Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2023.05.28. 14:08 :: A Tengerész

Munkával ünnepeltem a Pünkösdöt is. Tegnap végre beillesztettem a 3 kilós kalapácsba azt a nyelet amit már második hete kerülgetek a munkaasztalon.... mondjuk ez ahhoz a 10 évhez képest amit a kalapácsfej nyél nélkül szolgált kizárólag ráverő üllőként elenyésző. De most van egy nagyobbacska hosszúnyelű "húzós" kalapácsom. Kellett már nagyon, mert a 12 kilós "népszava" kalapácsot már nem igazán tudom megemelni... legalábbis úgy, hogy használhatókat sújtani is tudjak vele. Ezzel a 3 kilóssal viszont MÉG elbírok. Lemostam az utcán álló autót és miután a beálló "esernyő" alatt rendet raktam beálltam a kocsival a helyére. És csak úgy egyszerűen becsuktam a kerekes kaput és letűztem a végét. Semmi ék, semmi kalapács, tiszta kéjmámor. Volt egy csinos IKEA kisszék a télikertben, még az előző tulaj hagyatéka, de az összes köldökcsapos illesztés szétjött, valami barbár módon elkezdte valaki összecsavarozni Reisercsavarokkal, amitől szétrepedt a fa több helyen. Elsőre tüzelőnek gondoltam felvágni, de megsajnáltam, mert alapvetően olyan csinos holmi és amikor talajszinten dolgozom valamit, a guggolást már nehezen bírják a térdeim, a térdelést meg pláne meg a fel-le ereszkedést, szóval mint egy sámlira jól esik letelepedni. Úgy döntöttem szétszedem ahány darabból csak áll és újra ragasztom az egészet. Most szorítók közt kötnek a repedt darabok, aztán majd teljesen összerakom kedden. Azért akkor mert kalapálni kell  a csapolt darabokat és nem akarok ünnep alatt zajongani. 

Ervin győzködött, hogy próbáljuk megkeresni a Tequila elveszett bójaláncát, na ez csendes meló, az idő is szép. Én ugyan egyszer már próbálkoztam, igaz egyedül és a fenék gereblyézése a fentővel nem igazán egyemberes munka, nem is volt eredményes. .Hosszas "horgászsás" után el is akadt valamibe a négyágű fentő, de felemelni nem tudtuk, előbb elsüllyedt alattunk a vizibicikli, szóval hacsak nem egy második világháborús repülőroncsot találtunk, akkor sanszos, hogy a bójakövet találtuk meg amit egy rövid lánc köt össze egy nehéz öntöttvas csőidommal, elképzelhető, hogy ebbe akadtunk bele. Kiálltam a Tequilával és próbáltam arról emelni, de reménytelen volt a dolog, marad a búvárkodás, ha melegebb lesz a víz. A fentő maradt odalent beakadva és fenn egy bójával megjelölve. Folyt. köv. ha 22 fokos lesz a víz. Kifelé át akartam szállni a Tequilából Ervin vízibiciklijére, de ügyetlen voltam (igazából nehezen mozgok már amikor egyensúlyozni kell a vesztibuláris rendszerem meghibásodása miatt) és beestem a két jármű közé, de a nagyobb baj az volt, hogy közben becsúszott a bal lábam a vízibicikli pedálja alá, miközben fejjel lefelé lógtam a víz alatt. Szerencsére Ervin észnél volt és kiakasztotta a lábamat, amire én onnan lentről képtelen lettem volna, így se meg nem fulladtam, se a bokám nem tört ki. Hát ilyen dolgok történnek egy ártatlan pünkösd vasárnapi matatás alatt. Ahogy gyerekkorom egyik kedves regényében Arthur Ransome "Fecskék és Fruskák a felfedezők"-jében ( olvasmányélményeim egyenesen vezettek engem előbb a vitorlázáshoz és majdan a tengerre) 

1111002570886.jpg

"úsznom kellett az életemért". Én még egy régi, háború előtti , talán Dante kiadást olvastam.

VISZONT a víz cseppet se volt hideg, igaz fel voltam öltözve, ing, póló, alsógatya, rövidnadrágba. Ami mázli, a bakancsomat, zoknimat már korábban levettem, mert a Tequiláról a lábamat a vízbe lógattam, miközben a kötelet húzgáltam a deck szélén ülve. Továbbá életemben először volt haszna, hogy vízmentes (CAT B30) telefont használok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6818134002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása