Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2010.12.14. 23:22 :: A Tengerész

Reggel eltakarítottam a havat a deckről, meg a pontonról. Hólapáttal kezdtem, de olyan kristálytiszta porhó volt, ami a kemény hidegben cseppet se olvadt még a napsütötte és alulról fűtött decken se (jó a hőszigetelésem), hogy a seprő bizonyult a megfelelő szerszámnak. Óvatosan pipiskedtem a járón, de szerencsére nem csúszott cseppet se. Kivittem a szemetet és megmértem mit bír a fagyálló a kocsiban, minusz 15-öt mutatott a műszer..hm ha hidegebbre fordul az idő letakarom egy ponyvával a motorháztetőt és berakok valami ellenállásos fűtést a motor mellé éjszakára. Még ki kell találjam mit. Bajban voltam pár napja, amikor a csomagtartót akartam nyitni, mert befagyott a zár, a kulcs ugyan belement, de nem fordult el, ma mondom rámegyek egy hajszárítóval és megpróbálom kiolvasztani, de csodák csodájára simán kinyilt, úgylátszik a napon kiolvadt tegnap, vagy tegnapelőtt. Amire mindezekkel végeztem alaposan átfagytak az ujjaim, nem tudom miért, aránylag jól bírok hideget meleget, de a kezeim nagyon hamar kezdenek fázni, annyira, hogy a fájdalomtól nem tudok velük semmit csinálni. Emlékszem amikor úgy 40 éve katonaként kihajtottak a zimankóba, akármit csináltam a kezemmel úgy megdermedtek az ujjaim, hogy képtelen lettem voltam tisztességesen célozva ellőni a lőszereimet, inkább elrejtettem őket a műanyag tusába a Kalasnyikovnak és nyáron azzal lőttünk nyulat Márkón. Az, hogy a nagy durrogtatás közben az én fegyverem nem szólt (és utána nem kellett megpucolni), a kutyának nem tünt fel, a tisztek behazudták a remek lőeredményeket a századnaplóba, ettől lettünk kíváló század, ami a főnökségnek extra prémiumot és egyéb jutalmakat jelentett. Ennyit a mostanság annyit emlegetett sorkatonaság hatékonyságáról.

Ettől a reggeli programtól elegem is lett a kintlevésből, viszaköltöztem a szalonba és a "Gy" könyvét csináltam, van még belőle kb 80 oldalam, a héten megleszek vele, ha nem jön közbe semmi. Jó könyv lesz ez, bár a szerkezettel vannak gondjaim, ami ugyan nem a lektor feladata megoldani (ha egyáltalán igazam van), meg a pillanatnyi munkacím se tetszik igazán se a szerzőnek se nekem, de egy jó címet kitalálni egy könyvnek legalább olyan nehéz, mint egy jó hajónevet kitalálni. Szóval a könyv igazi "tengerészes", bár fikció, de pontosan követi az egykori Mahart tengerhajózás egy tipikus linerhajójának szokásos eseményeit, majd a Mahart bukását, az egész privatizációs gyalázatot, bár a cégnek a könyvben más neve van, mondom fikció, meg így nem lesz per. Van benne sok idegen kikötő az ottani látványosságok leírásával, a mindennapi hajósélet szépsége és nehézségei, pl. az egyenlítői keresztelő hiteles leírása, van izgalom, kaland, csempészés és szex (ez utóbbiban azért sajnos emlékeim szerint mesze nem volt annyiban részünk, mint amit könyv ír, de biztos csak én voltam peches, meg pénztelen Bangkokban). Számomra külön öröm, hogy szerepel a könyvben az a  magyar (?), na jó, angolból,  olaszból, németből, horvátból, oroszból magyarra "ferdített" tengerésznyelv, mely velünk hal ki, hisz nem lesznek többé magyar kereskedelmi hajók a tengeren. Kiejtésük szerint szerepelnek  (és nekem mint lektornak komoly problémát okoznak néha, hiszen leírva sose voltak tán, legfeljebb tengerészlevelekben), ezáltal emléket állít annak a tulajdonképpeni szlengnek, amit beszéltünk és elődeink beszéltek a porosfehérzöld lobogós hajókon száz éven kersztül. Ha valaki végigolvassa a könyvet és egy időutazás során visszacsöppen mondjuk az M/S Petőfire 1976-ba, senki ne fogja kinézni a legénységből ha megszólal. Van egy meglehetősen csúnyán végződő történetem ehhez. Az M/S Újpestre beszállt egy újonc elektrikus. Csak nevetett a tengerésznyelven. Azt mondta hülyeség, hogy itt mindent másképp hívnak. Hogy az ék nem ék, hanem kunyó, hogy a deszka az nem deszka, hanem dönecs, hogy a raktártető többszázkilós gerendája  az nem "I" gerenda, henem bimm, hogy a madzag az filadzó, hogy a horog az hukk, hogy minden, de minden másképp "van mondva" egy hajón, mint otthon. Ki is jelentette, hogy ő ugyan nem fog ilyen hülyeségeket megtanulni, frászt. Nos Triesztben sztórt rakodtunk. (sztór= az a cucc amit otthonrólküldtek kamionban a hajó ellátására, tehát élelmiszer, eszközök, stb, hogy ne kelljen drága valutáért külföldön megvenni) A bócman daruval emelte a dönecsköteget (lásd fent) és lerakta a deckre a nyitott raktár mellé egymás mellett lefektetett bimmek (l.f.)tetejére. Amikor a dönecsköteget lerakta a daru, a brága (két végén hurokkal {gasszával}ellátott drótkötél, amivel a deszkák át voltak kötve, hogy emelni lehessen őket) egyik végét az egyik matróz leakasztotta a daru hukkjáról (l.f.) és a daru elkezdte kihúzni a brágát a dönecsek alól. A deszkák és a legszélső bimm közti súrlódás csúsztató erjétől  a szélső bimm elkezdett kidőlni. A bócman látta a veszélyt és a bimmek mellett ácsorgó elekre ráordított, hogy "Vigyázz, dől a bimm!" Nagyon lassan dőlt a bimm, ha tudja a fiú, hogy mi az, ellép onnan és semmi baj nem történik. De ő csak nézett az égbe, hogy mi is dől, közben a nagy vas rádőlt a lába fejére és kissé szétkente azt. Csúnya lecke volt, pedig hányszor mondtam neki, hogy "Rómában mint a rómaiak" de mindig csak legyintett. Kórházba került, majd gipszben hazamankózott cuccal, vonattal, (ki is lépett a cégtől, soha többé nem látta senki hajón) jellemző a cégre, hogy sajnálta a pénzt mankókra, én hegesztettem neki két mankót iszonyú nehéz 3/4"-os gázcsőből, mert csak az volt a hajón. Ennyit a lektorálásról.
Nem nagyon akarom ezt a blogot politikával átitatni, de kaptam egy levelet és mivel benne van, hogy ha gondolom kitehetem ide, ki is teszem. Aztán  írok hozzá majd a végére valamit.
Szia Kedves Tengerész 
Elkezdtem az alábbiakat beírni a hétfői kommentekhez.
Aztán úgy gondoltam, hogy a mondandóm nem oda való, ám ha akarod, akkor természetesen odamásolhatod, ha értelmét látod.
 Nem gondolom azt, hogy politikai beállítottságon, világnézeten, ízlésen lehet és érdemes vitatkozni. Úgy tartom, szimpátia, barátság, segítőkészség nem ezen múlik.
Mégis megtisztelő lenne, ha elolvasnád a véleményemet.
 
A nyugdíjak „lenyúlásáról.”
 
1997 előtt, ha valaki 100.000.-Ft-ot keresett, abból 25.000.-Ft-ot fizetett be az államkasszába nyugdíj-járulék címén.
1998-tól kezdődően ugyanúgy (ha az inflációt meg a fizetésemelését nem számítjuk) 25.000.-Ft került levonásra a fizetéséből, csak ebből 20.000. ment az államkasszába, 5.000. pedig a magán-nyugdíjpénztárba. Ezt egyesek választották, másoknak pedig kötelező volt, megint mások pedig nem fizettek magán-pénztárba.
De mindhárman ugyanannyit (a példánk kedvéért írom ezeket a kerek számokat) fizettek be.
Ide és oda, vagy csak oda.
 
Az akkoriban induló magán-nyugdíjpénztárak ezekért a pénzekért semmit nem tettek, most mégis azt kiabálják, hogy az állam elveszi tőlük a „zemberek” pénzét.
Tudomásom szerint hét ilyen nagy magán-nyugdíjpénztár van az országban.
Ezek nem szívjóságból kezelik a befizetők pénzeit, hanem mind a heten profitot akarnak termelni belőle. Maguknak. Nem pedig a kedves nyugdíjasoknak. Hét cég, hét székház, hét számítógépes rendszer, hét cég alkalmazottainak fizetése…..Hét cég szakértői, hogy milyen „hozamokat” tudnak produkálni. (Volt olyan is, amelyiknek sikerült jól sáfárkodni a tálentumokkal, meg volt olyan is, amelyiknem nem. )
 
Tényleges nyugdíjat ezek a cégek MÉG nem fizettek ki, még nem telt el annyi idő, hogy az első befizetők elérték volna a nyugdíjas kort.
 
Tehát mi történt valójában? Azok, akik a KÖTELEZŐ magán-nyugdíj törvényt meghozták, adtak használatra egy valag pénzt ennek a hét cégnek a korábbi közös pénzből.
Ennyivel kevesebbet lehet most újraosztani a nyugdíjasok között.
 
Tehát amíg az én 25.000. forintomból (is) kapta minden hónapban a nyugdíját apám és anyám
(és te is, kedves Vilmos) addig sem volt fenékig tejfel a helyzet, de mióta én is magán-nyugdíjpénztárba utaltam a 25.000.-ből 5.000. Ft-ot, azóta Jószüleim és Te csak a húszezer forintomon osztozhattok, mert a maradék ötezret ezek a talpig becsületes bankok-biztosítók forgatják, fektetik be, „gondozzák” J (Rá van ugyan írva, hogy „ez T T  befizetése” de ez őket egy kicsit sem zavarja.
 
A „második pillér.” Persze. Röhögnöm kell.
 
Ami kevésbé vicces:
 
Amikor Drága Feleségem meghalt, kaptam egy levelet az ING-től.
Máshonnan tudták meg, hogy Kati meghalt, mert én biztosan nem jelentettem be nekik.
Biztos feltűnt nekik, hogy nem kapják a havi befizetéseit.
 
