Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2021.06.25. 21:09 :: A Tengerész

Ma délben névnapi ajándékként megkaptam a második Astra-Zeneca oltást. 10 napot késett, mert 15.-én telt volna le a 12 hét a két oltás közt de nem éreztem még jól magam a május 31.-i műtét után és nem akartam bevállalni az esetleges oltás utáni belázasodással és egyéb tünetekkel való szuperponálódást. Most 20:34 van, de még semmi tünetet nem érzek, kíváncsi vagyok a holnapra, emlékem szerint az első oltás hatása is 24 órát késett. 

Amúgy végigdolgoztam a napot, ahogy a tegnapit is. Nem igazán zavart se a hőség, se az, hogy jobbára a tűző napon kellett matassak. Persze nem hajtom magam agyon és ebéd után alszom több mint egy órát, szóval csak lazán, de nem érzem magam most estére se olyan fáradtnak, mint akár egy hete, szóval határozottan javul a kondícióm. Olyan 60-70 %-on lehetek a műtét előtti önmagamhoz képest. A hangom viszont semmit nem javul, úgy tűnik be kell rendezkednem hosszabb távra a quasi némaságra, ma vettem a kínainál egy bliszteres csomagolásban (de utálom, drágább mint ami benne van és környezetszennyező nagytisztaságú kemény műanyag) két sípot, trenírozni fogom a kutyákat síppal behívni, mert a suttogásra nem jönnek.

A karpántokkal bíbelődök második-harmadik napja. Ugye a problémát az jelenti, hogy a hatszög alakú szelemenkoszorú miatt az oszloplábakhoz 60 fokos szögben csatlakoznak, egymással meg 120 fokos szöget zárnak be, 45 fokban csatlakoznak lent az oszlophoz, fent a szelemenhez, ez olyan szabálytalan ferde metszősíkokat eredményez amiket a gérvágón beállítani lehetetlen, nagyon pontosan kell mindent kiszerkeszteni és csak kézzel, rókafarkfűrésszel lehet "hegedülni", ami ebben a hőségben elég macerás. de megy...csak lassan. Így néznek ki (különféle oldalról)

az 1-es és 4-es oszlop kiszabott karpántjai.

pict0001_6.JPG

pict0002_7.JPG

pict0003_6.JPG

Az 1-es a helyén van.

pict0004_4.JPG

pict0005_2.JPG

Az igazán "ácsszerű" az lett volna, ha befaragom csapfészekbe, de olyat már az ácsok se csinálnak, PLÁNE ilyen szögelfordulós esetben, mindent csak szögelnek, én a szöget csak a provizórikus rögzítésre használtam, utána átfúrtam ágyúfúróval (még amikor a balatoni ház fedélszékét ácsoltam 35 éve, akkor csináltam ezeket a fél méter hosszú fúrókat) a két karpántot közben az oszloppal és egy menetes szállal összehúzattam az egészet. 100 évet kitart így is. Az egyik végre felhegesztettem, a másik végre meg alátétnek használtam egy-egy kifúrt szögvas darabot ami befogja a karpánt sarkát, így a furat nagyjából a geometriai tengelyvonalon megy át.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8416604990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása