Reggel eltakarítottam a havat a deckről, meg a pontonról. Hólapáttal kezdtem, de olyan kristálytiszta porhó volt, ami a kemény hidegben cseppet se olvadt még a napsütötte és alulról fűtött decken se (jó a hőszigetelésem), hogy a seprő bizonyult a megfelelő szerszámnak. Óvatosan pipiskedtem a járón, de szerencsére nem csúszott cseppet se. Kivittem a szemetet és megmértem mit bír a fagyálló a kocsiban, minusz 15-öt mutatott a műszer..hm ha hidegebbre fordul az idő letakarom egy ponyvával a motorháztetőt és berakok valami ellenállásos fűtést a motor mellé éjszakára. Még ki kell találjam mit. Bajban voltam pár napja, amikor a csomagtartót akartam nyitni, mert befagyott a zár, a kulcs ugyan belement, de nem fordult el, ma mondom rámegyek egy hajszárítóval és megpróbálom kiolvasztani, de csodák csodájára simán kinyilt, úgylátszik a napon kiolvadt tegnap, vagy tegnapelőtt. Amire mindezekkel végeztem alaposan átfagytak az ujjaim, nem tudom miért, aránylag jól bírok hideget meleget, de a kezeim nagyon hamar kezdenek fázni, annyira, hogy a fájdalomtól nem tudok velük semmit csinálni. Emlékszem amikor úgy 40 éve katonaként kihajtottak a zimankóba, akármit csináltam a kezemmel úgy megdermedtek az ujjaim, hogy képtelen lettem voltam tisztességesen célozva ellőni a lőszereimet, inkább elrejtettem őket a műanyag tusába a Kalasnyikovnak és nyáron azzal lőttünk nyulat Márkón. Az, hogy a nagy durrogtatás közben az én fegyverem nem szólt (és utána nem kellett megpucolni), a kutyának nem tünt fel, a tisztek behazudták a remek lőeredményeket a századnaplóba, ettől lettünk kíváló század, ami a főnökségnek extra prémiumot és egyéb jutalmakat jelentett. Ennyit a mostanság annyit emlegetett sorkatonaság hatékonyságáról.
Kedd.
2010.12.14. 23:22 :: A Tengerész
51 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 01:53:12
Kedves Tengerész, az első munkanapomtól kezdve magánnyugdíj-pénztári tag vagyok, kötelezően. Az a pénz, ami a nyugdíj-alapba ment tőlem, soha nem volt az "én számlámon". Ha az én számlámon, kezelésemben lett volna, akkor egy 20-30%-os hozamú ingatlanalapban lett volna, mint a többi megtakarításom, nem egy, az infláció felett 0.8% fixet garantáló piaci alapban (erről bővebben lejjebb).
A nyugdíj *nem személyes megtakarítás* a jövőre (az a magán nyugdíjpénztári ÖNKÉNTES befizetés, vagy egy életbiztosítás - itt keverednek a fogalmak), hanem havi szintű fizetési kötelezettség - nem magam részére teszek félre, hanem másoknak fizetem!
Így hiába kapom én is az értesítőt, hogy éves szinten mennyit fizetek be a nyugdíjamba, ezt a pénzmennyiséget én valószínűleg soha nem fogom látni (még ~40 év munkaviszony áll előttem) -
a) hamarabb kipurcanok - van rá esély
b) elfogy út közben a fiatalabb, nyugdíjalapot fizető generáció - mégnagyobb az esély.
Ne feledje, az Ön további nyugdíjára nem a kormány a garancia, hanem a 75-85 között született "mini baby-boom" generáció.
2) Mint EVÁ-s vállalkozók (tisztán szellemi munka, nem luftballonhámozás), a minimálbér kétszerese után havi 50-60.000(!) forint nyugdíj jogcímű befizetésünk van (és efölött még más járulékok), mindez a bruttó bevétel 70%-ából finanszírozva (azon most nem lamentálnék, hogy évi y millió forint vérrel-verítékkel, napi 10-12 óra szellemi munkából, beteg- és sima szabadság nélkül megkeresett, adózott jövedelemből rosszabbul élünk mint az, aki egy irodában, effektív haszon nélkül révül mondjuk mint közalkalmazott, hasonló diplomával napi 8 órát) - gyakorlatilag majdnem egy személyben, de minimum 60-80%-ban fizetjük a még élő nagyszülőnk nyugdíját - igen, minden hónapban.
Itt adócsalást emlegetni... tudja, bárcsak csalhatnánk.
3) Hogy árnyaljam a képet: a fenti levélben említett nyugdíjpénztár olyan jól működik, hogy a 2008-as év végére 2-3 havi befizetést kaszinózott el (az év végi hozam mínuszos lett!). A "szépkorúak" meg ugye 13 nyugdíjat kaptak abban az évben.. mi, palimadarak meg csak egy jót röhögtünk.
Üdvözlettel: a harmincas generáció
silvermoon 2010.12.15. 02:02:41
Kis ember 2010.12.15. 08:29:15
Az is egy érdekes nyelv, amit az angol hajókon használnak a magyar dolgozók egymás között, ami egy angol szótövekből és magyar ragokból álló katyvasz.
Nekem, mikor a blogomat írtam, sokszor kellett gondolkodnom, hogy hogyan magyarítsak olyan kifejezéseket, mint hogy cabin steward, mert azt senki nem mondta magyarul.
És igen, a Távol-Keleten te voltál pénztelen. :)
abraxas 2010.12.15. 08:49:44
A magán pénztárról azért tudsz sok szépet és nem szépet, mert rendszeresen az orrod alá dugják az elszámolást. Ha azt hiszed, az állami alapok nem buktáztak 2008-ban, javaslom nézd meg az államháztartási hiány akkor változásait, meg hogy mennyivel kellett kipótolni a nyugdíjalapot.
Nem azzal van szerintem, senkinek gondja, hogy valaki netán javítani akarja a nyugdíj rendszer hatékonyságát. Ráférne.
A gond az, hogy ezt azzal a hazugsággal takargatják, hogy az állami nyugdíj biztosabb (ilyet szerintem csak az mond, aki nem ért hozzá, vagy gazember), illetve, hogy erővel tuszkolják ezt le a torkodon. Ja, és hogy azonnal elverik a megtakarításokat (mindegy kié) mindenféle másra, MOL részvényre, focira, miegymásra :o(
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:34:42
A legjobb évében volt a papír 12% felett, de tavaly én ezek szerint négyésfelet buktam rajta. És mivel kellett a pénz a hajóépítésre, be is nyaltam rendesen a veszteséget. Szóval legyünk óvatosak a számokkal....