Becsületükre legyen mondva, vártak egy-két (talán három) hónapot is, hogy ne zavarják a gyászt. Levelük első bekezdése szívhez szóló és őszinte részvéttel fogalmazott pár mondatból állt. Udvarias volt és korrekt.
 
Utána egy teljesen precíz összeállítás következett Kati befizetéseiről. Évekre és hónapokra lebontva, táblázatba foglalva.
 
Kati közel nyolc éves tagsága alatt befizetett az ING-Bank magán-nyugdíjpénztár számlájára
1.938.000.- Ft –ot.
 
Mint a jelenlegi kormány ellen acsarkodók fennen hangoztatják, a magánnyugdíj-pénztári befizetésekben az a nagyon jó, hogy örökölhető.
 
Én, mint az elhunyt feleségem egyetlen és kizárólagos örököse a hagyatéki tárgyalási végzés beküldése után az ING-Banktól 432.000.- Ft-ot kaptam. 
 
Ezt „örököltem” Katitól. A majdnem kétmilliós befizetéséből. Jó kis „hozam” !!!
 
Szabályos kimutatásokkal, levonásokkal, költségekkel. Törvényesen.
A rendkívül udvarias magán-pénztártól.
  
Kérdésem: Akkor most ki nyúlja itt le a pénzeket ??????
 
1.    Természetesen engem NEM érdekelt akkor sem, meg most sem a pénz összeg nagysága. 
2.    Nem vitát akarok kezdeményezni. Csak bosszant a TV-rádió, politikus, elemző, amikor „lenyúlásnak” minősíti a ma megszavazott törvényt.
3.    Véleményemet nem akarom senkire ráerőltetni. (Ezért nem a blogod kommentjébe írtam) Úgy gondolom viszont, hogy talán árnyalja a helyzet értékelését az én esetem.
 
  Elnézést, de bármiféle személyeskedés megelőzésére az aláírást kitöröltem és a levélben is TT-re javítottam a nevet biztos ami biztos. És ha netán valaki csúnyát ír erről a véleményről azt kimoderálom, bár ezen a blogon ilyen eddig nem fordult elő és nem is tartok tőle, hogy fog.
Nos annyit akarok mondani, hogy az első bekezdéssel nem értek teljesen egyet. A politikai beállítottságon világnézeten lehet vitatkozni. Izlésen valóban nem. De becsületes értelmes emberek közt vita folyhat akár politikáról is. Szóval nem a vakhívőkről beszélek. Én, és ezt akár mentegetőzésnek is veheti bárki, nem foglakoztam a nyugdíjpénztári témával, mert sose érintett személyesen, eleve túl öreg voltam amikor bevezették, tehát nem lettem tag. Nem is foglaltam állást itt, mindössze idéztem egy sztendapos amerikait, aki kisértetiesen hasonlókat mondott "ott" mint ami itt van. És meg kell mondjam T T-től kaptam az első értelmes magyarázatot a dologra, ami gyalázat. Mert egyik oldalról azt mondja a megmondóember, hogy meg kell szüntetni, hogy a nyugdíjakat a simlisek "eltőzsdézik", ami tudva, hogy a pénz legnagyobbrésze állampapírokban van nettó hazugság. A másikról meg azt mondja a megmondóember, hogy lenyúlja a kormány, ami a másik hazugság, a kormány nem a seggébe tömi a pénzt, hanem berakja a költségvetésbe, amiről mindenki tudja, hogy iszonyatos hiánytól szenved, mert mindenki adót csal. De SENKI eddig egy ilyen egyszerű számtanpéldát nem írt fel a táblára. Nos egyet látok. Lehet, hogy ezt kellett csinálni, mert akkora szarban van az ország, hogy az én nyugdíjamat csak akkor tudja fizetni, a felosztó kirovó rendszert üzemeltetni, hogyha besöpri a kasszába a magánnyugdíjpénztárban felhalmozott 3milliárdot.  De akkor el kell menni Balatonöszödre és azt kell mondani, hogy hazudtunk amikor azt mondtuk, hogy nincs szükség megszorításokra, mert az megszorítás, ha azt mondom valakinek, hogy többet nincs neked a számládon az a pénz ami eddig ott volt, mert kell az ország talpraállítására, de ha ezt megmondjuk a szavazás előtt, nem fogtok ránk szavazni és a tolvaj tehetségtelen teszefosza (a három T csak új köntösben) szocik tovább fogják nyomni a szarba az országot, sajnáljuk ilyen a demokrácia csak így lehetett nyerni.
Szóval nyugdíjpénztár vonatkozásban nincs hartározott meggyőződésem. De én aki alapjábavéve nem szeretem a demokráciát, mert nehezen tudok beletörődni abba, hogy a leghülyébb és a legokosabb állampolgár szavazata ugyanannyit ér, mégis úgy gondolom, hogy ha ez a szabály akkor eszerint kell működnie az országnak. Kis túlzással lehet, hogy hülyeség, hogy a sakkban a lóval csak "L" alakban lehet lépni, de hát ez a szabály. És ezen az se változtatok, ha enyém a sakktábla kétharmada. 40 évbe tellett az országnak, hogy eljusson, legalább valamiféle  demokráciaféleséghez. Ha most valaki berakja az emberét köztársasági elnöknek, főügyésznek, alkotmánybírónak, médiahatóságnak, a törvénymódosításokat, megkerülve az erre való parlamenti bizottságokat egyéni képviselői javaslatként nyújtja be ezzel egy csomó hiba törvénybe kerülését kockáztatva, olyan alkotmányt akar írni, amiben egy sor marad a régiből, hogy a főváros Budapest, és a jogállamot a korona fogja helyettesíteni, hogy ezt az alkotmányt már nem lehet soha többé megváltoztatni (mert az, hogy egymás után két 2/3-os ciklus kelljen hozzá az ezt jelenti gyakorlatilag)akkor az diktatúrát épít aminél nincs rosszabb. Mert lehet ugyan bízni benne, hogy most egy "jó" diktatúra jön, de ilyen sose volt a történelemben.
  

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr382516594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 01:53:12

1) "De akkor el kell menni Balatonöszödre és azt kell mondani, hogy hazudtunk amikor azt mondtuk, hogy nincs szükség megszorításokra, mert az megszorítás, ha azt mondom valakinek, hogy többet nincs neked a számládon az a pénz ami eddig ott volt"

Kedves Tengerész, az első munkanapomtól kezdve magánnyugdíj-pénztári tag vagyok, kötelezően. Az a pénz, ami a nyugdíj-alapba ment tőlem, soha nem volt az "én számlámon". Ha az én számlámon, kezelésemben lett volna, akkor egy 20-30%-os hozamú ingatlanalapban lett volna, mint a többi megtakarításom, nem egy, az infláció felett 0.8% fixet garantáló piaci alapban (erről bővebben lejjebb).

A nyugdíj *nem személyes megtakarítás* a jövőre (az a magán nyugdíjpénztári ÖNKÉNTES befizetés, vagy egy életbiztosítás - itt keverednek a fogalmak), hanem havi szintű fizetési kötelezettség - nem magam részére teszek félre, hanem másoknak fizetem!

Így hiába kapom én is az értesítőt, hogy éves szinten mennyit fizetek be a nyugdíjamba, ezt a pénzmennyiséget én valószínűleg soha nem fogom látni (még ~40 év munkaviszony áll előttem) -
a) hamarabb kipurcanok - van rá esély
b) elfogy út közben a fiatalabb, nyugdíjalapot fizető generáció - mégnagyobb az esély.
Ne feledje, az Ön további nyugdíjára nem a kormány a garancia, hanem a 75-85 között született "mini baby-boom" generáció.

2) Mint EVÁ-s vállalkozók (tisztán szellemi munka, nem luftballonhámozás), a minimálbér kétszerese után havi 50-60.000(!) forint nyugdíj jogcímű befizetésünk van (és efölött még más járulékok), mindez a bruttó bevétel 70%-ából finanszírozva (azon most nem lamentálnék, hogy évi y millió forint vérrel-verítékkel, napi 10-12 óra szellemi munkából, beteg- és sima szabadság nélkül megkeresett, adózott jövedelemből rosszabbul élünk mint az, aki egy irodában, effektív haszon nélkül révül mondjuk mint közalkalmazott, hasonló diplomával napi 8 órát) - gyakorlatilag majdnem egy személyben, de minimum 60-80%-ban fizetjük a még élő nagyszülőnk nyugdíját - igen, minden hónapban.

Itt adócsalást emlegetni... tudja, bárcsak csalhatnánk.

3) Hogy árnyaljam a képet: a fenti levélben említett nyugdíjpénztár olyan jól működik, hogy a 2008-as év végére 2-3 havi befizetést kaszinózott el (az év végi hozam mínuszos lett!). A "szépkorúak" meg ugye 13 nyugdíjat kaptak abban az évben.. mi, palimadarak meg csak egy jót röhögtünk.

Üdvözlettel: a harmincas generáció

silvermoon 2010.12.15. 02:02:41

Nem semmi ! Miket tudok en itt meg errol a szegeny orszagrol ! Vajon az en 35 evem hova is lett? Jovore betoltom a 62-ot. Vajon lesz nekem nyugdijjam? Nem mintha sokat segitene rajtam csak ugy kivancsisagbol?

Kis ember 2010.12.15. 08:29:15

Nagyon jó lesz a könyv, kíváncsi vagyok rá.
Az is egy érdekes nyelv, amit az angol hajókon használnak a magyar dolgozók egymás között, ami egy angol szótövekből és magyar ragokból álló katyvasz.
Nekem, mikor a blogomat írtam, sokszor kellett gondolkodnom, hogy hogyan magyarítsak olyan kifejezéseket, mint hogy cabin steward, mert azt senki nem mondta magyarul.

És igen, a Távol-Keleten te voltál pénztelen. :)

abraxas 2010.12.15. 08:49:44

@JoeHorseDick: Húúú, de szép oldala ez az igazságnak, csak sajnos van másik is.
A magán pénztárról azért tudsz sok szépet és nem szépet, mert rendszeresen az orrod alá dugják az elszámolást. Ha azt hiszed, az állami alapok nem buktáztak 2008-ban, javaslom nézd meg az államháztartási hiány akkor változásait, meg hogy mennyivel kellett kipótolni a nyugdíjalapot.

