Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2019.08.30. 15:22 :: A Tengerész

Hát nagy mázli, hogy tegnap megcsináltam a búvárkodást! Nézzétek meg milyen ma a víz!

001_187.JPG

006_57.JPG

004_96.JPG

Spekuláltam, hogy hogy a fenébe lett ez? Aztán eszembe jutott, hogy három napja Budapesten nagy eső volt. Eső be, szarlé ki a szennyvíztisztóba/ból. Pedig tegnap még olyan tiszta volt a víz, hogy, igaz lámpával, de odalent volt 20-30 cm látótávolság. Mert amúgy  a vízminőség nagyon jó. Nem tudom ugyan mérni a keménységét, de nagyon lágy víz lehet, mert három év után attól tartottam, hogy teljesen elfogytak az anódok, azért is erőltettem a cseréjüket. De kb. a fele  megvolt még mindegyiknek, így néznek ki amiket leszedtem.

009_36.JPG

Egérrágta mindegyik, tehát szépen teszik a dolgukat, de a fogyás azt mutatja, hogy a víz vezetőképessége alacsony, tehát kevés benne az oldott ásványi só.

 Ma kevésbé igénybevevő fizikai munkába kezdtem, nekiálltam a kiszárítás utáni rendetlenséget felszámolni a fuxban

008_44.JPG

de még ezután a könnyű meló után is fokozódott a fájdalom, úgy hogy visszavonultam összes termeimbe és elaludtam. Ettől (meg hogy utána megebédeltem) most kicsit jobban vagyok, bár köhögni már megint fájdalmas a tüsszentésről nem is beszélve, pedig pár napja már egészen jól ment. Az is lehet, hogy már érzem hogy jön az időjárásváltozás.

J-nek mondtam, hogy hozza ki a fényképezőgépet megörökíteni milyen koszos a víz, erre engem örökített meg, miközben vártam, hogy a horgonydaruval visszaengedje a benzines aggregátort, amit a rendcsinálás idejére kiemeltem innen a deckre.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5815031892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keeper1 2019.08.30. 23:11:43

A keddi jegyzethez nem ment el v.miért a kommentem, hogy gyári számos HITACHI izzítórelét találtam szűk 15 e Ft-ért....annyiért talán érdemes megpróbálni, itt
www.autoalkatreszek24.hu/hitachi-7825704.html. De ezt a motort még lehetne -v.sz.- külön áramkörről is izzítani....ha kell(ene)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.31. 08:08:13

@keeper1: Én is megtaláltam ugyanezt, de még ennyit se költök rá, mert felesleges. Lesz mondjuk egy ilyen www.bardiauto.hu/webshop/meret-szerint/relek/?r=363931353331393236343130, vagy valami hasonló. Külön áramköre eddig is volt.

ik260t 2019.09.02. 14:09:16

Hihetetlen, hogy ilyen jólétben csak úgy ömlik a szar a Dunába, és nem tesznek ellene semmit.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.09.02. 14:54:48

@ik260t: Egy fél stadion árából meg lehetne oldani, hogy az RSD-ben ivóvíz minőség legyen folyamatosan. Ezután rá lehetne fejleszteni előbb a belföldi turizmust, ugyanolyan jó mint a Balaton, csak ki lehet menni Budapestről autóbusszal, aztán ahogy az osztrákok csinálják, lépésről lépésre bevonzani a külföldieket. Még így is sokan felfedezték már. Ahol én lakom az utolsó házat én vettem elfogadható áron. MOSTANRA ( 5 évvel később) a duplájára mentek fel a vízparti ingatlanok. Egy, a mienkénél nem sokkal nagyobb, egyáltalán nem igényes házat 46 M-ért kínálnak négy háznyira tőlünk.
süti beállítások módosítása