Aztán."Itt adócsalást emlegetni... tudja, bárcsak csalhatnánk" MINDEN tiszteletem a tiéd, hogy nem teszed. De "nem vagy" túl sokan. Nem mondhatod, ha körülnézel! Amikor a Merdzsóból kinéz a minimálbéres veszteséges céget vezető vállalkozó...De kaptál valaha számlát gumistól, szobafestőtől, haddnesoroljam! Igenis mindenki csal, bevallom én is. És amikor MINDEN párt többet költ a kampányra mint amennyit szabad és letagadja mert teheti az is csalás, lopás. Amíg nem lesz erkölcsös kormányzás, addig nem lesznek erkölcsös polgárok és amíg nem lesznek erkölcsös polgárok addig nem lesz virágzó ország. Az állam engem lop én az államot. Ő is tudja én is tudom. Én 25 éves korom óta folyamatos ellenzéki vagyok minden kormámnnyal szemben. Előtte gyerek voltam, de azt mondják most se nőtt be igazán a fejem lágya, mindegy, mostmár így maradok erre a rövid időre.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:36:31
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 10:41:00
orlasa 2010.12.15. 11:37:52
"De becsületes értelmes emberek közt vita folyhat akár politikáról is."
2) Az a 3milliárd nem tudom, hogy elgépelés vagy rosszul tudod ,de a magánnyugdíjpénztári vagyont tudtommal 2700-3000 milliárdra becsülik.
silvermoon 2010.12.15. 11:59:19
JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 16:19:52
1) kötelező magánnyugdíjpénztár -> magán cégek (akik megszerezték a jogot nyilván nem ingyen), saját apparátussal kezelnek olyan pénzeket, amihez semmi közük, semmit nem tettek érte, hogy hozzájuk jusson; gyakorlatilag 0,8% garanciával tehetnek bármit az összeggel ÉS mint profitorientált cégek, bár NEM PIACI ALAPON működnek bármit elszámolhatnak ENNEK A KÖLTSÉGÉRE (amikor mínuszos volt a kassza, akkor gondolod kevesebbet fizettek a vezetőségnek? na persze).
2) Ugye a költségvetésből kiesett ez a pár ezer milliárd forint évente. Hogy pótolták? Államkötvény kibocsájtással, amibe ezek az alapok is fektettek. Ez mit jelent? Hogy a nyugdíjalapból származó bevétel pótlására kamatot fizetett az állam magáncégeknek gyakorlatilag a saját tőkéje után.
Ebből ki profitált: te, mint befizető, vagy Oszkó Peti haverjai?
Én biztos vagyok benne, hogy jó sok pártrendezvényt/alapítványt finanszíroztak vissza ezek a vörös nyugdíjpénztárak.
3) Közben mi történt a költségvetéssel? Csődbe ment. Honnan lett pénz? További kötvény kibocsájtással és mértéktelen külföldi uzsorakölcsön felvételével! Ennek kik a haszonszerzői? Nem magyar befektetők, ebben is biztos lehetsz, kevés magyar milliárdos áll az IMF-tőke mögött.
4) Közben sikerült bedönteni a költségvetés mellett a Forint árfolyamát is természetesen; ebből is ki profitált egy valutában eladósodott nemzet ellenében? A külföldi bankártőke.
A te, vagy én pénteki kuglipartnereim? Nem? Gyurcsány, Bajnai, Oszkó offshore üzleti partnerei? Nagyobb valószínűséggel..
Ezek után azon lamentálni, hogy a jelenlegi kormány lopja a pénzt, az azt hiszem alsó hangú megközelítésben vicces.
Szerintem ha az előző 20 év összes politikusának összes fellelhető vagyonát (akár in-, akár offshore) zárolnánk, visszaprivatizálnánk, nagyjából kijönne az a hiányzó 20-30.000(!) milliárd forint, ami jelenleg a nemzetgazdaságból hiányzik.
Szerintem ezen kellene gondolkodni leginkább.
Csak ha ilyen lenne a helyzet, akkor beindulna rögtön a gépezet..
ne nekem legyen igazam, de 3-4 éven belül ide jutunk.
JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.12.15. 16:59:19
2003-2008 között simán megpörgethette az ember a pénzét a hedgefundokban világszerte, lehet nekem szerencsém volt amikor kiszálltam (másra kellett a tőke, bárcsak nekem is hajóépítésre ment volna el:) Persze 2008-ban mi is óriásit buktunk a hasonló konzervatív alapokon, a tőzsdék havi szinten hozták a -10%-ot.
A becsületesség kérdésében pedig egyszerű a válaszom: nincs más lehetőség, túl sok a vesztenivalónk, hogy ne legyünk simlisek:)
Üdv:
Jhd
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.15. 17:19:03
beho 2010.12.15. 17:58:38
Bobojsza_ 2010.12.15. 19:26:06
JoeHorseDick az a probléma,hogy 2008 után történt a beborulás tehát addig minden szép és jó volt.
A gond akkor keletkezett amikor részvényvásárlásra kötelezték a pénztárakat 2008 előtt. ( 2007 júliusban majd 11000 Ft volt az OTP majd 2009 májusában már csak 1232 Ft)
Számomra nem is az az elsődleges probléma, hogy mennyit a nyereség most mert meggyőződésem, hogy az árfolyamok 2-3 éven belül ugyanazokon a szinteken lesznek mint 2008 előtt volt. Hanem, hogy nem adnak választási lehetőséget. Mert az nem választási lehetőség, hogy ha maradsz a magánnyugdíjpénztárban akkor nem kapod az állami nyugdíjat.
Az alap felállás az volt, hogy a nyugdíjam 75%-át az állam fizeti a maradék 25%-ot meg a magánnyugdíjpénztáram. Ez azért jogos mert a cégem fizet a bérem után 24%-ot és én fizetek a béremből még 10%-ot ami ugye oszlik 7% magánnyugdíj 3% állami nyugdíj. Tehát összesen 34%-ot fizetek be. Tehát ha ezt a 24% + 3% meg szeretném kapni akkor vissza kell lépnem az államiba. Tehát választási lehetőséget nem igazán hagytak.
Az észteknél is felfüggesztették a befizetéseket a magánkasszákba de kárpótolják őket plusz 2 % befizetéssel.
"Az észt tervek szerint a pénztártagokat úgy kompenzálják, hogy 2014 és 2017 között – az NGM-jelentés szerint a „válságból való kilábalás után” – a kormány a korábbi 4 százalék helyett 6 százalékkal egészíti majd ki az egyéni befizetéseket (kivéve azoknál a tagoknál, akik nem vállalták a hozzájárulás folytatását 2010-től, náluk marad a 4 százalékos kiegészítés). Saját kérelmükre a tagok 2014-től 2 helyett 3 százalékra emelhetik a saját befizetéseiket, így összesen 9 százalékos lehet a teljes magánnyugdíj pénztári befizetés. "
Na ez jó hosszú lett.
abraxas 2010.12.16. 10:11:12
Időnként az az érzésem, nem is velem vitázol :o) Mondtam én olyat, hogy bárki is lop (nem mintha nem lopna)?