Nem azzal van szerintem, senkinek gondja, hogy valaki netán javítani akarja a nyugdíj rendszer hatékonyságát. Ráférne.
A gond az, hogy ezt azzal a hazugsággal takargatják, hogy az állami nyugdíj biztosabb (ilyet szerintem csak az mond, aki nem ért hozzá, vagy gazember), illetve, hogy erővel tuszkolják ezt le a torkodon. Ja, és hogy azonnal elverik a megtakarításokat (mindegy kié) mindenféle másra, MOL részvényre, focira, miegymásra :o(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:34:42

@JoeHorseDick: " Ha az én számlámon, kezelésemben lett volna, akkor egy 20-30%-os hozamú ingatlanalapban lett volna, mint a többi megtakarításom.." Hm...lehet én vagyok hülye, de én kifejezetten ráfizettem erre a fajta befektetésemre. De nézzük csak? www.budapestbank.hu/csoport/alapkezelo/hun/befektetesi_alap.php?frm_id=929111421
A legjobb évében volt a papír 12% felett, de tavaly én ezek szerint négyésfelet buktam rajta. És mivel kellett a pénz a hajóépítésre, be is nyaltam rendesen a veszteséget. Szóval legyünk óvatosak a számokkal....
Aztán."Itt adócsalást emlegetni... tudja, bárcsak csalhatnánk" MINDEN tiszteletem a tiéd, hogy nem teszed. De "nem vagy" túl sokan. Nem mondhatod, ha körülnézel! Amikor a Merdzsóból kinéz a minimálbéres veszteséges céget vezető vállalkozó...De kaptál valaha számlát gumistól, szobafestőtől, haddnesoroljam! Igenis mindenki csal, bevallom én is. És amikor MINDEN párt többet költ a kampányra mint amennyit szabad és letagadja mert teheti az is csalás, lopás. Amíg nem lesz erkölcsös kormányzás, addig nem lesznek erkölcsös polgárok és amíg nem lesznek erkölcsös polgárok addig nem lesz virágzó ország. Az állam engem lop én az államot. Ő is tudja én is tudom. Én 25 éves korom óta folyamatos ellenzéki vagyok minden kormámnnyal szemben. Előtte gyerek voltam, de azt mondják most se nőtt be igazán a fejem lágya, mindegy, mostmár így maradok erre a rövid időre.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:36:31

@JoeHorseDick: Ja és ha nem tegezel vissza azt hiszem, hogy haragszol rám :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:41:00

@silvermoon: Szerintem lesz. De persze onnan Floridából (jól emlékszem?)fogalmam sincs hogy fogsz utánajárni, ehhez nekem párszor el kellett mennem a nyugdíjcseppfolyósító intézetbe a Váci útra.

orlasa 2010.12.15. 11:37:52

1) Ezt megjegyzem, mert nagyon tetszik:
"De becsületes értelmes emberek közt vita folyhat akár politikáról is."

2) Az a 3milliárd nem tudom, hogy elgépelés vagy rosszul tudod ,de a magánnyugdíjpénztári vagyont tudtommal 2700-3000 milliárdra becsülik.

silvermoon 2010.12.15. 11:59:19

Kedves Tengeresz! Koszi a vigaszt, engem nem sokat erdekel a dolog, nem idegesitem fel magam rajta. ( marmint a nyugdijjamon) Es hogy mindenki lop az szinte majdnem termeszetes. Igy volt ez mindig es igy is marad. Ferencz Joska mondta volt, 1 el szegnyedett elelmezesi miniszternek:- A marha a jaszolhoz volt kotve, miert nem evett?-HAt mar akkor is? Persze. Miota a vilag vilag ez igy megy mert nem a rendszerekben van a hiba hanem az emberi genekben. Azt nem is merem mondeni, hogy a joisten elba..sorry. roszul epitett fel minket.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 16:19:52

abraxas: úgy látom nem érted még mindig a problémát. A "nagy piramisjáték" a következő lépésekből állt:
1) kötelező magánnyugdíjpénztár -> magán cégek (akik megszerezték a jogot nyilván nem ingyen), saját apparátussal kezelnek olyan pénzeket, amihez semmi közük, semmit nem tettek érte, hogy hozzájuk jusson; gyakorlatilag 0,8% garanciával tehetnek bármit az összeggel ÉS mint profitorientált cégek, bár NEM PIACI ALAPON működnek bármit elszámolhatnak ENNEK A KÖLTSÉGÉRE (amikor mínuszos volt a kassza, akkor gondolod kevesebbet fizettek a vezetőségnek? na persze).
2) Ugye a költségvetésből kiesett ez a pár ezer milliárd forint évente. Hogy pótolták? Államkötvény kibocsájtással, amibe ezek az alapok is fektettek. Ez mit jelent? Hogy a nyugdíjalapból származó bevétel pótlására kamatot fizetett az állam magáncégeknek gyakorlatilag a saját tőkéje után.
Ebből ki profitált: te, mint befizető, vagy Oszkó Peti haverjai?
Én biztos vagyok benne, hogy jó sok pártrendezvényt/alapítványt finanszíroztak vissza ezek a vörös nyugdíjpénztárak.
3) Közben mi történt a költségvetéssel? Csődbe ment. Honnan lett pénz? További kötvény kibocsájtással és mértéktelen külföldi uzsorakölcsön felvételével! Ennek kik a haszonszerzői? Nem magyar befektetők, ebben is biztos lehetsz, kevés magyar milliárdos áll az IMF-tőke mögött.
4) Közben sikerült bedönteni a költségvetés mellett a Forint árfolyamát is természetesen; ebből is ki profitált egy valutában eladósodott nemzet ellenében? A külföldi bankártőke.
A te, vagy én pénteki kuglipartnereim? Nem? Gyurcsány, Bajnai, Oszkó offshore üzleti partnerei? Nagyobb valószínűséggel..

Ezek után azon lamentálni, hogy a jelenlegi kormány lopja a pénzt, az azt hiszem alsó hangú megközelítésben vicces.
Szerintem ha az előző 20 év összes politikusának összes fellelhető vagyonát (akár in-, akár offshore) zárolnánk, visszaprivatizálnánk, nagyjából kijönne az a hiányzó 20-30.000(!) milliárd forint, ami jelenleg a nemzetgazdaságból hiányzik.

Szerintem ezen kellene gondolkodni leginkább.
Csak ha ilyen lenne a helyzet, akkor beindulna rögtön a gépezet..
ne nekem legyen igazam, de 3-4 éven belül ide jutunk.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 16:59:19

@A Tengerész: Kedves Tengerész! Először is: -te vagy az idősebb- akkor szervusz! Egy blog kommentben nem fogok pénzügyi alapokat és befektetési megoldásokat elemezni - de te az általad mutatott befektetés a konzervatív beállítottságú (kis kockázatot kedvelő) befektetőknek szólt. Én nem ilyen beállítottságú vagyok.
2003-2008 között simán megpörgethette az ember a pénzét a hedgefundokban világszerte, lehet nekem szerencsém volt amikor kiszálltam (másra kellett a tőke, bárcsak nekem is hajóépítésre ment volna el:) Persze 2008-ban mi is óriásit buktunk a hasonló konzervatív alapokon, a tőzsdék havi szinten hozták a -10%-ot.

A becsületesség kérdésében pedig egyszerű a válaszom: nincs más lehetőség, túl sok a vesztenivalónk, hogy ne legyünk simlisek:)

Üdv:
Jhd

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 17:19:03

@orlasa: Teljesen igazad van, 3000 milliárdot akartam írni.

beho 2010.12.15. 17:58:38

Nagyon fáj, hogy Tengerész minden szavával kell egyet értsek. Mennyivel jobb lenne, ha Orbánnak lenne mindenben igaza.

Bobojsza_ 2010.12.15. 19:26:06

Sziasztok!
JoeHorseDick az a probléma,hogy 2008 után történt a beborulás tehát addig minden szép és jó volt.

A gond akkor keletkezett amikor részvényvásárlásra kötelezték a pénztárakat 2008 előtt. ( 2007 júliusban majd 11000 Ft volt az OTP majd 2009 májusában már csak 1232 Ft)

Számomra nem is az az elsődleges probléma, hogy mennyit a nyereség most mert meggyőződésem, hogy az árfolyamok 2-3 éven belül ugyanazokon a szinteken lesznek mint 2008 előtt volt. Hanem, hogy nem adnak választási lehetőséget. Mert az nem választási lehetőség, hogy ha maradsz a magánnyugdíjpénztárban akkor nem kapod az állami nyugdíjat.
Az alap felállás az volt, hogy a nyugdíjam 75%-át az állam fizeti a maradék 25%-ot meg a magánnyugdíjpénztáram. Ez azért jogos mert a cégem fizet a bérem után 24%-ot és én fizetek a béremből még 10%-ot ami ugye oszlik 7% magánnyugdíj 3% állami nyugdíj. Tehát összesen 34%-ot fizetek be. Tehát ha ezt a 24% + 3% meg szeretném kapni akkor vissza kell lépnem az államiba. Tehát választási lehetőséget nem igazán hagytak.

Az észteknél is felfüggesztették a befizetéseket a magánkasszákba de kárpótolják őket plusz 2 % befizetéssel.

"Az észt tervek szerint a pénztártagokat úgy kompenzálják, hogy 2014 és 2017 között – az NGM-jelentés szerint a „válságból való kilábalás után” – a kormány a korábbi 4 százalék helyett 6 százalékkal egészíti majd ki az egyéni befizetéseket (kivéve azoknál a tagoknál, akik nem vállalták a hozzájárulás folytatását 2010-től, náluk marad a 4 százalékos kiegészítés). Saját kérelmükre a tagok 2014-től 2 helyett 3 százalékra emelhetik a saját befizetéseiket, így összesen 9 százalékos lehet a teljes magánnyugdíj pénztári befizetés. "
Na ez jó hosszú lett.

abraxas 2010.12.16. 10:11:12

@JoeHorseDick: Kedves Dick!
Időnként az az érzésem, nem is velem vitázol :o) Mondtam én olyat, hogy bárki is lop (nem mintha nem lopna)?
Arra viszont nem reflektáltál, hogy az állami nyögdíjrendszer mitől lenne hatékonyabb?

