Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2014.05.29. 07:49 :: A Tengerész

A dolgok nem változnak.A történelem csak időről időre ismétli önmagát. Miről jut ez az eszembe?

Nézem ezt: https://www.youtube.com/watch?v=zt11NPQyeC0#t=457  A II. Világháború után felajánlották nekünk is a Marshall segélyt. Ingyen pénzt a lerombolt ország újjáépítésére. A kommunista vezetésű országnak nem kellett, mert olyan pénz volt, melynek elköltését az adományozó ellenőrizhette volna. Először az IMF kölcsön kapcsán jutott eszembe, az se kell a kormánynak, inkább drágábban bocsát ki államkötvényt, tovább adósítva az országot, miközben ennek ellenkezőjét kommunikálja. Most meg az utazásiköltségcsaló, vadászatramilliókat fizető (Ódeismerős! Annakidején a tahókomcsi újkáderek másolták a grófot, akinek három kurvája volt, vadászott, utazott drága pénzen, azzal az elenyésző különbséggel, hogy a sajátját költötte és a három kurva mellett beszélt négy idegen nyelvet.) szegényeket lenéző fideszetalon Lázár János viselkedik a sémának megfelelően, " Ha nem lehet a pénz a MIÉNK, akkor ne legyen senkié se!" Csak az kell amit a Fidesz zsebre tud rakni, csak az az "országé" ami fideszes seggekbe van tömve. Csak a Fidesz az ország, csak Orbáné  a hatalom, a dicsőség most és mindörökké.... ámen?

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr576225738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rececece 2014.05.29. 08:13:38

Csak úgy süt belőled a gyűlölet.
:(

matchbox75 2014.05.29. 08:37:34

Ez van amikor tisztelet helyett erre szolgáltak rá!

csaba03 2014.05.29. 09:19:27

Inkább maró gúny, de az alany kétségkívül megérdemli

Advocatus Diaboli 2014.05.29. 09:21:23

Rececece: Nem süt a gyűlölet Tengerészből, csak igaza van. Fáj az igazság? Tán te is a pénzesőt élvező haveri körbe tartozol?

tömjénzsolti 2014.05.29. 11:17:20

@Rececece: És akkor még nem beszéltünk Rogánról, Semjén fővadászról, sem Mészáros Lőrincről, sem Mr.20%-ról na meg a rablóvezér Orbánról sem. És mindennek semmi köze gyűlölethez, mindössze csak a meztelen pőre igazsághoz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.05.29. 17:13:18

@Rececece: Pedig őszintén mondom nem akarom őket gyűlölni. Keresem a szerethetőt bennük, de nem találom. Az én hősöm az a tibeti szerzetes akit a kínaiak kínoztak, majd kiszabadulása után megkérdezték tőle, mi volt a legnehezebb. Azt válaszolta, "szeretni a kínzóimat". Nos ha te tudsz szerethetőt a fiúkban, hálás lennék ha megírnád, hidd el őszintén szeretném tudni mi az ami kétésfélmillió embert kritikátlan hívőjükké tesz. Mert az nekem kevés, hogy nem ők a libsi, szoci, komcsi gecik. Mert egyrészt bizony hogy ők azok, másrészt ha netán nem akkor az már elég a hithez? Nem kéne tisztességesnek (nem azok, hazudnak), becsületesnek (nem azok, lopnak), igazságosnak (nem azok, nem tisztelik se a jogot, se a törvényt), okosnak (nem azok, akkor is kiszúrnak a népükkel ha ennek nincs közvetlen haszna a részükre, dafkehatalomgyakorlók), hazafinak (nem azok, mert nem az a hazafi aki másokat lebecsül, hanem aki a sajátját és nem csak a klienseit próbálja felemelni)is lenniük, hogy szerethetőek legyenek? Mindezzel együtt én nem gyűlölöm őket. csak kritikával élek. De hidd el szeretném őket szeretni. Nagy kín ez nekem, hogy a hazám sorsát a legrosszabb kezek irányítják. De rajtad a sor, hogy érveket mondj nekem. KÉRLEK fordíts át! Most itt az alkalom, hogy megvilágosíts! Nem tréfa IGEN vágyom rá, hogy megértsem mi az amitől emberek kritikátlanul vallásosan szerelmesen csüggnek Orbánon. MIÉRT?!

