Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2023.02.05. 15:53 :: A Tengerész

Nagyon, nagyon, nagyon elszomorodtam. Pedig nem érint személyesen... és mégis. Tegnap kaptam a hírt, hogy január 1.-vel eladták "AZ ELMŰ"-t. Mármint  a balatoni vitorlás sportklubot, kikötőt és vitorlás komplexumot a hajókkal együtt, ahonnan indulva és érkezve, még tavaly a Kárpát nevű 50-es cirkálóval két gyönyörű napot töltöttem vitorlázva.  (https://amapola.blog.hu/2022/05/13/pentek_650)  Ma meg ezt kaptam.

elado_a_vizugy.jpg

Ez a Vízügy SC siófoki telepének "alsó ház"-a. Valamikor a '60-as évek végén még csak a "felső ház" volt (Ez is egy érdekes történet, ott volt a Vzügyi dolgozók üdülője és egy kis épülete a sportklubnak. De a '70 -es években minden komolyabb vállalti üdülőt bekebelezett a SZOT, ezt persze a Vízügy nem akarta és akkor ez volt az alibi, ami miatt megmaradhatott vállalati, hogy ez tulajdonképpen egy sportklub. Az alsó ház amit most árvereznek később lett könyvjóváírással a Vízügyé, ha jól tudom a balatoni halászaté volt.).  itt ültem először kalózba. Kollégám és barátom, későbbi keresztkomám vitt le vendégnek és itt szerettem bele a vitorlázásba. Miután 1971-ben megszűnt a sorkatonai státuszom a Néphadseregben, kezdtem manchaftkodni az Orion vas 50-esen. Szóval innen indult. Az érzelmeken kívül nem fűz már semmi szál oda, de hát aki látott már Fidesz szavazót, az tudja, hogy csakis az érzelmek számítanak, a racionalitás nem ér szart se. Én egy cseppet se sírom vissza a "létező szocializmus"-t. De AZT, hogy aki akart az tanulhatott, ingyen, kulturálódhatott ingyen, sportolhatott ingyen, társadalmi státuszától, családi hátterétől, egyéb hátráltató körülményektől függetlenül, az csak akkor adatott meg.

De talán csak az én retro lelkem zokog most. Tavaly itt Ráckevén megindult a vitorlás oktatás. Még a Kopár István is átjött "innen a szomszédból", Floridából oktatni. Elhozták a kalózokat és a korábban ugyanilyen szomorú módon megszűnt és a siófoki telep eladása után hazátlanná vált nagymúltú MAHART SC maradékai csináltak itt (szerény segítségemmel) Ráckevén vitorlás oktató "báziscsírát". Nem követtem tovább igazán az eseményeket, de innen a stégről rálátok a területre és nagy nyüzsgést nem tapasztaltam. Az "én időmben" nagy dolog volt bekerülni, hajót kapni az ember feneke alá. Azt ki kellett érdemelni. Ahogy elnézem ma, a gyerekek elintézik az életet az okostelón. EZ már nem az én világom. De vidám nem lettem tőle. Mert az életemből vagy 30 év telt el a siófoki vitorlázáshoz kötve, hol Vízügyesként, hol Mahartosként. Valahol a 40 évvel ezelőtti magamat siratom. Persze a Balaton se az már mint régen volt. Amikor mindenütt volt hely kikötni, amikor minden hajót megismertem messziről, amikor kikötés után elmentünk fát gyűjteni a bogrács alá, amikor akinek nem volt hely a hajó aludni felvert egy sátrat a parton. Hát ennek már régen vége. De ezek szerint nemcsak ennek. A múlt végképp eltöröltetik.. ahogy az eggyel korábbi bolsevizmus indulójában.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4218041884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2023.02.05. 19:33:55

A pályzat kiírásában szereplő időpont, miszerint 30 percet adnak a megtekintésre és az árverési biztosíték "megfizetésére" -ami nyilván átutalás, banki tranzakció- mindössze nyolc órát biztosítottak, ami vicc, na ez mindent elárul a korrupcióról.
süti beállítások módosítása