Persze a Te logikád szerint az állami oldalt is lehet értékelni:
Irodában tespedő hivatalpatkányok henyélik el az időt a Te nehezen megszerzett pénzedből, járnak a főcsinovnyikok audival, osztogatnak jutalmakat a kurváiknak stb. Mi ez ha nem gaz komenista zárvány, kérdem én?
Nem biztos, hogy jól értem, Te mit is szeretnél? No tax, majd magadnak takarékoskodsz, ha akarsz? De akkor nem a 3. pillérbe terelésért kellene kardoskodnod? Ja tényleg, ott is vörösbárók az urak. Affene! :oD

Ui:
Csirkés szendvics legyek, ha értem, egy vállalkozó hogyan lehet piacellenes? ;o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.16. 10:25:00

Mielőtt még nagyon belebonyolódnánk (Joe és Abrx) gondolkozzunk a másik fejével is! Csak nyugodtan... Amúgy minden sarkítás igazságtalan. Én se vagyok mindíg igazságos. Nem minden "maszek" adócsaló és simlis aki a Merdzsóban könyököl és nem minden állami hivatalnok lusta tetű (Joe). Pl mondok egy állami hivatalnokot. Mondjuk a történelemtanár... Hát én nem tudom képes lennék e a sok kurva kölökkel kínlódni, amikor óra alatt SMS-eznek, basznak tanulni és még félnem is kell, hogy nem pofoz e fel valamelyik, vagy veret meg az apjával.

abraxas 2010.12.16. 13:20:53

@A Tengerész:
Elnézést kérek minden közszolgától, ha nem volt eléggé egyértelmű, hogy nem saját véleményt írok. Sőt!
Kellett volna egy (SIC) belátom, vagy dőlt bötű.

temtom 2010.12.16. 15:42:20

Számszaki helyesbítés: Nem hét darab magán-nyugdíjpénztár kezeli az odairányított pénzeket, hanem 19 (azaz tizenkilenc darab)
Elvi szinten: Az állami nyugdíj non-profit szervezet kellene, hogy legyen. Csak a működési költségekre kellene költenie!!!
Mondom: ELVILEG. Tehát erre kellene törekedni. (naiv vagyok, tudom)
A magán-nyugdíjpénztárak viszont profitot akarnak termelni.
Elsősorban maguknak. Mind a tizenkilencen.
Ezért sír most a szövetségük. Lelállni látszik az aranybányájuk.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.16. 19:29:08

@temtom: Tamás próbáljuk meg elfogulatlanul csak a tényeket vizsgálni...
1.Az hogy hány ilyen pénztár van, végülis tökmindegy. Sőt, azt is mondhatjuk, minél több van annál jobb, mert verseny lesz a befizetésekért és a kuncsaftok jobb kiszolgálásáért. Az, ha egy piacon kínálati verseny van, csak jó lehet a vásárlónak. Szted. van ebben a mondatomban hiba?
2. Az állami nyugdíj az holtbiztosan nonprofit! Ha elhisszük, amit mindegyik kormány idáig mondott, hogy az aktívkorúak befizetései nem fedezik a magamfajta ingyenélők számára kifizetett összeget, azaz az állam minden hónapban hozzátesz, akkor ez nemhogy nonprofit, hanem mínuszprofit!
3. A magánnyugdíjpénztáraknak hol a profitja? Azért ezek nem olyan cégek, mint Lakatos Lajos ószeresvállakozása Devecseren, ahol a könyvelés egy nulla. Itt, gondolom én az un.profit az a bizonyos kezelési költség. Azt fillérre látja a kormány. meg lehet fingatni őket, rá lehet uszítani az APEHet, lehet törvényben maximalizálni, szóval senki ne mondja, hogy a "vörös klientúra nyugdíjpénztárak" töke nincs Orbán Viktor markában, ha az úgy akarja. De eddig csak azt hallottam, hogy ez a költség 3,5% szenben a nyugati 0,8%-al, amit simán megmagyarázhat az, hogy ezek az alapok a töredékével gazdálkodnak annak a pénznek, amit a nyugati alapok a sok évtizedes működésük alatt felhalmoztak. Tehát lehet, hogy a soknak a 0,8%-a több, mint a kevésnek a 3,5%-a. De Szíjjártó részéről, aki Orbán szavát viszi idáig csak leginkább a "szoci klientúra" a "nyugdíjtőzsde", hangzottak el érvként, amik egyszerűen szavak, az értékelés hit kérdése, tehát NEM SZÁMOK, azaz hiszi aki akarja.
4.Nem gondolom, hogy egy nyugdíjalapnál dolgozni bűnösebb dolog, mint egy gyárban, vagy közhivatalban. Tehát ha mondjuk egy bank csinált egy nyugdíjalapkezelőt, aminek ráadásul minden könyvvitele transzparens(mert ha nem az, akkor az a törvényhozó legelső feladata, hogy azzá tegye), akkor ez egy pontosan olyan vállalkozás, mint az autószerelőé. Nem jobb és nem rosszabb. Az államot azért tartom, hogy MINDEN vállalkozásnak a körmére nézzen, biztosítsa az egyenlő versenyfeltételeket, beszedje az adókat, hogy legyen miből iskolát működtetni, kátyút javítani. De ha az állam nem a dolgát végzi, henem egy vállalkozást betilt, akkor ezt minimum meg kell okolni, mert pláne ha ebből be lehet tenni a kasszába 3 billiárdot akkor ez gyanús. És akit ez személyesn érint, naná, hogy sír a szája! De be is lehet tiltani egy vállalkozást. Naná! Például nem lehet bűnszövetkezetet működtetni. De akkor ezt be kell bizonyítani. Az nem bizonyítás, hogy azt mondja az illetékes elvtárs, hogy kérem az egy szoci klientúra biznyákja. Hogy ott kérem eltőzsdézik a pénzt. ja, hogy nyereségesek? Az más akkor megadóztatjuk. Tamás NINCS IT REND ekörül a dolog körül!

temtom 2010.12.16. 20:08:59

Beledobtam a kavicsot a vízbe alaposan. :) Fodrozódik.
Először is elnézésedet kérem, hogy a mindannyiunk által szeretett hajóépítő blogodat ilyen kitérő-pályára tereltem.
Majdnem biztosan tudom, hogy az én szemléletem a defektes.
Írtózom a bankoktól, biztosítóktól, brókerektől, tőzsdétől.
Ennek oka az, hogy nem értem és nem ismerem a működésüket.
Improduktív ingyenélőknek gondolom őket. (Bizonyára hibásan.)
Úgy vélem, hogy a PÉNZ mint eszköz, mint csereeszköz, egy remek találmány, nagyon jó, hogy felváltotta annak idején a cserekereskedelmet. Csakhogy manapság már nem eszköz, hanem egyrészt CÉL, másrészt ISTEN. Túlértékelődött a szerepe.
A bibliai időkben a vámosok meg pénzváltók voltak a gonosztevők szinonímái, még a középkorban is csak szükséges rossznak tartották őket, ma meg a bankár a király, azt hiszi, hogy ő különb a mérnöknél, orvosnál, kétkezi melósnál.
...
Tudom, hogy nagyon kevesen vannak úgy mint én. Talán a tengerészek között mégis vagyunk néhányan. Én tíz évig hajóztam, ez idő alatt ugyebár nem költöttem lakhatásra, kajára, rezsim sem volt és a többi. A tengereken megkeresett pénzemből (semmi bizniszelés, üzleti érzékem nulla) vettem az első lakásomat, és további munkával kerestem meg a nagyobbra cserélések árát. Soha, semmilyen bank-kölcsönöm nem volt, hála Istennek most sincs. Úgyhogy felőlem az összes bank lehúzhatná a redőnyt. De ez persze módfelett önző gondolat. Csak a hozzáállásom ecsetelésére írtam ide.
De ha már a naív álmodozó énem kibújt belőlem:
Javaslataim:
1. Legyen világpénz! Egy fizetőeszköz mindenhol. Akkor nem kellene az árfolyam-mozgásoktól rettegnie például a svájci frankban eladósodott sok ügyfélnek, és azok a spekulánsok is elmehetnének kapálni, akik most abból élnek, hogy dollárt, frankot, jent, forintot, rubelt meg jüant adnak vesznek.
2. Az összes bankot kötelezzük arra, hogy a betéti kamat évi öt százalék legyen, a kölcsön-kamat pedig évi tíz százalék.
A nyereségük és a működési költségük a különbség lehet az a bizonyos öt százalék. Ezen belül úgy gazdálkodnak, ahogy nekik jól esik. Mennyivel egyszerűbb lenne minden.
Több ötletem egyelőre nincs, de már ezzel a kettővel is szívesen indulnék a közgazdasági nobel-díjért. :)

A magán-nyugdíjpénztárakat pedig továbbra is ellenszenves dolognak tartom. Különösen azért, mert a bevezetéskor egy bizonyos életkornál KÖTELEZŐ volt belépni. Most meg kötelező kilépni. Zagh shon. Mi a különbség? Akkor 1997-ben volt ekkora zúgolódás? Én nem emlékszem. (Lehet, hogy volt.)
A harmadik pillér, a teljesen önkéntes nyugdíj előtakarékosság az más. Az szimpatikus, azt támogatom, az jó ötlet. --- Annak, aki szereti. :)

whale 2010.12.16. 23:43:12

Na jó, nem bírok magammal nyugdíjügyben....:)))Szóval.

Az mnyp rendszert a felosztó-kirovó rendszer hosszútávú fenntarthatatlansága miatt találták ki 1997-ben. Az ugyanis csak akkor működik, ha az aktív korosztály nagyobb létszámú, mint a passzív, ez pedig Mo-n és az Eu-ban előreláthatólag nem így lesz, sőt éppen fordítva.
A nyugdíjreform volt az egyetlen ebben az elqrt országban, amelyik VALÓBAN STRATÉGIAI, hosszútávú megoldást jelenthetett volna egy problémára. Ezt baccák most szét Viktorék, azért, hogy legyen miből habzs-dőzsizni addig is, amíg a viktor a király. Utánuk meg az özönvíz.
Ami meg a "vörös" pénztárakat illeti, kire gondol a tisztelt hozzászóló?!?!? Talán Csányi papára, a legnagyobb mnyp-t tulajdonló OTP atyaistenére????:DDDD
Az mnyp-k ÖNKORMÁNYZATI alapon működő szervezetek, ahol minden egyes tag egyben TULAJDONOS is! Így teljesen értelmezhetetlen és értelmetlen olyan magáncégnek beállítani őket, amelyek a "saját" profitjukkal törődnek kizárólag.
Sajnos itt is tetten érhető a fityisz agymosodájának jótékony hatása, amellyel nyálcsorgató idiótává változtatnak amúgy értelmes, jóhiszemű embereket.
Tisztelt olvtársak!
A POLGÁRI DEMOKRÁCIA alapköve a TULAJDONNAL rendelkező ÖNTUDATOS POLGÁR és nem az állam csecsén ezer szájjal csüngő, attól minden tekintetben FÜGGŐ, nyálcsorgató idióta! Tessék észrevenni, hogy a fityisz melyik réteg erősödését támogatja és melyik rétegét gátolja minden eszközzel...

whale 2010.12.16. 23:59:43

@JoeHorseDick: "3) Hogy árnyaljam a képet: a fenti levélben említett nyugdíjpénztár olyan jól működik, hogy a 2008-as év végére 2-3 havi befizetést kaszinózott el (az év végi hozam mínuszos lett!)."

