.-re a háló faburkolata. Enyhítõ körülmény, hogy egy napot esett az esõ, úgy hogy nem tudtam az utolsó lapokat a szabadban lakkozni, bent meg nem volt helyem hozzá, meg nem száradt amit megpróbáltam. Nekem…

Szólj hozzá! · 1 trackback

nyolcadik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 22:01 :: A Tengerész

2007, július 2. hétfõ.Így is történt. Hogy rövidítsem az utat egy éjszakát Balatonon töltöttünk és 19.-én délután indultunk neki a kb. 600km-es útnak. Öreg kocsi öreg sofõr, amivel lehet felkészültem. Lecseréltem az olajat, feltöltöttem az öt literes kannát vízzel,…

Szólj hozzá!

hetedik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 21:57 :: A Tengerész

2007, június 3. vasárnap.Nem sokat muzsikáltam a hajón. Fõ ok, hogy J. nagyon beteg lett, három nap ápolási szabadságot vettem ki és ma is pihenünk, délután leviszem a városligeti egészségnapra sétálni kicsit. Kis idõket voltam kint, megszereltem a vizet a napboylerhoz, kollektor…

1 komment

hatodik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 21:53 :: A Tengerész

2007, március 1. csütörtök.Ma nem volt túl eredményes napom. Elõször is rájöttem, hogy tegnap lejárt a VW zöldkártyája, úgy hogy szerelõnél kezdtem, majd 6000Ft. Aztán kimentem a hajóra. Tegnap összehegesztettem és lefestettem egy szögvas keretet, mert némi töprengés után…

Szólj hozzá!

ötödik rész, mentés a régi naplóból.

2008.01.26. 21:42 :: A Tengerész

2006, december 1. péntek.Üsszejött pár intéznivaló, (ha esze lenne az Alliance biztosítónak, megbecsülne, mint ügyfelet a 10-es bónuszommal, vagy 15 éves hûségemmel, ehelyett emelték a díjat, ha az utcáról bemegyek olcsóbb mint ha maradok, no kiléptem és 20%-al olcsóbban…

Szólj hozzá!

negyedik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 21:35 :: A Tengerész

2006, augusztus 28. hétfõ.A hátsó válaszfalba a 48,5mm átmérõjû kipuffogócsõ számára egy napig tartott a lyuk kivágása. 5-ös lemezben a szokásos móka, sok furat körben, kiütni és sokat reszelni. Nehezítõ körülmény, hogy mindezt a fenékben rettenetes szoros helyen, mélyre…

Szólj hozzá!

harmadik rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 21:25 :: A Tengerész

2006, május 30. kedd.Bedolgoztam a fenékbe 12m 30 x 30-as szögvasat. Arról van szó, hogy a szalon bal oldalán lévõ bútor sort indítom. Ez kezdõdik a belépéskor balra egy navigációs asztallal, ez egy 90cm széles quasi íróasztal, felette lesznek a mûszerek, bal kéz felõl már ott…

2 komment

második rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 21:13 :: A Tengerész

2006, március 30. csütörtök.Tegnap (mûhelymunkára fanyalodtam, mert 10 fokot hült az idõ) és ma reményeim szerint (egy életre) befejeztem a faesztergálást. Hogy (a kormányküllõkkel) egy kosszal túllegyek rajta ledreháltam 20 darab.... no most megvagyok lõve. Fogalmam sincs hogy…

2 komment

első rész, mentés a régi naplóból

2008.01.26. 20:58 :: A Tengerész

2006. február 9.Az úgy kezdõdött, hogy könyököltem valamelyik híd korlátján Párizsban és néztem, hogy úszik el a Szajnán a dinnyehéj, amikor jött egy hajó, amit formájáról holland önjáró árúszállító bárkának néztem, de közeledvén elolvastam a nevét,…

7 komment

süti beállítások módosítása