Arra viszont nem reflektáltál, hogy az állami nyögdíjrendszer mitől lenne hatékonyabb?
Persze a Te logikád szerint az állami oldalt is lehet értékelni:
Irodában tespedő hivatalpatkányok henyélik el az időt a Te nehezen megszerzett pénzedből, járnak a főcsinovnyikok audival, osztogatnak jutalmakat a kurváiknak stb. Mi ez ha nem gaz komenista zárvány, kérdem én?
Nem biztos, hogy jól értem, Te mit is szeretnél? No tax, majd magadnak takarékoskodsz, ha akarsz? De akkor nem a 3. pillérbe terelésért kellene kardoskodnod? Ja tényleg, ott is vörösbárók az urak. Affene! :oD
Ui:
Csirkés szendvics legyek, ha értem, egy vállalkozó hogyan lehet piacellenes? ;o)
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.16. 10:25:00
abraxas 2010.12.16. 13:20:53
Elnézést kérek minden közszolgától, ha nem volt eléggé egyértelmű, hogy nem saját véleményt írok. Sőt!
Kellett volna egy (SIC) belátom, vagy dőlt bötű.
temtom 2010.12.16. 15:42:20
Elvi szinten: Az állami nyugdíj non-profit szervezet kellene, hogy legyen. Csak a működési költségekre kellene költenie!!!
Mondom: ELVILEG. Tehát erre kellene törekedni. (naiv vagyok, tudom)
A magán-nyugdíjpénztárak viszont profitot akarnak termelni.
Elsősorban maguknak. Mind a tizenkilencen.
Ezért sír most a szövetségük. Lelállni látszik az aranybányájuk.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.16. 19:29:08
1.Az hogy hány ilyen pénztár van, végülis tökmindegy. Sőt, azt is mondhatjuk, minél több van annál jobb, mert verseny lesz a befizetésekért és a kuncsaftok jobb kiszolgálásáért. Az, ha egy piacon kínálati verseny van, csak jó lehet a vásárlónak. Szted. van ebben a mondatomban hiba?
2. Az állami nyugdíj az holtbiztosan nonprofit! Ha elhisszük, amit mindegyik kormány idáig mondott, hogy az aktívkorúak befizetései nem fedezik a magamfajta ingyenélők számára kifizetett összeget, azaz az állam minden hónapban hozzátesz, akkor ez nemhogy nonprofit, hanem mínuszprofit!
3. A magánnyugdíjpénztáraknak hol a profitja? Azért ezek nem olyan cégek, mint Lakatos Lajos ószeresvállakozása Devecseren, ahol a könyvelés egy nulla. Itt, gondolom én az un.profit az a bizonyos kezelési költség. Azt fillérre látja a kormány. meg lehet fingatni őket, rá lehet uszítani az APEHet, lehet törvényben maximalizálni, szóval senki ne mondja, hogy a "vörös klientúra nyugdíjpénztárak" töke nincs Orbán Viktor markában, ha az úgy akarja. De eddig csak azt hallottam, hogy ez a költség 3,5% szenben a nyugati 0,8%-al, amit simán megmagyarázhat az, hogy ezek az alapok a töredékével gazdálkodnak annak a pénznek, amit a nyugati alapok a sok évtizedes működésük alatt felhalmoztak. Tehát lehet, hogy a soknak a 0,8%-a több, mint a kevésnek a 3,5%-a. De Szíjjártó részéről, aki Orbán szavát viszi idáig csak leginkább a "szoci klientúra" a "nyugdíjtőzsde", hangzottak el érvként, amik egyszerűen szavak, az értékelés hit kérdése, tehát NEM SZÁMOK, azaz hiszi aki akarja.
4.Nem gondolom, hogy egy nyugdíjalapnál dolgozni bűnösebb dolog, mint egy gyárban, vagy közhivatalban. Tehát ha mondjuk egy bank csinált egy nyugdíjalapkezelőt, aminek ráadásul minden könyvvitele transzparens(mert ha nem az, akkor az a törvényhozó legelső feladata, hogy azzá tegye), akkor ez egy pontosan olyan vállalkozás, mint az autószerelőé. Nem jobb és nem rosszabb. Az államot azért tartom, hogy MINDEN vállalkozásnak a körmére nézzen, biztosítsa az egyenlő versenyfeltételeket, beszedje az adókat, hogy legyen miből iskolát működtetni, kátyút javítani. De ha az állam nem a dolgát végzi, henem egy vállalkozást betilt, akkor ezt minimum meg kell okolni, mert pláne ha ebből be lehet tenni a kasszába 3 billiárdot akkor ez gyanús. És akit ez személyesn érint, naná, hogy sír a szája! De be is lehet tiltani egy vállalkozást. Naná! Például nem lehet bűnszövetkezetet működtetni. De akkor ezt be kell bizonyítani. Az nem bizonyítás, hogy azt mondja az illetékes elvtárs, hogy kérem az egy szoci klientúra biznyákja. Hogy ott kérem eltőzsdézik a pénzt. ja, hogy nyereségesek? Az más akkor megadóztatjuk. Tamás NINCS IT REND ekörül a dolog körül!
temtom 2010.12.16. 20:08:59
Először is elnézésedet kérem, hogy a mindannyiunk által szeretett hajóépítő blogodat ilyen kitérő-pályára tereltem.
Majdnem biztosan tudom, hogy az én szemléletem a defektes.
Írtózom a bankoktól, biztosítóktól, brókerektől, tőzsdétől.
Ennek oka az, hogy nem értem és nem ismerem a működésüket.
Improduktív ingyenélőknek gondolom őket. (Bizonyára hibásan.)
Úgy vélem, hogy a PÉNZ mint eszköz, mint csereeszköz, egy remek találmány, nagyon jó, hogy felváltotta annak idején a cserekereskedelmet. Csakhogy manapság már nem eszköz, hanem egyrészt CÉL, másrészt ISTEN. Túlértékelődött a szerepe.
A bibliai időkben a vámosok meg pénzváltók voltak a gonosztevők szinonímái, még a középkorban is csak szükséges rossznak tartották őket, ma meg a bankár a király, azt hiszi, hogy ő különb a mérnöknél, orvosnál, kétkezi melósnál.
...