Rececece 2014.05.29. 20:38:17

@A Tengerész:
Kedves Tengerész!
Ezt írod:
"hálás lennék ha megírnád, hidd el őszintén szeretném tudni mi az ami kétésfélmillió embert kritikátlan hívőjükké tesz. "
Mit tudsz Te arról a két és félmilió emberről? Miért mondod hogy kritikátlan hívő? Mert máshogy merik gondolni mint Te? Engedjük már meg nekik hogy máshogy gondolhassák.
Megsérted őket ezzel a kijelentéseddel, mintha csak Te tudhatnád az igazat, ők meg nem. Én nem tudom hogy nekik igazuk van e vagy nincs, de nem gondolom hogy agyatlan barmok lennének mert más a véleményük.
Te is gondolsz a Fideszről valamit. Mi alapján? Gondolom azokból a forrásokból amiket olvasol, nézel. Biztos az hogy ami azokban megjelenik az mind szóról szóra igaz? Biztos az hogy azok objektív hírforrások? Kétlem. Szerintem ma Magyarországon nemigen van független hírforrás.
Szerintem kicsit toleránsabban kellene megitélni a máshogy gondolkozókat.
Persze én is gondolok valamit róluk, jót is rosszat is. De ez mellékes.
Amiért a nagy port kavaró kommentemet írtam az csak az volt, hogy lám még általam oly nagyra becsült EMBERT is hogy elragadhat az indulat, és ez elszomorított.
Már sajnálom hogy megzavartam az idillt.
Minden jót!

Rece

mira2013 2014.05.29. 21:38:58

na ezt a független sajtót keresem már évek óta, ha tud valaki ilyent, írjon ide 1-2-t, kérem szépen

