Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2023.05.31. 09:47 :: A Tengerész

Mutatom a képet.pict0293.JPG

Aki olvas aki emlékszik, egyből tudja mi ez. A többieknek mondom. ( akit jobban érdekel  https://amapola.blog.hu/2023/03/29/kedd_649) Ez aza lánc aminek az egyik végén a fenéken volt a bójakő, a másik végén meg az a nehéz vas bója, ami azon a bizonyos viharos éjszakán, ha nem  oldjuk meg J-vel a problémát, reggelre egész biztosan betörte volna a Tequila oldalát.

Egyértelmű, én voltam a hibás. Mert ahelyett, hogy annakidején amikor leraktam a bóját, időt, pénzt nem sajnálva elbicikliztem volna a boltba és vettem volna 5 méter láncot, azt mondtam, "jó lesz ez a régi rozsdás lánc is oda a víz alá". Hát nem lett jó. Mert a sekli a bója alján elkoptatta a folyamatos hullámzás rángatás során a láncszemet és amikor a legnagyobb lett volna rá a szükség, leszakadt a bója, ezzel végveszélybe sodorva  a Tequila vitorlást (rólam nem is beszélve, akit J mentett meg a vízbeeséstől) Na de ahhoz, hogy ez a lánc így fotózható legyen még sok víznek kellett lefolynia felette a Dunán. Mert ( megint csak az emlékezés https://amapola.blog.hu/2023/03/31/pentek_2766 ), átmenetileg leraktam egy horgonyt és arra kötöttem ki a Tequilát, a bójalánc búvárkodással való megkeresését nyárra hagyva.

Igenám, de jött a Török Ervin és erősködött, hogy ő segít, keressük meg fentővel ( a víz alatt húzgált négyágú kampós szerszámmal) a láncot. Na ráálltam, de voltak fenntartásaim, az ilyen kutatómunka mindig bizonytalan és én már egyszer próbálkoztam, sikertelenül, szóval nem sok reményt fűztem a dologhoz. De nekiálltunk Pünkösd vasárnapján, ahogy itt https://amapola.blog.hu/2023/05/28/vasarnap_317 be is számoltam róla.  Jól elfáradtam és lefeküdtem aludni. J mondta, hogy közbe Ervin keresett, de nem akart felkelteni, ki is ment a fejemből a dolog annyira hogy csak hétfőn jutott eszembe, felhívtam E-t, mondta, hogy a stégen akar valamit mutatni. Ott találkoztunk. Mindjárt elkezdtem hosszasan mesélni amin már második napja törtem a fejem, hogy hogy fogjuk a kompresszort berakni a Tequilába, hogy adok neki áramot a partról, hogy fogok a víz alatt búvárkodva eljutni az osztott bójakő ( egy beton klocni, meg egy rövid lánccal hozzá csatlakoztatott öntöttvas nehezék)  láncába  beakadt fentőhöz eljutni, hogy fogjuk közben a vízen mozgatni a Tequilát, stb, stb. E türelmesen végighallgatott, majd megkérdezte "mi az a kötél oda kikötve a stéghez?". Odanéztem és megláttam egy terepzöld ejtőernyőzsinórt, amit tudtam hogy az övé, mert előző nap láttam a vízibiciklin. Mondtam, hogy azt csak ő köthette oda amikor két napja ott manővereztünk, DE MÉG MINDIG nem esett le a megoldás. Még húzgálni is megpróbáltam, de nem engedett, "valami volt a végén a vízben". És még mindig nem kapcsoltam. A végén E világosított fel, hogy amikor én elmentem aludni, ő visszament és egy hosszú csáklyával addig kotorta  az iszapot amíg megtalálta a bójaláncot!! Rákötötte a zsinórt, a másik végét meg a stéghez. MEGTALÁLTA A LÁNCOT! De ilyen pali, képes  volt türelmesen végighallgatni miféle terveket szőttem a lánc megkeresésére! 

Na tegnap nekiálltam ( már tegnapelőtt belekezdtem, de elvert a vízről az eső) rendezni a dolgokat véglegesen.  Először is kiszabadítottam a fenékről az osztott bójakő közbenső láncába beakadt fentőt, ez nem volt egyszerű, kellett hozzá a fenékre leérő hosszú csáklyával némi ügyeskedés, de sikerült. Aztán az E által megtalált lánc végét lekötöttem a stégről, leszedtem róla E zöld ejtőernyőzsinórját és a lánc végére kötöttem ezt a bóját. Ezzel a lánc "mentve volt".

pict0289.JPG

A horgonyról átkötöttem rá a Tequilát, a horgonyt meg felszedtem. Volt némi aggodalom bennem, hogy elbírok e vele, mert alighanem rendesen beásta magát a fenékbe, fogott is keményen, de a felszedés ment simán, ez egy nagyon jó horgony lett a megszélesített keresztvassal. ( iszappal borítva immáron napvilágon)

pict0290.JPG

Nade ahhoz, hogy a rozsdás láncot kicseréljem a horgonyról leszedett új láncra, fel kellett szedjem a bójakövet! A lánc borzalmasan nézett ki, vastagon borítva éles kagylókkal ( most is miközben pötyögök a keyboardon, minden betű belehasít az elvágott gyűrűsujjam hegyébe), arról szó se lehetett, hogy azt megmarkolva húzni a láncot, ráadásul a láncot a Tequila deck-oldal találkozás élén megtörve kellett volna vezetni, na ez ártott volna a hajónak, ezért a víz alá lenyúlva belesekliztem egy kötelet és a kötelet húztam a deckről, apránként fogásolva a groszshott decken lévő curryklemmjébe fogatva emeltem ameddig tudtam. Közben billegtettem a hajót, remélve, hogy felszakad a nehezék az iszapból. Nagynehezen sikerült is, éreztem, hogy megmozdult, de az, hogy egyedül felemeljem, miközben mindig újra seklizzek a víz alá lenyúlva, reménytelen volt, mert mire idáig jutottam minden erőm elhagyott. Még egyet kötöttem a víz alatt a kötél másik végével és "telefonos segítséget kértem". Felhívtam a Sári Pistát, hogy jöjjön a legnehezebb 12 személyes "Stefánia"  csónakjával segíteni. Jött is. Ő a medverejű rokkantnyugdíjas előbb a ráseklizett második kötéllel, majd kesztyűben a lánccal felhúzta a víz színéig a betontuskót, arra én gyorsan kötöttem egy újabb kötelet a curryklemmbe fogatva, kibogarásztam a láncot a rengeteg apró kagyló csurmából, csodák csodájára még a rozsdás  lánc seklijét is tudtam bontani kombinált fogóval, rásekliztem az új láncot és ment vissza az egész hóbelevanc a sárga bójával megfejelve a. fenékre. Hurrá!. Kihoztam a régi vas bóját, kiúsztattam a munkacsónakkal vontatva a vízre, lecseréltem vele a könnyű sárga műanyag bóját, átkötöttem rá a Tequilát, minden kötelet a végleges hosszra agyonkötöttem és itt volt a vége. A munkanapnak is meg az erőmnek is.

pict0291.JPG

pict0292.JPG

De ISMÉT bebizonyosodott, hogy az a leggazdagabb akinek barátai vannak akik segítenek ha kell.

Más. Tegnap befejeztem  a filmnézést amire  a "Kenny Wells" olvasóm hívta fel a figyelmemet a Matthew McConaughey könyvvel kapcsolatos írásom kapcsán. TÉNYLEG jó film, felüdülés az amerikai filmbaromságok dzsungelében. https://videa.hu/.../film.../arany-2016-wPOJoqUavd1Ilgvj

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4318135916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása