Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2019.08.25. 22:55 :: A Tengerész

A mai nap eseménye. Veterán jármú kiállítás ismét Ráckevén. Az eseményt Vereckei Zoltán alpolgármester nyitja meg.

016_9.JPG

Aztán érkezik a plébános (igaz nem veterán járművel)

015_12.JPG

és megáldja a rendezvényt

021_11.JPG

Itt  még a kutya is veterán

001_184.JPG

A bicikliről nem is beszélve

010_26.JPG

011_27.JPG

105.JPG

Sokkal több a jármú mint tavaly, nem is vállalkozom teljes bemutatásra, itt vannak sokan akik tavaly itt voltak, itt megnézhetők https://amapola.blog.hu/2018/08/26/vasarnap_646 nem fotóztam őket újra, inkább csak azokat mutatom akiket/amiket tavaly nem mutattam.

A sor a munkagépekkel kezdődik,

007_46.JPG

002_153.JPG

003_120.JPG

018_9.JPG

csühögnek, zakatolnak, működnek benzinnel és gőzmeghajtással, mindnek az volt a dolga valaha, hogy szíjhajtással működtessen cséplőgépet, szivattyút, vagy bármit azokban a régi időkben amikor még a munka javát kézi és állati erővel végezték. Ma már mindenre van spéci gép, csak lassan ember nincs aki dolgozzon vele.

Van itt szépen kiadjusztál öreg Zetor

106_1.JPG

107.JPG

de van olyan antik traktor ami még aktív dolgozó, nyoma sincs rajta a nyugdíjas életnek, úgy áll itt ahogy bejött a kaszálásból, még a fűnyíró adaptert se vette le róla a gazdája.

109.JPG

Pedig nem mai darab ez a Hanomag se.

108.JPG

A traktorokról tavaly bőven beszámoltam, itt nem időzök náluk tovább, a legnagyobb a Rába Steiger 250 lóerős óriás, képet nem is tudom mért nem csináltam róla, két jellemző és kissé meglepő adat róla, a legkisebb sebessége alapjáraton 2,5 km/h és 100 óránként kell a motorban olajat cserélni.

Rengeteg a motorkerékpár ezek az újabb kiadású veteránok, többnyire Harleyk

008_43.JPG

Aztán jönnek a Pannóniák. rengeteg van belőlük hálistennek.

009_33.JPG

019_9.JPG

Egy még régebbi 250-es Csepel, amikor még nem is Pannóniának hívták,

050_4.JPG

 még mindig napi használatban.

051_3.JPG

Ez itt egy szovjet csoda az "IZS" mondtuk rá annakidején, hogy "megy izs, meg nem izs".

020_12.JPG

Ez egy nagyon furcsa oldalkocsis motor, nem tudtam rájönni, hogy micsoda, mert volt benne a BMW-ből, meg a szovjet Ural-ból, meg a Dnyepr-ből valami, aztán valaki felvilágosított, hogy hiába keresem, ez egy többféle motorból összerakott jármű, filmes kellék volt, nagyon szép állapotban van.

024_5.JPG

026_4.JPG

025_4.JPG

A "bar" előtti világban, technikumi diákként tanultam, hogy az "atü" az "atmosphere über", azaz a légköri nyomás feletti nyomás, szóval a kereket 1,75 bar-ra kellet felpumpálni.

027_5.JPG

Erre a motorra nem tudtam rájönni micsoda.

022_5.JPG

Ez meg

028_4.JPG

 ez. 

035_3.JPG

Hogy honnan kerülnek elő ilyesmik? Rejtély.

030_2.JPG

Van rajta kormányzár is.

033_2.JPG

Ne ezt ismerem. Romet kismotor, volt ilyenem, igaz Riga mininek hívták, a gyerekeim ezen tanultak motorozni, tönkre is tették.

012_18.JPG

Ez is egy szovjet csoda, a Dnyepr-re hasonlít, de meg nem mondom micsoda, az van ráírva  нтз, azaz enn-té-zé, nagy ország sokmindent gyártottak ott a vesztes Németországból vendégül látott mérnökök vezetésével.

036_5.JPG

037_4.JPG

Mögötte egy UAZ, aki volt katona ismeri, én még GAZ-t az elődjét is vezettem a seregben, bár akkor még nem volt jogosítványom se, de hát ott sokmindent megcsináltunk. Amikor sárkányrepültem, ilyennel szállítottuk a sárkányokat, meg persze gyalog a 40 kiló cuccot a hegytetőre, ki is nyírtam vele a derekamat. csak nyálcsorgatva hallgatom Flórát, hogy a siklóernyője 3 kiló, eljátszottam a gondolattal, hogy bele kéne vágni ismét a repülésbe. 

Majdnem volt magyar terepjáró is,

041_2.JPG

de aztán mégse.