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.05.29. 21:44:12

@Rececece: Nagyon elszomorítottál. De magamba szállok. 1.Akkor legyen kétésfélmillió aki nem feltétlen kritikátlanul, de mégis azt gondolta, hogy a felhozatalból a Fidesz a legkevésbé kártékony. Így jó lesz? Nem tudok róluk mást, csak azt, hogy ezek szerint jobbhíján a Fideszre szavaztak. 2.Tévedsz. Nem kifogásolom, hogy másképp "mernek" gondolkodni mint én. JOGUK VAN HOZZÁ!! Nem tudom, hogy miért gondolod, hogy én ezt kétlem. 3.Én belinkeltem egy riportot amit a kritizált személy a saját szájával mondott bele a kamerába. Nem olyasmi mint amit pl a Hoppál Péter mond naponta bele a kamerába, hogy "ha ők lennének akkor ez lenne, ha ők kormányoznának akkor megemelnék, eltörölnék", szóval megannyi fikció híradó címén. 4.Toleránsabban megítélni? Legyen! Tolerálok! Mindenben retirálok, csak könyörgöm ne bújj ki mint mindeddig kivétel nélkül MINDEN fideszhívő, amikor rákérdezek, hogy mondjon ÉRVEKET Orbán mellett! Van egy kedves volt kollégám, lelkes Fideszpárti. Amikor 2010-ben nyertek eléggé kiakadtam. Ő azt írta:
" 3 év mulva vitassuk meg ezt a témát . ok? Elteszem a mail-t és megkereslek vele bárhol jársz. :-)"
Nem jelentkezett, így én írtam rá. Ez volt a válasz:
"Köszönöm a 3 év utáni megkeresést. Nem kivánok érvelni..sem győzködni. Nem vagyunk egyformák.. Hibát mindenkiben..mindenben.. mindenhol lehet találni. Kérdés, hogy mit keresünk: a jót, vagy a hibákat. A 1/2 pohár viz esete van előttem.. De mintha nem a görög válságban volnánk. De ne ragozzuk, mert a politika mindig is szennyes volt, és lesz is."
Szóval ez a bajom. Ha rákérdezek valakire aki helyteleníti azt amit én többnyire tényekkel, érvekkel alátámasztok, akkor az csak maszatol, általánosít, nem válaszol arra a kérdésre, hogy NEKI mitől jó a Fidesz. Helyette, akárcsak most tőled azt kapom, hogy ÉN szerinte mit gondolok és persze az rossz. Az én mondókámat nem kell megfejteni! Én kimondom amit gondolok és azt remélem többnyire világosan leírom azt is hogy miért. Mi a válasz? Legjobb esetben is azt kapom, hogy ÉN hibásan gondolkodom. (rosszabb esetben nord 47 egyszerűen lekunbéláz, ugye aki nem hívő az csak komcsi lehet) Hogy ÉN azt gondolom, hogy aki másképp mer gondolkodni az hülye. Jó. Mondjuk, hogy ÉN egy tökkelütött hülye vagyok. Még igazság is van benne, de ez tökmindegy. De ha én bárki hívőt megkérek, hogy érveljen kitér elbújik, nem válaszol.... miért? MIÉRT? Ne bújj el! ( "Már sajnálom hogy megzavartam az idillt.") Drága anyám alkalmazta ellenem azt a taktikát, hogy MINDENKÉPPEN megsértődött. Egyszerű csapda, ha valamiben nem értettünk egyet. 1. "Persze te azt gondolod, hogy én egy hülye vagyok!" 2. "De anya hogy mondhatsz ilyet??" 3. "Mondom, ugye hogy most is azt mondod, hogy én egy hülye vagyok!!" És máris el van vágva a vita, nincs érv, csak a "te azt gondolod, így persze nem is érdemes veled szóba állni". Ezért nem vitázik Orbán, inkább telehoppálozza a médiát.

Rececece 2014.05.29. 23:38:51

@A Tengerész:
Kedves Tengerész!
Kérlek ne nevezz Fidesz hívőnek mert nem vagyok az. A Fidesz egy politikai párt. teszi a dolgát, ami egy pártnak a feladata. Nekem meg mint választónak meg van a véleményem arról hogy ezt a feladatukat hogy látják el.
Egyébként a Fidesz (ahogy a többi párt is) sok-sok emberből álló csoportosulás, és itt a hangsúly az emberen van. Mind-mind egy önálló entitás, saját énképpel, érdekekkel, motivációkkal. Egy ilyen csoportot nem lehet teljesen kordában tartani. Sőt azt sem lehet elvárni, hogy teljesen önzetlenül, csak a köz javát a szemelőtt tartva cselekedjenek. Bizony, ezeket a pártokat az egyéni és a közös érdekek tartják egyben. A céljuk a hatalom megragadása és a folyamatok irányítása. Az azonban fontos, hogy ezeken az érdekeken kívül legyen a pártnak értékrendje, és e mellett cselekedjen, az érdekek ne írják felül az értékrendet. S ha időnként ez mégis megtörténik, akkor ezt korrigálja a közösség.
Számos vád éri a Fideszt hogy a saját embereinek kedvez mindenféle megrendelésekkel, haszonbérlet stb.
Mutass nekem egy olyan pártot amely nem ezt teszi! És ez nem csak magyarországra igaz, ezt nem lehet kiküszöbölni, ez az emberi természet része.
Hogy lehetne a következő ciklusban munkára bírni azokat akik csak azért nem kaphattak meg, nyerhettek meg támogatásokat (ami egyébként mindenki számára elérhető lenne) mert a hatalmon lévő párt szimpatizánsai vagy esetleg tagjai?(Úgy hogy az előző ciklusokban minden gátlás nélkül juttatták mindenféle pénzhez konceszióhoz stb.-hez a szimpatizánsokat, teljesen kizárva másokat)
A különbség esetleg abban lehet hogy valós igények kielégítésére kiírt pályázatokat nyernek e el, egyébként pártközeli, de a dolgukat értő cégek, és azt megfelelőpen el is végzik, vagy pofátlanul, egyébként szükségtelen, vagy csak a pénzszerzés miatt kitalált beruházásokba ölik e bele a közpénzeket, két-háromszoros áron.
A Fidesz értékek mellett politizál (itt az érték nem minősítés akar lenni). Ennek megfelelően hozza meg a döntéseit és cselekszik is ezen ügyekben. Hogy ezek a lépéseket helyesnek vagy hibásnak gondoljuk azt a mi feladatunk eldönteni. Ha nem gondoljuk helyesnek akkor a következő választáson majd másra szavazunk. Hogy ezek a döntések és cselekvések nem voltak hibátlanok, az természetes. Szerintem célravezetőbb, gyorsabban hoz eredményt a viszonylag gyors döntés, majd a szükséges korrekciók elvégzése, mint a döntések halogatása, egy jobb döntés reményében (mi a garancia arra hogy a későbbi döntés jobb lesz).
Egyébként konkrét ügyekben érvelni azért nem akarok mivel különbözőek vagyunk, ugyan azokat a dolgokat is (talán szükségszerűen) máshogy látjuk. Úgyse tudnálak, de nem is akarlak megyőzni.