Tudom, hogy nagyon kevesen vannak úgy mint én. Talán a tengerészek között mégis vagyunk néhányan. Én tíz évig hajóztam, ez idő alatt ugyebár nem költöttem lakhatásra, kajára, rezsim sem volt és a többi. A tengereken megkeresett pénzemből (semmi bizniszelés, üzleti érzékem nulla) vettem az első lakásomat, és további munkával kerestem meg a nagyobbra cserélések árát. Soha, semmilyen bank-kölcsönöm nem volt, hála Istennek most sincs. Úgyhogy felőlem az összes bank lehúzhatná a redőnyt. De ez persze módfelett önző gondolat. Csak a hozzáállásom ecsetelésére írtam ide.
De ha már a naív álmodozó énem kibújt belőlem:
Javaslataim:
1. Legyen világpénz! Egy fizetőeszköz mindenhol. Akkor nem kellene az árfolyam-mozgásoktól rettegnie például a svájci frankban eladósodott sok ügyfélnek, és azok a spekulánsok is elmehetnének kapálni, akik most abból élnek, hogy dollárt, frankot, jent, forintot, rubelt meg jüant adnak vesznek.
2. Az összes bankot kötelezzük arra, hogy a betéti kamat évi öt százalék legyen, a kölcsön-kamat pedig évi tíz százalék.
A nyereségük és a működési költségük a különbség lehet az a bizonyos öt százalék. Ezen belül úgy gazdálkodnak, ahogy nekik jól esik. Mennyivel egyszerűbb lenne minden.
Több ötletem egyelőre nincs, de már ezzel a kettővel is szívesen indulnék a közgazdasági nobel-díjért. :)
A magán-nyugdíjpénztárakat pedig továbbra is ellenszenves dolognak tartom. Különösen azért, mert a bevezetéskor egy bizonyos életkornál KÖTELEZŐ volt belépni. Most meg kötelező kilépni. Zagh shon. Mi a különbség? Akkor 1997-ben volt ekkora zúgolódás? Én nem emlékszem. (Lehet, hogy volt.)
A harmadik pillér, a teljesen önkéntes nyugdíj előtakarékosság az más. Az szimpatikus, azt támogatom, az jó ötlet. --- Annak, aki szereti. :)
whale 2010.12.16. 23:43:12
Az mnyp rendszert a felosztó-kirovó rendszer hosszútávú fenntarthatatlansága miatt találták ki 1997-ben. Az ugyanis csak akkor működik, ha az aktív korosztály nagyobb létszámú, mint a passzív, ez pedig Mo-n és az Eu-ban előreláthatólag nem így lesz, sőt éppen fordítva.
A nyugdíjreform volt az egyetlen ebben az elqrt országban, amelyik VALÓBAN STRATÉGIAI, hosszútávú megoldást jelenthetett volna egy problémára. Ezt baccák most szét Viktorék, azért, hogy legyen miből habzs-dőzsizni addig is, amíg a viktor a király. Utánuk meg az özönvíz.
Ami meg a "vörös" pénztárakat illeti, kire gondol a tisztelt hozzászóló?!?!? Talán Csányi papára, a legnagyobb mnyp-t tulajdonló OTP atyaistenére????:DDDD
Az mnyp-k ÖNKORMÁNYZATI alapon működő szervezetek, ahol minden egyes tag egyben TULAJDONOS is! Így teljesen értelmezhetetlen és értelmetlen olyan magáncégnek beállítani őket, amelyek a "saját" profitjukkal törődnek kizárólag.
Sajnos itt is tetten érhető a fityisz agymosodájának jótékony hatása, amellyel nyálcsorgató idiótává változtatnak amúgy értelmes, jóhiszemű embereket.
Tisztelt olvtársak!
A POLGÁRI DEMOKRÁCIA alapköve a TULAJDONNAL rendelkező ÖNTUDATOS POLGÁR és nem az állam csecsén ezer szájjal csüngő, attól minden tekintetben FÜGGŐ, nyálcsorgató idióta! Tessék észrevenni, hogy a fityisz melyik réteg erősödését támogatja és melyik rétegét gátolja minden eszközzel...
whale 2010.12.16. 23:59:43
2009-ről miért hallgatsz???:DDD Az nem illik bele a fityisz brossúrába?!?!? LOL Nekem a "vörös" OTP 2009-ben 30+% hozamot csinált....:DDD
Javaslom kidobni a fityisz brossúrát és elővenni a józan eszedet. Van neked olyan, én ebben biztos vagyok.:)
temtom 2010.12.17. 17:43:35
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:04:52
A bakok megrendszabályozására tett javaslataid nagyon hajaznak a létező szocializmusban kitaláltakra, a párt elrendelte a kamatokat, rögzítette a forint árfolyamát emlékszel? Bár fiatalabb vagy mint én, de talán nem ismeretlen a forint fehér és feketeárfolyama. Amikor még csak álom volt a konvertibilis forint. Hol vagyunk már ettől? És akkor most azt sírnánk vissza??? Az egész kultúrált világ követ egy gazdasági modellt, amit az egész kultúrált világ folyamatosan próbál fejleszteni, saját hibáiból tanulva javítgatni (lásd legutóbbi válság nyomán születtett szigorítások, Írország, Görögország megsegítése), senki nem mondja, hogy a rendszer tökéletes, de én úgy érzem, hogy "kihajolni veszélyes". Ismételten mondom, a szoci kormány a bűnei miatt méltán került a szemétlapátra. De Gyurcsán legnagyobb bűne, hogy az országot egy nagypofájú kekec futbalista kezébe játszotta, aki köp a demokráciára, aki leszarja a szabályokat, akiben azon kívül, hogy hogy kell hatalomra kerülni SEMMIHEZ nem ért. Eszménye az ERŐ, erős Magyarországról vizionál. Erő? Nevetséges, ha köhög a bolha, hisz tüdeje nincsen. Egy kis ország legyen diplomatikus, okos, ügyes, rugalmas, netán ravasz, fondorlatos, de erős? Dávid Góliátot nem erővel, hanem ügyességgel győzte le. A törpe erőfitogtatása nevetséges. Nézem tegnapelőtt a híradót, Orbán és az új szlovák ministzterelnöknő, Radicsova. Mibe került volna ennek az ordító törpének legalább egy mondatot megtanulni szlovákul, hogy üdvözöli a jelenlévőket és reméli, hogy az utóbbi idők torzsalkodásit követően javul a két ország viszonya? Egy "erős" miniszterelnök megengedhet magának ilyen gesztust. És ettől talán néhányan "elengedték volna a zsebükben a bicskát" ( ami errefelé egy jele a békülékenységnek, ahogy Galamb tapasztalta a marseillei kocsmában az első szájharmonikaszáma után, fel se tételezem Rólad, hogy nem olvastad az "Előretólt helyőrség"-et Rejtőtől)De nem. Ő ahogy láttam némi feszültséggel az arcán arról beszélt, hogy "majd meglátjuk". Szerencsére nem alkalmazta azt az impertinens kikacsintós félvigyort, ami szokása és azt sugallja, hogy "tudjuk mi a frankót", de most itt beszégetünk azért erről arról. Szóval azt mondom nem lehet az igazságot aszerint osztani, hogy kit szeretek, kit nem. Mondjuk ha Lendvai Ildikó megszólal ki tudnék szaladni a világból, mert ő volt az az elmúlt 8 év alatt mindíg mindent megmagyarázott (..."Ne hagyjuk magyarázni, mert megint elmarad az agyonverés!", mondta Tuskó Hopkins amikor a Török Szultán elkezdte..), de ha "L I"egyszer azt fogja mondani, hogy kétszer kettő az négy, akkor mégis azt fogom mondani, hogy igaza van, nem azt, hogy hazudik, csak azért, mert nem szeretem. És amikor a Szíjjártó mondja hogy 4, neki is helyeselni fogok, pedig nála demagógabb szarjankót is keveset hallottam életemben. Jaj nekünk, elveszett az ország azt mondom ismét!