2009-ről miért hallgatsz???:DDD Az nem illik bele a fityisz brossúrába?!?!? LOL Nekem a "vörös" OTP 2009-ben 30+% hozamot csinált....:DDD
Javaslom kidobni a fityisz brossúrát és elővenni a józan eszedet. Van neked olyan, én ebben biztos vagyok.:)

temtom 2010.12.17. 17:43:35

A "nyálcsorgató idióta" véleménye a sértegetések ellenére változatlan. Ha az idézett 25.000.- Ft-ból (kötelezően vagy önszántamból) egyszer csak elkezdek 5.000.- Ft-ot saját magam számára gyűjtögetni, míg a többiek változatlanul azért fizetik be a 25.000.- pénzüket, hogy a a mostani nyugdíjasokat ki tudja fizetni az állam, akkor milyen erkölcsi alapom van bármiféle tiltakozásra?????????

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:04:52

@temtom: Tamás azt hiszem én se vagyok egy tipikus bankkölcsönfelvevő. SOHA nem tartoztam senkinek. Kölcsönt nem kértem se banktól, se magánszemélytől, világ életemben addig (se)takarództam, ameddig a takaróm ért. Illetve, nem akarok hazudni, akkor volt bankkölcsönöm, amikor a kései Kádár kormány úgy döntött, hogy a családok lakáshoz jutását a gyerekek száma szerinti OTP kölcsönkedvezménnyel támogatja, ekkor a 3 gyerek után volt kezdetben 80% (!!) törlesztési támogatás, mely 5 év , a futamidő végére csökkent volna le valami 20-ra, de közbejött a gengszterváltás, az OTP egyoldalúan felmondta a szerződést és piaci kamatra emelte a tartozásomat, ekkor azonnal visszafizettem a maradékot, mert ez esetben kaptam a hátralékra 40% kedvezményt. Szóval nincsenek a tökeim egyetlen bank markában sem! De akkor is szükségem van bankra. Az kezeli a nyugdíjamat a bankkártyámon, mert nem vagyok hajlandó otthon reszketve várni a pénzespostást és ami megtakarításom van, azt is a bankom kezeli. Szóval kellenek. Én még azt se mondom, hogy nem szeretem őket, mert ott is lehetnek keményen dolgozó becsületes magyar emberek, nemcsak a "Wall Street hiénái"-t kiszogáló "idegenlekű"-ek, hogy összeházasítsam a kádári és Miépes terminus technikusokat.
A bakok megrendszabályozására tett javaslataid nagyon hajaznak a létező szocializmusban kitaláltakra, a párt elrendelte a kamatokat, rögzítette a forint árfolyamát emlékszel? Bár fiatalabb vagy mint én, de talán nem ismeretlen a forint fehér és feketeárfolyama. Amikor még csak álom volt a konvertibilis forint. Hol vagyunk már ettől? És akkor most azt sírnánk vissza??? Az egész kultúrált világ követ egy gazdasági modellt, amit az egész kultúrált világ folyamatosan próbál fejleszteni, saját hibáiból tanulva javítgatni (lásd legutóbbi válság nyomán születtett szigorítások, Írország, Görögország megsegítése), senki nem mondja, hogy a rendszer tökéletes, de én úgy érzem, hogy "kihajolni veszélyes". Ismételten mondom, a szoci kormány a bűnei miatt méltán került a szemétlapátra. De Gyurcsán legnagyobb bűne, hogy az országot egy nagypofájú kekec futbalista kezébe játszotta, aki köp a demokráciára, aki leszarja a szabályokat, akiben azon kívül, hogy hogy kell hatalomra kerülni SEMMIHEZ nem ért. Eszménye az ERŐ, erős Magyarországról vizionál. Erő? Nevetséges, ha köhög a bolha, hisz tüdeje nincsen. Egy kis ország legyen diplomatikus, okos, ügyes, rugalmas, netán ravasz, fondorlatos, de erős? Dávid Góliátot nem erővel, hanem ügyességgel győzte le. A törpe erőfitogtatása nevetséges. Nézem tegnapelőtt a híradót, Orbán és az új szlovák ministzterelnöknő, Radicsova. Mibe került volna ennek az ordító törpének legalább egy mondatot megtanulni szlovákul, hogy üdvözöli a jelenlévőket és reméli, hogy az utóbbi idők torzsalkodásit követően javul a két ország viszonya? Egy "erős" miniszterelnök megengedhet magának ilyen gesztust. És ettől talán néhányan "elengedték volna a zsebükben a bicskát" ( ami errefelé egy jele a békülékenységnek, ahogy Galamb tapasztalta a marseillei kocsmában az első szájharmonikaszáma után, fel se tételezem Rólad, hogy nem olvastad az "Előretólt helyőrség"-et Rejtőtől)De nem. Ő ahogy láttam némi feszültséggel az arcán arról beszélt, hogy "majd meglátjuk". Szerencsére nem alkalmazta azt az impertinens kikacsintós félvigyort, ami szokása és azt sugallja, hogy "tudjuk mi a frankót", de most itt beszégetünk azért erről arról. Szóval azt mondom nem lehet az igazságot aszerint osztani, hogy kit szeretek, kit nem. Mondjuk ha Lendvai Ildikó megszólal ki tudnék szaladni a világból, mert ő volt az az elmúlt 8 év alatt mindíg mindent megmagyarázott (..."Ne hagyjuk magyarázni, mert megint elmarad az agyonverés!", mondta Tuskó Hopkins amikor a Török Szultán elkezdte..), de ha "L I"egyszer azt fogja mondani, hogy kétszer kettő az négy, akkor mégis azt fogom mondani, hogy igaza van, nem azt, hogy hazudik, csak azért, mert nem szeretem. És amikor a Szíjjártó mondja hogy 4, neki is helyeselni fogok, pedig nála demagógabb szarjankót is keveset hallottam életemben. Jaj nekünk, elveszett az ország azt mondom ismét!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:29:18

@temtom: Nyu ga lom. Nem akarom moderálni a bejegyzéseket, hacsak nagyon el nem durvul a dolog, amit remélem nem fog. Akinek nem inge nem veszi magára! whale nem mondott rád ilyet. Nem sértegetett Téged. Elmondta a véleményét. Neki is van, neked is van. Én, aki gyakran gurulok be, mondom ismét. Ne a hitünk, hanem az eszünk vezessen!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:39:07

@temtom: A kérdésedre meg tudni vélem a választ. Azért, mert valahogy át kell(et volna, át akarták) vezetni a népet a sajátmagáról való gondoskodás szükségességének felismerésére. És mivel erre az emberek többsége nem hajlandó, ahhoz szokott,arra vágyik hogy öregségére eltartsa az állam, ez alól csak úgy tud az állam kibújni, hogy kötelezővé tesz egyfajta öngondoskodást, amihez ha még valaki hozzátett, azt ha jól tudom valamiféle adókedvezménnyel eleinte még támogatták is. Aki meg már öreg volt az új rendszer bevezetésekor annak azért nem tették kötelezővé, mert már nem tudott volna a számláján számottevő pénz felhalmozódni, bár ha akartam volna beléphettem volna.

temtom 2010.12.17. 18:41:04

@A Tengerész: Megint azzal kell kezdenem, hogy elnézésedet kérem, Kedves Tengerész, hogy így eltérítettem a hajóépítő blogodat a főtémától.
Ez a huszonötödik hozzászólás. (Volt már ennyi korábban??? :) )
Hosszú leszek, könnyen lehet:
Ezt majd megírom egy cikkben is, nem ér lenyúlni! :)
Székesfehérváron vettem újságot, csütörtöki napon, -mint szinte minden héten- egy Magyar Narancsot és egy Heti Választ kértem. A két hetilapot a pulra tettem. Az előttem álló vásárló egy Magyar Nemzetet és egy Népszabadságot kért, meg valami ritka fajta cigarettát, amiért a fiatal (csinos) eladónőnek be kellett mennie a raktárba keresgélni. Amikor a négy egymás melletti újságra esett a tekintetem, elkezdtem vigyorogni. Kerestem a szemkontaktust a másik vásárlóval, aki korombéli, rendkívül jól öltözött kövérkés pasas volt.
Elsőre nem értette a mosolyomat (lehet, hogy rosszra is gondolt egy hosszúhajú melósruhást látván) de akkor a szememmel intettem a pult felé. Odanézett és ő is nevetni kezdett.
-Vigyázni kell, ahogy a táskába berakja őket az ember, nehogy robbanó elegyet alkossanak!- mondta.
Közben előkerült a pultos csaj, fizettünk, kinyitotta az aktatáskáját és szinpadiasan az egyik felébe sűlyesztette a Magyar Nemzetet, a másikba meg a Népszabit.
Hangosan röhögtünk. A kiscsaj is velünk nevetett, pedig -szerintem- nem is tudta miről van szó. Kiléptünk az ajtón, kezetfogtunk nevetve. Ő arra, én erre. Még hosszú percekig nevettem magamban. Nem derült ki, hogy ő milyen beállítottságú. Az eddigi kommentjeimből talán kiderült, hogy én az eddigi összes választáson (1990-től kezdődően) mindannyiszor a Fideszre szavaztam, mégis majdhogynem kommunista-szinten baloldalian gondolkodom. Medgyessi, Gyurcsány, Veres, Bajnai, Oszkó nekem NEM baloldali politikus.
Ötvenhez közeledve nekem csak négy és fél év jutott abból, hogy az a párt kormányozza az országot, aki nekem szimpatikus.
Az MDF kormány idején is a Fideszre szavaztam. Az ötvenből a maradék 42 éven át olyan párt vezette az országot aminek nevében szerepelt a "szocialista" szó. Az nekem rossz volt.
Most meg jó, hogy a szocik kivégezték végre saját magukat.
Minden hibája és hülyesége ellenére én most bízom Orbán Viktor kormányában.
Ő már csinálta egyszer, 1998 és 2000 között a független elemzők szerint is jól csinálta, amit csinált. (2000 és 2002 között már nem igazán)
Fél év után most sem kellene -szerintem- a földbe döngölni.
Hátha sikerül neki, az ő módszereivel.
Pozitív gondolkodás, bizalom!