Üdvözlettel:

Rece

silvermoon 2014.05.30. 00:30:30

@Rececece: .. MELLEDUMALTAL !!! NINCSENEK ERVEK. EGYSE.

rgranc 2014.05.30. 06:48:51

Rececece: Tehát konkrétan milyen értékek azok, amelyek alapján a Fidesz teljes mellszélességgel kiáll az ellen, hogy Skandinávia egy, a Fidesz által nem ellenőrzött *civil szervezetet* anyagilag támogasson?
Ha ez az "érték" esetleg - ha jól értem a Fidesz kommunikációja alapján - az, hogy az adott civil szervezetnek kötődése van egy párthoz, amely nem a Fidesz, akkor ki támadhatja vajon a CÖF-öt?
Vagy a CÖFöt senki sem akarja támadni, hiszen egész Magyarország a Fidesz mellett van? Akkor pedig miért akkora gond a fenti civil szervezetek támogatása?

Részemről ez - Tengerészhez hasonlóan - NEM támadás akar lenni, csupán kérdések, amelyekre nagyon szeretném tudni a választ, mert nem értem mi alapján történik, ami történik.
/r.

tabulator 2014.05.30. 06:58:11

@silvermoon: Csak a Hit. De a Hitét jól megmagyarázta.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.05.30. 07:23:32

@Rececece: Húdemérges vagyok!! Írtam egy baromi hosszú választ és elugrott az egész. Nem írom le mégegyszer, de tisztára olyan vagy mint a Mutter.

abraxas 2014.05.30. 07:48:17

@A Tengerész:
Kedves Vilmos!

Ott tévedsz (sajnos), hogy azt hiszed, az emberek - hozzád hasonló módon - megfontolások alapján hoznak politikai döntéseket. Ez nem így működik a többség esetében. Hitelvek, és érzetek vezetik a a legtöbb embert. Nyilván Neked is feltűnt, hogy a legutóbbi választáson már nem is voltak programok, csak szlogenek. Ez alól sem a Fidesz, sem a Jobbik, sem pedig az MSZP stb hívei nem képeznek kivételt.
Ezt hívják újabban média-politikának.