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:29:18
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 18:39:07
temtom 2010.12.17. 18:41:04
Ez a huszonötödik hozzászólás. (Volt már ennyi korábban??? :) )
Hosszú leszek, könnyen lehet:
Ezt majd megírom egy cikkben is, nem ér lenyúlni! :)
Székesfehérváron vettem újságot, csütörtöki napon, -mint szinte minden héten- egy Magyar Narancsot és egy Heti Választ kértem. A két hetilapot a pulra tettem. Az előttem álló vásárló egy Magyar Nemzetet és egy Népszabadságot kért, meg valami ritka fajta cigarettát, amiért a fiatal (csinos) eladónőnek be kellett mennie a raktárba keresgélni. Amikor a négy egymás melletti újságra esett a tekintetem, elkezdtem vigyorogni. Kerestem a szemkontaktust a másik vásárlóval, aki korombéli, rendkívül jól öltözött kövérkés pasas volt.
Elsőre nem értette a mosolyomat (lehet, hogy rosszra is gondolt egy hosszúhajú melósruhást látván) de akkor a szememmel intettem a pult felé. Odanézett és ő is nevetni kezdett.
-Vigyázni kell, ahogy a táskába berakja őket az ember, nehogy robbanó elegyet alkossanak!- mondta.
Közben előkerült a pultos csaj, fizettünk, kinyitotta az aktatáskáját és szinpadiasan az egyik felébe sűlyesztette a Magyar Nemzetet, a másikba meg a Népszabit.
Hangosan röhögtünk. A kiscsaj is velünk nevetett, pedig -szerintem- nem is tudta miről van szó. Kiléptünk az ajtón, kezetfogtunk nevetve. Ő arra, én erre. Még hosszú percekig nevettem magamban. Nem derült ki, hogy ő milyen beállítottságú. Az eddigi kommentjeimből talán kiderült, hogy én az eddigi összes választáson (1990-től kezdődően) mindannyiszor a Fideszre szavaztam, mégis majdhogynem kommunista-szinten baloldalian gondolkodom. Medgyessi, Gyurcsány, Veres, Bajnai, Oszkó nekem NEM baloldali politikus.
Ötvenhez közeledve nekem csak négy és fél év jutott abból, hogy az a párt kormányozza az országot, aki nekem szimpatikus.
Az MDF kormány idején is a Fideszre szavaztam. Az ötvenből a maradék 42 éven át olyan párt vezette az országot aminek nevében szerepelt a "szocialista" szó. Az nekem rossz volt.
Most meg jó, hogy a szocik kivégezték végre saját magukat.
Minden hibája és hülyesége ellenére én most bízom Orbán Viktor kormányában.
Ő már csinálta egyszer, 1998 és 2000 között a független elemzők szerint is jól csinálta, amit csinált. (2000 és 2002 között már nem igazán)
Fél év után most sem kellene -szerintem- a földbe döngölni.
Hátha sikerül neki, az ő módszereivel.
Pozitív gondolkodás, bizalom!
...
Vagy nem is. Csak nevessünk egy jót, mint az ismeretlen jólöltözöttel!
temtom 2010.12.17. 18:48:16
Az öngondoskodásra -szerintem- (mint már említettem) ott az a bizonyos "harmadik pillér", az önkéntes nyugdíj előtakarékosság. Azzal mi a baj? Szerintem korrekt. Ellentétben a "második pillérrel". Ami inkorrekt.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 19:00:26
1. "Ez a huszonötödik hozzászólás. (Volt már ennyi korábban??? :) )" Nem hiszem.
2. "Gyurcsány, Veres, Bajnai, Oszkó nekem NEM baloldali politikus. "Egyetértek. Baloldali Te vagy meg én.
3. Én szavaztam eddig SZDSZ-re, FIDESZ-re, MSZP-re, MDF-re, legutóbb legszívesebben Seres Máriára szavaztam volna, de nem kerültek be a kalapba.
4.Eddigiekből is kiderült, hogy nem osztom "O V" iránti hitedet. Mindössze az történt, hogy az okos rablóbandát felváltotta egy hülye rablóbanda. Ahogy a szocializmus építése során a végén eljutottunk az alapkövek felszedéséig, mostn a vágyvavágyott polgári demokrácia még maltertól ragadó alapköveit bontogatja most a FIDESZ. Kérdezem, mit szólsz ahhoz, hogy azt mondja a Kövér László, hogy az alkotmányból egyetlen sor kell hogy maradjon bent, hogy a főváros Budapest! Abban a bizonyos sztálinistának titulált alkotmányban az a sor felesleges, hogy "Magyarország jogállam"?? Tamás ezt nem lehet elnéző szeretettel, "honderűvel"tolerálni. Ettől tisztességes ember felordít!! Az egyik oldal tisztességtelenségére nem lehet másikoldali tisztességtelenség a válasz! Csak a tisztesség ami működhet.
temtom 2010.12.17. 20:30:43
2. Mégsem vagyok baloldali. (Bár megtisztelőnek érzem, hogy -bizonyos szempontból- azonos nézeteket vallunk.)
Szerintem Magyarországon -pont az idézett politikusok miatt, meg számos egyéb ok miatt- mintha átfordult volna a jobb- és baloldaliság.
3. Egy közhelyszerű szállóige, vagy idézet, nem is tudom, hogy mi:
18 évesen a férfiember forradalmár, huszonévesen liberális, harminc fölött -családapaként- kezd konzervatívvá válni.
Ez féligazság, de a fele IGAZ.
Én is égettem vörös zászlót a nyolcvanas években. Én is jártam piros utlevéllel a hároméves valutakeretem terhére Kelet-Berlinből át Nyugat-Berlinbe, ahol a plakát mellett fényképezkedtem, amely Jethro Tull koncertet hirdetett, és a fene megevett, hogy nem tudok rá elmenni, mert a valutakeret kétszerese sem lett volna elég a jegyre. Akkor liberális voltam. Narkózam, csajoztam. Akkor is.