...

Vagy nem is. Csak nevessünk egy jót, mint az ismeretlen jólöltözöttel!

temtom 2010.12.17. 18:48:16

Nem is huszonötödik komment, hanem már annál is több. :)
Az öngondoskodásra -szerintem- (mint már említettem) ott az a bizonyos "harmadik pillér", az önkéntes nyugdíj előtakarékosság. Azzal mi a baj? Szerintem korrekt. Ellentétben a "második pillérrel". Ami inkorrekt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 19:00:26

@temtom:
1. "Ez a huszonötödik hozzászólás. (Volt már ennyi korábban??? :) )" Nem hiszem.
2. "Gyurcsány, Veres, Bajnai, Oszkó nekem NEM baloldali politikus. "Egyetértek. Baloldali Te vagy meg én.
3. Én szavaztam eddig SZDSZ-re, FIDESZ-re, MSZP-re, MDF-re, legutóbb legszívesebben Seres Máriára szavaztam volna, de nem kerültek be a kalapba.
4.Eddigiekből is kiderült, hogy nem osztom "O V" iránti hitedet. Mindössze az történt, hogy az okos rablóbandát felváltotta egy hülye rablóbanda. Ahogy a szocializmus építése során a végén eljutottunk az alapkövek felszedéséig, mostn a vágyvavágyott polgári demokrácia még maltertól ragadó alapköveit bontogatja most a FIDESZ. Kérdezem, mit szólsz ahhoz, hogy azt mondja a Kövér László, hogy az alkotmányból egyetlen sor kell hogy maradjon bent, hogy a főváros Budapest! Abban a bizonyos sztálinistának titulált alkotmányban az a sor felesleges, hogy "Magyarország jogállam"?? Tamás ezt nem lehet elnéző szeretettel, "honderűvel"tolerálni. Ettől tisztességes ember felordít!! Az egyik oldal tisztességtelenségére nem lehet másikoldali tisztességtelenség a válasz! Csak a tisztesség ami működhet.

temtom 2010.12.17. 20:30:43

Legyen akkor ez a harmincadik hozzászólás! :)
2. Mégsem vagyok baloldali. (Bár megtisztelőnek érzem, hogy -bizonyos szempontból- azonos nézeteket vallunk.)
Szerintem Magyarországon -pont az idézett politikusok miatt, meg számos egyéb ok miatt- mintha átfordult volna a jobb- és baloldaliság.
3. Egy közhelyszerű szállóige, vagy idézet, nem is tudom, hogy mi:
18 évesen a férfiember forradalmár, huszonévesen liberális, harminc fölött -családapaként- kezd konzervatívvá válni.
Ez féligazság, de a fele IGAZ.
Én is égettem vörös zászlót a nyolcvanas években. Én is jártam piros utlevéllel a hároméves valutakeretem terhére Kelet-Berlinből át Nyugat-Berlinbe, ahol a plakát mellett fényképezkedtem, amely Jethro Tull koncertet hirdetett, és a fene megevett, hogy nem tudok rá elmenni, mert a valutakeret kétszerese sem lett volna elég a jegyre. Akkor liberális voltam. Narkózam, csajoztam. Akkor is.
De most -vén fejjel- mire legyek liberális? Mi értelme? Azt csinálok, amit akarok. Oda utazhatnék, ahova kedvem tartja. Élhetnék jóképű pasival, csak épp nem vehetném feleségül. Na bumm. (Meg is szűnt az SZDSZ, amit kicsit sajnálok is, de egyszerűen azt gondolom, nincs már rájuk annyira szükség.)
Olvasom a Magyar Narancsot, meg az Élet és Irodalmat, hallgatom a Tilos rádiót, de azt várom, hogy legyen végre REND.
És ha a rendhez az kell, hogy mindössze egy mondat maradjon meg az Alkotmányból, (tudod te is, hogy Kövér Laci bemondásaiból mennyit kell komolyan venni) akkor legyen úgy.
4. Az sejlik most, hogy ketten vitatkozgatunk itt politikáról a nyugdíjpénztárak ürügyén. El kell ismernem, hogy néhány kommenttel ezelőtt igazad volt: izlésről valóban nem érdemes vitázni, de politikáról -kultúráltan- lehet.
Tudnod kell: Nem meggyőzni szeretnélek, hanem próbálom árnyalni, megértetni azt, hogy a sok ellenszenves húzása ellenére miért népszerű még mindig a mostani kormány. ( A közvéleménykutatók szerint, ami ugyebár nem mindig mérvadó adat.) :)

temtom 2010.12.17. 20:48:21

...kimaradt: Azóta öt Jethro Tull koncerten voltam. Itthon, Magyarországon. De persze az akkor -21 évesen- lett volna az igazi. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 21:53:41

@temtom: Jobb és baloldaliság? Hogy átfordult? Tamás az hogy egy párt azt mondja magáról, hogy ő baloldali, vagy jobboldali SEMMIT nem jelent. Ha sok ember mondja zöldre, hogy kék attól az még zöld. De ezek még szinesek se. Tolvajtarkák, mint a szarkák. Nincs értelme pártokat bárminek vélni, mint a vezetőik érdekcsoportosulásának. Így alakult a parlamenti demokrácia. Kettőnk közt mindössze annyi a véleménykülönbség, hogy Te egyiket kisebb rossznak tartod, mint a másikat, én, aki egyszer már szavaztam mindkettőre, mindkettőt egyformán rossznak tartom. De lehet valami igazság abban, hogy minden nép olyan vezetőket érdemel, amilyen van neki. Azt, hogy a jelenlegi kormány miért népszerű(bb) nem kell magyarázd, tudom. 1. Az elöző szinte mindent elbaltázott, semmit nem javított, sokat lopott tehát saját maga oldotta meg, hogy megbukjon. Az emberek nem a Fideszre szavaztak, hanem az MSZP ellen. 2. A Fidesz mindent megtett, hogy mindenben megakadályozza bármiféle tevékenységét, még az akár hasznosakat is. Egyfolytában azt mondta, hogy nincs válság, semmiféle megszorításra nincs szükség, csak ránk kell szavazni és lesz jelentős adócsökkentés és erős, sikeres Magyarország. Ki undorból az MSZP ellen, ki hitből a Fideszre szavazott. Aki meg, mint én semelyikre se, az is a Fideszt támogatta matematikailag. Mondok valamit, még ha fel is fog emelkedni az ország a kormányzásuk alatt, aminek nagy a valószinűsége, mert túlvan a világ a válságon, tehát ha semmit nem csinálnak, csak kapaszkodnak a lóba, akkor is előre megyünk valahogy, akkor se tudom megbocsájtani Orbánnak, hogy beleszarik a demokráciába. Nem erről volt szó! A második világháború után a rombadőlt országban sok csalódott ember hitt vakon abban, hogy a tönkretett országot csak egy erős kéz, akinek ráadásul a hatalmas győztes Szovjetúnió a szövetségese, az majd most rendet csinál. Látjuk mi lett belőle. '56-ban kommunisták álltak a barrikád mindkét oldalán. A diktatúra nem vezet jóra. Ezt meg kellett volna tanulnunk a történelemből.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 22:16:21

@temtom: Ja és azt várod, hogy legyen végre REND. A weimari köztársaságban a vesztes háború után iszonyatos volt a kupleráj. Az ostoba győztesek megalázták az országot, hadisarccal kifosztották, területének egy részét másnak adták. Az emberek RENDet akartak, ezért egy szimpatikus kemény faszira szavaztak, aki mulatságos bajszával hatalmas beszédeket tartott, amire tömegek lengették a zászlókat. Okos, derék polgárok nyugtázták a sikeres választások után, hogy ez a derék Adolf milyen ügyesen vezeti ki a gazdaságot a gödörből. Embereknek lett végre munkájuk, megindult a termelés. Ja, hogy kicsit leszarja a demokráciát? Hát Istenem a kilábalásnak ára van. Hogy sarcolja a zsidókat? Azoknak úgyis annyi a pénzük, mind bankár, meg kereskedő, nem is német, bár a nagyapja is itt született, de akkor is gyanús, a múltkor is kérte a pénzt amivel tartozunk neki, le vele! Tényleg jóra szavaztak? Tényleg csak a rövidtávú siker számít?? A történelem beigazolta, hogy NEM. Mindíg mindenért fizetni kell. Hogy írta József Attila? "Szabadság, te szülj nekem rendet!" Aki szabadság nélkül akar rendet (befogom a média pofáját, befogom az ügyészség pofáját, befogom az alkotmánybíróság pofáját, befogom a közt. elnök pofáját, befogom a parlament pofáját) az nem jó ember. Mert én csak ebben a kategóriában gondolkodom. Jó ember, rossz ember. Okos ember, buta ember. Ez a mátrix négyféle kombinációt tesz lehetővé. Hogy jobb, meg baloldal? Ugyan már....