042_3.JPG

 EZ viszont teljesen magyar fejlesztés, a gazdája azt mondta egy hét alatt csinálta, ingyen furikázta vele a kicsiket egész nap. Az egészen picik a mama ölében a pótkocsin.

086.JPG

A nagyobbak már egyedül a hordókban.

055_4.JPG

056_3.JPG

Na ez milyen autó? ...... IGEN, de csak majdnem Trabant, ez a közvetlen elődje a P 50-es. Gyönyörűen helyreállított veterán.

043_4.JPG

047_3.JPG

Ha már német autó, itt egy igazi veterán a DKW junior.

094.JPG

Motorja, a háromhengeres lett a Warburg alapja.

095.JPG Érdekes történet ez is, Valamikor volt az Auto Union, német konszern, amit kettévágott a második világháború utáni béke, ami kettévágta Németországot. A gyár egyik fele nyugatnémet gyár lett és lett belőle AUDI a keletnémet fele meg lett a VEB Sachsenring Automobilwerke ( a VEB azt jelenti "Állami Vállalat" , nálunk is így hívtak mindent gyerekkoromban). Szóval eredetileg ugyanaz a gyár volt. Nos a két rendszer közti különbséget ha valaki plasztikusan érzékelni akarta, csak egymás mellé kellett tenni egy AUDI 100-ast meg egy Wartburg 1000-est.

097.JPG

Két német klasszikus szépség. A Mercedes

052_2.JPG

a gépház mit a patyolat,

100.JPG

102.JPG

és a BMW

053_3.JPG

A másik véglet, az amcsi benzinfalók.

067_1.JPG

066_3.JPG

068.JPG

070.JPG

081_1.JPG

091.JPG

078_1.JPG

Az örök szerelem, életem első autója az R4-es is itt van.

080_1.JPG

Alighanem ő a  a bemutató rangidős veteránja. Boldogult apám, aki 1901-ben született és sofőr volt, mesélte, hogy vezetett olyan autót aminek még fából voltak a kerekei.

060_4.JPG

Talán éppen ilyet.

062_1.JPG

És végül a kiállítás legszebb darabja.

048_2.JPG

049_2.JPG

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2115023976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keeper1 2019.08.26. 00:41:34

Az a kis csónak ...gyönyörű. És vízen lehet már-a lajstromszámból becsülöm-vagy 25 éve.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.26. 07:43:41

@keeper1: Mondjuk biztos nem ebben az állapotban. A gazdája ha jól emlékszem azt mondta, hogy két évet dolgozott rajta amíg ilyen lett.

MaKata 2019.08.26. 09:46:42

Ez milyen jó, fotelban ülve végignézzük a veterán jármű kiállítást ! Köszi, hogy ennyi mindentz láthatunk veled !

ik260t 2019.08.26. 10:35:11

A 90-es évektől készült lelketlen műanyag kacatokból sohasem lesznek ilyen szép veteránok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.26. 14:01:05

@MaKata: :) Igyekeztem...azért a képek messze nem adják vissza az egész látványt.
@ik260t: Hüm... van benne valami, de azért azt hiszem a veterán kort(azt hiszem 30 év) megérhetik, ha vigyáznak rájuk. Az én bajom a mostani autókkal inkább az, hogy hiányzik belőlük az elegancia. "Városi terepjáró"...már maga a kifejezés is oximoron ( mondjuk ha eltekintek a magyar utaktól), "ballonos" kerekek, bulldog orr, magas felépítmény, szóval mindenki brutálisnak akar látszani, erőt sugározni, félelmet kelteni, pedig csak erőszakos és a félelmét álcázza dizájnnal. Nem látok SZÉP autókat. A lányom, akinek az ízlése (meg nagyjából minden tulajdonsága) olyasmi mint az enyém, tavaly vett egy Honda Prelude-öt. Nem ez www.amazon.com/Honda-2001-Prelude/dp/B011AC5BM8 ,de ilyen. Ne EZ szép.

Műszaki 2019.08.26. 22:26:49

Bocsánat hogy beleszólok, nincs is jelentősége, de én úgy tudom, hogy a mini Romet az a Romet Pony, és volt a Riga-nak is mini változata.
A Romet az lengyel gyártmány volt, a Riga viszont szovjet.
Nálunk a családban a Romet nagyobb változata volt (és van is még mindig) a Romet Cadet, illetve volt egy mini Riga, de az már nincs meg.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.26. 22:35:48

@Műszaki: Azé' vagyunk, hogy beleszóljunk. Én csak pofára emlékszem a Riga minire, pont így nézett ki mint ezek a Rometek.

ik260t 2019.08.27. 09:51:07

@A Tengerész: Ez tényleg szép. Az utolsók egyike. Ma már ránézésre nehezen tudom felismerni a különböző márkákat, olyan egyformák.
süti beállítások módosítása