De most -vén fejjel- mire legyek liberális? Mi értelme? Azt csinálok, amit akarok. Oda utazhatnék, ahova kedvem tartja. Élhetnék jóképű pasival, csak épp nem vehetném feleségül. Na bumm. (Meg is szűnt az SZDSZ, amit kicsit sajnálok is, de egyszerűen azt gondolom, nincs már rájuk annyira szükség.)
Olvasom a Magyar Narancsot, meg az Élet és Irodalmat, hallgatom a Tilos rádiót, de azt várom, hogy legyen végre REND.
És ha a rendhez az kell, hogy mindössze egy mondat maradjon meg az Alkotmányból, (tudod te is, hogy Kövér Laci bemondásaiból mennyit kell komolyan venni) akkor legyen úgy.
4. Az sejlik most, hogy ketten vitatkozgatunk itt politikáról a nyugdíjpénztárak ürügyén. El kell ismernem, hogy néhány kommenttel ezelőtt igazad volt: izlésről valóban nem érdemes vitázni, de politikáról -kultúráltan- lehet.
Tudnod kell: Nem meggyőzni szeretnélek, hanem próbálom árnyalni, megértetni azt, hogy a sok ellenszenves húzása ellenére miért népszerű még mindig a mostani kormány. ( A közvéleménykutatók szerint, ami ugyebár nem mindig mérvadó adat.) :)
temtom 2010.12.17. 20:48:21
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 21:53:41
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.17. 22:16:21
temtom 2010.12.17. 23:28:14
Azt hiszem most kell befejeznünk a blog-komment-beszélgetést, mielőtt elfajulnánk.
Egy utolsó megjegyzés: Azt írod többek közt: "..befogom a média pofáját..." -
A múlt héten üres címlappal jelent meg a két kedvenc hetilapom a Magyar Narancs és az Élet és Irodalom. Tiltakozásul a -még el sem fogadott- új médiatörvény ellen.
Utánanéztem a neten: Amikor hosszú éveken keresztül a Magyar Közszolgálti Televízió (M 1) Napkelte című műsorában (beszállítóként- tulajdonos Gyárfás Tamás a Magyar Úszószövetség elnöke, milliárdos talpig becsületes, szerény, szimpatikus üzletember) MINDEN REGGEL ÉS DÉLELŐTT szocialista szimpatizáns újságírók kérdeztek szocialista politikusokat úgy, hogy a nyelvük csontig hatolt a tehetséges politikusok végbelébe. (Köztük nyalt cimborád, Fiala úr is - "Mi mindannyian azt mondjuk, hogy hajrá MSZP"-hangzott el a szép szájából élő egyenes adásban) szóval azokban az években egyszer sem jelent meg e két hetilap üres címlappal. Akkor nem féltették a szólásszabadságot. Most meg féltik.
Hát nem kell félteni.
Az idegenben játszó csapat maroknyi szurkolóit idézném most, amikor az ő csapatuk vezet, és a hazai szurkolók őket pocskondiázzák. Az egyetlen elfogadható rigmus erre:
"NÉZZETEK A TÁBLÁRA! NÉZZETEK A TÁBLÁRA! " :)
beho 2010.12.18. 00:00:52
Egy kommentben én igértem a szalontüdőt: Behofsits László
whale 2010.12.18. 19:05:36
Ráadásul az egész SZÜKSÉGSZERŰ is, ugyanis a TB TUDHATÓAN nem lesz képes finanszírozni a nyugdíjakat a jelenlegi FELOSZTÓ-KIROVÓ rencerben. Nem lesz ugyanis AKIRE kiróják a fizetési kötelezettséget...
whale 2010.12.18. 19:49:20
temtom 2010.12.18. 21:14:25
Kérlek nyugodj meg, esetleg olvasd vissza azt, amilyen stílusban Vilmossal beszélgettünk, vitatkoztunk.
Bár merőben más a véleményünk, úgy érzem kultúráltan, egymás sértegetése nélkül is ki tudtuk fejteni a nézeteinket. (Különben -közös megegyezéssel- be is fejeztük a témát.)
Viszont részedről már az sem esett jól, hogy nyálcsorgató idiótának bélyegeztél, most meg ez az életkoros kiszólásod sem tetszett.
Szinte egyidős vagyok Orbán Viktorral, és remélem, hogy 20-30 év múlva még nem leszek eltemetve két méter mélyen. :)
(Ez különben száz százalékig biztos, mert hamvasztásos-szétszórós temetésem lesz.)
whale 2010.12.18. 23:54:44
Azt az útszéli, mocskos zsarolást meg amit a kormány művel, kikérem magamnak...
Nem tudom pl. mit szólnál hozzá, ha magánemberként ÉN keresnélek meg azzal, hogy vagy ideadod a pénzed MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem), VAGY ha NEM ADOD IDE, az ELKÖVETKEZŐ 30 ÉVBEN ELLENSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜL ELVESZEM tőled! Merthogy így szól a kormány "ajánlata". A Cosa Nostra megnyalná mind a tízezer ujját ettől a konstrukciótól. Don Corleone kezet csókolhat viktorkának...
temtom 2010.12.19. 07:44:09
Úgy gondolom, hogy -kérésem ellenére- nem olvastad vissza azt, amit az előző kommentben kértem.
Továbbra is indulatosan vagdalkozol és sértegetsz.
Nem kívánom, hogy TÉTELESEN, MONDATRÓL-MONDATRA cáfold meg azt, hogy az állami nyugdíjrendszer jó, a kötelező magán-nyugdíjpénztár pedig rossz.
De ha ennyire híve vagy a mnyp-nak, és félted a SAJÁT (he-he-he) pénzedet, és NEM vagy hajlandó visszaolvasni sem, akkor idemásolok neked egy rövid részletet a levélből:
"...Kati közel nyolc éves tagsága alatt befizetett az ING-Bank magán-nyugdíjpénztár számlájára
1.938.000.- Ft –ot.
Mint a jelenlegi kormány ellen acsarkodók fennen hangoztatják, a magánnyugdíj-pénztári befizetésekben az a nagyon jó, hogy örökölhetők.
Én, mint az elhunyt feleségem egyetlen és kizárólagos örököse a hagyatéki tárgyalási végzés beküldése után az ING-Banktól 432.000.- Ft-ot kaptam...."
Szerinted hol a picsában van az a hiányzó másfél milla?
TÉTELESEN? :)
Kinek a zsebében?
Vagy esetleg kissé túlzó és csúsztató az az érv, hogy a magánnyugdíj-pénztári befizetés örökölhető ????????
(Az öröklés 2007 elején történt, még mielőtt ezt is Orbán Viktor Miniszterelnök Úr nyakába varrod!)
