Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • 6174: Köszönöm a filmet! Szerintem is látnia kellene mindenkinek. További jó munkát, jó egészséget! (2025.05.10. 20:44) Szombat.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Vége nincs még, a jegyző (meg azt hiszem a hatósági állatorvos) elkezdte a ható... (2025.05.02. 17:44) Péntek.
  • A Tengerész: @Paduc: Na majd kiderül. Kipróbálom. Paradicsomnál a fogott mag tökéletesen bevált. Már eleve amiv... (2025.04.28. 00:58) Hétfő.
  • whale: @Advocatus Diaboli: Nincs Matolcsy-klán. Kuszaszem a húsosfazékhoz került, viktátor jóvoltából és ... (2025.04.25. 11:27) Hétfő.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Jól sejted. @Ormándlaki János: Látom már Diaboli kijavított. (2025.04.24. 02:16) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2025.05.10. 15:27 :: A Tengerész

Bár 3 óránál többet nem voltam képes dolgozni, de végre meg voltam elégedve a mai teljesítményemmel. Reggel kilenckor kezdtem és délben hagytam abba, közben volt két 10 perces pihenő. Javul a technikám és mintha az erőnlétem is. Bár elfáradtam, de egy ebédszünet és némi alvás utána teljesen rendbetett, nem érzem az ólmos fáradtságot, amit korábban ilyenkor.  Ez itt alant bár kicsit nehezen különíthető el a környezettől egy púpozott, és kötéllel lekötözött talicska, a kerítésről, bokrokról leszaggatott, talajról feltépett, levagdalt kúszónövény gubanccal, kb egy órai munka eredménye, nagyjából 2 m2 megtisztított területet jelent. 

2064172f-af83-4734-bd71-860e47165cc8.jpg

Gond az elhelyezés. Mert ennyit (meg még azt a kb. 50 talicskányit ami még lesz) lehetetlenség a kukába begyömöszölni, de még ha hozatok egy négyköbös konténert, abba se fér el (arról nem is beszélve, hogy nyár közepe lesz mire végzek (HA végzek) és ha kint áll az utcán telerakják mások. Komposztálni kell. NA EZ a komposztálóm.

b16759f1-3986-4719-a0af-2c950533a8f9.jpg

Remek darab, de még 1 m3 se fér bele. Némi tűnődés után egy az internetről, a szuhafői Dr Gyulai Ivántól tanult módszert alkalmazom.

(Ezt a filmet mindenkinek látnia kellene, de persze kevesen fogják megnézni.) A kert végében a Balabán csatorna partján van vagy 30 m2-nyi szabad területem, ott vasvillával szétterítem, letaposom és így a természetben komposztálódik a biológiailag tiszta, lebomló növényi anyag. Miközben búvóhelyet nyújt sünöknek, talajon fészkeló madaraknak, rágcsálóknak. Ha lebomlik, feltéve, hogy megélem, vissza tudom forgatni  a kertbe termőtalajnak.

Egész jól haladtam. Mindenesetre a kezdeti, a sziszifuszi munka nyomán keletkezett reménytelen állapotom jelentősen javult.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1018856560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6174 2025.05.10. 20:44:37

Köszönöm a filmet!
Szerintem is látnia kellene mindenkinek.
További jó munkát, jó egészséget!
süti beállítások módosítása