Lehet, hogy fáradok. Tegnap mondom kiszáradt már a hátsó hálókabin alatti tér is, visszarakom a padlódeszkákat. Itt gyakorlatilag nem esett kár, mert csak a gépház hátsó válaszfalba behegesztett kipufogócső hegesztési hibáin keresztül tudott átszivárogni és mivel a hajó erősen orra volt bukva a víz jócskán a padlódeszkák alatt maradt, ki is szívtam kézipumpával, kiszavacsoltam, száradt három hetet, szóval minden rendben. A szárításhoz is csak a lejáró lépcső alatt szedtem fel a padlódeszkát, mert ott alszom éjszaka ( csak addig aludtam a parton a házban, amíg ki nem szivattyúztam a hajóból a vizet), na mondom legyen rend, lerakom. Ehhez ki kellett emeljem a három fokú lépcsőt, de amikor már a levegőben volt eszembe nem jutott rágondolni hova lépek, puff bal lábbal bele a padlódeszkátlan mélységbe kezemben a lépcsővel még megtámaszkodni se tudtam, a bal oldalammal ráestem a bejárati küszöb élére. Volt már bordatörésem, "annyira" talán nem fáj mint akkor, de köhögni, tüsszenteni nagyon nem tudok, mert eléggé fáj. Meg aludni is csak háton, mert akkor is fáj ha a másik oldalamra fekszem. Miután hátul végeztem, mondom előremegyek a fuxba megkeresni a hézagmérő készletet a szelephézag állításhoz. A bal bordáim miatt kicsit meglassult és elügyetlenkedett a mozgásom, mitteszisten a kutatás közben a bal kezem fejére ejtetem egy "halaszthatatlanul súlyos" acéltárgyat ( nem Rejtő fanok ne próbálják értelmezni ), hát a tegnapi nem az én napom volt.
Ma piacra mentünk csónakkal, a tűző napon felhevült motor amikor visszafelé indultunk, valamiért az Istennek se akart beindulni, végül vagy a huszadikra sikerült elindítani, de a hosszas rángatás se tett valami jót a bordáimnak, lehet pihennem kell egy kicsit. Mostanában eléggé "rám jár a rúd" ahogy boldogult anyám mondta amikor valaki pechszériába került, a piacon vettem a lengyel szerszámostól két 14-es villáskulcsot, a szelephézag állításhoz fogom őket speciális "Z" alakra átalakítani, mert így a porlasztókhoz menő magasnyomású csövek leszedése nélkül tudom a kontraanyát, meg a kalapanyát állítani. Hát nagynehezen fájdalommal küzdve betérdelek a motor fölé kitalálni, hogy hol kell a kulcsokat szétvágni és milyen szögben hegesszem a szárukat össze, a 14-es kulcs NEM MEGY RÁ A 14-ES anyákra!! Mérem tolómérővel, kevesebb mint egy tizeddel szűkebbek a kulcsok! Mondjuk nem nagy baj, még mindig jobb mintha túl bő lenne, mert ezt le tudom köszörülni, de fogytán a türelmem, minden akadályt kezdek túlreagálni.