Egy másik ismétlés:
Vilmos írt valami olyasmit korábban, hogy azért mert kétharmados a többség, még nem lehet úgy változtatni a szabályokat, hogy "mi" a tizenhatoson belül kézzel is megfoghatjuk a labdát. Ez igaz.
Viszont én meg úgy gondolom, hogy ha nyolc évig és előtte négy +negyven évig "nálatok" volt a labda, akkor most bő fél év után nem ér azonnal visszakövetelni. Játszottatok volna jobban. Most "nálunk" van. NÉZZETEK A TÁBLÁRA! (És türelem! Nyugalom!)
Bobojsza_ 2010.12.19. 09:49:22
Két dologgal nem értek egyet.
Az első: A kötelező magánnyugdíjpénztár 1998 január 01-től indult. Lehet, hogy az elhunyt az önkéntes fizette?
A második: Magyarország nem királyság és nem is focimeccs ahol egymás ellen kellene játszani de nem is háború ahol egymás gyilkolva kellene csatázni.
Itt az ország érdekét a tiédet és az enyémet kellene nézniük és aszerint cselekedni.De pl. alkotmánymódosítás ilyen formában nem ezt szolgálja szerintem.
"Egyetértéssel a kicsik is naggyá lesznek, a széthúzástól a legnagyobbak is elenyésznek."
temtom 2010.12.19. 12:11:09
Szép és igaz az idézeted.
Én próbálom elfogadni és tiszteletben tartani mások véleményét.
Fenntartom a jogot viszont, hogy az én véleményem is számít.
Nem tartom magam tévedhetetlennek, sőt még csak okosnak vagy bölcsnek sem. Nem akarok itt "megmondóemberkedni".
A stílussal van inkább problémám. Szerintem lehet békésen, tisztelettel is vitatkozni, mint ahogy például te, Kedves Bobojsza, vagy ahogy Vilmos tette, és lehet másképpen, mint ahogy "whale" fogalmaz.
Ez utóbbi kevésbé szimpatikus.
whale 2010.12.19. 15:49:45
TÉTELESEN? :)"
Azért remélem érzed azt a diszkrét groteszket, hogy egyfelől vered az asztalt, hogy HOL A LÓVÉ, másfelől az a legkevésbé sem zavar, hogy a TB szimplán BENYELTE az addigi befizetéseit az elhunytnak és még egy köszönő gyásztáviratot sem küldött. Egyrészt nyilván nem látok bele a konkrét ügybe, de az érintett-gondolom-utánajárt, hogy mi történt és HOL A LÓVÉ?!?!?
Másrészt-és ez a lényeg!-a kapott összeg PONTOSAN 432000 Ft-tal TÖBB, mint amit a "mindenható" ÁLLAMTÓL kapott az örökös...
Miután-úgy érzem-válaszoltam a kérdésedre, örülnék ha te is így tennél. Hogy ne kelljen visszakeresned, összegyűjtöttem őket:
- Ami meg a "vörös" pénztárakat illeti, kire gondol a tisztelt hozzászóló?!?!? Talán Csányi papára, a legnagyobb mnyp-t tulajdonló OTP atyaistenére????:DDDD
- Nem inkorrekt. Ugyanis annyival kevésbé terheled majdan a TB nyugdíjat. Tehát te MOST NEM DOBSZ BELE X%-ot a közösbe és PONTOSAN EZZEL a -X%-kal kapsz majd kevesebbet a közösből. Ez miért nem korrekt?!?!?!
- Különben is. Mi a fact ígérget viktor király 20-30 éves időtávon??? Hol lesz ő akkorra, hogy JÓTÁLLJON a szaváért?!?!?
- Nem tudom pl. mit szólnál hozzá, ha magánemberként ÉN keresnélek meg azzal, hogy vagy ideadod a pénzed MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem), VAGY ha NEM ADOD IDE, az ELKÖVETKEZŐ 30 ÉVBEN ELLENSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜL ELVESZEM tőled!?!?Merthogy így szól a kormány "ajánlata".
Ezekre ha lennél kedves ÉRDEMBEN válaszolni...
whale 2010.12.19. 17:36:27
Ez biza így van. Tehát hogy hívják akkor most Kádár János szellemi örökösét....????:)))
whale 2010.12.19. 18:30:40
Bobojsza_ 2010.12.19. 18:47:49
De Kádár Jani bátyánk, hogy kerül ide azt nem értettem ott már elvesztettem a fonalat.
Amúgy Csányi úr nem hiszem, hogy csak narancsos lenne. Ő okosabb annál, hogy letegye egy párt mellé a voksát. Lásd az előző kormány több mint 400 milliárd kölcsönt adott az OTP-nek.
"MOST és MAJD 30 ÉV MÚLVA VISSZAKAPOD VALAKITŐL (vagy nem)"
De gondolom az sem biztos, hogy egy banktól visszakapod a pénzed. Lásd Lehman Brothers vagy a 307 milliárd dolláros eszközállománnyal rendelkező Washington Mutual akik bedőltek. Tehát, hogy mi lesz 30 év múlva az senki nem tudja. Tehát kár is rá szót vesztegetni.
temtom 2010.12.19. 19:21:10
Az egész vita onnan indult, hogy Tengerész is a "lenyúlás" szót használta az esményekre. Erre válaszoltam, hogy szerintem meg az a lenyúlás amit a bankunk csinált velünk illetve sajnos csak velem.
Merthogy az én elhunyt feleségemről van szó. (Tengerész tapintatosan kivette a nevemet az idézett levélből.)
Tehát nem az unokatesóm haverjától hallottam. Nem urban-legend.
Nem jártam utána, hogy hol a lóvé. Azért nem, mert egymilliószor másfél millió sem tudja, tudná pótolni a feleségemet.
Az első kérdésedre egyszerű a válasz: az állami nyugdíjról soha senki egyetlen szóval sem állította, hogy örökölhető lenne. Ha fefordulsz mielőtt elérnéd a nyugdíjkorhatárt, akkor az a pénz ugrott. Az sosem volt a tiéd, azt azért fizetted be, hogy a nyugdíjasok megkapják. Ha mégis életben maradsz, akkor meg az aktívak által befizetett pénzből kapod a nyugdíjadat. De ezt te is tudod.
A Magán-nyugdíj pénztár viszont azt ígérte, hogy örökölhető lesz a befizetett pénz, csak azt felejtette el hozzátenni, hogy nem az egész, nem is néhány százalékkal kevesebb, hanem kb csak a negyedrésze. És azt is hozzáteszem, hogy 2006 végén, 2007 elején a válságnak mégcsak az előszele sem fújdogált.
