Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2022.12.24. 09:14 :: A Tengerész

Na elejére az apróságokat!

Aki úgy gondolja, hogy a hőszigetelés kizárólagos megoldás az időjárási szélsőségek magunktól való távolságtartására, az nem figyel a természetben élő egyéb lények szokásaira, aminek a túlélésüket köszönhetik. Most, hogy energiacóresz van mindenki elkezdett spórolni a fűtéssel és elkezdett odafigyelni a hőszigetelésre. Pedig tanulhatnánk mondjuk a termeszektől, amik a váraikat eleve a benapozás és az uralkodó szélirány figyelembevételével építik, és állandó belső hőmérsékletet teremtenek benne függetlenül a külsőtől, kizárólag a belső légáramlás folyamatos szabályzásával. Ha csak egy kicsit is tévednének a folyamat során, a család azonnal kipusztulna. nyilván ki is pusztultak rengetegen, akik nem tanulták meg jól a fizikát, de akik fennmaradtak, azok tökélyre fejlesztették az épületgépészetet. Ez csak arról jutott eszembe, hogy ugye én a hajómat az építéskor elég jól hőszigeteltem. Ami most jól jön, de nem mindig, néha kontraproduktív. Például ha kisüt a nap és kint meleg van, a hajóbelső még jódarabig "őrzi" a hideget, ami nyáron kellemes, de télen nem feltétlenül. Két napja megérkezett a korábbi relatív hideg időt felváltó meleghullám, amitől este lefekvéskor odakint +3,5 °C volt, míg bent a hajóban csak + 1 °C. Át is futott az agyamon lefekvéskor, hogy ki kéne költözni a cockpitba aludni, vagy legalábbis kinyitni az ajtót éjszakára, de a kinti párásság miatt ez persze nem lett volna célszerű. Különben is a hálózsákban gyakorlatilag mindegy, hogy nulla-pluszmínusz öt fok körül milyen hőfok van a zsákon kívül. Lehet tanult a tervezője a termeszektől valamit.

A nagy projekteket már befejeztem erre az életemre vonatkozólag, de valami kicsi mindig akad. keresni se kell, jön az magától. Például az, hogy beállok a tető alá az autóval és nem az utcán parkolok, felvetette a macerás kapunyitogatás, de főleg a csukás problémáját. Az egyszárnyú 3 méteres kapuszárny csukódáskor precíz illeszkedést igényelne a gyalogbejáró zár és kilincsnyelvével, na ez csak úgy valósítható meg, ha egy éket aláverek a kétkilós kalapáccsal becsukás után a szárny végének, pont annyira, amennyire szükséges. Nem túl komplikált, de nem is teszi vonzóvá a ki-beállást az ezzel való vacakolás, még jó, hogy keveset autózom. Az, hogy az egészet átalakítsam motoros távirányítós hajtásra, mint felesleges luxus fel se merül bennem, de egy könnyebb, legalább az éket és kalapácsot kiküszöbölő megoldás feltétlen lesz. Azt tervezem, hogy a kapuszárny vége keréken fog gurulni, a kerék magassága pedig egy menetes orsóval lesz szabályozható, így "hangolható" lesz a magassága. Most ünnep van és lustálkodok már lassan egy hete és ez lesz még januárig (vissza is híztam azt a két kilót amit leadtam sóder és betonteregetés kapcsán), de aztán megcsinálom.

A másik amire rámegyek már mindjárt januárban..... Bár erre a télre azt hiszem nagy biztonsággal elég lesz a tüzelőnk, a meglévő teljes mennyiségnek legfeljebb a negyede fogyott el idáig, de jövőre is lesz tél és arra számítok, hogy megéljük, így kalkulálni kell ismételt tűzifa beszerzéssel. Ez a RUF fabrikett nem igazán vált be. Nem rossz, de ahogy Arkagyij Rajkin mondja "ném áz igázi". Egészen biztosan alacsonyabb a fűtőértéke mint az ukrán PINI KAY-nek volt, ami sajnos a háború miatt eltűnt a piacról, valamint a parazsa nevetséges. Ezért borzasztó precízen kell  a cserépkályha ajtajával szabályozni a tüzelés levegőellátását. Ez eléggé macerássá teszi a fűtést. Miután drága jó pártuk és kormányunk belengette a kedvezményes tüzifaprogramot, utána nézek mennyire lehet ezt a nagy valószínűséggel csak szokásos hazugságot netán komolyan venni. Mert HA IGAZ LENNE, hogy állampolgári jogon vásárolhatok kedvezményes áron 10 erdei köbméter fát a területileg illetékes Pilisi Parkerdőgazdaságtól, akkor az nekem három télre is elég. Persze majd fűrészelni, meg baltázni kell, de a testmozgás sose árt, amíg megy miért ne? Szóval egy kis utánabiciklizést megér. Nincsenek nagy reményeim, de  majd beszámolok az eredményről.

És most a lényeg, itt a Karácsony. A mai este Szenteste. Függetlenítettük magunkat a meglehetősen borsos hal-áraktól, Peti, Icuka keresztfia már jó pár hete megfogta a pontyokat (ha már a Dunán élünk), Icukánál lesz a halászlé vacsora, tegnap  megvettem 32450-ért a 11 rúd bejglit, J megfőzte a 15 literes fazék töltöttkáposztát, van kétféle levesünk, többféle kenyerünk, töpörtyűnk, szalonnánk, kolbászunk és egyebünk, szóval éhezni tutira nem fogunk. Melyhez hasonló jókat minden olvasómnak, követőmnek és csak alkalmi  böngészőmnek, barátnak és ellenségnek tiszta szívből kívánok.

 

MINDENKINEK BÉKÉS ÁLDOTT BOLDOG KARÁCSONYT!

 

pict0127_2.JPG

pict0130_1.JPG

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1818009660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2022.12.24. 09:17:58

Boldog karácsonyt, Tengerész!

táncoslábú laces 2022.12.24. 14:03:53

Kellemes Karácsonyt kívánok Nektek

Omega zero 2022.12.25. 19:51:12

Boldog karácsonyt, Kapitány!
(Elnézést a megkésett üdvözletért. Biztonsági ork vagyok mellékesben, ilyenkor is dolgozom.)

A hatósági áras fa létezik, ősszel szereztem be 10 erdei köbméter tölgyet. (300.000 HUF, a puhafa olcsóbb.) A gondot a logisztika okozza, konkrétan közölték, hogy vigyem haza ahogy akarom. Érdemes bérelni egy darus autót, lehetőleg terepest.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2022.12.25. 22:51:00

Békés, boldog karácsonyt Tengerész!
süti beállítások módosítása