silvermoon 2014.05.30. 17:14:13

@abraxas: Sajnos igazad van. Szerencsere en nem vagyok ennek szenvedo alanya sot, meg a sajat nyugdijjam sem kell mert nincs kedvem "haza" menni, h elintezzem, vegig nyavajogjam a hivatalokat. Csupan kulso szemleloje vagyok ennek a keserves vilagnak es sajnalom a hozzatartozoimat akik szinten megszenvedik ezeket. Igy kivulrol nezve az a benyomasom, h meg hitelvek sincsenek. Erzetek igen ! Hogy amig a bizonyos szekben ulnek minel jobban meg tudjak tomni a zsebuket.HA valaki pozicioba kerul ahogy elnezem meg a- birok es birosagok is ide tartoznak-Jobbara segnyaloi a "kormanynak". Rablogazdalkodas es az orszag kisemmizese megy teljes gozzel.Hogy ennek mi lessz a vege az belathatatlan.Nem ohajtom dicserni az usa-t de en mint 65 eves masfel ev munkaviszonyal a hatam mogott( mivel allampolgar vagyok) kapok olyan megelhetest, h nem kell panaszkodnom . Mig az otthon ledolgozott 24 evemre kb anyit kpnek ami a gutautesre lenne eleg. Magyarorszagnak egy eros jellemes vezetore lenne szuksege aki sziven visei az emberek sorsat. De ilyen nincs es valszeg egyhamar nem is lessz.

abraxas 2014.05.30. 19:06:19

Bakker, én nem is ezt írtam :-(
Hülye telefon :-( Vilmos, kitörölnéd az előzőt?@silvermoon:
Két dolog jut erről eszembe :
Mielőtt bárki azt hinné, hogy a lőzung politika magyar találmány, gondolja végig mik voltak az amerikai republikánusok lőzungjai Obama ellen a legutóbb. Aszonták szocialista, meg mohamedán , tán még gyereket is eszik ha nem látják. Gondolom ezt közelről láttad.

Más: jelenlegi miniszterelnökünk pont ezt a vezér elvű politikát testesíti meg, amit Te is (sokakkal együtt) kívánatosnak tartasz.. Mondván, a magyar népléleknek az való. Tény, hogy a múltunk jórészt vezérek neve alatt futott. Én sokkal jobban örülnék, ha Magyarország a saját jól átgondolt eszméi után menne valaha. Ahelyett hogy vezérek vezetnék az orrába fűzött karikánál fogva. Mindegy, jó vagy rossz vezér.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.05.31. 07:28:25

@abraxas: "Magyarország a saját jól átgondolt eszméi után menne valaha" Hát ahhoz szerintem még sokat kellene fejlődnie a népnek. Egyelőre a nép eszméje az, hogy legyen egy quasi Kádár János, aki belerakja a csirkét a fazekukba és hagyja őket lopni a gyárból. Az elsöprő többség ilyen. Ők az Orbán népe. Nekik szónokol, nekik hízeleg az ő szájízük szerint beszél. ( a szocik is ezt tették, de ebben Orbán sokkal jobb volt náluk, ezzel verte le őket)A nemzet "megokosodása" nem fog bekövetkezni. Van egy állampolgári trutymó, az ország. Szerintem olyan ez mint amikor a vízbe olajat öntenek. Előbb lesz egy keverék, aztán az olaj felúszik a felszínre. Miután megnyíltak a határok elindulnak az emberek is, hogy elfoglalják a világban a "fajsúlyuknak" megfelelő poziciót. Az unokáinknak már az országhatárok annyit fognak jelenteni mint nekünk a kerületek határvonalai. Én még emlékszem, hogy gyerekkoromban Budapest határán VÁM volt!! Szóval hiába ágálnak most a nemzetállamok mellett hobbinacionalisták, ez lesz, legalábbis a világ gazdaságilag meghatározó részén. Ha nem fejlődi ki az ország sebesen a földhözragadt, demagóg vezérhez kötött gondolkodás/kritikanélküli antipragmatikus mélynépi nemzeti karakterét, akkor marad egy nosztalgiadús dafkeskanzen, gyarmat a környező fejlődők közt.
süti beállítások módosítása