Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2020.05.27. 16:55 :: A Tengerész

Utálom ezt a kerítésfoltozást. Ennyit nem lehet guggolni, kissámlit vonszolok magam alatt és irtom a bozótot a kerítés tövében egy zöld alagútban fúrva magam előre, ahol minden szúr, akad, rámtekeredik. Kezemmel tapogatom a drótfonat alját, ami sok helyütt átbújásnyomos, elképesztő hogy tudta a kis kutya megbontani a parányi lábaival, amikor olyan erős a műanyag bevonatos drót, hogy még fogóval se könnyű görbítgetni. Gyanítom profik csinálták a kerítést, szóval ott a földön az alsó kifeszített drótra nem nagyon akasztgatták rá a drótfonatot, a tulaj úgyse látja, nyaljuk fel a pénzt aztán tünés!  A kutya meg bedugja a fejét a feszítőhuzal és a drótfonat közé, aztán addig tágítja, amíg átfér. Ha egyszer megcsinálta, már minden átbújásnál tágasabb a nyílás. Ahol nem megy másképp a javítás ott a kerítésépítés betonrács anyagából vágok foltokat és azokat drótozom a lukakra. Brrr, de utálom csinálni! Már a végén tartok, de az utolsó 5-6 méteren gyakorlatilag egybefüggő új darabot kell alulra rögzítenem, mert egymást érik a búvónyílások.

Tegnap épp ebéd utáni szunyókálásba kezdek (hüm... ez azért elég eufemisztikus, igazából alszom 1-2 órát mint a bunda) amikor szól J, hogy az M1 hívta, madármentők keresnek csónakot hattyúmentéshez, tudok e segíteni. Persze hogy tudok, de az én munkacsónakom több embernek egy hattyút lekezelni kicsi, elkértem SP-től ez egyik masszív kölcsönzős ladikját. Ebben három-négy ember is tópálhat nyugodtan, nem billeg. Elég bizonytalan időben indultam, félő volt, hogy nyakunkba kapjuk a zegernyét.

hattyumentesre_indulva.jpg

egy tengerészzsákba be is pakoltam vízhatlanokat meg kabátokat, mert a madármentő kislány mondta telefonba, hogy ők csak úgy legényesen vannak felöltözve, de őt nem izgatja, ha elázik is, csak a madár meglegyen. Szerencsére az idő csak fenyegetett, a végére még a nap is kisütött.

A helyzet úgy nézett ki, hogy a Malom öbölben egy fészkelő hattyúpárt megtámadott valami ragadozó, feltehetően róka. A tojót széttépte és a gúnárt is megsebezte, tojások és kikelt kis hattyúk is vannak a fészekben, vélelmezhető, hogy következő éjszaka vissza fog jönni a maradékért, ezért mindent ami él el kell vinni a menhelyre.

Csúnya látványt nyújtott a szétdúlt hattyútanya, de szerencsére vízbe nem kellett menni, sikerült  ráállnom a csónak orrát ráfuttatva és a könnyű lányka alatt nem szakadt be a csak vízben álló, letördelt nádak fundamentumával rendelkező fészek. Aggódtunk a gúnár miatt, de szegény annyira sokkos volt az átélt borzalmaktól, hogy egy nagy nyeles horgász kiemelő szákot sikerült ráborítani, a lány ügyesen átnyalábolta és az ölében a hatalmas madárral átevickélt a csónak orrára, ahol a segítőjével lefogták, kicsit megpróbált csípni, de aztán megadóan kinyújtotta gyönyörű hosszú nyakát a padlóra és közömbösen várta sorsa jobbrafordulását. Igaz mindkettőjüket tlibefosta, de nagyobb baj nem történt. Két pelyhes fiókát és egy tojást sikerült még kimenteni.

Miután autóba kerültek, visszamentünk még a széttépett anyáért, ne rohadjon ott a fészekben, ezzel be is fejeződött az akció, mindenki mindenkinek megköszönte a segítséget, én visszamotoroztam SP stégjéhez, közben a bepiszkított padlószőnyeget húztam a csónak mellett a vízben, de ez a hattyúsz@r valami rettenetesen ellenálló anyag, odaérve P szerencsére autót mosott, kéznél volt  a nyeles kefe, azzal lecsutakoltam a szőnyeget.

KAMA3 olvtárs jóvoltából kiderült, hogy a két napja mutatott karós gyökerű növény egy veszélyes invazív kínai ragadozó. https://sokszinuvidek.24.hu/kertunk-portank/2019/04/25/alkormos-karmazsinbogyo-kert/ Ezek után kicsit körülnéztem a kertben és találtam még kettőt. J már tavaly is szólt, hogy ez valami nemrendbenlévő növény, de mondtam, hogy olyan  szép, hagyjuk! Na  most kiástam. Nincs kegyelem.

001_3.JPG

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9815715122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolls 2020.05.30. 23:17:54

Minden elismerésem a madármentésért.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.05.30. 23:24:04

@rolls: Köszönöm. Nem nagy ügy. Megkértek, hát persze hogy.
süti beállítások módosítása