temtom 2010.12.17. 23:28:14

@A Tengerész: Tarts ostobának! Nem bánom. Gondolkodj másképp! Semmi baj. De ne ragadtasd el magad! Az Orbán-Hitler párhuzam túl erős.
Azt hiszem most kell befejeznünk a blog-komment-beszélgetést, mielőtt elfajulnánk.
Egy utolsó megjegyzés: Azt írod többek közt: "..befogom a média pofáját..." -
A múlt héten üres címlappal jelent meg a két kedvenc hetilapom a Magyar Narancs és az Élet és Irodalom. Tiltakozásul a -még el sem fogadott- új médiatörvény ellen.
Utánanéztem a neten: Amikor hosszú éveken keresztül a Magyar Közszolgálti Televízió (M 1) Napkelte című műsorában (beszállítóként- tulajdonos Gyárfás Tamás a Magyar Úszószövetség elnöke, milliárdos talpig becsületes, szerény, szimpatikus üzletember) MINDEN REGGEL ÉS DÉLELŐTT szocialista szimpatizáns újságírók kérdeztek szocialista politikusokat úgy, hogy a nyelvük csontig hatolt a tehetséges politikusok végbelébe. (Köztük nyalt cimborád, Fiala úr is - "Mi mindannyian azt mondjuk, hogy hajrá MSZP"-hangzott el a szép szájából élő egyenes adásban) szóval azokban az években egyszer sem jelent meg e két hetilap üres címlappal. Akkor nem féltették a szólásszabadságot. Most meg féltik.
Hát nem kell félteni.
Az idegenben játszó csapat maroknyi szurkolóit idézném most, amikor az ő csapatuk vezet, és a hazai szurkolók őket pocskondiázzák. Az egyetlen elfogadható rigmus erre:
"NÉZZETEK A TÁBLÁRA! NÉZZETEK A TÁBLÁRA! " :)

beho 2010.12.18. 00:00:52

Jesszusom!!! Keresgélek a régebbi hozzászólások közt, szalontüdőből kifolyólag. Akkor látom, mivel vagytok elfoglalva még mindég. Holnapra elolvasom a fentieket és megnyílok.
Egy kommentben én igértem a szalontüdőt: Behofsits László

whale 2010.12.18. 19:05:36

@temtom: Nem inkorrekt. Ugyanis annyival kevésbé terheled majdan a TB nyugdíjat. Tehát te MOST NEM DOBSZ BELE X%-ot a közösbe és PONTOSAN EZZEL a -X%-kal kapsz majd kevesebbet a közösből. Ez miért nem korrekt?!?!?!
Ráadásul az egész SZÜKSÉGSZERŰ is, ugyanis a TB TUDHATÓAN nem lesz képes finanszírozni a nyugdíjakat a jelenlegi FELOSZTÓ-KIROVÓ rencerben. Nem lesz ugyanis AKIRE kiróják a fizetési kötelezettséget...

whale 2010.12.18. 19:49:20

@temtom: Különben is. Mi a fact ígérget viktor király 20-30 éves időtávon??? Hol lesz ő akkorra, hogy JÓTÁLLJON a szaváért?!?!? 2 méterrel a föld alatt... GONDOLKOZZUNK MÁR POLGÁRTÁRSAK!

temtom 2010.12.18. 21:14:25

Kedves "whale" !
Kérlek nyugodj meg, esetleg olvasd vissza azt, amilyen stílusban Vilmossal beszélgettünk, vitatkoztunk.
Bár merőben más a véleményünk, úgy érzem kultúráltan, egymás sértegetése nélkül is ki tudtuk fejteni a nézeteinket. (Különben -közös megegyezéssel- be is fejeztük a témát.)
Viszont részedről már az sem esett jól, hogy nyálcsorgató idiótának bélyegeztél, most meg ez az életkoros kiszólásod sem tetszett.
Szinte egyidős vagyok Orbán Viktorral, és remélem, hogy 20-30 év múlva még nem leszek eltemetve két méter mélyen. :)
(Ez különben száz százalékig biztos, mert hamvasztásos-szétszórós temetésem lesz.)

whale 2010.12.18. 23:54:44

@temtom: Ne haragudj, de ez annyira jellemző a vallási fanatikus fidesz hívőkre. Miután a kormány és viktátor minden elmebaját TÉTELESEN, MONDATRÓL-MONDATRA meg lehet (és kell is) cáfolni nyugdíj ügyben, ezután szinte természetesen érkezik a sértődés ÉRDEMI CÁFOLAT HELYETT a hívőktől. Erre tényleg nem lehet mit mondani, hála istennek Magyarország államformája LIBERÁLIS POLGÁRI DEMOKRÁCIA EGYELŐRE (bár a fityisz mindent elkövet, hogy ez ne így legyen), így aztán mindenki saját maga alakíthatja sorsát, hozhat döntéseket az életéről. Ha te úgy érzed, hogy az ÉLETED jobb kézben van viktátornál, bátran bízd rá. A pénzeddel együtt.
Azt az útszéli, mocskos zsarolást meg amit a kormány művel, kikérem magamnak...
Nem tudom pl. mit szólnál hozzá, ha magánemberként ÉN keresnélek meg azzal, hogy vagy ideadod a pénzed MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem), VAGY ha NEM ADOD IDE, az ELKÖVETKEZŐ 30 ÉVBEN ELLENSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜL ELVESZEM tőled! Merthogy így szól a kormány "ajánlata". A Cosa Nostra megnyalná mind a tízezer ujját ettől a konstrukciótól. Don Corleone kezet csókolhat viktorkának...

temtom 2010.12.19. 07:44:09

@whale: Nem haragszom. Kissé csalódott vagyok mindössze.
Úgy gondolom, hogy -kérésem ellenére- nem olvastad vissza azt, amit az előző kommentben kértem.
Továbbra is indulatosan vagdalkozol és sértegetsz.
Nem kívánom, hogy TÉTELESEN, MONDATRÓL-MONDATRA cáfold meg azt, hogy az állami nyugdíjrendszer jó, a kötelező magán-nyugdíjpénztár pedig rossz.
De ha ennyire híve vagy a mnyp-nak, és félted a SAJÁT (he-he-he) pénzedet, és NEM vagy hajlandó visszaolvasni sem, akkor idemásolok neked egy rövid részletet a levélből:
"...Kati közel nyolc éves tagsága alatt befizetett az ING-Bank magán-nyugdíjpénztár számlájára
1.938.000.- Ft –ot.
Mint a jelenlegi kormány ellen acsarkodók fennen hangoztatják, a magánnyugdíj-pénztári befizetésekben az a nagyon jó, hogy örökölhetők.
Én, mint az elhunyt feleségem egyetlen és kizárólagos örököse a hagyatéki tárgyalási végzés beküldése után az ING-Banktól 432.000.- Ft-ot kaptam...."
Szerinted hol a picsában van az a hiányzó másfél milla?
TÉTELESEN? :)
Kinek a zsebében?
Vagy esetleg kissé túlzó és csúsztató az az érv, hogy a magánnyugdíj-pénztári befizetés örökölhető ????????
(Az öröklés 2007 elején történt, még mielőtt ezt is Orbán Viktor Miniszterelnök Úr nyakába varrod!)
Egy másik ismétlés:
Vilmos írt valami olyasmit korábban, hogy azért mert kétharmados a többség, még nem lehet úgy változtatni a szabályokat, hogy "mi" a tizenhatoson belül kézzel is megfoghatjuk a labdát. Ez igaz.
Viszont én meg úgy gondolom, hogy ha nyolc évig és előtte négy +negyven évig "nálatok" volt a labda, akkor most bő fél év után nem ér azonnal visszakövetelni. Játszottatok volna jobban. Most "nálunk" van. NÉZZETEK A TÁBLÁRA! (És türelem! Nyugalom!)

Bobojsza_ 2010.12.19. 09:49:22

@temtom: Szia temtom!

Két dologgal nem értek egyet.
Az első: A kötelező magánnyugdíjpénztár 1998 január 01-től indult. Lehet, hogy az elhunyt az önkéntes fizette?

A második: Magyarország nem királyság és nem is focimeccs ahol egymás ellen kellene játszani de nem is háború ahol egymás gyilkolva kellene csatázni.
Itt az ország érdekét a tiédet és az enyémet kellene nézniük és aszerint cselekedni.De pl. alkotmánymódosítás ilyen formában nem ezt szolgálja szerintem.

"Egyetértéssel a kicsik is naggyá lesznek, a széthúzástól a legnagyobbak is elenyésznek."

temtom 2010.12.19. 12:11:09

@Bobojsza_: Nem, nem önkéntes volt, hanem magán-nyugdíjpénztár. (Az a bizonyos második pillér.)

Szép és igaz az idézeted.

Én próbálom elfogadni és tiszteletben tartani mások véleményét.
Fenntartom a jogot viszont, hogy az én véleményem is számít.

Nem tartom magam tévedhetetlennek, sőt még csak okosnak vagy bölcsnek sem. Nem akarok itt "megmondóemberkedni".

A stílussal van inkább problémám. Szerintem lehet békésen, tisztelettel is vitatkozni, mint ahogy például te, Kedves Bobojsza, vagy ahogy Vilmos tette, és lehet másképpen, mint ahogy "whale" fogalmaz.
Ez utóbbi kevésbé szimpatikus.

whale 2010.12.19. 15:49:45

@temtom: "Szerinted hol a picsában van az a hiányzó másfél milla?
TÉTELESEN? :)"

Azért remélem érzed azt a diszkrét groteszket, hogy egyfelől vered az asztalt, hogy HOL A LÓVÉ, másfelől az a legkevésbé sem zavar, hogy a TB szimplán BENYELTE az addigi befizetéseit az elhunytnak és még egy köszönő gyásztáviratot sem küldött. Egyrészt nyilván nem látok bele a konkrét ügybe, de az érintett-gondolom-utánajárt, hogy mi történt és HOL A LÓVÉ?!?!?
Másrészt-és ez a lényeg!-a kapott összeg PONTOSAN 432000 Ft-tal TÖBB, mint amit a "mindenható" ÁLLAMTÓL kapott az örökös...

Miután-úgy érzem-válaszoltam a kérdésedre, örülnék ha te is így tennél. Hogy ne kelljen visszakeresned, összegyűjtöttem őket:

- Ami meg a "vörös" pénztárakat illeti, kire gondol a tisztelt hozzászóló?!?!? Talán Csányi papára, a legnagyobb mnyp-t tulajdonló OTP atyaistenére????:DDDD
- Nem inkorrekt. Ugyanis annyival kevésbé terheled majdan a TB nyugdíjat. Tehát te MOST NEM DOBSZ BELE X%-ot a közösbe és PONTOSAN EZZEL a -X%-kal kapsz majd kevesebbet a közösből. Ez miért nem korrekt?!?!?!
- Különben is. Mi a fact ígérget viktor király 20-30 éves időtávon??? Hol lesz ő akkorra, hogy JÓTÁLLJON a szaváért?!?!?
- Nem tudom pl. mit szólnál hozzá, ha magánemberként ÉN keresnélek meg azzal, hogy vagy ideadod a pénzed MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem), VAGY ha NEM ADOD IDE, az ELKÖVETKEZŐ 30 ÉVBEN ELLENSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜL ELVESZEM tőled!?!?Merthogy így szól a kormány "ajánlata".