1. Csányit megválaszolta Bobojsza. Ő mindenhol jól áll.
2. Azért nem korrekt mert a háromillió tagból több mint egymilliónak KÖTELEZŐ volt belépni. Meg azért sem értem, hogy mi szükség rá, amikor ott van a békés és nyugodt "harmadik pillér", az ÖNKÉNTES pénztár. (Meg azért, amit velünk, velem csináltak. Jó, csak az egyik csinálta, a többi bizonyára talpig becsületes)
3. Erre is válaszolt Bobojsza. Kiegészítésül: Mai hír, eddig 157 darab bank ment csődbe a válság kezdete óta az Egybesült Államokban. Korábban már írtam, hogy milyen a viszonyom a bankokkal, de ez nyilván az én torz gondolkodásom.
4. Neked nem adnék pénzt. Mert ellenszenvesen írsz. De, ha most januártól az eddig összegyűlt magánnyugdíj-pénzem átkerül az állam pénztárába, akkor nem fogok kimenni az utcára tüntetni. Legyen náluk, csináljanak vele azt, amit jónak látnak.
whale 2010.12.20. 16:39:20
"De Kádár Jani bátyánk, hogy kerül ide azt nem értettem ott már elvesztettem a fonalat."
Dehogy vesztetted el.:) Temtom nagyon helyesen megjegyezte, hogy a pártok ideológiát cseréltek az elmúlt 20 évben. Erre mondtam én azt, hogy ebben az esetben viszont-LÓGIKUSAN:)))-a fityisz és a Vezénylő Tábornok személyesen viszi tovább a cucilizmus és Jani bácsi szellemét. Ennyi a gondolatmenet nem több, szerintem világos.:)
"Tehát, hogy mi lesz 30 év múlva az senki nem tudja. Tehát kár is rá szót vesztegetni."
Rendben, ne vesztegessünk. Ebben az esetben viszont még mindig áll a kérdésem, hogytehát mire föl is megy itt az ígérgetés és FENYEGETŐZÉS! 20-30 évre előre?!?!?!
whale 2010.12.20. 17:25:36
Én meg erre mondtam neked, hogy az viszont miért nem zavar, hogy a TB NETTÓ MÓDON LENYÚLTA az elhunyt feleséged ÖSSZES addigi befizetését! Az miért természetes?!?
"az állami nyugdíjról soha senki egyetlen szóval sem állította, hogy örökölhető lenne."
Ne viccelj már!:)) Ettől IS zeng a sajtó. Ezen rugózik kiflicsücsök szenátorasszony, hogy majd most ŐK örökölhetővé teszik! CSak azt felejti el elmondani, hogy ha a TB kassza tényleg deficites, ahogy állítják, akkor legfeljebb egy NEGATÍV szaldójú számlát örökölhet a szerencsétlen örökös. Erre mondom én, hogy a ÁLLAMI nyugdíj örökölhetőségéről szívesen lemondok!:))) Hogyisne, még a végén kitalálják, hogy a különbözetet-örökség címén:))-fizessem BE. Ugyanis az adósság is örökölhető...
(persze tudjuk, hogy az egész csak parasztvakítás.eszük ágában sincs valóban örökölhetővé tenni a pénzt, mint ahogy egyéni számlavezetést sem fognak bevezetni soha. azon a számlán ugyanis kizárólag negatív előjelű számok szerepelnének-lévén a tb kassza deficites.:)))
"Ha mégis életben maradsz, akkor meg az aktívak által befizetett pénzből kapod a nyugdíjadat. De ezt te is tudod."
Tudom bizony és ha továbbgondolod, akkor te is rájössz, hogy az ÖREGEDŐ és FOGYÓ társadalom NEM BÍRJA finanszírozni a felosztó-kirovó rencert. Nincs ugyanis KIRE kiróni a kötelezettséget...
2. Azért kell a második pillér, mert nem mindenki teheti meg, hogy a NETTÓ jövedelméből KÜLÖN gyűjtsön a nyugdíjára. HA nincs második pillér ÉS az első is bexarik, ők honnan fognak BÁRMI pénzt látni?!?!?
3. Az mnyp-knek SEMMI közük a bankokhoz. ÖNKORMÁNYZATI alapon működő szervezetek, ahol minden egyes tag TULAJDONOS-te is!-amikre teljesen más szabályok, törvények vonatkoznak, mint a bankokra. Szigorú szabályok szerint kell működniük, meghatározott feltételek szerint.
4. Ne viccelj már! Ha valaki szépen mosolyogva zsarol meg-ahogy a kormány teszi-az rendben van?!?!?! Szerintem qrvára nincs... A zsarolás az zsarolás, stílustól függetlenül.
temtom 2010.12.20. 18:20:33
Felteszem a kezem, elnézést kérek. Mindenben igazad van. Csináltunk egy blog-komment rekordot Vilmos Amapola építő oldalán.
( Szerintem nem büszke erre az ötven hozzászólásra. :) )
Én részemről abbahagynám ezt a vitát. Gyáván megfutamodom. Azt hiszem meg sem állok a helyi MSZP szervezet irodájáig és azonnali felvételemet kérem.
Neked meg -így ismeretlenül is- kívánok boldog, békés Karácsonyt!
whale 2010.12.20. 19:08:46
"Én meghajlok az észérvek előtt."
Bárcsak így lenne...:)))
"Felteszem a kezem, elnézést kérek. Mindenben igazad van."
Nyilván nincs mindenben igazam, pusztán kérdéseim vannak, amire a kormány-finoman szólva-nem ad megnyugtató választ. Azt meg egyáltalán nem szeretném, hogy feltedd a kezed és elnézést kérj. Nem ezért írtam ugyanis. Csak felbosszant, amikor egyébként értelmes emberektől hallom vissza a szőke ciklon bornírt baromságait...
"Csináltunk egy blog-komment rekordot Vilmos Amapola építő oldalán.
( Szerintem nem büszke erre az ötven hozzászólásra. :) )"
Vilmos miatt nem izgulok. Egyrészt ő itt a csapos, ha kifogása van, majd töröl. Másrészt, aki 6X évesen saját kezűleg épít egy olyan gyönyörű hajót, mint Amapola, az olyan szellemi és fizikai frissességről tesz tanúbizonyságot, ami ritka (és amit kicsit irigylek is..:DDD)
"Azt hiszem meg sem állok a helyi MSZP szervezet irodájáig és azonnali felvételemet kérem."
Mi köze van ehhez az MSZP-nek?!?!? Én pl. nem vagyok MSZP szavazó. Sem FIDESZ. Sem Jobbik. Sem LMP. Na ezt add össze...:)))) Igyexem a józan ész pártjára szavazni. Olyan viszont nincs a jelenlegi parlamentben...:)))
Neked is Boldog Karácsonyt! Ja, és gratulálok a könyvedhez. Nagyon tetszett.