Ezekre ha lennél kedves ÉRDEMBEN válaszolni...

whale 2010.12.19. 17:36:27

@temtom: "Szerintem Magyarországon -pont az idézett politikusok miatt, meg számos egyéb ok miatt- mintha átfordult volna a jobb- és baloldaliság."

Ez biza így van. Tehát hogy hívják akkor most Kádár János szellemi örökösét....????:)))

whale 2010.12.19. 18:30:40

@whale: És még tovább haladva ezen a gondolatmeneten. Melyik oldal szimpatizánsai is akkor most a VALÓDI szocik és melyik oldalé is a VALÓDI polgári demokraták???:DDD

Bobojsza_ 2010.12.19. 18:47:49

@whale: Ahogy olvasom soraidat az jutott eszembe te pont olyan stílusban írsz mint az általad emlegetett fanatikus narancsosak.
De Kádár Jani bátyánk, hogy kerül ide azt nem értettem ott már elvesztettem a fonalat.

Amúgy Csányi úr nem hiszem, hogy csak narancsos lenne. Ő okosabb annál, hogy letegye egy párt mellé a voksát. Lásd az előző kormány több mint 400 milliárd kölcsönt adott az OTP-nek.

"MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem)"
De gondolom az sem biztos, hogy egy banktól visszakapod a pénzed. Lásd Lehman Brothers vagy a 307 milliárd dolláros eszközállománnyal rendelkező Washington Mutual akik bedőltek. Tehát, hogy mi lesz 30 év múlva az senki nem tudja. Tehát kár is rá szót vesztegetni.

temtom 2010.12.19. 19:21:10

@whale: Hidd el, nem verem az asztalt, hogy HOL A LÓVÉ?
Az egész vita onnan indult, hogy Tengerész is a "lenyúlás" szót használta az esményekre. Erre válaszoltam, hogy szerintem meg az a lenyúlás amit a bankunk csinált velünk illetve sajnos csak velem.
Merthogy az én elhunyt feleségemről van szó. (Tengerész tapintatosan kivette a nevemet az idézett levélből.)
Tehát nem az unokatesóm haverjától hallottam. Nem urban-legend.
Nem jártam utána, hogy hol a lóvé. Azért nem, mert egymilliószor másfél millió sem tudja, tudná pótolni a feleségemet.
Az első kérdésedre egyszerű a válasz: az állami nyugdíjról soha senki egyetlen szóval sem állította, hogy örökölhető lenne. Ha fefordulsz mielőtt elérnéd a nyugdíjkorhatárt, akkor az a pénz ugrott. Az sosem volt a tiéd, azt azért fizetted be, hogy a nyugdíjasok megkapják. Ha mégis életben maradsz, akkor meg az aktívak által befizetett pénzből kapod a nyugdíjadat. De ezt te is tudod.
A Magán-nyugdíj pénztár viszont azt ígérte, hogy örökölhető lesz a befizetett pénz, csak azt felejtette el hozzátenni, hogy nem az egész, nem is néhány százalékkal kevesebb, hanem kb csak a negyedrésze. És azt is hozzáteszem, hogy 2006 végén, 2007 elején a válságnak mégcsak az előszele sem fújdogált.
1. Csányit megválaszolta Bobojsza. Ő mindenhol jól áll.
2. Azért nem korrekt mert a háromillió tagból több mint egymilliónak KÖTELEZŐ volt belépni. Meg azért sem értem, hogy mi szükség rá, amikor ott van a békés és nyugodt "harmadik pillér", az ÖNKÉNTES pénztár. (Meg azért, amit velünk, velem csináltak. Jó, csak az egyik csinálta, a többi bizonyára talpig becsületes)
3. Erre is válaszolt Bobojsza. Kiegészítésül: Mai hír, eddig 157 darab bank ment csődbe a válság kezdete óta az Egybesült Államokban. Korábban már írtam, hogy milyen a viszonyom a bankokkal, de ez nyilván az én torz gondolkodásom.
4. Neked nem adnék pénzt. Mert ellenszenvesen írsz. De, ha most januártól az eddig összegyűlt magánnyugdíj-pénzem átkerül az állam pénztárába, akkor nem fogok kimenni az utcára tüntetni. Legyen náluk, csináljanak vele azt, amit jónak látnak.

whale 2010.12.20. 16:39:20

@Bobojsza_:
"De Kádár Jani bátyánk, hogy kerül ide azt nem értettem ott már elvesztettem a fonalat."

Dehogy vesztetted el.:) Temtom nagyon helyesen megjegyezte, hogy a pártok ideológiát cseréltek az elmúlt 20 évben. Erre mondtam én azt, hogy ebben az esetben viszont-LÓGIKUSAN:)))-a fityisz és a Vezénylő Tábornok személyesen viszi tovább a cucilizmus és Jani bácsi szellemét. Ennyi a gondolatmenet nem több, szerintem világos.:)

"Tehát, hogy mi lesz 30 év múlva az senki nem tudja. Tehát kár is rá szót vesztegetni."

Rendben, ne vesztegessünk. Ebben az esetben viszont még mindig áll a kérdésem, hogytehát mire föl is megy itt az ígérgetés és FENYEGETŐZÉS! 20-30 évre előre?!?!?!

whale 2010.12.20. 17:25:36

@temtom: "Erre válaszoltam, hogy szerintem meg az a lenyúlás amit a bankunk csinált velünk illetve sajnos csak velem. "

Én meg erre mondtam neked, hogy az viszont miért nem zavar, hogy a TB NETTÓ MÓDON LENYÚLTA az elhunyt feleséged ÖSSZES addigi befizetését! Az miért természetes?!?

"az állami nyugdíjról soha senki egyetlen szóval sem állította, hogy örökölhető lenne."

Ne viccelj már!:)) Ettől IS zeng a sajtó. Ezen rugózik kiflicsücsök szenátorasszony, hogy majd most ŐK örökölhetővé teszik! CSak azt felejti el elmondani, hogy ha a TB kassza tényleg deficites, ahogy állítják, akkor legfeljebb egy NEGATÍV szaldójú számlát örökölhet a szerencsétlen örökös. Erre mondom én, hogy a ÁLLAMI nyugdíj örökölhetőségéről szívesen lemondok!:))) Hogyisne, még a végén kitalálják, hogy a különbözetet-örökség címén:))-fizessem BE. Ugyanis az adósság is örökölhető...
(persze tudjuk, hogy az egész csak parasztvakítás.eszük ágában sincs valóban örökölhetővé tenni a pénzt, mint ahogy egyéni számlavezetést sem fognak bevezetni soha. azon a számlán ugyanis kizárólag negatív előjelű számok szerepelnének-lévén a tb kassza deficites.:)))

"Ha mégis életben maradsz, akkor meg az aktívak által befizetett pénzből kapod a nyugdíjadat. De ezt te is tudod."

Tudom bizony és ha továbbgondolod, akkor te is rájössz, hogy az ÖREGEDŐ és FOGYÓ társadalom NEM BÍRJA finanszírozni a felosztó-kirovó rencert. Nincs ugyanis KIRE kiróni a kötelezettséget...

2. Azért kell a második pillér, mert nem mindenki teheti meg, hogy a NETTÓ jövedelméből KÜLÖN gyűjtsön a nyugdíjára. HA nincs második pillér ÉS az első is bexarik, ők honnan fognak BÁRMI pénzt látni?!?!?

3. Az mnyp-knek SEMMI közük a bankokhoz. ÖNKORMÁNYZATI alapon működő szervezetek, ahol minden egyes tag TULAJDONOS-te is!-amikre teljesen más szabályok, törvények vonatkoznak, mint a bankokra. Szigorú szabályok szerint kell működniük, meghatározott feltételek szerint.

4. Ne viccelj már! Ha valaki szépen mosolyogva zsarol meg-ahogy a kormány teszi-az rendben van?!?!?! Szerintem qrvára nincs... A zsarolás az zsarolás, stílustól függetlenül.

temtom 2010.12.20. 18:20:33

@whale: Nézd, Kedves "whale"! Én meghajlok az észérvek előtt.
Felteszem a kezem, elnézést kérek. Mindenben igazad van. Csináltunk egy blog-komment rekordot Vilmos Amapola építő oldalán.
( Szerintem nem büszke erre az ötven hozzászólásra. :) )

Én részemről abbahagynám ezt a vitát. Gyáván megfutamodom. Azt hiszem meg sem állok a helyi MSZP szervezet irodájáig és azonnali felvételemet kérem.

Neked meg -így ismeretlenül is- kívánok boldog, békés Karácsonyt!

whale 2010.12.20. 19:08:46

@temtom:
"Én meghajlok az észérvek előtt."

Bárcsak így lenne...:)))

"Felteszem a kezem, elnézést kérek. Mindenben igazad van."

Nyilván nincs mindenben igazam, pusztán kérdéseim vannak, amire a kormány-finoman szólva-nem ad megnyugtató választ. Azt meg egyáltalán nem szeretném, hogy feltedd a kezed és elnézést kérj. Nem ezért írtam ugyanis. Csak felbosszant, amikor egyébként értelmes emberektől hallom vissza a szőke ciklon bornírt baromságait...

"Csináltunk egy blog-komment rekordot Vilmos Amapola építő oldalán.
( Szerintem nem büszke erre az ötven hozzászólásra. :) )"

Vilmos miatt nem izgulok. Egyrészt ő itt a csapos, ha kifogása van, majd töröl. Másrészt, aki 6X évesen saját kezűleg épít egy olyan gyönyörű hajót, mint Amapola, az olyan szellemi és fizikai frissességről tesz tanúbizonyságot, ami ritka (és amit kicsit irigylek is..:DDD)

"Azt hiszem meg sem állok a helyi MSZP szervezet irodájáig és azonnali felvételemet kérem."

Mi köze van ehhez az MSZP-nek?!?!? Én pl. nem vagyok MSZP szavazó. Sem FIDESZ. Sem Jobbik. Sem LMP. Na ezt add össze...:)))) Igyexem a józan ész pártjára szavazni. Olyan viszont nincs a jelenlegi parlamentben...:)))

Neked is Boldog Karácsonyt! Ja, és gratulálok a könyvedhez. Nagyon tetszett.
süti beállítások módosítása